21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Badooo

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Badooo » torsdag, 19. jul, 2012 15:35

@L4
Men AllanShore har jo ret? Kæft, nogle skodhold Barcelona, Real Madrid, Scum, Chelsea, Arsenal osv. osv. osv. har. For fanden, ingen!!! er interesserede i deres spillere. :o :o :o
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 19. jul, 2012 15:53

AndreasN skrev:Jeg kan varmt anbefale at ignorere L4 - det giver lige niveauet på forum et nøk op. Den Lucas-hetz er ignorant og usmagelig.
Ja, det er sq utroligt som man - jeg selv incl. - hopper i baljen hver gang :doh1:

"Don´t feed the troll" er jo ellers - eller rettere, burde være - 1. grundsætning for brugere af netforums...
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » torsdag, 19. jul, 2012 16:37

ScouserTommy skrev:
AndreasN skrev:Jeg kan varmt anbefale at ignorere L4 - det giver lige niveauet på forum et nøk op. Den Lucas-hetz er ignorant og usmagelig.
Ja, det er sq utroligt som man - jeg selv incl. - hopper i baljen hver gang :doh1:

"Don´t feed the troll" er jo ellers - eller rettere, burde være - 1. grundsætning for brugere af netforums...
Jeg har nu forsøgt mig med ignorer i ret lang tid, men lige lidt hjælper det, fordi folk bliver ved med at citere L4. Én ting er at hans kommentarer er ignorante og ikke afspejler særligt meget fodboldforståelse, men hvad værre er, så er han fuldstændigt immun overfor argumenter, hvilket gør en diskussion med ham komplet umulig.

Pointen er: Lad L4 skrive sine indlæg og lad vær med at kommenter på dem, da det er meningsløst og sætter ignorerfunktionen ud af kraft.

L4

Indlæg af L4 » torsdag, 19. jul, 2012 17:44

Badooo skrev:@L4
Men AllanShore har jo ret? Kæft, nogle skodhold Barcelona, Real Madrid, Scum, Chelsea, Arsenal osv. osv. osv. har. For fanden, ingen!!! er interesserede i deres spillere. :o :o :o
Har på fornemmelsen at mange af jer ikke helt læser hvad jeg skriver og i så fald kun dele af det. mht. om en spiller er kædet sammen med et skifte til de klubber i nævner så er vi vel enige om at de skal have en hvis kvalitet. Det er vel sjældent at spillere der peaker flytter fra en af de 2 spanske giganter. Taler vi Barca, Madrid, United og Chelsea så er det vist et andet prisleje deres spillere ligger i, derfor bliver de ikke rigtigt "jagtet" af andre klubber. Som regel sælges de når deres karriere er nedafgående. :idea: , mht. Arsenal så er der vist flere større klubber der finder deres spillere interessante, spørg bare City, Barca, Chelsea osv. Men Lucas bliver vel højst kædet sammen med et salg hjem imod Braaaaaaaaasil, Portugal eller Birmingham fordi han ikke er bedre :violin: :dontknow:
Det er jo ikke sådan at Lucas kædes sammen med klubber som Agger, Suarez og Gerrard i gamle dage bliver/blev. Men OK, vi har selvfølgelig kun få spillere af den kaliber, men Lucas er helt sikkert ikke en af dem. Håber jeg tager fejl, men tror det ikke..... :shock:
P.S. Husk at der findes en IGNORE til alle jer der kun vil tale med andre af samme overbevisning, en slags censur :army6:

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 19. jul, 2012 19:16

@ L4

Isoleret set er dit argument med, at man kan vurdere en LFC-spillers talent ud fra, hvor mange klubber, der er interesseret, tåbeligt. For det kan man ikke. Andre klubbers interesse for en spiller hænger jo ikke blot sammen med spillerens kvalitet. den hænger også sammen med andre klubbers økonomi, behov og den pågældende spillers egne ønsker.

Men lad os for sjov skyld antage, at Lucas af andre topklubber bliver anset for en kvalitetsspiller. I så fald tror jeg kun, at det er CFC og Bayern, der bliver vurderet som attraktive nok, og som samtidig har råd til og brug for en defensiv midtbaneprofil fra en subtopklub i PL. Er den manglende interesse fra CFC' og Bayerns side virkelig nok til, at du vil mene, at Lucas ikke er en god spiller?

