Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
-
Re: Hvem skal ind?
Rodgers udtalte som sagt tidligere på ugen, at vi inden udgangen af ugen definitivt ville signe én spiller og måske også to. Derudover udtalte Rodgers angiveligt efter pressemødet, at en af disse to ville gøre fansene glade og forventningsfulde. Jeg har overvejet, om Rodgers her referede til Borini?
I min verden vækker Borini ikke større forventninger til sæsonen end jeg havde i forvejen, om end jeg selvfølgelig er glad for at se, at vores transfersstrategi ser ud til at følge det spilkoncept, som Rodgers vil implementere. Grunden til den manglende jubel skal ses i lyset af, at jeg ikke har indgående kendskab til Borini, da han stadig er relativ ny på den store scene. Rodgers bør vide, at Borini pt. ikke har slået sit navn fast i sådan et omfang, at en signing af Borini vil øge forventningerne markant blandt fansene - for at opnå sådan en effekt skal en international klassespiller hentes.
Kan udtalelsen derfor henledes mod den anden spiller, som Rodgers nævnte til Ben Smith? Og i så fald hvem kunne denne spiller være?
Callejon, Jovetic og Afellay ville være mine tre bedste bud, da alle har international klasse, men ikke befinder sig i klassen af uopnåelige spillere.
I min verden vækker Borini ikke større forventninger til sæsonen end jeg havde i forvejen, om end jeg selvfølgelig er glad for at se, at vores transfersstrategi ser ud til at følge det spilkoncept, som Rodgers vil implementere. Grunden til den manglende jubel skal ses i lyset af, at jeg ikke har indgående kendskab til Borini, da han stadig er relativ ny på den store scene. Rodgers bør vide, at Borini pt. ikke har slået sit navn fast i sådan et omfang, at en signing af Borini vil øge forventningerne markant blandt fansene - for at opnå sådan en effekt skal en international klassespiller hentes.
Kan udtalelsen derfor henledes mod den anden spiller, som Rodgers nævnte til Ben Smith? Og i så fald hvem kunne denne spiller være?
Callejon, Jovetic og Afellay ville være mine tre bedste bud, da alle har international klasse, men ikke befinder sig i klassen af uopnåelige spillere.
Det er muligt, at Borini har spillet en kort periode i Swansea, men det skal da ikke ligge ham så meget til last, at han skal til at sammenlignes med spillere som Christian Poulsen og Paul Konchesky - det er der ikke mange fodboldspillere, der er tjent med!Oomph242 skrev:Ja han ville have en "Swansea" spiller og det har han fået nu! Jeg håber han ved hvad han gør og det ikke er en ny Hodgson, vi har i klubben.

Fabio Borini har startet 20 kampe (med ni mål til følge) for en ambitiøs subtopklub i en af verdens bedste ligaer. Inden da havde han de ni Swansea kampe, du omtaler (hvor han scorede 6 mål), og inden det var han blandt de mest lovende talenter i Chelseas ungdomsafdeling. Ancelotti var ret vild med ham, og gav ham sågar en håndfuld chancer på førsteholdet i 09/10 sæsonen (hvor han også var inkluderet i deres CL-trup). Slutningen af sæsonen samt det meste af den 10/11 blev ødelagt af en brok-operation, men da han kom tilbage klarede han det jo som bekendt ganske fint hos Swansea.
Hans Chelsea-exit var en bekymring for mig da vi først blev rygtet til ham, men jeg tror egentlig ikke, at han som sådan blev vejet og fundet for let i Chelsea, men at han forlod dem af egen fri vilje. Det er mit indtryk, at ham og Ancelotti havde et rigtigt godt forhold, og Borinis udmelding om, at han ikke ville skrive ny kontrakt med Chelsea, faldt sjovt nok kun et par dage inden Ancelottis fyring. Mon ikke der har været en sammenhæng der? Det er dog bare mine egen konspirationsteori.
Han sagde følgende:Robbie_God_Fowler skrev:Rodgers udtalte som sagt tidligere på ugen, at vi inden udgangen af ugen definitivt ville signe én spiller og måske også to. Derudover udtalte Rodgers angiveligt efter pressemødet, at en af disse to ville gøre fansene glade og forventningsfulde. Jeg har overvejet, om Rodgers her referede til Borini?
"The reality is we have only made three or four enquiries about players and hopefully can close out one deal this week which will be a real exciting one for the club, one the supporters will absolutely love.
Jeg tror det er en uheldig formulering fra hans side, fordi det netop får folk til at tænke hype-signings som Jovetic eller Afellay. Det han mener er nok snarere, at Borini med sit spil vil glæde os når sæsonen engang starter (snarere end han her op til sæsonstart vil gøre os forventningsfulde med sit navn), og at han qua sin arbejdsomhed og vindermentalitet hurtigt kan gå hen og blive en fanfavorit. Det er i hvert fald min tolkning af det, for ellers har du ret i, at det er en underlig trommehvirvel at starte inden en så navnemæssigt undervældende signing som Borini.
- JudgeArdaStudge
Al ære og respekt til Callejon og Afellay, så er Jovetic bare miles ahead deres klasse IMØ. Jovetic ville være en signing af international klasse og en hype-signing eller hvad I kaldte det. Hans navn indikerer bare meget mere klasse end de to andre og meget mere klasse end Borini, men det må være en anden sag.
Jeg vil rate de linkede således:
1. Jovetic
2. Gaston
3. Afellay
4. Callejon
5. Dempsey
Jeg rater Gaston som nummer 2, fordi jeg ser et enormt potentiale i ham, hvilket jeg egentlig også ser i Callejon, men det er på noget længere sigt.
Jeg rater Dempsey som 5'er, fordi han har rundet de 29 og derfor ikke har mange år tilbage i sig.
Jeg vil rate de linkede således:
1. Jovetic
2. Gaston
3. Afellay
4. Callejon
5. Dempsey
Jeg rater Gaston som nummer 2, fordi jeg ser et enormt potentiale i ham, hvilket jeg egentlig også ser i Callejon, men det er på noget længere sigt.
Jeg rater Dempsey som 5'er, fordi han har rundet de 29 og derfor ikke har mange år tilbage i sig.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
@ Arda:
Helt enig, Jovetic er et niveau over de andre navne som nævnes. Han ville også klart være mit førstevalg, da kun skader efter min mening har forhindret ham i at være i blandt verdenseliten. Derudover er han så alsidig, at han ville kunne spille de tre forreste pladser i vores system, og vel egentlig også 10'er rollen, hvis vi skulle stå og mangle en offensiv midtbane.
Affelay og Callejon ligger i et prisleje under Jovetic. Har vi ikke midlerne til at gå efter Jovetic bør et billigt alternativ som Affelay (6mio. £ ifølge rygter) overvejes. Callejon tror jeg desværre Real er fast besluttet på at beholde, da han har et stort potentiale. Men man har vel lov at håbe
.
@ Aarde:
Her er hvad Ben Smith specifikt skrev efter pressemødet. Twitter er ofte noget bras, men Tony Barrett og Ben Smith er meget pålidelige.
"#LFC manager Brendan Rodgers hopeful of bring at least 1, possibly 2 new signings in before end of the week".
"Off camera, Rodgers said #LFC fans would find one potential new player 'incredibly exciting' - 'they'll love him'".
Der er formentlig som du skriver tale om Fabio Borini. Jeg undrede mig bare over, hvem den anden signing kunne være. For i mine øjne er Borini ikke "incredibly exciting" - men det er sikkert en tanketorsk fra Rodgers side. Han mener nok som du siger, at Borini vil overraske og glæde os.
Helt enig, Jovetic er et niveau over de andre navne som nævnes. Han ville også klart være mit førstevalg, da kun skader efter min mening har forhindret ham i at være i blandt verdenseliten. Derudover er han så alsidig, at han ville kunne spille de tre forreste pladser i vores system, og vel egentlig også 10'er rollen, hvis vi skulle stå og mangle en offensiv midtbane.
Affelay og Callejon ligger i et prisleje under Jovetic. Har vi ikke midlerne til at gå efter Jovetic bør et billigt alternativ som Affelay (6mio. £ ifølge rygter) overvejes. Callejon tror jeg desværre Real er fast besluttet på at beholde, da han har et stort potentiale. Men man har vel lov at håbe

@ Aarde:
Her er hvad Ben Smith specifikt skrev efter pressemødet. Twitter er ofte noget bras, men Tony Barrett og Ben Smith er meget pålidelige.
"#LFC manager Brendan Rodgers hopeful of bring at least 1, possibly 2 new signings in before end of the week".
"Off camera, Rodgers said #LFC fans would find one potential new player 'incredibly exciting' - 'they'll love him'".
Der er formentlig som du skriver tale om Fabio Borini. Jeg undrede mig bare over, hvem den anden signing kunne være. For i mine øjne er Borini ikke "incredibly exciting" - men det er sikkert en tanketorsk fra Rodgers side. Han mener nok som du siger, at Borini vil overraske og glæde os.
