Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 10. mar, 2012 12:54

texnymann skrev:med mindre man kun medtager kriterier som scorede mål og vundne titler, hvilket i mine øjne er for begrænset.
Omend den slags er for begrænset, så ser din egen top 7 jo ret målgiven og titelvindende ud. Just sayin' ;)

Jeg mener desuden, at van Basten kan/bør gøre sig gældende på en lignende liste - Fantastisk angriber. Lothar Matthäus og George Weah er også outsidere. Tror jeg ville få hovedbrud, hvis jeg skulle forsøge at udarbejde en liste over de bedste spillere nogensinde.

But still:

Billede

"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 10. mar, 2012 13:16

Så kom dagens kompetente indspark fra 6'erens ekspertpanel. Deres bud på Chelseas næste manager: Morten Olsen.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » lørdag, 10. mar, 2012 14:06

Godmorgen liniedommer.

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » lørdag, 10. mar, 2012 14:06

Fuck QPR bliver snydt for et mål. Det er helt vildt så langt inde i målet den er. Jeg er rystet og linjedommeren ikke ser det :shock:

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 10. mar, 2012 15:08

Aarde skrev:Så kom dagens kompetente indspark fra 6'erens ekspertpanel. Deres bud på Chelseas næste manager: Morten Olsen.
Det er kraftedme løgn! Sagde de virkelig det?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » lørdag, 10. mar, 2012 15:11

Ja, der blev spurgt til nye mulige emner til træner posten i Chelsea. Mourinho blev nævnt som den oplagte.
Kan ikke huske om det var Faxe eller ham der den tidligere man city spiller, der så sagde at hvis man så med danske briller, ville han passe perfekt ind.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 10. mar, 2012 16:54

Nå de Bayerske drenge gider godt spille fodbold i dag. 7-0 hjemme mod Hoffenheim efter 58 min!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 10. mar, 2012 17:07

Emmy skrev:Nå de Bayerske drenge gider godt spille fodbold i dag. 7-0 hjemme mod Hoffenheim efter 58 min!
Hva fan..... ? Hvornår er 1860 blevet så gode? ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 10. mar, 2012 22:05

Der er lige nu på Discovery en lettere morsom reportage, hvor James May (fra Top Gear) med hans manglende indsigt i fodbold samt forstand og erfaring i at udføre samme spil, analyserer kunsten at sparke et straffespark!

....for i øvrigt med Razor Ruddock, som skal prøve at lære James May at sparke straffe :lol:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 10. mar, 2012 23:34

Spurs går helt i stå nu. Igen igen

Jeg tror ikke de hiver en CL plads hjem og gør de ikke det, så er Modric og Bale, måske flere, væk til sommer. De har fået smag for det nu og vil ikke nøjes med EL.

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » søndag, 11. mar, 2012 00:49

Cynwal skrev:Der er lige nu på Discovery en lettere morsom reportage, hvor James May (fra Top Gear) med hans manglende indsigt i fodbold samt forstand og erfaring i at udføre samme spil, analyserer kunsten at sparke et straffespark!

....for i øvrigt med Razor Ruddock, som skal prøve at lære James May at sparke straffe :lol:
Og James May kikser......
Men ellers har aftenen bestået af HEADBANGERS, Rammstein (som du foreslog), Metallica, Nirvana, Gunnar etc........
Burn the brains out.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 11. mar, 2012 01:20

texnymann skrev:
Cynwal skrev:
Hekkem skrev:Jeg må sige jeg også er stor beundre af Michael Laudrup, der på mange måder minder meget om Johan Cruyff. Michael Laudrup vandt aldrig noget med landsholdet, men vil mene han var bedre end Zinedine Zidane
Jeg tillader mig så at have den u-danske holdning, at Cruyff er en klasse eller to (eller tre) over Michael Laudrup
Tjaae, hvis det skotske landshold havde været lidt bedre, så tror jeg resten af verden havde oplevet King Kenny som det unikum, jeg betragter ham som.

