Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jørgen lk » fredag, 30. dec, 2011 14:37

Stephenson skrev:Sion got owned...

http://www.bold.dk/nyt/Sion-trukket-36-point

Damn det er noget af en straf.
Mr. fergusons forbindelser rækker åbenbart ikke helt til alpe-landet.
Synd for Mr. ferguson og scum.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 30. dec, 2011 15:23

Skide være med Sion. Den gode nyhed her er at det betyder Basel kan fortsætte i CL. OG scum fortsætter i EL.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » fredag, 30. dec, 2011 16:03

Ja, det er sgu dagens bedste nyhed fra fodboldverdenen at United ikke får lov til at komme tilbage i CL. Det føles nærmest som en stor byrde der bliver løftet fra ens skuldre:-)))) Udsigten til at de ville komme tilbage og dermed pludselig få mulgiheden for at vinde CL alligevel, var næsten ikke til at bære og det havde ikke været nogen som helst overraskelse hvis United havde udnyttet deres ekstra chance til at vinde CL.....

Så det er bare super dejligt, skønt, vidunderligt og helt vildt fedt at de er UDE!!!!!!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » fredag, 30. dec, 2011 18:15

Harvey skrev:Ja, det er sgu dagens bedste nyhed fra fodboldverdenen at United ikke får lov til at komme tilbage i CL. Det føles nærmest som en stor byrde der bliver løftet fra ens skuldre:-)))) Udsigten til at de ville komme tilbage og dermed pludselig få mulgiheden for at vinde CL alligevel, var næsten ikke til at bære og det havde ikke været nogen som helst overraskelse hvis United havde udnyttet deres ekstra chance til at vinde CL.....

Så det er bare super dejligt, skønt, vidunderligt og helt vildt fedt at de er UDE!!!!!!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
:)
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 30. dec, 2011 19:21

Jamen, det regner jo med fødselsdagsgaver. :mrgreen:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 30. dec, 2011 21:26

jørgen lk skrev:

Mr. fergusons forbindelser rækker åbenbart ikke helt til alpe-landet.
Synd for Mr. ferguson og scum.
Der er vel ingen der seriøst frygtede at dette ville betyde Scum tilbage i CL?

Imo var det aldrig en reel risiko. Det havde simpelthen været for stor en skandale, hvis det schweiziske forbund havde været så dumstædigt at det fik Basel smidt ud.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » søndag, 08. jan, 2012 13:50

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » søndag, 08. jan, 2012 16:17

Måske ryger Terry ind i en endnu større karantæne end Suarez:

SUNDAY EXPRESS: Chelsea and England captain John Terry is facing a massive 12-game ban if he is found guilty of racially abusing QPR star Anton Ferdinand

http://www.express.co.uk/posts/view/294 ... -s-torment

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 09. jan, 2012 10:52

FCK fyrer Roland, med henvisning til utilfredsstillende samarbejde.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » mandag, 09. jan, 2012 11:02

Hr. Drejer skrev:FCK fyrer Roland, med henvisning til utilfredsstillende samarbejde.
Det var alligevel lidt overraskende. Jeg troede han ville få sæsonen ud til at komme på rette spor, men FCK er åbenbart bange for at miste den sikre CL plads.

Iøvrigt ligner det en kraftig overvurdering af CVs trænerevner. Mon ikke der kommer en ny dygtig træner ind til sommer?

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 09. jan, 2012 16:39

Man kan argumentere for, at Roland har præsteret på pointkontoen, men spillet har til tider været horribelt. At FCK stadig har været ligaens bedste hold på trods af en "dårlig" sæson vidner bare om det lave niveau blandt de resterende hold.
I Europa har det til tider været pinligt at følge FCK - i Hannover fik man godt nok en uafgjort hjem, men jeg har aldrig set FCK spille så dårligt, som de gjorde i første halvleg. Endvidere er de manglene evner kommet til udtryk mod Liege i begge kampe, Hannover hjemme og Poltava ude. Det er ikke godt nok for en klub, der gerne vil præstere i Europa.

Jeg tror, at det ringe spil, Rolands ikke-eksisterende evne til at vende en dårlig kamp og uoverensstemmelser med den dikatatoriske ledelse har kostet Roland jobbet. Når det så er sagt, bliver det bliver spændende at se C.V i trænersædet.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 54

Indlæg af RobertS » onsdag, 11. jan, 2012 10:17

Hvad mener I om "baneløberens" dom? Jeg syns personlig den er så absurd at jeg frygter lidt for Dansk retssikkerhed! Han var fuld, løb på banen foran 40 tusind i Parken og adskillige millioner tv seere. Han ramte ikke engang dommeren, altså kom ingen til skade. Han er blevet lagt for had, har været tur i fængsel, skulle allerede betale en erstatning som vil binde ham økonomisk i 30-40 år og skal leve med den skam resten af livet. Igen, ingen kom til skade.

Hvis man sammenligner denne dom med en dom til en pædofil som har molesteret et barn i 10-15-20 år og får 3-4 år i fængsel, mens offeret får......100 tusind i erstatning, så frygter jeg virkelig for retssikkerheden og prioritering af hvad er vigtigt i et samfund.

