Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » søndag, 19. feb, 2012 20:49

Skovdal skrev:
AJ skrev:
Flemming skrev:Når vi om 5 år ser tilbage, så vil vi være fløjtende ligeglade med om vi blev nummer 4 og endte i fx kvartfinalen i CL. Det kan vi ikke bruge til noget som helst.

Det som tæller er pokaler i skabet, og her kan man ikke tillade sig at vægte FA og LC for lavt.
Det er jeg faktisk totalt uenig i. Jeg tænker da stadig tilbage på vores mange fantastiske kampe i CL (Inter, Real Madrid og flere gange Chelsea), og kan huske hvor spændende det var, og hvordan man så frem til det flere dage i forvejen. Der var altså noget over de European Nights.

Jeg ville vægte en CL-kvartfinale højere end en Carling Cup titel.
Ja, der synes jeg godt nok også du sejler, Flemming.

Det kommer i øvrigt også til at betyde meget for kvaliteten af de spillere vi kan hente, når vi igen spiller i CL.
Egentlig er det vel ikke så enkelt, som I stiller det op. Dengang vi deltog i CL hvert eneste år, ville jeg til en hver tid vægte CL højere end CC, nok også fordi den gang ikke havde været i en længere pokaltørke, som nu. Nu har vi ikke vundet en eneste pokal i snart seks år og det er ikke godt, så derfor prioriterer jeg en CC pokal højere end en CL-kvartfinale. Jeg tror det er en del af den proces, vi som klub skal igennem. Det er vigtigt at vinde og turde gøre det.

Som Mikkel Bischoff også nævnte, er CC og FA-cuppen måske endda ved at nærme sig hinanden, fordi mange af de klubber, der også er med i Europa, bruger begge Cup-tuneringer, til at prøve reserverne af, mens "vi andre" gør alt for at vinde dem. Så på nuværende tidspunkt, er jeg helt på højde med Flemming. Det vigtigste er Carling Cuppen.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. feb, 2012 21:12

nrg skrev:
Skovdal skrev:
AJ skrev:
Flemming skrev:Når vi om 5 år ser tilbage, så vil vi være fløjtende ligeglade med om vi blev nummer 4 og endte i fx kvartfinalen i CL. Det kan vi ikke bruge til noget som helst.

Det som tæller er pokaler i skabet, og her kan man ikke tillade sig at vægte FA og LC for lavt.
Det er jeg faktisk totalt uenig i. Jeg tænker da stadig tilbage på vores mange fantastiske kampe i CL (Inter, Real Madrid og flere gange Chelsea), og kan huske hvor spændende det var, og hvordan man så frem til det flere dage i forvejen. Der var altså noget over de European Nights.

Det kommer i øvrigt også til at betyde meget for kvaliteten af de spillere vi kan hente, når vi igen spiller i CL.
Egentlig er det vel ikke så enkelt, som I stiller det op. Dengang vi deltog i CL hvert eneste år, ville jeg til en hver tid vægte CL højere end CC, nok også fordi den gang ikke havde været i en længere pokaltørke, som nu. Nu har vi ikke vundet en eneste pokal i snart seks år og det er ikke godt, så derfor prioriterer jeg en CC pokal højere end en CL-kvartfinale. Jeg tror det er en del af den proces, vi som klub skal igennem. Det er vigtigt at vinde og turde gøre det.

Som Mikkel Bischoff også nævnte, er CC og FA-cuppen måske endda ved at nærme sig hinanden, fordi mange af de klubber, der også er med i Europa, bruger begge Cup-tuneringer, til at prøve reserverne af, mens "vi andre" gør alt for at vinde dem. Så på nuværende tidspunkt, er jeg helt på højde med Flemming.
Det vigtigste er Carling Cuppen.
Den vigtigste kamp er altid den næste, så vi er dybt enige!! :alcohol: :love3:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 19. feb, 2012 21:19

nrg skrev:
Skovdal skrev:
AJ skrev:

