Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 03. jan, 2012 18:35

Aarde skrev:
Emmy skrev:Og du skal ikke bilde mig ind at der ikke findes en eneste "realistisk" spiller du hellere vil have i klubben end Kuyt. Det tror jeg simpelthen ikke på.
Beklager det lidt sene svar, men jo, det vil jeg gerne bilde dig ind, for det er min ærlige holdning - så må du tro på det eller ej. Jeg vil dog gerne høre, hvem du ser som værende realistiske targets og samtidig mere ønskværdige for klubben end Kuyt. For jeg er helt ærligt fuldstændigt blank.
Emmy skrev:Kuyt kan ikke fighte sig til at passe ind i den pass and move spillestil som Kenny vil praktisere. Teknisk er han bare ikke dygtig nok og det betaler han nok prisen for nu med den mere eller mindre faste bænkplads. Og det tror jeg er grunden til at han måske er på vej væk.
Jeg synes efterhånden, at "pass and move" begrebet er noget voldtaget og intetsigende efterhånden. For det første er hele fodboldspillet jo bygget omkring "passing and moving" - det har det mere eller mindre været siden spillets begyndelse (England spillede ganske vist 100% drible-/tonsebold i de første spæde år tilbage i 1800-tallet, men selv de kom jo ret hurtigt efter det), så det er et spøjst label at putte på vores stil, da det på ingen måde er unikt for os under Kenny og aldrig har været det.

Spillede vi eksempelvis ikke i høj grad "pass and move"-baseret fodbold under Rafa? Jo. Og var Kuyt (for nu lige at dreje diskussionen tilbage på sporet) ikke en vital brik på holdet dengang? Igen, jo. Teknisk er Kuyt ikke nogen Nani, Ronaldo eller Messi, og i pasningsspillet er han ikke nogen Alonso, Xavi eller Gerrard. Alligevel var han fast mand på holdkortet på et Liverpool-hold, der spillede flot, poleret pasningsfodbold i flere år under Rafa. For selvom det er meget muligt, at Kuyt ikke mestrer den første halvdel af "pass and move"-begrebet, så mestrer han i den grad den sidste; når det kommer til bevægelse uden bold er han både dynamisk, evigt aktiv og generelt enormt dygtig, ligesom han i presspillet (et aspekt af spillet vi bestemt ikke altid har været lige gode venner med i år) også er en af de bedste på holdet - endsige i verden. Alle ting, der i moderne topfodbold er mindst ligeså vigtige som (om ikke vigtigere end) teknisk formåen.

Det er med andre ord noget vrøvl, at han ikke kan fighte sig ind på et hold, der gerne vil spille "pass and move"-fodbold. Han kan ikke alene fighte sig ind, han kan også spille sig ind.

Sidste år startede han inde i alle kampe, han var involveret for Holland og alle pånær to for Liverpool (52 starter i alt) - det medbragte 18 mål plus 12 assists, 14+10 af dem for Liverpool. Han startede sæsonen relativt svagt, men kom fænomenalt igen og bidrog det sidste halve år med 11 mål og 5 assists og var på alle fronter generelt en vital del af vores fremragende forår. Det er ET HALVT ÅR siden.
Denne sæson har indtil nu også været svag og med et begrænset antal starter, som dog langt fra er så få, som mange herinde får det til at lyde som (11 starter og otte indskiftninger - vi har kun spillet fire kampe, hvor han ikke har været involveret). Hvorfor skulle han ikke kunne rejse sig igen? Hvorfor er han som 31 årig (og i super fysisk form) pludselig "over the hill" efter en halv dårlig sæson, når han så sent som sidste forår rejste sig fra en skidt periode og blev en af vores bedste og vigtigste spillere? Skal vi så også sælge Downing? Han var også en glimrende spiller for et halvt år siden (omend dårligere end Kuyt på samme tidspunkt), men har haft et mindst ligeså ringe efterår, som Kuyt.
Jeg har dyb respekt for det du skriver, og er som sådan enig i meget af det. Men jeg mener stadig at vi er bedre tjent med en ung fremadstormende stjerne end en spiller der nærmer sig de sidste 3-4 år af sin karriere. Kuyt må for min skyld hellere end gerne blive i klubben til karrieren slutter, da han indeholder en masse som Liverpool FC til hver en tid kan bruge.

