Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Allan

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Allan » søndag, 04. mar, 2012 12:13

Kelly skrev:Kilder i Spania hevder at både Liverpool og scum viser interesse for Real Madrid-forsvarer Raul Albiol. 26-åringen med 31 landskamper for Spania er frustrert over lite spilletid hos Real denne sesongen.
Elcentrocampista.com

Liverpool følger Barcelonas Pedro Rodriguez. Den 24 år gamle spissen får trolig forlate Nou Camp til sommeren.
Mundo Deportivo

CL er væk nu i næste sæson. Hvor mange år er det uden CL så. Alt for mange. Raffa fik os da i CL.

FSG snakker om store mål. Nu vil vi se handling. Kenny og FSG er ved at bygge et stabilt fundament op, men med dette hold ryger vi også uden for top 4 i næste sæson. Derfor forstår jeg intet af sammenhængen i udmeldingerne fra ejerne og sportsdirektøren. Hvis sportsdirektøren ikke mener der er brug for klare forstærkninger til sommer, er der noget helt galt med ham. Og ejerne snakker de helt store mål. Det hænger ikke sammen. Forsvarer sportsdirektøren hans indkøb sidste sommer ?.
Vores midtbane er langt fra stræk nok. Der skal hentes en kanon defensiv og offensiv midtbanespiller, en højre kant, en angriber og en midterforsvarer. Carra ikke god nok længere. Og Seb gør de intet for at køre ind på holdet, så lej ham da ud.
Og stop med kun at købe overbetalte britiske spillere. Køb internationalt. Min tålmodighed er sat på en prøve.
Uden CL at trække med, skal der penge på bordet.
Der skal endvidere løbende hentes talenter ind, der rent faktisk kan spille sig på 1. holdet på et tidspunkt. Og så lej dem ud til en anden pl-klub et par år til de er klar, hiv dem hjem og brug dem.

Og inden ret længe tror jeg Rafa og Torres genforenes i Chelsea.
Det kan ikke være meget du følger med i vores ungdomsarbejde...

Rafa i Chelsea kan gå hen og blive rigtigt uhyggeligt... Han kan, om nogen, få Torres igang igen, samt han kan sku udrette mirakler med russerens rubler...

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 04. mar, 2012 14:01

Allan skrev:
Kelly skrev:Kilder i Spania hevder at både Liverpool og scum viser interesse for Real Madrid-forsvarer Raul Albiol. 26-åringen med 31 landskamper for Spania er frustrert over lite spilletid hos Real denne sesongen.
Elcentrocampista.com

Liverpool følger Barcelonas Pedro Rodriguez. Den 24 år gamle spissen får trolig forlate Nou Camp til sommeren.
Mundo Deportivo

CL er væk nu i næste sæson. Hvor mange år er det uden CL så. Alt for mange. Raffa fik os da i CL.

FSG snakker om store mål. Nu vil vi se handling. Kenny og FSG er ved at bygge et stabilt fundament op, men med dette hold ryger vi også uden for top 4 i næste sæson. Derfor forstår jeg intet af sammenhængen i udmeldingerne fra ejerne og sportsdirektøren. Hvis sportsdirektøren ikke mener der er brug for klare forstærkninger til sommer, er der noget helt galt med ham. Og ejerne snakker de helt store mål. Det hænger ikke sammen. Forsvarer sportsdirektøren hans indkøb sidste sommer ?.
Vores midtbane er langt fra stræk nok. Der skal hentes en kanon defensiv og offensiv midtbanespiller, en højre kant, en angriber og en midterforsvarer. Carra ikke god nok længere. Og Seb gør de intet for at køre ind på holdet, så lej ham da ud.
Og stop med kun at købe overbetalte britiske spillere. Køb internationalt. Min tålmodighed er sat på en prøve.
Uden CL at trække med, skal der penge på bordet.
Der skal endvidere løbende hentes talenter ind, der rent faktisk kan spille sig på 1. holdet på et tidspunkt. Og så lej dem ud til en anden pl-klub et par år til de er klar, hiv dem hjem og brug dem.

Og inden ret længe tror jeg Rafa og Torres genforenes i Chelsea.
Det kan ikke være meget du følger med i vores ungdomsarbejde...

Rafa i Chelsea kan gå hen og blive rigtigt uhyggeligt... Han kan, om nogen, få Torres igang igen, samt han kan sku udrette mirakler med russerens rubler...
Jo jo jeg følger skam med i vores ungdomsarbejde. De henter spillere ind som ikke slår til. Nu er Martin Hansen i 1.div i Danmark. Silkeborg har hentet en der ikke slog til HB Køge har hentet en der ikke slog til.

Jeg efterlyser de køber de BEDSTE talenter ind. Opdate fra U18- kampen i går.

Stortap for U18
Liverpool U18 tapte 4-1 på bortebane mot Middlesbrough i ettermiddag. Jakub Sokolik gjorde Liverpools mål.
Av Einar Kvande

Mike Marsh sitt mannskap sløste med sjansene i denne kampen.

- Skal jeg være ærlig, så gir ikke 4-1 noe riktig bilde av kampen. Vi forsvarte oss ikke så godt som vi kan. De hadde fire sjanser og gjorde mål på dem alle, forteller Marsh til Liverpoolfc.tv.

- Vi skapte nok sjanser til å vinne kampen, men det var en av de dagene der ingenting gikk vår vei, fortsetter han.

Neste oppgave for U18 blir nå hjemmekamp mot Sheffield Wednesday på akademiet i Kirkby lørdag om en uke. En kamp som blir vist direkte på LFC TV og LFC TV Online. Avspark er klokken 13.00 skandinavisk tid.

Liverpools lag mot Middlesbrough: Belford, McLaughlin, Regan, Rafferty, Sokolik, Baio (Hatch 45), Ibe (Nacho 60), Dunn, Morgan, Peterson, Lussey.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 04. mar, 2012 16:40

Slap dog af. Ungdomsfodbold har og vil aldrig handle om resultater, men spillerudvikling. At konkludere man ikke har de bedste på baggrund af et enkelt resultat er sølle. Samtidig kunne det jo også tænkes at de bedste, der kvalificerer til holdet, allerede har taget skridtet videre til reserveholdet. Nu har jeg ikke lige undersøgt knægtenes alder, men det er meget unuanceret måde at anskue tingene på.

Og hvis Comolli har stået for noget i sin tid i LFC, så er det da netop at hente de bedste talenter ind. De skridt der blev taget under Rafa er i øvrigt fulgt godt op, hvilket betyder at klubben pt. er førende indenfor talentarbejdet. Men ting tager jo tid.

Skal vi i øvrigt kigge på resultater, så bør man da også notere sig at vi er i semifinalen i Next Gen Series.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 04. mar, 2012 17:13

Alonso skrev:Slap dog af. Ungdomsfodbold har og vil aldrig handle om resultater, men spillerudvikling. At konkludere man ikke har de bedste på baggrund af et enkelt resultat er sølle. Samtidig kunne det jo også tænkes at de bedste, der kvalificerer til holdet, allerede har taget skridtet videre til reserveholdet. Nu har jeg ikke lige undersøgt knægtenes alder, men det er meget unuanceret måde at anskue tingene på.

Og hvis Comolli har stået for noget i sin tid i LFC, så er det da netop at hente de bedste talenter ind. De skridt der blev taget under Rafa er i øvrigt fulgt godt op, hvilket betyder at klubben pt. er førende indenfor talentarbejdet. Men ting tager jo tid.

Skal vi i øvrigt kigge på resultater, så bør man da også notere sig at vi er i semifinalen i Next Gen Series.
Jeg er helt afslappet.

1 - Intet er vurderet på 1. kamps resultat, men på mange års talentarbejde.
2 - Jeg håber vildt meget at arbejdet de laver nu fører til noget brugbart. De har fået en dygtig mand fra Barcelona. Helt sikkert.
3 - Der er blevet købt helt ufatteligt mange talenter ind uden held. Ngog skulle være stort talent, Wilson, og flere hold af andre spillere.
3 - De køber de forkerte talenter. Gør de ikke ?. eller
4 - Udvikler de ikke spillerne korrekt.
5- Liverpool FC lider under IKKE at have et klokkeklart spillekoncept der fra barnsben indprintes i ungdomsspillerne, som overføres direkte til 1. holdet. Det tager tid, det er korrekt, men kan du se et klokkeklart gennemgående spillekoncept.

