Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mr. wright

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mr. wright » lørdag, 07. jul, 2012 10:52

Nu har jeg ikke fulgt særlig meget med i serie A i denne sæson, men den er ikke kendt for at være særlig fysisk. Lidt tal på Ramirez siger, at han har spillet 33 serie A kampe i sæsonen(8 mål 5 ass), og er blevet skiftet ud 19 gange, og 5 indskiftninger.

Det kunne godt tyde på, at hans fysik ikke helt er gearet til premier league.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 07. jul, 2012 10:57

http://www.footy.dk/2012/07/07/forste-l ... f-rodgers/

Var han ikke tabt ?.

Jeg fatter ikke en meter af de rygter der kører pt.

Borini, daniel sturridge, Gaston Ramirez osv osv rygtes alle til klubben. Det er godt nok svært at holde styr på.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Victor1605
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Victor1605 » lørdag, 07. jul, 2012 11:20

Mr. wright skrev:Nu har jeg ikke fulgt særlig meget med i serie A i denne sæson, men den er ikke kendt for at være særlig fysisk. Lidt tal på Ramirez siger, at han har spillet 33 serie A kampe i sæsonen(8 mål 5 ass), og er blevet skiftet ud 19 gange, og 5 indskiftninger.

Det kan også bare være et tegn på at han kæmper, og har samme psyke som Caroll :army2: :army1:

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 07. jul, 2012 12:00

Mr. wright skrev:Nu har jeg ikke fulgt særlig meget med i serie A i denne sæson, men den er ikke kendt for at være særlig fysisk. Lidt tal på Ramirez siger, at han har spillet 33 serie A kampe i sæsonen(8 mål 5 ass), og er blevet skiftet ud 19 gange, og 5 indskiftninger.

Serie A er kendt for at være den mest fysiske af de store ligaer.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 07. jul, 2012 12:04

Få nu bare lukket den aftale med Ramirez! Hvis rygterne om en pris på 20 mio. euro taler sandt, er det en no brainer, imo.

Det ville, på papiret, være et klassekøb!

Brugeravatar
Mr. wright

Indlæg af Mr. wright » lørdag, 07. jul, 2012 12:09

Det er, så første gang jeg høre det udsagn. Jeg vil nu tillade mig at tvivle på om det nu også er sandt.

Marky
Geografisk sted: Søborg
Alder: 37

Indlæg af Marky » lørdag, 07. jul, 2012 12:16

AJ skrev:

Ironi ?:)

Brugeravatar
Jezzman (CH)

Indlæg af Jezzman (CH) » lørdag, 07. jul, 2012 12:46

Kelly skrev:http://www.footy.dk/2012/07/07/forste-l ... f-rodgers/

Var han ikke tabt ?.

Borini, daniel sturridge, Gaston Ramirez osv osv rygtes alle til klubben. Det er godt nok svært at holde styr på.
Jeg har ladet mig fortaelle, at vi skulle have indledt forhandlinger omkring Borini og at Rodgers vil have baade Borini OG Sturridge.... og saa har i oevrigt udtalt at han meget gerne vil have at Bellamy bliver. Jeg har lidt svaert ved at faa mit hoved viklet omkring det. Borini, Sturridge, Bellamy, Suzrez og Carroll.... men det er maaske ikke for mange angribere, eller?

Brugeravatar
Jezzman (CH)

Indlæg af Jezzman (CH) » lørdag, 07. jul, 2012 12:47

Ramirez skulle vaere saa godt som paa plads, men vi har jo foer set en spiller vaere klar til at boarde et fly og saa staa af igen... :P

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 07. jul, 2012 12:51

Aggerdoo skrev:Få nu bare lukket den aftale med Ramirez! Hvis rygterne om en pris på 20 mio. euro taler sandt, er det en no brainer, imo.

Hvor mange har rent faktisk på kontinuerlig basis set Gaston Ramírez spille? Og på kontinuerlig vis mener jeg ikke en enkelt kamp, hvor han havde en blinder! Youtube videoer er ligeså misvisende, da det førhen har fået spillere som Milan Jovanovic til at ligne en klassesigning. Personligt har jeg kun set ham spille et par enkelte gange, hvor jeg fik opfattelsen af, at han var stærk teknisk, men også en smule langsom. Måske Hekkem kan give sin vurdering, da jeg har på fornemmelsen, at han har set en del serie a bold. Taler rygterne om 16 mio. £ sandt synes jeg det er en meget høj pris for en spiller, som stadig er relativ uprøvet på højeste niveau. Men skulle vi hente ham håber jeg, at min mistro bliver gjort til skamme.

Brugeravatar
Jezzman (CH)

Indlæg af Jezzman (CH) » lørdag, 07. jul, 2012 12:59

Robbie_God_Fowler skrev:
Aggerdoo skrev:Få nu bare lukket den aftale med Ramirez! Hvis rygterne om en pris på 20 mio. euro taler sandt, er det en no brainer, imo.