Desuden er Lucas igang med genoptræning efter en alvorlig korsbåndsskade, og den slags har det med at reducere interessen for en spiller betragteligt. Rafa, Roy, Dalglish og Rodgers ser også alle ud til at opfatte Lucas som en kvalitetsspiller. Det samme gør to forskellige brasilianske landstrænere.

Lucas blev også valgt som årets spiller i 10/11 af klubbens fans, og han er den tredjemest populære spiller efter Gerrard og Suarez, når det kommer til navnetryk på nyindkøbte LFC-trøjer.

Der er bred enighed om, at Lucas laver markant færre frispark i farlige situationer. Der er bred enighed om, at Lucas dækker et stort område og er involveret i rigtig mange vellykkede defensive aktioner. Og der er bred enighed om, at Lucas har forbedret sit pasningspil betragteligt.

Hvorfor er ovenstående opfattelse af Lucas' kvaliteter helt ved siden af?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Doug Graves

Indlæg af Doug Graves » torsdag, 19. jul, 2012 19:50

Jeg synes nu jeres hetz mod L4 er mere usmagelig og jeg vil nu mene at L4 har en sag. Ikke med hensyn til Lucas, men i at mange af jer ikke tager stilling til argumenterne han kommer med. Man kan så være uenig i dem, men at ignorere ham af den grund er sgu ringe. Det kan jo lade sig gøre at argumentere imod L4 - bare se på Fribytters skriverier herover.
Det er en generel trend herinde at ”rigtige” fans synes Liverpools spillere har klasse lige meget, hvor ringe de så er. Det er fint med opbakning, men ideen med et debatforum er vel at diskutere tingene – også når en spiller ikke lever op til forventningerne. Det er, i hvert fald, derfor jeg læser med herinde.
Jeg synes, som skrevet, ikke at Lucas er ringe, men han har da mangler i det offensive spil så det er da fair nok at L4 kommenterer på det når nu han synes disse mangler er større end de defensive kvaliteter Lucas tydeligvis har. Desuden synes jeg L4 har argumenteret for sin holdning igen og igen, hvorimod mange af hans kritikere ikke har, men bare smider en dumsmart kommentar.
Nu vil I så nok sige at I tidligere har argumenteret for jeres sag og at det ikke virker, men sådan er det jo når man er uenig. L4 har også argumenteret for sin sag – og som regel alene – uden at det har fået andre til at skifte mening og det uden at synke til det samme dumsmarte niveau. Det burde kunne lade sig gøre at debatere ordentligt selvom man er meget uenige.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 19. jul, 2012 20:09

Doug Graves skrev:.
Point antal før og efter Lucas skaden er for mig bevis, den ligger nok i denne tråd, eller kan skribenten til dette, måske hjælpe?. Mener vi med Luvas på banen har fået 0,4-0,5 point mere, end efter han blev skadet. Og det endda selv om Downing, Carroll, og Hendo blev mere og mere indspillet, Adam blev vel skadet samme tid eller? så han er ikke medtaget. og Ste G vist endda kom tilbage fra lang skade, hvis jeg husker korrekt(om Ste G)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » torsdag, 19. jul, 2012 20:19

L4 skrev:
Badooo skrev:@L4
Har på fornemmelsen at mange af jer ikke helt læser hvad jeg skriver og i så fald kun dele af det. mht. om en spiller er kædet sammen med et skifte til de klubber i nævner så er vi vel enige om at de skal have en hvis kvalitet. Det er vel sjældent at spillere der peaker flytter fra en af de 2 spanske giganter. Taler vi Barca, Madrid, United og Chelsea så er det vist et andet prisleje deres spillere ligger i, derfor bliver de ikke rigtigt "jagtet" af andre klubber. Som regel sælges de når deres karriere er nedafgående. :idea: , mht. Arsenal så er der vist flere større klubber der finder deres spillere interessante, spørg bare City, Barca, Chelsea osv. Men Lucas bliver vel højst kædet sammen med et salg hjem imod Braaaaaaaaasil, Portugal eller Birmingham fordi han ikke er bedre :violin: :dontknow:
Det er jo ikke sådan at Lucas kædes sammen med klubber som Agger, Suarez og Gerrard i gamle dage bliver/blev. Men OK, vi har selvfølgelig kun få spillere af den kaliber, men Lucas er helt sikkert ikke en af dem. Håber jeg tager fejl, men tror det ikke..... :shock:
P.S. Husk at der findes en IGNORE til alle jer der kun vil tale med andre af samme overbevisning, en slags censur :army6:
At have spamfilter er vel også censur så. Det som jeg bruger ignore filteret til er netop at undgå det værste bras og ikke modsat rettede holdninger. De er helt velkommen - så længe der er indhold bag.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
muggedhino