Som Mikkel Bischoff også nævnte, er CC og FA-cuppen måske endda ved at nærme sig hinanden, fordi mange af de klubber, der også er med i Europa, bruger begge Cup-tuneringer, til at prøve reserverne af, mens "vi andre" gør alt for at vinde dem. Så på nuværende tidspunkt, er jeg helt på højde med Flemming. Det vigtigste er Carling Cuppen.
Økonomisk er der ingen tvivl om, at en CL-deltagelse via en 4. plads isoleret set er mere værdifuld end en CC. Men når en klub som Liverpool, der tidligere har været vant til at skovle pokaler hjem, ikke har vundet sølvtøj i en årrække, kan det - tror jeg - være af meget stor betydning at vinde en "lille" turnering som CC. Simpelthen fordi man får bevist, ikke mindst for sig selv, at det faktisk kan lade sig gøre.

Uden at sammenligne i øvrigt, så tror jeg, at en meget stor del af forklaringen på, at Man City ligger til at vinde PL i år er, at de vandt FA Cuppen sidste år. Det ville, med deres pengetank, nok under alle omstændigheder ske før eller siden, men når (hvis) det lige præcis bliver i år, så kan det meget vel skyldes, at de med FAC-sejren fik bevist for sig selv, at de faktisk er i stand til at spille med om de store titler.

Et mundheld siger, at den første million er den sværeste at tjene. Når man har den, kommer de næste af sig selv. Det er samme mekanisme der gør sig gældende her, og det er derfor, at en CC sejr på lidt længere sigt kan blive rigtig meget værd for LFC. Måske endda mere end en "tilfældig" CL-deltagelse.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » søndag, 19. feb, 2012 21:39

Enig med ovenstående. At vi så ender på en 4. plads alligevel er fint. Vi vinder forøvrigt også FA cuppen! Så at nogle f.eks. siger at de ville bytte et CC trofæ med den 4. plads giver i mine ører ingen mening. Det ene udelukker ikke det andet. Tværtimod tror jeg. Succes i cup turneringerne vil afspejle sig i tabellen når vi når slutningen af maj.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » søndag, 19. feb, 2012 21:40

Valdés er altså en overordentlig overvurderet målmand.
Billede

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 19. feb, 2012 21:52

DaBonks skrev:Valdés er altså en overordentlig overvurderet målmand.
Prøv du at sig det til Barca-fans ;)
Fan af Manchester United

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » søndag, 19. feb, 2012 22:34

Det er Diego Alves til gengæld ikke.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 19. feb, 2012 23:14

nrg skrev:
Det er Diego Alves til gengæld ikke.
Men alligevel passeret 4 gange af Lionel Messi.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rasmus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » tirsdag, 21. feb, 2012 16:42

Det siger uhyggelig meget om forskellen på 2 og 3 i Spanien. Alves stod fremragende.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hyppia
Geografisk sted: Immingham, northeast of lincolnshire, Uk
Alder: 54

Indlæg af Hyppia » tirsdag, 21. feb, 2012 18:19

så fryser de der primadonnaer fra real flop

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » tirsdag, 21. feb, 2012 18:47

Hyppia skrev:så fryser de der primadonnaer fra real flop
De fører nu alligevel.

Terry er ude i 6 uger, så mon vi ser en trænerfyring i Chelsea i aften?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 21. feb, 2012 20:03

Så fik CSKA udlinget i 92. minut.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 21. feb, 2012 21:33

Sådan Napoli!

Jeg håber ikke det kommer til at koste AVB jobbet hvis de taber, for de ville kun gøre dem farligere for os.
Billede

Brugeravatar
Rasmus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » tirsdag, 21. feb, 2012 21:39

Elsker simpelthen Cavanis jubel hjemme på San Paolo.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 21. feb, 2012 21:40

Skulle lige til at skrive, at Cavani ikke gør meget væsen af sig, men så dukker han minsandten op (hvis det da ikke er Ivanovich, der er sidste mand på bolden). Ellers så synes jeg klart, at Lavezzi er en langt mere interessant.

Edit: Det var så Cavani, der fik slået den ind med skulderen.
Liverpool Football Klopp

Besvar