Hvor mange har rent faktisk på kontinuerlig basis set Gaston Ramírez spille? Og på kontinuerlig vis mener jeg ikke en enkelt kamp, hvor han havde en blinder! Youtube videoer er ligeså misvisende, da det førhen har fået spillere som Milan Jovanovic til at ligne en klassesigning. Personligt har jeg kun set ham spille et par enkelte gange, hvor jeg fik opfattelsen af, at han var stærk teknisk, men også en smule langsom. Måske Hekkem kan give sin vurdering, da jeg har på fornemmelsen, at han har set en del serie a bold. Taler rygterne om 16 mio. £ sandt synes jeg det er en meget høj pris for en spiller, som stadig er relativ uprøvet på højeste niveau. Men skulle vi hente ham håber jeg, at min mistro bliver gjort til skamme.
Interessant

Billede

Brugeravatar
Jezzman (CH)

Indlæg af Jezzman (CH) » lørdag, 07. jul, 2012 13:02

Lidt mere info. fra en poster paa RAWK som aabenbart ved en hel masse om ham:

I wouldn't label Ramirez as a playmaker, which is what a bunch of newspapers are doing. Neither is he the "typical" winger (in the traditional sense; pacey, challenges full backs to make crosses). He's more "goal-scoring midfielder", who very well can be positioned on the wing but by no means limited to such a position. He's got good technical ability (including shooting, although preferably with his left foot) and a good amount of pace. But above all he seems to be an intelligent player, who likes to play in between lines and in channels. His passing game is good, but wouldn't label that as one of his key strengths.

My view of Ramirez is that he's more of a second striker in terms of his style of play. From the wing he likes to cut in, seeking free space and place between the lines, alternatively into channels. In today's squad he'd be more of a Maxi type of player, albeit with a bit more pace and more technical ability.

My guess is that should he sign for Liverpool, we may see him beat fullbacks on the wings when he ends up in those situations (primarily based on his technical ability and pace), but mainly I believe we would see him cutting in and linking up with our strikers or central midfield. That seems to be his trademark and his natural style of play, at least given the games that I've seen.

Can't see him as a Nani or Valencia (I know, but if you're looking for traditional wingers in the PL, who's more natural?) that continuously challenges the defense out wide along the line (providing crosses and whatnot). As mentioned, he'd be more of a offensive midfielder starting at a wide position but who prefers to be involved in a more central position. Hence, he could just as well play as a second striker, behind Carroll or Suarez.

Moreover; I see him more as a technically gifted player who likes and is more likely to finish of attacks than be the "creative mastermind" behind them. Typically he could cut inside, seeking free space, and get balls from central midfield or layoffs from our striker/strikers. Given that Johnson is fit for a majority of the season, I could easily imagine a good partnership between him and Ramirez - Ramirez starting wide to the right, but cutting in while Johnson pushes forward.

Just trying to straight out a few inaccuracies portrayed in the media (given what I've seen of him).

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » lørdag, 07. jul, 2012 13:15

Jezzman (CH) skrev:

Var han ikke tabt ?.

Jeg har ladet mig fortaelle, at vi skulle have indledt forhandlinger omkring Borini og at Rodgers vil have baade Borini OG Sturridge.... og saa har i oevrigt udtalt at han meget gerne vil have at Bellamy bliver. Jeg har lidt svaert ved at faa mit hoved viklet omkring det. Borini, Sturridge, Bellamy, Suzrez og Carroll.... men det er maaske ikke for mange angribere, eller?
Med al den snak LFC og BR har om Bellamy lyder det som om, de gerne vil snakke med andre klubber om ham. Problemet er vel hans enorme løn, og at hans aftale kun løber et år endnu. Bellamy vil formegentlig gerne have et ekstra år i sin kontrakt. Gaston, Borini og Sturridge - det ligner farvel til enten Bellamy eller Downing. Forhåbentlig skal indkøbene erstatte Kuyt og Maxi - så ser truppen bred og kompetent ud fremadrettet.

Vi har dog alle set Bellars impact i sidste sæson. Wow.

Spændende udvikling med de rygter...
We need a new Fowler...

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 07. jul, 2012 13:28

Jezzman (CH) skrev:

Var han ikke tabt ?.

Nu kan Rodgers jo godt lide at have farlige, målsøgende "inside forwards" liggende omkring frontangriberen - roller, som både Sturridge, Bellamy og Suárez (og Borini? Jeg kender ham ikke) sagtens kan spille. Jeg har hele tiden haft en idé om, at en sådan rolle faktisk vil gavne Suárez mere end at ligge som frontangriberen med det store ansvar for målscoring, og det samme lader også til at være tilfældet for Bellamy og Sturridge (baseret på hvad vi så til dem sidste år).

Jeg tror med andre ord ikke, at vi med de fem nævnte kommer til at drukne i angribere. Spørgsmålet er snarere hvor det efterlader spillere som Downing, Cole og Maxi. Ja og Gaston, hvis han kommer. Skal han ligge bagved angriberen i en mere Gerrard'sk rolle? Og hvad skal der så ske med Gerrard og Shelvey?

Masser af spørgsmål og dilemmaer!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 07. jul, 2012 13:51

Jezzman (CH) skrev:

Var han ikke tabt ?.

No offence, men stort set alle de ting, du har ladet dig fortælle, kan man læse om på nettet. Så spørgsmålet er vel om, du bare har søgt lidt på nettet, eller om din ITK bare har søgt lidt nettet, i hvertfald i dette tilfælde.

Ikke for at smide malurt i bægeret, men så kan man jo lige så godt angive sine kilder:

Borini: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... gning.html

Sturridge: http://www.goal.com/en/news/596/exclusi ... -unsettled

Bellamy: http://www.goal.com/en/news/9/england/2 ... -liverpool

Og velkommen tilbage forresten! :hello1:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar