Når du så klart og tydeligt kan sige, at 'selvfølgelig er du farvet', hvorfor fanden forsøger du så at virke åh så saglig og objektiv. Det kan ingen da tage seriøs. Jo måske på BIF.dk, eller hvad i kalder jeres hjemmeside, men herinde hvor debatten gerne skulle flyde med saglige argumenter, er det decideret irriterende det der. Og så hørte jeg da ikke ligefrem de "FCK glade kommentatore" ændre deres holdning om det tydelige straffespark, og så har jeg i dag på Gym, hvor snakken naturligvis har handlet om gårsdagens kamp, ikke hørt en eneste, der mente, der ikke var straffe. Om FCK kun har to sange, har jeg ingen anelse om, og jeg er også pisse ligeglad. Jeg synes, de lavede en superflot opbakning i går. Som sagt er alt relativt, men i forhold til måske samtlige lande syd for Danmark var stemningen god. Jeg har iøvrigt ikke kritiseret Brøndby's opbakning. Tværtimod. Men nu vi er ved det, så kan jeg kun hører en sang, når jeg ser Brøndby, og den lyder ca. sådan her: "Sjålålålålå Sjålålå Brøndby IF sjålålålålå sjååååålålå", men som sagt er jeg ikke inde i den danske fankultur. Hvad angår det sidste, så er der vel altid plads til forbedring. Men lad os da lukke den her. Jeg mener, du er for farvet til en ordentlig debat. Beklager.Styf skrev: Selvfølgelig er jeg farvet. Det kan jeg ikke undgå at være. Jeg holder stadig fast i mine synspunkter kald mig bare tosset. Straffespark synes jeg ikke at der er i nogen speciel høj grad hvilket selv de ellers meget FCK glade kommentatore da også indså efter at have set situationen et par gange. FCKs fans bakkede godt op i går men når man kun har to sange at vælge i mellem bliver det altså lidt kedeligt i længden. Hvis du tror at det er det samme i Brøndby skulle du prøve at se deres kampe. Om Brøndbys fankultur er på vej ned ved jeg ikke rigtig. Det er klart at der ikke er så mange når man er inde i den sådan en stor krise som man er lige i øjeblikket men dem der møder op hver gang kan stadig levere en fantastisk kulisse selvom de ikke er så mange som inde i Parken. Det bedste eksempel på det var da Brøndby spillede imod Chelsea og FCK spillede imod Beitar Jerusalem. Min mening var i øvrigt ikke at kritisere stemningen i gårsdagens kamp da den var bedre end længe inde i Parken. Ville bare skrive at der forsat er plads til forbedring.
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Du har helt ret i at du ikke er inde i den danske fankultur. Fordi jeg er Brøndby fan kan jeg ikke undgå at være farvet ligesom jeg også er farvet når jeg skal kommentere på Scum eller Chelsea. Derfor kan jeg vel godt udtale mig om FCK som jeg så kampen. Jeg mener at det var objektivt men det mener du tydeligvis ikke. Ubevidst har jeg da helt sikkert skrevet det med de blågule briller på men jeg skriver det som jeg så det. At dine venner på Gym mener at der er straffespark er jo ikke et argument for at det er rigtigt. Dommeren dømte ikke straffespark. Måske fordi hun ikke så situationen ordentligt eller måske fordi der ikke var straffespark. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt men jeg tror på det sidste da jeg ikke synes at der var straffespark. Det med FCK opbakning misforstod du tydeligvis. Som sagt synes jeg at deres fans gjorde det rigtigt godt i går. De plejer sjældent at bakke op på den måde i modgang men i går var de helt fantastiske. Dog havde det været endnu bedre hvis deres sangbog var lidt større. Det var alt hvad jeg sagde.Ryehauge skrev:Når du så klart og tydeligt kan sige, at 'selvfølgelig er du farvet', hvorfor fanden forsøger du så at virke åh så saglig og objektiv. Det kan ingen da tage seriøs. Jo måske på BIF.dk, eller hvad i kalder jeres hjemmeside, men herinde hvor debatten gerne skulle flyde med saglige argumenter, er det decideret