Min forklaring på Kuyts fremragende sæson 2010-11 er at Hodgsons primitive spillestil passede Kuyt perfekt. Det er lige præcis der han er stærk og selvom Kenny kom til i januar 11 kunne Kuyt fortsætte den flotte form resten af sæsonen. I denne sæson bliver han overhalet af andre spillere, muligvis fordi han ikke passer så godt ind i den ændrede spillestil og at der er nye spillere der står foran.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 03. jan, 2012 18:43

Steven__Gerrard skrev:Et af de mere useriøse rygter...poster det alligevel, da det ikke kan skade at drømme lidt engang imellem.

http://www.people.co.uk/sport/football/ ... -23642629/
Hvem snakker vi om?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » tirsdag, 03. jan, 2012 18:47

Aarde skrev:Sidste år startede han inde i alle kampe, han var involveret for Holland og alle pånær to for Liverpool (52 starter i alt) - det medbragte 18 mål plus 12 assists, 14+10 af dem for Liverpool. Han startede sæsonen relativt svagt, men kom fænomenalt igen og bidrog det sidste halve år med 11 mål og 5 assists og var på alle fronter generelt en vital del af vores fremragende forår. Det er ET HALVT ÅR siden.
Denne sæson har indtil nu også været svag og med et begrænset antal starter, som dog langt fra er så få, som mange herinde får det til at lyde som (11 starter og otte indskiftninger - vi har kun spillet fire kampe, hvor han ikke har været involveret). Hvorfor skulle han ikke kunne rejse sig igen? Hvorfor er han som 31 årig (og i super fysisk form) pludselig "over the hill" efter en halv dårlig sæson, når han så sent som sidste forår rejste sig fra en skidt periode og blev en af vores bedste og vigtigste spillere? Skal vi så også sælge Downing? Han var også en glimrende spiller for et halvt år siden (omend dårligere end Kuyt på samme tidspunkt), men har haft et mindst ligeså ringe efterår, som Kuyt.
Jeg er langt hen ad vejen enig med dig i Kuyts rolle på vores hold. Men er der så mange, der ligefrem mener han er "over the hill"? Er pointen ikke, at der måske er maks 2-3 år tilbage for ham i topfodbold, når han spiller et så fysisk præget spil? Og hvis vi skal nå at have noget som helst for ham, skal vi sælge ham, mens vi stadig kan få en pæn slat penge for ham - hvilket jo kun er så længe der er topfodbold i manden.

Jeg er selv i syv sind omkring denne problemstilling, for jeg elsker Kuyt, og ville ikke bytte ham lige over for hvem som helst. Men hvis de 10 mio. pund, vi evt. kunne få for ham var afgørende for, om vi havde kapital nok til at hente en spiller som f.eks. Hazard, Götze eller Cavani, ja så ville jeg da bestemt overveje det. Nu ved jeg godt, at når du siger at du ikke ville bytte ham for nogen, er det med realistiske targets in mente, og det er de tre nævnte måske ikke. Pointen er såmænd bare, at Kuyt ikke er uerstattelig, og derfor måske kan indgå i en mere fremtidsstrategisk tankegang.

Jeg er dog af den overbevisning, at Maxi ryger før Kuyt, og hvis Kuyt ikke er solgt senest til sommer, og kan affinde sig med en mere marginal rolle på holdet, ja så tror jeg sagtens han kunne ende med at slutte sin karriere hos os.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 03. jan, 2012 18:55

@ Emmy

Kuyt spillede jo overhovedet ikke godt under Roy. Det gjorde han derimod under Kenny i foråret, hvor han da også scorede stort set alle sine mål.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 03. jan, 2012 19:03

Emmy skrev:Min forklaring på Kuyts fremragende sæson 2010-11 er at Hodgsons primitive spillestil passede Kuyt perfekt. Det er lige præcis der han er stærk og selvom Kenny kom til i januar 11 kunne Kuyt fortsætte den flotte form resten af sæsonen. I denne sæson bliver han overhalet af andre spillere, muligvis fordi han ikke passer så godt ind i den ændrede spillestil og at der er nye spillere der står foran.
Kuyt spillede jo netop ikke ret godt under Hodgson. Det var først da Kenny kom til, at Kuyt's formkurve for alvor begyndte at svinge den rigtige vej igen. Kuyt's gode præstationer er alle kommet under managere, der har villet spille sofistikeret, dominerende og pasningsstærk fodbold.

EDIT: AJ said it. Slooow post...