Indlæg af muggedhino » torsdag, 19. jul, 2012 22:27

Doug Graves skrev:
Jeg synes nu jeres hetz mod L4 er mere usmagelig og jeg vil nu mene at L4 har en sag. Ikke med hensyn til Lucas, men i at mange af jer ikke tager stilling til argumenterne han kommer med. Man kan så være uenig i dem, men at ignorere ham af den grund er sgu ringe. Det kan jo lade sig gøre at argumentere imod L4 - bare se på Fribytters skriverier herover.
Det er en generel trend herinde at ”rigtige” fans synes Liverpools spillere har klasse lige meget, hvor ringe de så er. Det er fint med opbakning, men ideen med et debatforum er vel at diskutere tingene – også når en spiller ikke lever op til forventningerne. Det er, i hvert fald, derfor jeg læser med herinde.
Jeg synes, som skrevet, ikke at Lucas er ringe, men han har da mangler i det offensive spil så det er da fair nok at L4 kommenterer på det når nu han synes disse mangler er større end de defensive kvaliteter Lucas tydeligvis har. Desuden synes jeg L4 har argumenteret for sin holdning igen og igen, hvorimod mange af hans kritikere ikke har, men bare smider en dumsmart kommentar.
Nu vil I så nok sige at I tidligere har argumenteret for jeres sag og at det ikke virker, men sådan er det jo når man er uenig. L4 har også argumenteret for sin sag – og som regel alene – uden at det har fået andre til at skifte mening og det uden at synke til det samme dumsmarte niveau. Det burde kunne lade sig gøre at debatere ordentligt selvom man er meget uenige.
Helt enig!!!
Og det siger jeg ikke kun fordi jeg ikke ser det store lys (offensivt) i Lucas, som jeg har nævnt i en anden tråd, men der er en tendens til, at hvis man er kritisk overfor visse folks ynglings spillere, så får man 3/4 dele af forum på nakken. Synes ikke det er i orden, bare fordi man ikke har samme mening som dem. Jeg synes også L4 argumentere for sine synspunkter som der ellers bliver sagt han ikke gør.
Kan godt være der er en negativ klang over visse indlæg, men helt ærligt! Så har det faneme ikke været godt længe, her snakker jeg om liga placering og indkøb som har slået til, derfor er vi alle frustreret. Og synes det er ok at være kritisk overfor de spillere som ikke præstere, ligesom at være kritisk overfor trænere og direktør gangen hvis de heller ikke levere.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 19. jul, 2012 22:59

At være kritisk er jo ikke bare et fortegn som plus og minus.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 19. jul, 2012 22:59

Lucas er en klasse oprydder og det er faktum. Vores uafgjorte kamp mod City i december (lige inden han blev skadet) vandt han 100% af sine dueller. Det er så over for spillere som Yaya Toure, De Jong og Silva. Jeg følger meget med på http://www.teamtalk.com, hvor stort set alle andre holds fans altid taler meget rosende om Lucas, og at hans fravær var en del af forklaringen på vores dårlige forårssæson. Derudover var han blevet fast mand på Brasiliens landshold inden sin skade. Skal der flere argumenter til? L4 har lov til at mene, hvad han vil, man har svært ved at tro, han er Liverpoolfan? Hvis han synes, én af vores bedste spillere er så ringe, må det godt nok være hårdt at holde med holdet.