irriterende det der. Og så hørte jeg da ikke ligefrem de "FCK glade kommentatore" ændre deres holdning om det tydelige straffespark, og så har jeg i dag på Gym, hvor snakken naturligvis har handlet om gårsdagens kamp, ikke hørt en eneste, der mente, der ikke var straffe. Om FCK kun har to sange, har jeg ingen anelse om, og jeg er også pisse ligeglad. Jeg synes, de lavede en superflot opbakning i går. Som sagt er alt relativt, men i forhold til måske samtlige lande syd for Danmark var stemningen god. Jeg har iøvrigt ikke kritiseret Brøndby's opbakning. Tværtimod. Men nu vi er ved det, så kan jeg kun hører en sang, når jeg ser Brøndby, og den lyder ca. sådan her: "Sjålålålålå Sjålålå Brøndby IF sjålålålålå sjååååålålå", men som sagt er jeg ikke inde i den danske fankultur. Hvad angår det sidste, så er der vel altid plads til forbedring. Men lad os da lukke den her. Jeg mener, du er for farvet til en ordentlig debat. Beklager.Styf skrev: Selvfølgelig er jeg farvet. Det kan jeg ikke undgå at være. Jeg holder stadig fast i mine synspunkter kald mig bare tosset. Straffespark synes jeg ikke at der er i nogen speciel høj grad hvilket selv de ellers meget FCK glade kommentatore da også indså efter at have set situationen et par gange. FCKs fans bakkede godt op i går men når man kun har to sange at vælge i mellem bliver det altså lidt kedeligt i længden. Hvis du tror at det er det samme i Brøndby skulle du prøve at se deres kampe. Om Brøndbys fankultur er på vej ned ved jeg ikke rigtig. Det er klart at der ikke er så mange når man er inde i den sådan en stor krise som man er lige i øjeblikket men dem der møder op hver gang kan stadig levere en fantastisk kulisse selvom de ikke er så mange som inde i Parken. Det bedste eksempel på det var da Brøndby spillede imod Chelsea og FCK spillede imod Beitar Jerusalem. Min mening var i øvrigt ikke at kritisere stemningen i gårsdagens kamp da den var bedre end længe inde i Parken. Ville bare skrive at der forsat er plads til forbedring.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere
Yes Yes. Alle 3 danske hold følger FCK i UEFA-cup'en. Kan desværre forstå, at FCK ikke bliver seedet, da alle 12 hold med bedre koefficient gik videre - var bare ét hold røget ud, var FCK flyttet fra ikke-seedet til seedet.
Kampen på Aalborg stadion var - heldigvis - næsten afgjort inden den startede. En kontrolleret start fra de røde blev fulgt op med et perle-mål fra Thomas Enevoldsen efter ca. 8. minutter, et følt og velplaceret langskud over i det fjerneste hjørne af den slags som selv ikke verdens bedste målmænd vil kunne nappe. Allerede inden pausen stod det 3-0 på yderligere scoringer af Andreas Johansson og Jeppe "Blinde høns finder også korn" Curth (ændrer ikke ved at jeg mener han er et flop!). Anden halvleg blev dog lidt mere kedelig - det handler selvfølgelig ikke kun om hvordan man selv spiller, men også hvordan modstanderen tillader dit hold at spille, og måske var det frivilligt at AaB stod så langt tilbage, måske skyldtes det et velorganiseret finsk pres, men de blev dog aldrig rigtig farlige.
Aftenens største jubelbrøl faldt dog midt i anden halvleg da Enevoldsen blev erstattet af Thomas Augustinussen, som har været væk i mere end et år med en skade. Jeg - og sikkert mange andre - var begyndt at frygte at han måtte erklæres fodboldinvalid, så det at se nr. 9 tilbage på banen vakte stort, stort bifald og den hårde kerne brød ud i sangen "AUGU! Vi har savnet dig!". Skal der drages en parallel til LFC, så forestil jer at Carragher får en alvorlig skade og hver gang han måske er klar, bliver han ramt af tilbagefald og sådan går det gennem et helt år før han vender tilbage - det er vel omtrent hvor kult Augu er blandt os AaB-fans. Og så var han iøvrigt en bedre angriber end Jeppe Curth nogensinde bliver....
