Præcis. Han blev kåret til sæsonens spiller i 10/11 hvilket i den grad vidner om stabilt bundniveau. Og han blev kun bedre i første halvdel af 11/12 sæsonen inden kan blev skadet. Så at påstå at Lucas havde et lavt bundniveau uden flere gode kampe i træk, må jeg også stille mig uforståelig over for.AndreasN skrev: Derefter beskylder man ham for ikke at have spille flere gode kampe i træk, hvilket er en ignorant udtalelse af de store, når man kigger tilbage på Lucas' sidste sæson og første halvdel af denne.
21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Nærmere en hetz mod holdet, har ikke set ros af en eneste LFC spiller, eller manager/træner fra L4´s side???? Og L4 er ikke på ignorer hos mig (mere) da jeg aldrig har folk på ignorer i længere tid, (pånær dem jeg er OVERBEVIST om er trolls/man u fans)idet de fleste har dårlige perioder, hvor det bare skal gå ud over mister X LFC spiller, eller har kort lunte overfor en bruger.AndreasN skrev:Problemet med L4 er, at det decideret er en ubegrundet personlig hetz på en enkelt spiller..
Kom gerne med input L4 hvis du har kommet med ros til en/flere spillere. Er stadig noget mistænksom, på dit tilhørsforhold.
Hvad hed de brugere nu i sin tid, var det ikke noget med BarnesXXXX og XXXXBarnes der skændes med sin egen IP adresse.
Verden er smask fuld af hyklere....
...Jeg brød mig ligeså lidt om Mascherano, og mener han havde samme problemer som Lucas, intet værd offensivt. En aflevering over 20meter fik/får han til "løbe" ud i sandet. Jeg var sikker på at han ikke fik spilletid i Barca, det gjorde han så...men i forsvaret.Tom_Jorsal skrev:Jeg tror de fleste Liverpool-tilhængere var kede af det, da Javier Mascherano smuttede. Hans arv skulle Lucas prøve at løfte. Javier Mascherano kunne meget lidt offensivt - han scorede to mål for os i 139 kampe, og han har ikke scoret et eneste i Barca endnu. Især i England er oprydderne meget vigtige og de behøver ikke score mange mål eller flække modstandernes forsvar med stikninger. Nej, Lucas er ikke sindssygt vild i sit pasningsspil, men jeg synes, han er bedre end Masch på det punkt og næsten lige så god en oprydder - plus: han får ikke de der retarderede røde kort Masch af og til fik.
Er det ikke lidt modstridendejensemand skrev:Jeg synes helt bestemt L4 er i sin gode ret til at mene hvad han mener og jeg synes det er dejligt med forskellige meninger ellers ville et forum som dette da være utroligt kedeligt, og jeg kunne ikke finde på at sætte folk på ignore for at mene noget andet end mig og har derfor selvfølgelig heller ikke sat L4 på ignore for så ender vi med at sidde i hver vores lille gruppe og klappe hinanden på ryggen, og det er der ikke meget ved. Hvad jeg derimod synes er træls er at han ofte kommer med dumsmarte bemærkninger i stedet for at argumentere sagligt for sin sag. Han får smidt mange dumsmarte kommentarer sin vej men han er selv lige så slem til at give dem ud så synes begge parter er lige gode om det. Jeg kan godt lide L4's indlæg som er velargumenterede og saglige, omend de ofte er negative, men som sagt går det ikke så godt for tiden, og i modgang reagerer folk forskelligt og det skal respekteres, men jeg synes indlæg som
...Vi må håbe at vi får lov at beholde Lucas, alle storklubber i Europa bliver jo kædet sammen ham, det er ham de prøver at vriste fra os i hvert transfer-vindue, en meget attraktiv spiller....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
og
United![]()
![]()
![]()
er dumsmarte bedrevidende og irriterende kommentarer som ingen kan bruge til noget, men det er selvfølgelig bare min holdning

Puuuuh, der er mange ting at tage fat i her. Jeg ved ikke hvad der er mest tåbeligt, om det er at vurdere en spiller på hvilke typer/størrelser af klubber der viser interesse eller om det er på trøjesalg som du selv nævnerFribytter skrev:@ L4
Isoleret set er dit argument med, at man kan vurdere en LFC-spillers talent ud fra, hvor mange klubber, der er interesseret, tåbeligt. For det kan man ikke. Andre klubbers interesse for en spiller hænger jo ikke blot sammen med spillerens kvalitet. den hænger også sammen med andre klubbers økonomi, behov og den pågældende spillers egne ønsker.
Men lad os for sjov skyld antage, at Lucas af andre topklubber bliver anset for en kvalitetsspiller. I så fald tror jeg kun, at det er CFC og Bayern, der bliver vurderet som attraktive nok, og som samtidig har råd til og brug for en defensiv midtbaneprofil fra en subtopklub i PL. Er den manglende interesse fra CFC' og Bayerns side virkelig nok til, at du vil mene, at Lucas ikke er en god spiller?
Desuden er Lucas igang med genoptræning efter en alvorlig korsbåndsskade, og den slags har det med at reducere interessen for en spiller betragteligt. Rafa, Roy, Dalglish og Rodgers ser også alle ud til at opfatte Lucas som en kvalitetsspiller. Det samme gør to forskellige brasilianske landstrænere.
Lucas blev også valgt som årets spiller i 10/11 af klubbens fans, og han er den tredjemest populære spiller efter Gerrard og Suarez, når det kommer til navnetryk på nyindkøbte LFC-trøjer.
Der er bred enighed om, at Lucas laver markant færre frispark i farlige situationer. Der er bred enighed om, at Lucas dækker et stort område og er involveret i rigtig mange vellykkede defensive aktioner. Og der er bred enighed om, at Lucas har forbedret sit pasningspil betragteligt.
Hvorfor er ovenstående opfattelse af Lucas' kvaliteter helt ved siden af?

Mht. til om hans spil er blevet bedre eller ej, så kunne det næsten kun gå en vej. Jeg er enig i at han er blevet bedre, men det gør ham langt fra god i min optik. Han blev valgt til årets spiller i 10/11, men som jeg før har ytret, så var han den bedste blandt mange ringe i den sæson.
Andre kommentere så på hans landsholdskarriere, hvor han referes om som fast mand. Han har 20 landskampe som 25-årig, de fleste vel i træningskampe. Har han overhovedet været med til en slutrunde og fået spilletid(her må i hjælpe mig)?.
Han er en god bolderobre, men på det som skal/burde være et af europas bedste hold er det bare ikke nok. Han skal være omdrejningspunkt BÅDE defensivt og offensivt, det nytter ikke med "wildcards" der kun kan erobre bolden for derefter at sende den 5 meter videre til en som kan noget konstruktivt fremad banen(...og dem har vi jo heller ikke for mange af

Mange bliver ved med at nævne City-kampen, men for hulen, det jo ÉN enkelt kamp.

P.S. At lave færre frispark er ikke nødvendigvis positivt, det skal bare gøres de rigtige steder

P.P.S.S ...tænk hvis vi skulle vente 5 sæsoner på alle vores spillere, inden at de bare slog NOGENLUNDE til..

-_- der skulle have stået jeg kan godt lide DE PAR STYKKER AF L4's indlæg som er velargumenterede og saglige......L4 skrev:Er det ikke lidt modstridendejensemand skrev:Jeg synes helt bestemt L4 er i sin gode ret til at mene hvad han mener og jeg synes det er dejligt med forskellige meninger ellers ville et forum som dette da være utroligt kedeligt, og jeg kunne ikke finde på at sætte folk på ignore for at mene noget andet end mig og har derfor selvfølgelig heller ikke sat L4 på ignore for så ender vi med at sidde i hver vores lille gruppe og klappe hinanden på ryggen, og det er der ikke meget ved. Hvad jeg derimod synes er træls er at han ofte kommer med dumsmarte bemærkninger i stedet for at argumentere sagligt for sin sag. Han får smidt mange dumsmarte kommentarer sin vej men han er selv lige så slem til at give dem ud så synes begge parter er lige gode om det. Jeg kan godt lide L4's indlæg som er velargumenterede og saglige
nu siger du så senere at du heller ikke kunne lide mascherano så tror altså lidt du bare har misforstået den rolle Lucas og Masch spillede for Liverpool. Mange storhold har en dygtig oprydder som så ikke er så dygtig offensiv.. Det ville selvfølgelig være lækkert hvis han var en stjernespiller offensivt men det er bestemt ikke et must, det ville bare være en fantastisk og lidt usandsynlig bonus med den rolle han spiller.
PS. Dårlig stil at komme med et hånligt svar til fribytter som ellers skriver et stille og roligt argumenterende indlæg til dig, men det er selvfølgelig igen bare min mening...
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.
-
- Alder: 37
Ja, så fatter jeg endnu mindre, at du holder med Liverpool. Jeg blev fan i '97, og siden da har Liverpool været markant mere defensivt orienteret end offensivt og ført en mere direkte stil i stedet for at spille mange kombinationer. Især under Houllier og Rafa. Det kan jeg lide. Bl.a. derfor holder jeg med Liverpool.L4 skrev: ...Jeg brød mig ligeså lidt om Mascherano, og mener han havde samme problemer som Lucas, intet værd offensivt. En aflevering over 20meter fik/får han til "løbe" ud i sandet. Jeg var sikker på at han ikke fik spilletid i Barca, det gjorde han så...men i forsvaret.
-
L4, Lucas er defensiv midtbanespiller, så det er i det felt hans arbejdsområde ligger. Hvorfor skal han så kritiseres for hans manglende offensive kvaliteter? Du ser da heller ikke nogle der negligerer Özil, Iniesta og Sneijders evner fordi de ikke laver noget og ikke kan så meget den anden vej.
Fan af Manchester United
@ L4
Så du mener ikke, at en 25-årig spillers popularitet har et eller andet med evner at gøre? Lucas' popularitet og fan-afstemningen i 10/11 kan ses som et udtryk for, hvordan andre fans vurderer Lucas, og det giver selvsagt påstanden om, at Lucas er en god spiller, en vis tyngde, at der er mange andre, der vurderer Lucas som en god spiller. Han er jo ikke længere en spiller, der deler vandene.
Der var kun to spillere i den brasilianske trup, der slog Danmark, der havde spillet flere landskampe end Lucas. Pato og Thiago Silva. Det fortæller noget om konkurrencen på det brasilianske landshold. Spillere som Hulk, Marcelo og David Luiz har ikke spillet flere kampe end Lucas. Og hvis man ser på de mere erfarne spillere, der fornylig har spillet landskampe, så har Alves, Ronaldinho, Kaka, Robinho, Maicon og Lucio selvfølgelig spillet flere kampe, men de er også ældre, og et par eller tre af dem er superstjerner (eller i hvert fald tidligere superstjerner). LFC kan godt nøjes med mindre. Det er svært at få øje på spillere i samme aldersgruppe som Lucas, der har spillet over 20 landskampe. Ramires har spillet 27 kampe. Det er måske en oplagt spiller at sammenligne med. Siden Lucas' skade har Brasilien spillet fem landskampe. Altså kunne Lucas have været oppe på 25 landskampe, hvis ikke landstræneren i nogle af disse kampe ville afprøve andre spillere end Lucas for at eksperimentere. For Lucas var før sin skade fast mand på det brasilianske landshold. Og Lucas har været med til en slutrunde, Copa America i 2011. Han var fast mand. Dunga valgte at satse på meget erfarne spillere til VM i 2010, og det var ret beset også før, Lucas i manges øjne for alvor slog igennem i LFC.
Jeg køber ganske enkelt ikke din præmis/påstand om, at det ikke er nok at være en rigtig god bolderobrer i moderne topfodbold. Den minder i umiskendelig grad om Perez' kritik af Makélélé.
"We will not miss Makélelé. His technique is average, he lacks the speed and skill to take the ball past opponents, and ninety percent of his distribution either goes backwards or sideways. He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres. Younger players will arrive who will cause Makélelé to be forgotten"
Makélélé er dog i manges øjne en af de bedste balanceskabende ankerer nogensinde, og hans evne til at spille den simple aflevering, men til den rette spiller på det rette tidspunkt, var centralt for det opbyggende spil hos Mourinhos (og Ranieris) CFC og for Real Madrid før, han blev solgt.