Brugeravatar
muggedhino

Indlæg af muggedhino » torsdag, 19. jul, 2012 23:19

Tom_Jorsal skrev:Lucas er en klasse oprydder og det er faktum. Vores uafgjorte kamp mod City i december (lige inden han blev skadet) vandt han 100% af sine dueller. Det er så over for spillere som Yaya Toure, De Jong og Silva. Jeg følger meget med på http://www.teamtalk.com, hvor stort set alle andre holds fans altid taler meget rosende om Lucas, og at hans fravær var en del af forklaringen på vores dårlige forårssæson. Derudover var han blevet fast mand på Brasiliens landshold inden sin skade. Skal der flere argumenter til? L4 har lov til at mene, hvad han vil, man har svært ved at tro, han er Liverpoolfan? Hvis han synes, én af vores bedste spillere er så ringe, må det godt nok være hårdt at holde med holdet.
Enig i han er god defensivt. Hvilket selvfølgelig også er han primære opgave.Jjeg synes bare han mangler noget den anden vej, han er en dårlig igangsætter, oftest spiller han bolden til siden i stedet for fremad . Og sådan som jeg forstår L4´s kritik af ham, så er netop offensive mangler.
Håber selvfølgelig han kommer tilbage til fordums styrke og får de offensive kvaliteter bygget på....

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » torsdag, 19. jul, 2012 23:21

Jeg synes helt bestemt L4 er i sin gode ret til at mene hvad han mener og jeg synes det er dejligt med forskellige meninger ellers ville et forum som dette da være utroligt kedeligt, og jeg kunne ikke finde på at sætte folk på ignore for at mene noget andet end mig og har derfor selvfølgelig heller ikke sat L4 på ignore for så ender vi med at sidde i hver vores lille gruppe og klappe hinanden på ryggen, og det er der ikke meget ved. Hvad jeg derimod synes er træls er at han ofte kommer med dumsmarte bemærkninger i stedet for at argumentere sagligt for sin sag. Han får smidt mange dumsmarte kommentarer sin vej men han er selv lige så slem til at give dem ud så synes begge parter er lige gode om det. Jeg kan godt lide L4's indlæg som er velargumenterede og saglige, omend de ofte er negative, men som sagt går det ikke så godt for tiden, og i modgang reagerer folk forskelligt og det skal respekteres, men jeg synes indlæg som

...Vi må håbe at vi får lov at beholde Lucas, alle storklubber i Europa bliver jo kædet sammen ham, det er ham de prøver at vriste fra os i hvert transfer-vindue, en meget attraktiv spiller.... :laughin: :laughin: :laughin: :laughin: :lol: :lol: :lol:

og

United :shhh: :shhh: :shhh:

er dumsmarte bedrevidende og irriterende kommentarer som ingen kan bruge til noget, men det er selvfølgelig bare min holdning :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 19. jul, 2012 23:43

Jeg tror de fleste Liverpool-tilhængere var kede af det, da Javier Mascherano smuttede. Hans arv skulle Lucas prøve at løfte. Javier Mascherano kunne meget lidt offensivt - han scorede to mål for os i 139 kampe, og han har ikke scoret et eneste i Barca endnu. Især i England er oprydderne meget vigtige og de behøver ikke score mange mål eller flække modstandernes forsvar med stikninger. Nej, Lucas er ikke sindssygt vild i sit pasningsspil, men jeg synes, han er bedre end Masch på det punkt og næsten lige så god en oprydder - plus: han får ikke de der retarderede røde kort Masch af og til fik.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » fredag, 20. jul, 2012 00:20

Problemet med L4 er, at det decideret er en ubegrundet personlig hetz på en enkelt spiller. Flere gange har der været argumenteret for, hvorfor Lucas ikke er så dårlig, som L4 gerne vil gøre ham til, men lige lidt nytter det, når han gang på gang alligevel får flettet hans holdning til Lucas ind i hvert andet indlæg, han skriver.

Ingen har nogle sinde påstået, at han ikke må have sin mening, og personligt har jeg sat ham på ignorer, fordi hans såkaldte kritik minder langt mere om en personlig hetz, hvilket langt fra er fair.
Når man sammentidigt siger, at Lucas (som defensiv midtbanespiller\oprydder) har mangel på offensive kvaliteter, så virker det mildt sagt som om, man slet ikke har sat sig ind i hans rolle på en fodboldbane.

Derefter beskylder man ham for ikke at have spille flere gode kampe i træk, hvilket er en ignorant udtalelse af de store, når man kigger tilbage på Lucas' sidste sæson og første halvdel af denne.

Alle har ret til at have deres mening, men fra det og til at være så meget efter én spiller, ja, der er lang vej.
Liverpool Football Klopp

Besvar