Det er naturligvis altid en personlig smagssag, hvem man betragter som alle tiders bedste spiller med mindre man kun medtager kriterier som scorede mål og vundne titler, hvilket i mine øjne er for begrænset.

Min top 15 liste:

Kenny Dalglish
Maradona
Pele
Cruyff
Ronaldo (ja ham der spillede i Manure)
Ronaldinho
Messi
Beckenbauer
Zidane
Platini
Xavi
Cantona
Schmeichel (ja, jeg bryder mig heller ikke om personen)
Maldini
Gullitt

Og så er der mange andre, der lige så vel kunne være på listen: Keegan, Best, Charlton, Rummenigge, Müller, Maier, Eusebio, Socrates, Zico, Kempes, Laudrup og mange andre.
En rigtig god liste, som indeholder mange af de navne, jeg selv ville sætte på. Jeg har en samling dvd'er, som hver især indeholder en gennemgang af alle de VM-slutrunder, der har været, og det er sjovt at se, hvordan der en gang imellem pludselig optræder en spiller, som bare skiller sig ud fra mængden. Og mange af de spillere, du har nævnt her, er netop sådanne spillere. Men én, som jeg for alvor lagde mærke til, var Garrincha fra Brasilien. Hold da fast, hvor kunne han spille og drible! Han var i sin helt egen verden, åbenbart både som spiller og som person. Det er således ikke løgn, at han ganske enkelt ikke anede, hvem modstanderen var - han spillede bare. Da Brasilien vandt VM-finalen i 1958 var han åbenbart indledningsvis ikke klar over det, idet han troede, at man skulle spille mod alle modstandere to gange, ligesom i den hjemlige turnering.

Også nogle af de ungarere, der ikke vandt VM i 1954, kunne fortjene en plads på denne liste, som f.eks. Puskas naturligvis.

Men dette er trods alt spillere, der ikke har været aktive i min levetid. Hvis det er et afgørende kriterium, så vil jeg sige, at Maradona er toppen af poppen.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. mar, 2012 01:49

Med til historien om Garrincha hører også, at han havde bøjede ben, kalveknæet og hjulbenet, samt at det ene af hans ben var 6 cm mindre end det andet. Han blevet derfor rådet til at stoppe med fodbolden i en ung alder grundet operationer i hans ben, men han afviste disse råd. Navnet Garrincha, som hans søster fandt på at kalde ham, stammer fra en lille fugl fra Pau Grande, hvor han var født. Han døde af alkoholisme i en alder af 49 år.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » søndag, 11. mar, 2012 09:19

Garrincha var også med i det, som er blevet kaldt "The greatest three minuts of football ever played.
Fra bogen Inverting the pyramid:
It took a little under twenty seconds for the ball to reach the winger. Boris Kuznetsov, the experienced soviet left back, moved to close him down. Garrincha feinted left and went right; kuznetsov was left on the ground. Garrincha paused, and beat him again. And again. And then once again put him to the ground. Garrincha advanced. Leaving Yuri Vionov on his backside. He darted into the box, and fired a shot from a narrow angle that smacked the post. Within a minute Pelé had hit the bar, and a minute after that Vavá gave Brazil the lead from Didi´s trhough-ball. Gabriel Hanot called them the greatest three minuts of football ever played.
Da jeg havde læst dette stykke forsøgte jeg at søge efter de tre minuter, men kunne ikke finde noget. Er der tilfældigvis en som kan det? Jeg har kun kunne finde hvor Garrincha rammer stolpen også målene fra kampen. Men ikke alle 3 minuter i et klip.
Ellers kan man se lidt her:

Brugeravatar
Hyppia
Geografisk sted: Immingham, northeast of lincolnshire, Uk
Alder: 54

Indlæg af Hyppia » søndag, 11. mar, 2012 10:41

Besvar