Lige en indskydelse til Callejon.
Manden er altså fyldt 25, og kan vel derfor ikke længere regnes for et ungt talent med stort potentiale, som tilfældet er med Gaston Ramirez.
Manden er altså fyldt 25, og kan vel derfor ikke længere regnes for et ungt talent med stort potentiale, som tilfældet er med Gaston Ramirez.
- JudgeArdaStudge
Jeg troede Callejon var en 19-20 år, så han er længe om at komme igang, men dermed er det ikke ens med, at han ikke har potentiale. Nogle spillere udfolder sig i en sen alder. Drogba blev f.eks. først professionel som 22 årig, mener jeg.
Synes dog også, vi skal lade Callejon være og satse andetsteds - Jovetic, of course, of course.
Synes dog også, vi skal lade Callejon være og satse andetsteds - Jovetic, of course, of course.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Havde ikke Borini mellem de 57 bedste angribere. Derfor ikke vurderet ham nærmere. Det har jeg dog efterfølgende gjort, også med henblik på EM slutrunden. Han er en af de mere interessante angribere i årgangen fra 1991.nikand skrev:Jeg har også forespurgt mig hos en Romafan og han var fuld af lovord om Borini, selvom det ikke kun var plusser han havde om Borini.Rasmus skrev:Han har haft en endog meget lovende sæson i Roma. Det er dog stadig først og fremmest en mand med et stort potentiale, end den færdige pakke vi køber. Når det så er sagt, vil det være en rigtig glimrende signing til £ 11 mio. Han kender også den engelske kultur fra sin tid i Chelsea og Swansea. Og Brendan Rodgers selvfølgelig. Det er perfekt.
Havde I (jeres fodbold top 100) Borini med på listen ? Og i så fald på hvilken plads?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
Hvilke styrker og svagheder vil du liste ud for Borini?Hekkem skrev:Havde ikke Borini mellem de 57 bedste angribere. Derfor ikke vurderet ham nærmere. Det har jeg dog efterfølgende gjort, også med henblik på EM slutrunden. Han er en af de mere interessante angribere i årgangen fra 1991.nikand skrev:Jeg har også forespurgt mig hos en Romafan og han var fuld af lovord om Borini, selvom det ikke kun var plusser han havde om Borini.Rasmus skrev:Han har haft en endog meget lovende sæson i Roma. Det er dog stadig først og fremmest en mand med et stort potentiale, end den færdige pakke vi køber. Når det så er sagt, vil det være en rigtig glimrende signing til £ 11 mio. Han kender også den engelske kultur fra sin tid i Chelsea og Swansea. Og Brendan Rodgers selvfølgelig. Det er perfekt.
Havde I (jeres fodbold top 100) Borini med på listen ? Og i så fald på hvilken plads?
Og hvordan ser du ham passe ind i forhold til den nuværende trup og Rodgers spilsystem?
Position:Robbie_God_Fowler skrev:
Hvilke styrker og svagheder vil du liste ud for Borini?
Og hvordan ser du ham passe ind i forhold til den nuværende trup og Rodgers spilsystem?
Han kan agerer alene angriber i en 4-2-3-1 formation, men også være den falske ni'er. Han han placeres som avanceret kant på begge sider, men er ikke en udpræget wing type. Altså de tre forreste positioner i en 4-3-3, men ikke en wing i en 4-2-3-1.
Styrker:
* Han er hverken langsom eller ekstrem hurtig. Han kan se hurtig ud, men det virker på mig mere på grund af han læser situationerne hurtigere end modstanderne, og derved får fordel af en given situationen, hvor han så har vundet x antal meter.
* Ekstrem arbejdsivrig, også når holdet ikke er i boldbesiddelse.
* Han sparker koldt, tørt og resolut.
* God i vendinger (dog ikke på Suarez niveau

* Han er god til at finde område i feltet, hvorpå chancer kan opstå. Han opsøger chancerne, og har en god næse for mål.
* Han er en ok pasningsspiller, men kan godt forbedre sig på det område.
* Hans fodskifte er ikke på niveau med det bedste driblerer, men kan da godt sætte en modstander af i en direkte mand til mand duel.
Stupidity now - Insanaty later
Velkommen Borini, jeg har store forventninger til ham.
http://www.footy.dk/2012/07/14/liverpoo ... -angriber/
Negredo er en super spændende angriber, jeg siger klart ja tak.
Jeg tror Adam, Spearing, Downing og Carroll bliver evalueret meget kraftigt fra Liverpool FC.