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 03. jan, 2012 19:13

Hekkem skrev:
Steven__Gerrard skrev:Et af de mere useriøse rygter...poster det alligevel, da det ikke kan skade at drømme lidt engang imellem.

Hvem snakker vi om?
I linket står der Mesut Ozil, men jeg kan godt gøre det mere eksplicit ;)
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 03. jan, 2012 19:14

LFC-Aaby skrev:

Linket er fra den 18 december, og den har været postet tidligere på forummet (mener faktisk selv jeg gjorde det). Men jeg vil efterhånden kalde den and død og begravet.
Ps jeg drømmer dog stadig!
Ja det tjekkede jeg selvfølgelig ikke engang...sad allerede og spekulerede på om man vil passe bedst som den hængende angriber eller på en af kanterne :D
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 03. jan, 2012 19:36

@ Aarde

:clap:

I have no further.
Kloppite

steffanp

Indlæg af steffanp » tirsdag, 03. jan, 2012 20:16

Athletic Bilbao - Fernando Llorente 26år . " Fast man , ingen Cl , Direkte El , "

Lille - Eden Harzard 20år . " fast man , Cl , og El hvis de røg ud af Cl , " Mester og cup vinder

Lille - Moussa Sow 25år . " fast man , Cl , og El hvis de røg ud af Cl , " Mester og cup vinder

Fc Køln - Lukas Podolski 26år . " fast man, igen Cl og ingen El "

Dortmund - Robert Lewandowski 23år " fast man, Cl og El " Mester

Aston villa - Darren bent 27år " fast , ingen Cl eller El "

Athletic Bilbao - Fernando Llorente 26år:
Søger nok CL, samt mester skab, det kunne være en mulighed.

Lille - Moussa Sow 25år:
Fordi jeg har tager ham med er fordi vi har udlejet Joe Cole til Lille. Lille er interesseret i en fast sign på Joe cole. Vi kunne måske udnyttet det

Lille - Eden Harzard 20år:
Igen fordi vi har Joe cole i Lille, ved godt han er svær og få fat i ( Eden Harzard ), han besidder at et fantastisk pasnings spil, lige noget for Luis s.

Fc Køln - Lukas Podolski 26år:
Ser mulighed i Podolski, da han må være sulten efter EL, CL og mester skaber. Han er en rigtig goal getter.

Dortmund - Robert Lewandowski 23år:
Et fantasktisk talent, men han har dog lige fået et mester skab og mange unge på hans hold. Han har et tørt hug og godt pasnings spil. Måske en svær sign.

Aston villa - Darren bent 27år:
Vi alle ved hvem Darren bent er. Scorer altid mål i de forskellige klubber, Dog ingen talent og alderen er 27år. Men en løsning og han kender os til premier leauge. Må os være sulten efter Cl eller El.

Det er nogle bud som vi måske kunne bruge, syntes dog vi skal finde en som kan lave noget godt trekant, pasnings spil. Suarez og downing, Gerrard. Det er måske problemet med andy carroll, han er mere til indlæg og hovedestødsmål.

Undskylder stavepladen :) :clap:

Luffe

Indlæg af Luffe » tirsdag, 03. jan, 2012 23:41

Athletic Bilbao - Fernando Llorente 26år:
Søger nok CL, samt mester skab, det kunne være en mulighed.

Lille - Moussa Sow 25år:
Fordi jeg har tager ham med er fordi vi har udlejet Joe Cole til Lille. Lille er interesseret i en fast sign på Joe cole. Vi kunne måske udnyttet det

Lille - Eden Harzard 20år:
Igen fordi vi har Joe cole i Lille, ved godt han er svær og få fat i ( Eden Harzard ), han besidder at et fantastisk pasnings spil, lige noget for Luis s.

Fc Køln - Lukas Podolski 26år:
Ser mulighed i Podolski, da han må være sulten efter EL, CL og mester skaber. Han er en rigtig goal getter.

Dortmund - Robert Lewandowski 23år:
Et fantasktisk talent, men han har dog lige fået et mester skab og mange unge på hans hold. Han har et tørt hug og godt pasnings spil. Måske en svær sign.

Aston villa - Darren bent 27år:
Vi alle ved hvem Darren bent er. Scorer altid mål i de forskellige klubber, Dog ingen talent og alderen er 27år. Men en løsning og han kender os til premier league. Må os være sulten efter Cl eller El.