Og så er Lucas netop blevet bedre til at veksle mellem lange og korte, diagonale og vertikale afleveringer. Lucas er ikke på niveau med Makélélé og Masch, når det kommer til det defensive, men han slår bedre afleveringer end de to. Det er langt fra et Pirlo eller et Alonso-niveau, men Lucas kan sagtens orkestrere spillet centralt, hvis det skulle være.
Så du mener ikke, at en 25-årig spillers popularitet har et eller andet med evner at gøre? Lucas' popularitet og fan-afstemningen i 10/11 kan ses som et udtryk for, hvordan andre fans vurderer Lucas, og det giver selvsagt påstanden om, at Lucas er en god spiller, en vis tyngde, at der er mange andre, der vurderer Lucas som en god spiller. Han er jo ikke længere en spiller, der deler vandene.
Der var kun to spillere i den brasilianske trup, der slog Danmark, der havde spillet flere landskampe end Lucas. Pato og Thiago Silva. Det fortæller noget om konkurrencen på det brasilianske landshold. Spillere som Hulk, Marcelo og David Luiz har ikke spillet flere kampe end Lucas. Og hvis man ser på de mere erfarne spillere, der fornylig har spillet landskampe, så har Alves, Ronaldinho, Kaka, Robinho, Maicon og Lucio selvfølgelig spillet flere kampe, men de er også ældre, og et par eller tre af dem er superstjerner (eller i hvert fald tidligere superstjerner). LFC kan godt nøjes med mindre. Det er svært at få øje på spillere i samme aldersgruppe som Lucas, der har spillet over 20 landskampe. Ramires har spillet 27 kampe. Det er måske en oplagt spiller at sammenligne med. Siden Lucas' skade har Brasilien spillet fem landskampe. Altså kunne Lucas have været oppe på 25 landskampe, hvis ikke landstræneren i nogle af disse kampe ville afprøve andre spillere end Lucas for at eksperimentere. For Lucas var før sin skade fast mand på det brasilianske landshold. Og Lucas har været med til en slutrunde, Copa America i 2011. Han var fast mand. Dunga valgte at satse på meget erfarne spillere til VM i 2010, og det var ret beset også før, Lucas i manges øjne for alvor slog igennem i LFC.
Jeg køber ganske enkelt ikke din præmis/påstand om, at det ikke er nok at være en rigtig god bolderobrer i moderne topfodbold. Den minder i umiskendelig grad om Perez' kritik af Makélélé.
"We will not miss Makélelé. His technique is average, he lacks the speed and skill to take the ball past opponents, and ninety percent of his distribution either goes backwards or sideways. He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres. Younger players will arrive who will cause Makélelé to be forgotten"
Makélélé er dog i manges øjne en af de bedste balanceskabende ankerer nogensinde, og hans evne til at spille den simple aflevering, men til den rette spiller på det rette tidspunkt, var centralt for det opbyggende spil hos Mourinhos (og Ranieris) CFC og for Real Madrid før, han blev solgt.
Og så er Lucas netop blevet bedre til at veksle mellem lange og korte, diagonale og vertikale afleveringer. Lucas er ikke på niveau med Makélélé og Masch, når det kommer til det defensive, men han slår bedre afleveringer end de to. Det er langt fra et Pirlo eller et Alonso-niveau, men Lucas kan sagtens orkestrere spillet centralt, hvis det skulle være.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Præcis!!!muggedhino skrev:Helt enig!!!Doug Graves skrev:Jeg synes nu jeres hetz mod L4 er mere usmagelig og jeg vil nu mene at L4 har en sag. Ikke med hensyn til Lucas, men i at mange af jer ikke tager stilling til argumenterne han kommer med. Man kan så være uenig i dem, men at ignorere ham af den grund er sgu ringe. Det kan jo lade sig gøre at argumentere imod L4 - bare se på Fribytters skriverier herover.AndreasN skrev:Jeg kan varmt anbefale at ignorere L4 - det giver lige niveauet på forum et nøk op. Den Lucas-hetz er ignorant og usmagelig.