Jeg har været nede og se FC Barcalona 3 gange sidste år. 1 gang ifb. med påskeferie, 1 gang på en smuttur, og 1 gang ifb. med et ungdomshold jeg hjalp. Og jeg må sige, at se et af deres ungdomshold er fuldstædig som at se 1. holdet, de spiller på præcis samme måde efter samme koncept. Det er vildt imponerende.

Jeg syntes slet ikke produktet fra Liverpools ungdomsarbejder, er i nærheden at være godkendt. Fra 1 til 10. 2 til 3 point, ikke mere. Jeg håber jeg tager fejl.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Chris R.

Indlæg af Chris R. » søndag, 04. mar, 2012 20:16

4. pladsen ligger godt nok fjernt som tabellen ser ud lige nu, og jeg kan derfor ikke lade være med at kigge mod sommerens transfervindue. Håber ikke Comolli's seneste udtalelser er sande, da jeg godt nok håber ejerne finder pungen frem.

Men først og fremmest skal der sælges lidt ud af truppen.
Personligt så jeg gerne følgende 4 spillere bliver solgt (udover evt unge som man ikke tror på):
Adam, Kuyt, Maxi og Brad Jones.
Adam bliver nok ikke solgt, da han kun har været i klubben i 1 sæson, men rater ham simpelthen overhovedet ikke og vil egentlig hellere spille med unge spillere centralt end med ham. Han mangler imo dynamik og spilforståelse.
Kuyt og Maxi er begge spillere jeg har stor respekt for, men som jeg synes har udtjent deres pligt i den røde trøje og det er nok på tide de bliver sendt videre, for at gøre plads til nye spillere. Brad Jones er 3. valg bag Doni, og jeg ser ikke den store grund til at have ham.

Ind:
En ”Målræv” – soldado og Cavani ønskespillere men nok rimelig urealistiske desværre. Har ikke nogle ide om hvem der ellers kunne være, men håber på en fra øverste hylde der kan banke vores mange chancer ind.

En ”Kreativ Wing med speed” – Af wingere jeg umiddelbart finder realistiske er André Schürrle, Marko Marin, Pedro, Lucas Moura – om de har niveauet er svært at sige, men svært at forestille sig vi kan få nogen fra den helt øverste hylde.

En dynamisk midtbanespiller - Martinez er ønskespilleren, Keita en kortsigtet løsning, Raffael fra Hertha Berlin tidligere linket – dog ikke en jeg kender.

Reina
Johnson, Skrtel, Agger, Enrique
Lucas, (Martinez)
Suarez Gerrard (Lucas Moura)
(Soldado)

Imo et giftigt hold der er top 4 værdigt. Gad godt se Suarez på en kant hvor der ikke hviler et ligeså stort scoringsmæssigt pres på ham, men hvor han kan få lov til at udfordre en masse.

Det vil føre til at reservehold der ser således ud, hvor der i Caroll, Shelvey, Downing og Bella er masser af indskiftningsmuligheder og rotationsmuligheder offensivt - noget vi tidligere har manglet.

Carroll
Bella Shelvey Downing
Spearing, henderson
Robinson, Coates, carra, Kelly
Doni

Med unge spillere såsom Sterling, Flanagan og Wisdom der presser på.

Brugeravatar
McManaman
Geografisk sted: Shankly Gates
Alder: 38

Indlæg af McManaman » mandag, 05. mar, 2012 00:03

Undskyld min evige pessimisme, men jeg begriber ikke at folk herinde nævner navne som Hamsik, Lavezzi, Higuain, Cavani, Hazard osv.

De har alle udsigt til CL bold, og hvis de endelig skulle skifte, så er der klubber der har en pengepung (og en udsigt til CL) der er 10 gange så stor som vores, der står klar med pen og papir.