Adam bør vi sælge, og udleje Spearing. Downing bør sælges hvis det kommet et ok bud ellers udlejes.
Aqua tror jeg helt sikkert passer perfekt til den nye managers spillestil og det samme med Joe Cole. Disse 2 bør Liverpool beholde.
Carroll er jeg meget i tvivl om. Han er god og fighter, men passer han i en 4, 3, 3 det syntes jeg bare ikke han gør. Så kan vi ligeså godt sælge ham.
Jeg gad i øvrigt godt at Liverpool hentede Ganso.
Bellamy kan få en sæson mere.
http://www.footy.dk/2012/07/14/liverpoo ... -angriber/
Negredo er en super spændende angriber, jeg siger klart ja tak.
Jeg tror Adam, Spearing, Downing og Carroll bliver evalueret meget kraftigt fra Liverpool FC.
Adam bør vi sælge, og udleje Spearing. Downing bør sælges hvis det kommet et ok bud ellers udlejes.
Aqua tror jeg helt sikkert passer perfekt til den nye managers spillestil og det samme med Joe Cole. Disse 2 bør Liverpool beholde.
Carroll er jeg meget i tvivl om. Han er god og fighter, men passer han i en 4, 3, 3 det syntes jeg bare ikke han gør. Så kan vi ligeså godt sælge ham.
Jeg gad i øvrigt godt at Liverpool hentede Ganso.
Bellamy kan få en sæson mere.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
-
Ok, mange tak for den detaljerede evalueringHekkem skrev:Position:Robbie_God_Fowler skrev:
Hvilke styrker og svagheder vil du liste ud for Borini?
Han kan agerer alene angriber i en 4-2-3-1 formation, men også være den falske ni'er. Han han placeres som avanceret kant på begge sider, men er ikke en udpræget wing type. Altså de tre forreste positioner i en 4-3-3, men ikke en wing i en 4-2-3-1.
Styrker:
* Han er hverken langsom eller ekstrem hurtig. Han kan se hurtig ud, men det virker på mig mere på grund af han læser situationerne hurtigere end modstanderne, og derved får fordel af en given situationen, hvor han så har vundet x antal meter.
* Ekstrem arbejdsivrig, også når holdet ikke er i boldbesiddelse.
* Han sparker koldt, tørt og resolut.
* God i vendinger (dog ikke på Suarez niveau).
* Han er god til at finde område i feltet, hvorpå chancer kan opstå. Han opsøger chancerne, og har en god næse for mål.
* Han er en ok pasningsspiller, men kan godt forbedre sig på det område.
* Hans fodskifte er ikke på niveau med det bedste driblerer, men kan da godt sætte en modstander af i en direkte mand til mand duel.

Af type lyder han til at minde om Hernandez fra United. Er det helt skævt?
Jeg synes sku det er svært, at vurdere Borini. 36 kampe som professionel hvor mange af dem har været som indskifter er ikke meget, at vurdere udfra. Vi må håbe BR har set rigtigt. Havde nu selv mere håbet på, at proven talents som Ramírez, Jovetic eller Ganso havde været sommerens store signing. Men sådan bliver det nok desværre ikke..
Nå, videre...
Kører der nogle rygterne med nogen som helst form for kød på lige pt? Eller har medierne allerede lagt låg på vores transfervindue?
Kører der nogle rygterne med nogen som helst form for kød på lige pt? Eller har medierne allerede lagt låg på vores transfervindue?
Badooo siger, hvad han mener!
Glæder mig over at have fået en ny ung version af Kuyt (hvis man skal tro de beskrivelser jeg har læst). Men da jeg ikke kan erindre at have set knægten spille, så er Borini endnu ikke en spiller, jeg er udpræget begejstret over, at have signet.
Håber bestemt, at han er den "lille" signing.
Vi har alt andet lige ikke haft den heldigste hånd i forhold til indkøb af italienske spillere indtil videre...
Vi har alt andet lige ikke haft den heldigste hånd i forhold til indkøb af italienske spillere indtil videre...
Kloppite
Jeg har nu stor tiltro til både Borini og Aquilani i start 11eren, og Dossena kunne nok også have udviklet sig i positiv retning med lidt flere kampe under bæltet.texnymann skrev:Glæder mig over at have fået en ny ung version af Kuyt (hvis man skal tro de beskrivelser jeg har læst). Men da jeg ikke kan erindre at have set knægten spille, så er Borini endnu ikke en spiller, jeg er udpræget begejstret over, at have signet.