Det er en generel trend herinde at ”rigtige” fans synes Liverpools spillere har klasse lige meget, hvor ringe de så er. Det er fint med opbakning, men ideen med et debatforum er vel at diskutere tingene – også når en spiller ikke lever op til forventningerne. Det er, i hvert fald, derfor jeg læser med herinde.
Jeg synes, som skrevet, ikke at Lucas er ringe, men han har da mangler i det offensive spil så det er da fair nok at L4 kommenterer på det når nu han synes disse mangler er større end de defensive kvaliteter Lucas tydeligvis har. Desuden synes jeg L4 har argumenteret for sin holdning igen og igen, hvorimod mange af hans kritikere ikke har, men bare smider en dumsmart kommentar.
Nu vil I så nok sige at I tidligere har argumenteret for jeres sag og at det ikke virker, men sådan er det jo når man er uenig. L4 har også argumenteret for sin sag – og som regel alene – uden at det har fået andre til at skifte mening og det uden at synke til det samme dumsmarte niveau. Det burde kunne lade sig gøre at debatere ordentligt selvom man er meget uenige.
Og det siger jeg ikke kun fordi jeg ikke ser det store lys (offensivt) i Lucas, som jeg har nævnt i en anden tråd, men der er en tendens til, at hvis man er kritisk overfor visse folks ynglings spillere, så får man 3/4 dele af forum på nakken. Synes ikke det er i orden, bare fordi man ikke har samme mening som dem. Jeg synes også L4 argumentere for sine synspunkter som der ellers bliver sagt han ikke gør.
Kan godt være der er en negativ klang over visse indlæg, men helt ærligt! Så har det faneme ikke været godt længe, her snakker jeg om liga placering og indkøb som har slået til, derfor er vi alle frustreret. Og synes det er ok at være kritisk overfor de spillere som ikke præstere, ligesom at være kritisk overfor trænere og direktør gangen hvis de heller ikke levere.
....det skal jeg sige dig, har holdt med dem siden 78 og var med da de vandt et hav at titler igennem firserne og uden sammenligning var det bedste engelske hold. Men fordi ens favoritklub spiller skidt, så skifter man da ikke bare hold, det er jo "ryg-klapperi" af værste skuffe.Tom_Jorsal skrev:Ja, så fatter jeg endnu mindre, at du holder med Liverpool. Jeg blev fan i '97, og siden da har Liverpool været markant mere defensivt orienteret end offensivt og ført en mere direkte stil i stedet for at spille mange kombinationer. Især under Houllier og Rafa. Det kan jeg lide. Bl.a. derfor holder jeg med Liverpool.L4 skrev: ...Jeg brød mig ligeså lidt om Mascherano, og mener han havde samme problemer som Lucas, intet værd offensivt. En aflevering over 20meter fik/får han til "løbe" ud i sandet. Jeg var sikker på at han ikke fik spilletid i Barca, det gjorde han så...men i forsvaret.