Uheldigvis er der som sagt ingen seedede hold af de danske, og det betyder at alle kommer op mod en formodet vanskelig modstander i næste runde. Endnu før der er trukket lod, vover jeg følgende spådom: Vi får kun FCK og OB med - det er de to bedst rustede hold. Men jeg forventer at det bliver svært for de modstandere, som skal eliminere FCM og AaB, begge hold er for gode til at lægge sig frivilligt.
Kampen på Aalborg stadion var - heldigvis - næsten afgjort inden den startede. En kontrolleret start fra de røde blev fulgt op med et perle-mål fra Thomas Enevoldsen efter ca. 8. minutter, et følt og velplaceret langskud over i det fjerneste hjørne af den slags som selv ikke verdens bedste målmænd vil kunne nappe. Allerede inden pausen stod det 3-0 på yderligere scoringer af Andreas Johansson og Jeppe "Blinde høns finder også korn" Curth (ændrer ikke ved at jeg mener han er et flop!). Anden halvleg blev dog lidt mere kedelig - det handler selvfølgelig ikke kun om hvordan man selv spiller, men også hvordan modstanderen tillader dit hold at spille, og måske var det frivilligt at AaB stod så langt tilbage, måske skyldtes det et velorganiseret finsk pres, men de blev dog aldrig rigtig farlige.
Aftenens største jubelbrøl faldt dog midt i anden halvleg da Enevoldsen blev erstattet af Thomas Augustinussen, som har været væk i mere end et år med en skade. Jeg - og sikkert mange andre - var begyndt at frygte at han måtte erklæres fodboldinvalid, så det at se nr. 9 tilbage på banen vakte stort, stort bifald og den hårde kerne brød ud i sangen "AUGU! Vi har savnet dig!". Skal der drages en parallel til LFC, så forestil jer at Carragher får en alvorlig skade og hver gang han måske er klar, bliver han ramt af tilbagefald og sådan går det gennem et helt år før han vender tilbage - det er vel omtrent hvor kult Augu er blandt os AaB-fans. Og så var han iøvrigt en bedre angriber end Jeppe Curth nogensinde bliver....
Uheldigvis er der som sagt ingen seedede hold af de danske, og det betyder at alle kommer op mod en formodet vanskelig modstander i næste runde. Endnu før der er trukket lod, vover jeg følgende spådom: Vi får kun FCK og OB med - det er de to bedst rustede hold. Men jeg forventer at det bliver svært for de modstandere, som skal eliminere FCM og AaB, begge hold er for gode til at lægge sig frivilligt.
Ifølge Ekstra-Bladet ser mulighederne for de danske hold således ud.
FCK kan møde: Bordeaux, Leverkusen, Dinamo Bukarest, Bolton eller Røde Stjerne.
FC Midtjylland kan møde: Villareal, Getafe. Zenit St. Petersborg, Lokomotiv Moskva eller Atletico Madrid .
OB kan møde: Bayern München, Rapid Bukarest, Galatasaray, Sparta Prag eller Everton.
AaB kan møde: FC Basel, Palermo, Heerenveen, Dnepr eller CSKA Sofia.
Hvis EB’s oplysning står til troende ser det ud til at AaB har størst chance for at få en ”overkommelig” modstander – men generelt skal der vist lidt lodtrækningsheld til, hvis Danmark skal have et hold med i gruppespillet.
FCK kan møde: Bordeaux, Leverkusen, Dinamo Bukarest, Bolton eller Røde Stjerne.
FC Midtjylland kan møde: Villareal, Getafe. Zenit St. Petersborg, Lokomotiv Moskva eller Atletico Madrid .
OB kan møde: Bayern München, Rapid Bukarest, Galatasaray, Sparta Prag eller Everton.
AaB kan møde: FC Basel, Palermo, Heerenveen, Dnepr eller CSKA Sofia.
Hvis EB’s oplysning står til troende ser det ud til at AaB har størst chance for at få en ”overkommelig” modstander – men generelt skal der vist lidt lodtrækningsheld til, hvis Danmark skal have et hold med i gruppespillet.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process