Jeg håber ham baneløberen anker til højesteret eller til menneskeretsdomstolen.

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » onsdag, 11. jan, 2012 10:31

RobertS skrev:Hvad mener I om "baneløberens" dom? Jeg syns personlig den er så absurd at jeg frygter lidt for Dansk retssikkerhed! Han var fuld, løb på banen foran 40 tusind i Parken og adskillige millioner tv seere. Han ramte ikke engang dommeren, altså kom ingen til skade. Han er blevet lagt for had, har været tur i fængsel, skulle allerede betale en erstatning som vil binde ham økonomisk i 30-40 år og skal leve med den skam resten af livet. Igen, ingen kom til skade.

Hvis man sammenligner denne dom med en dom til en pædofil som har molesteret et barn i 10-15-20 år og får 3-4 år i fængsel, mens offeret får......100 tusind i erstatning, så frygter jeg virkelig for retssikkerheden og prioritering af hvad er vigtigt i et samfund.

RobertS
Det er et spørgsmål om at tage konsekvenserne af de handlinger man laver. Hvis det er bevist at DBU har mistet det beløb, så må han bare op med tegnedrengen. Det er aldrig i orden at dække sig ind under at man var fuld, skæv, dum m.m.

De sammenligninger du laver er ubrugelige. Vi kan hurtigt blive enige om at der er store mangler i den danske strafferamme men du kan slet ikke sammenligne de ting du gør her.

Jeg synes det er en fin dom som forhåbentlig gør at lignende idioter holder sig fra at ødelægge store sportsbegivenheder.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 11. jan, 2012 10:53

Dommen er horribel, og jeg ved ikke hvad landsretten har tænkt.

For det første havde han ingen anelse om hvor stor økonomisk skade han vil påføre DBU, da han løb ind på banen. Han havde ingen mulighed for at vide, at UEFA vil give DBU en straf. Med andre ord, han havde ikke indblik i konsekvenserne af sin handling, og det betragtes normalt som en formidlende omstændighed. Og det var her landsretten sagde at det var påregneligt for ham, at netop burde kunne overskue konsekvenserne af at løbe ind på banen.

Men han komme ikke til at betale de penge. Jeg tror DBU er gået efter dommen til skræk og advarelse i fremtiden, jeg tror ikke de er gået efter pengene.

Men dommen åbner op for nogle interessante spørgsmål. Blandt andet forholdet mellem privat ejendomsret og civil ulydighed. Man kan sagtens forestille sig at miljøaktivister gerne vil pådrage sig mediernes opmærksomhed på miljø problemer. Hvad nu hvis en miljøforkæmper hænger et stort banner op på et kulkraft værk, for at oplyse om kullens skadelige virkning, og at den handling får meget medietid. Denne handling får nogle store kunder af kulkraft værket til at droppe samarbejdet med dem, og få deres energi fra en alternativ kilde. Ville denne miljø forkæmper skulle dække værkets tabte fortjeneste? Værkets advokater kan vel sagtens påvise årsagssammenhængen mellem handlingens store eksponering i medierne og de efterfølgende opsagte samarbejdsaftaler. Vil retten så pålægge denne miljøforkæmper en million regning?

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 11. jan, 2012 10:54

Emmy skrev:
RobertS skrev:Hvad mener I om "baneløberens" dom? Jeg syns personlig den er så absurd at jeg frygter lidt for Dansk retssikkerhed! Han var fuld, løb på banen foran 40 tusind i Parken og adskillige millioner tv seere. Han ramte ikke engang dommeren, altså kom ingen til skade. Han er blevet lagt for had, har været tur i fængsel, skulle allerede betale en erstatning som vil binde ham økonomisk i 30-40 år og skal leve med den skam resten af livet. Igen, ingen kom til skade.

RobertS
Det er et spørgsmål om at tage konsekvenserne af de handlinger man laver. Hvis det er bevist at DBU har mistet det beløb, så må han bare op med tegnedrengen. Det er aldrig i orden at dække sig ind under at man var fuld, skæv, dum m.m.

De sammenligninger du laver er ubrugelige. Vi kan hurtigt blive enige om at der er store mangler i den danske strafferamme men du kan slet ikke sammenligne de ting du gør her.

Jeg synes det er en fin dom som forhåbentlig gør at lignende idioter holder sig fra at ødelægge store sportsbegivenheder.
Det er DBU/Parken, der har ansvaret for sikkerheden. De skal sikre, at ingen løber på banen. Arbejdet er ikke gjort godt nok fra deres side.

Dommen er fuldstændig ude af proportioner. Ja, man skal tage ansvaret for sine handlinger. I dette tilfælde taler vi om et par forseelser i stil med voldelig adfærd og forstyrrelse af den offentlige fred (kan ikke de rigtige termer). Der kan vel også være tale om karantæne fra stadion (eventuelt livsvarig). Men intet sted er der offentliggjort noget om, at man ved at løbe på banen (hvilket sker forholdsvis ofte i international fodbold) kan risikere en millionerstatning.

Det hele kunne have været undgået, hvis DBU/Parken havde været deres opgave voksen.
Kloppite

Besvar