Det er nogle bud som vi måske kunne bruge, syntes dog vi skal finde en som kan lave noget godt trekant, pasnings spil. Suarez og downing, Gerrard. Det er måske problemet med andy carroll, han er mere til indlæg og hovedestødsmål.
Jeg er meget enig i overstående, men også bare tilføje, Marko Reus, Roberto Solado. Tror ikke Kenny får så mange penge, så jeg håber på Podolski, da han nok er den billigste..

Charlie Adam's Guinness mate

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » onsdag, 04. jan, 2012 04:07

Har stadig svært ved at se Hulk, Götze, Hazard og lignende spillere som realistiske. De kan alle - når de vil videre - vælge klubber i en markant bedre position end Liverpool er i pt. og tjene meget mere og der er klubber der - efter alt at dømme - kan betale mere til deres nuværende klubber.

Gætter stadig på Bent eller Soldado. Synes det er et større gamble med Bent end Soldado selvom han kender ligaen. Han var ikke god i Spurs - hans indtil nu største klub - og har åbenbart problemer i Aston Villa selvom han har scoret 15 mål i 32 kampe. Men synes det er svært at se ham passe ind i spillestilen. Han er dog mere bevægelig end Carroll men det siger så heller ikke det store. Han kunne være et gamble værd, men synes det er tvivlsomt, hvis man tænker på at Aston Villa formentlig gerne vil have meget af det de betalte for ham tilbage, også bliver det vel en transfer på omkring 20 mio pund. Det er lidt vildt på trods af det flotte scoringssnit set over hele karrieren.

Et tredie bud er Rangers' Nikica Jelavic han linkes til flere engelske klubber der i blandt Liverpool. Rangers betalte omkring 4 mio pund for ham i Rapid Wien hvor han lavede 25 mål i 70 kampe og i Rangers har han lavet 32 mål i 43 kampe og 12 af dem i 22 kampe i denne sæsons skotske liga. Han er 26 år og har tre år tilbage af sin kontrakt med Rangers så de slipper ham næppe helt billigt. Der rygtes en pris på 10 mio. pund. Har set ham i et par Old Firm uden at være synderligt imponeret. Var dog fuld den ene gang så det skal ikke laste Jelavic men er der andre der har set ham spille?

bongfong

Indlæg af bongfong » onsdag, 04. jan, 2012 13:42

David Junior Hoilett har kontraktudløb til sommer. Han er en spiller som jeg ser meget potentiale i. Ikke på niveau med Hazard men han har nogle forcer som vi sagtens kunne bruge. En spiller der kan erhverves "billigt" og med et talent, som jeg synes er værd at tilegne.
Angående Kuyt, med al respekt for det han har ydet for klubben, ser jeg det på ingen måde som en dårlig forretning, hvis man kan få 100 mio. for en ældre herre, der pt. ikke kan bide sig fast til start 11'eren. Han har selvfølgelig nogle forcer som andre ikke har, men hvis vi kan få et større talent ind så er det en udmærket handel må jeg sige.

Brugeravatar
Hyppia
Geografisk sted: Immingham, northeast of lincolnshire, Uk
Alder: 54

Indlæg af Hyppia » onsdag, 04. jan, 2012 14:46

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » onsdag, 04. jan, 2012 15:01

Hyppia skrev:http://www.astonvilla.vitalfootball.co. ... ?a=7511025

jeg håber ikke det passer :wall: :wall: :wall:
Jeg kunne godt tænke mig Bent, men ikke til 24 mio. pund som der har været snakket om. Han er i hvert fald en målscorer, og en angrebstrio bestående af Carroll, Suarez og Bent er bestemt et godt match. Suarez er individualisten, Carroll tank-centerforward og Bent den berømte ræv i boksen. Han er trods alt "kun" 27, dvs. der er nok 3-4 gode år i ham endnu.

Jo mere der snakkes om ham, desto mere lun bliver jeg på ideen - hvis vi kan få ham til en rimelig pris. Desuden passer han også godt til den britialisering (nyt ord, i er velkommen til at bruge det ;) ) som vi er i gang med.

PS. Håber ikke det bliver på bekostning af Carroll.

PS. PS. Jeg får altid et lille chok når jeg ser din avatar Hyypia - indtil jeg opdager fuck-fingeren.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » onsdag, 04. jan, 2012 15:16

Hyppia skrev:http://www.astonvilla.vitalfootball.co. ... ?a=7511025

jeg håber ikke det passer :wall: :wall: :wall:
Det ville godt nok være idiotisk.

Besvar