Okay. De rygter, jeg har hørt, taler om at AaB kan komme op mod AEK Athen, Club Brugge, HSV eller Lens. Vil i hvert fald ikke ønske Zenit St. Petersborg som modstander. Klub uden "navn", ligger i Langtbortistan, og tilmed sikkert rigeligt stærk for et hold som AaB.
Så blev der trukket lod og det må siges at være skidt og kanel for de danske hold:
FCM - Lokomotiv Moskva
Sparta Prag - OB
Sampdoria - AaB
Lens - FCK
Størst mulighed har OB og AaB - sagt uden pis, spaghetti-ædere kan ikke spille fodbold, de er en flok klynkende tudefjæs ligesom portugiserne. Mod et mandfolkehold vil tøserne fra Sampdoria ikke have en skygge af chance. Kan godt være at vi ikke har mandfolk nok, men man kender jo italiensk fodbold - de kan kun vinde med ufine midler.
FCK burde med truppens kvalitet in mente også have en chance for at slå Lens, men så skal de snart til at score på deres chancer. Til gengæld ser det ret skidt ud for FCM, for Lok. Moskva hører til blandt de stærkeste i den russiske liga og spiller vist tillige en god offensiv og seværdig gang bold. Bare ærgerligt for den midtjyske klubkasserer at modstanderen ikke har et navn, der matcher deres niveau.
FCM - Lokomotiv Moskva
Sparta Prag - OB
Sampdoria - AaB
Lens - FCK
Størst mulighed har OB og AaB - sagt uden pis, spaghetti-ædere kan ikke spille fodbold, de er en flok klynkende tudefjæs ligesom portugiserne. Mod et mandfolkehold vil tøserne fra Sampdoria ikke have en skygge af chance. Kan godt være at vi ikke har mandfolk nok, men man kender jo italiensk fodbold - de kan kun vinde med ufine midler.
FCK burde med truppens kvalitet in mente også have en chance for at slå Lens, men så skal de snart til at score på deres chancer. Til gengæld ser det ret skidt ud for FCM, for Lok. Moskva hører til blandt de stærkeste i den russiske liga og spiller vist tillige en god offensiv og seværdig gang bold. Bare ærgerligt for den midtjyske klubkasserer at modstanderen ikke har et navn, der matcher deres niveau.
Når det kommer til stykket Fup, kender du jo ikke en hujende fis til italiensk fodbold. Sagt uden et miligram pis. Hvorfor er der så uendeligt meget bitterhed i dit rolige nordjyske sind, når det kommer til italienere?jens fup skrev:men man kender jo italiensk fodbold -
Jeg har store planer om at være på Aalborg Stadion den 4. oktober, og kun for din skyld, vil jeg nu holde med de tøsede og klynkende undermennesker fra Støvlelandet.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man
Endnu en grund til jeg burde bo i det jyske. Mit favorit hold fra det Italienske kommer på besøg også så langt væk fra hvor jeg bor. Typisk.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Hvad er de andre grunde?Hekkem skrev:Endnu en grund til jeg burde bo i det jyske. Mit favorit hold fra det Italienske kommer på besøg også så langt væk fra hvor jeg bor. Typisk.
Just the fax ma'am. Just the fax.
Flere køer og grise tæt på.Mikkel skrev:Hvad er de andre grunde?Hekkem skrev:Endnu en grund til jeg burde bo i det jyske. Mit favorit hold fra det Italienske kommer på besøg også så langt væk fra hvor jeg bor. Typisk.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!
Kan godt lide at køre med en lille anhænger på bilenMikkel skrev:Hvad er de andre grunde?Hekkem skrev:Endnu en grund til jeg burde bo i det jyske. Mit favorit hold fra det Italienske kommer på besøg også så langt væk fra hvor jeg bor. Typisk.
Stupidity now - Insanaty later
-
Et par af de "klynkende" stortudere aka "tøserne fra Sampdoria", der bare ikke kan finde ud af at sparke fo'bold:

Antonio Cassano

Sergio Volpi

Vincenzo Montella
Men du har nok ret, de ville falde igennem i Suppen, det ville de sgu. Med et ordentlig plask...

Antonio Cassano

Sergio Volpi

Vincenzo Montella
Men du har nok ret, de ville falde igennem i Suppen, det ville de sgu. Med et ordentlig plask...
Mikkel skrev:Hvor er Lombardo og Vierchowod?

I like my sugar sweet