Jeg så meget gerne, at vi signede nogle af disse spillere:

Bas Dost (Heerenveen)
Bafétimbi Gomis (Lyon)
Martin Harnik (VfB Stuttgart)
Álvaro Negredo (Sevilla)
Roberto Soldado (Valencia)
Stevan Jovetić (Fiorentina)
Marko Marin (Werder Bremen)
Sebastian Giovinco (Parma)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 05. mar, 2012 00:18

Jeg tror ikke, at Napoli ligger til CL-bold pt. Derudover ser jeg det ikke for så pokkers urealistisk, at vi skulle være i stand til at lokke nogle af de store navne. Det handler jo om, at have en vision og en fremtidsplan og vi har udadtil sendt klare signaler om, at vi vil tilbage til eliten, omend end-produktet ikke har vist sig endnu, men det er også for meget forlangt af den første sæson i vores, forhåbentlig, nye storhedstid. Det første spadestik er blevet taget og selvfølgelig er der klassespillere, der kunne være interesseret i det projekt, der hedder at bringe Liverpool F.C. tilbage til den ypperste elite. Det er først når man begynder at tvivle på sig selv, at andre også gør det.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
McManaman

Indlæg af McManaman » mandag, 05. mar, 2012 00:24

Men hvis vi tager Napoli trioen, så er det spillere som er brandvarme på transfermarkedet, og hvis de skifter, så bliver det højst sandsynlig til klubber der kan:

1. Tilbyde dem den løn de forlanger (som vi ikke har en chance for at matche)
2. Kæmpe med i mesterskabskampen hver sæson (tvivlsomt)
3. Tilbyde CL bold hver sæson (tvivlsomt)

Derudover, så tror jeg simpelthen ikke på, at de har tålmodighed nok til at LFC udvikler sig yderligere og højner niveauet. Specielt ikke, når der står klubber på spring til at tilbyde det de søger, her og nu.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 05. mar, 2012 00:36

Det er jo heldigt for os, at det er et subjektivt spørgsmål, som kun Cavani, Hamsik og Lavezzi selv kan tage stilling til.
Du kan jo mene og tro, hvad du vil, men det er jo ikke givet, at de vægter de samme ting som dig. Tag fx. historikken, kulturen, taktikken, visionerne, venskaber, osv.

Jeg vil hvertfald på mange punkter drage flere sammenligninger mellem Napoli og Liverpool, end de andre topklubber i Premier League.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
McManaman

Indlæg af McManaman » mandag, 05. mar, 2012 00:44

Hehe, ja det er jo heldigvis dem selv der vælger i sidste ende ;)

Men når jeg smider de røde briller, så tror jeg bare ikke vi har en jordisk chance med de tre, af de førnævnte årsager. Og det er med historien og kulturen in mente.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 05. mar, 2012 00:48

Det er jo fair nok, men som sagt så tvivler andre først på dig, når du tvivler på dig selv.

Om ikke andet, så er der jo fremragende alternativer. Verden går ikke under, fordi vi ikke får nogle af førnævnte.

Brugeravatar
McManaman

Indlæg af McManaman » mandag, 05. mar, 2012 01:21

Respekt for din tiltro til, at vi kan hente så store navne. Gid jeg havde den samme optimisme..

Vi har bare desperat brug for en, som er kold og kynisk foran kassen.. Hader at skulle sige det, men en RVP type. 2 chancer, 2 kasser. Tør slet ikke tænke på, hvad der ville blive af Gunners hvis han blev langtidsskadet. Men det er en helt anden snak :)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 05. mar, 2012 01:32

Det har du ret i.

Kære julemain til sommer ønsker jeg mig:

En Edinson Cavani
En Lucas Moura
En Javier Mascherano

Og hvis muligt:

En Xabi Alonso - gerne af ældre model.

Og ellers bare en lille smule varme.

KingKenny94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af KingKenny94 » tirsdag, 06. mar, 2012 23:21

Peter schmeichel siger i Chl studioet at der går heftige rygter omkring Liverpool og Van Persie??? Andre der har hørt om det?

Brugeravatar
McManaman

Indlæg af McManaman » tirsdag, 06. mar, 2012 23:29

Det var sgu alligevel et underligt rygte. Jeg tror mest af alt, at den gode Schmeichel taler nonsens. Det ville i hvertfald ikke være første gang. Og hvorfor i alverden skulle RVP også vælge os..

Besvar