jensemand skrev:L4 skrev:Er det ikke lidt modstridendejensemand skrev:Jeg synes helt bestemt L4 er i sin gode ret til at mene hvad han mener og jeg synes det er dejligt med forskellige meninger ellers ville et forum som dette da være utroligt kedeligt, og jeg kunne ikke finde på at sætte folk på ignore for at mene noget andet end mig og har derfor selvfølgelig heller ikke sat L4 på ignore for så ender vi med at sidde i hver vores lille gruppe og klappe hinanden på ryggen, og det er der ikke meget ved. Hvad jeg derimod synes er træls er at han ofte kommer med dumsmarte bemærkninger i stedet for at argumentere sagligt for sin sag. Han får smidt mange dumsmarte kommentarer sin vej men han er selv lige så slem til at give dem ud så synes begge parter er lige gode om det. Jeg kan godt lide L4's indlæg som er velargumenterede og saglige
Det er ikke ment hånligt, jeg prøver konkret at svare på nogle af de synspunkter han ytre. Jeg håber at fribytter selv tolker det således.jensemand skrev:-_- der skulle have stået jeg kan godt lide DE PAR STYKKER AF L4's indlæg som er velargumenterede og saglige......L4 skrev:Er det ikke lidt modstridendejensemand skrev:Jeg synes helt bestemt L4 er i sin gode ret til at mene hvad han mener og jeg synes det er dejligt med forskellige meninger ellers ville et forum som dette da være utroligt kedeligt, og jeg kunne ikke finde på at sætte folk på ignore for at mene noget andet end mig og har derfor selvfølgelig heller ikke sat L4 på ignore for så ender vi med at sidde i hver vores lille gruppe og klappe hinanden på ryggen, og det er der ikke meget ved. Hvad jeg derimod synes er træls er at han ofte kommer med dumsmarte bemærkninger i stedet for at argumentere sagligt for sin sag. Han får smidt mange dumsmarte kommentarer sin vej men han er selv lige så slem til at give dem ud så synes begge parter er lige gode om det. Jeg kan godt lide L4's indlæg som er velargumenterede og saglige
nu siger du så senere at du heller ikke kunne lide mascherano så tror altså lidt du bare har misforstået den rolle Lucas og Masch spillede for Liverpool. Mange storhold har en dygtig oprydder som så ikke er så dygtig offensiv.. Det ville selvfølgelig være lækkert hvis han var en stjernespiller offensivt men det er bestemt ikke et must, det ville bare være en fantastisk og lidt usandsynlig bonus med den rolle han spiller.
PS. Dårlig stil at komme med et hånligt svar til fribytter som ellers skriver et stille og roligt argumenterende indlæg til dig, men det er selvfølgelig igen bare min mening...
-
- Alder: 37
Men selv dengang var der vel oprydder-typerne på Liverpool-holdet, som kun havde det defensive som opgave - Sammy Lee osv? Det er bare ikke en position, man kan afskrive som ikke værende vigtig. De er på alle hold. Selv Barca har Busquets til at udfylde den opgave, som heller ikke ligefrem er en gudsbenådet fodboldspiller, men som skal kigge tilbage i banen. Du er helt i din ret til ikke at bryde dig om Lucas og Mascherano, men jeg vil påstå, det er faktum, at de er to af de vigtigste spillere, vi har haft de seneste fem år.
Og uanset hvad, synes jeg man skal støtte klubbens nuværende spillere. Det betyder ikke, man ikke kan være kritiske over for dem, hvis man er velargumenteret i sin kritik. Det synes jeg så personligt ikke, du var, da du skrev følgende: "Jeg håber eddersprøjteme at han er bedre end den gamle Lucas, ellers er vi sku på røven. Vi skal godt nok nogle niveau´er op hvis vi skal med hvor det er sjovt, manden har vel aldrig spillet 2-3 hele kampen i træk på et ordenligt niveau. Hans bundniveau er simpelthen for lavt", som fik startet denne diskussion.
Og uanset hvad, synes jeg man skal støtte klubbens nuværende spillere. Det betyder ikke, man ikke kan være kritiske over for dem, hvis man er velargumenteret i sin kritik. Det synes jeg så personligt ikke, du var, da du skrev følgende: "Jeg håber eddersprøjteme at han er bedre end den gamle Lucas, ellers er vi sku på røven. Vi skal godt nok nogle niveau´er op hvis vi skal med hvor det er sjovt, manden har vel aldrig spillet 2-3 hele kampen i træk på et ordenligt niveau. Hans bundniveau er simpelthen for lavt", som fik startet denne diskussion.
Makelele var ganske enkelt fantastisk, men han var flere klasser over Lucas, og der findes ikke mange der er ligeså forudseende mht. at læse spillet som han var. Da han rykkede fra Madrid faldt deres spil sammen, og modsat løftede han næsten med det samme Chelsea´s midtbane, han skulle ikke bruge 5 sæsoner.Fribytter skrev:@ L4
til det markerede er jeg så bare uenig og længere er den vel ikke. Jeg synes at jeg har begrundet min opfattelse både her og i andre tråde. Vi bliver nok ikke enige før Lucas enten spiller som en drøm eller modsat, bliver solgt til Rosenborg