Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » søndag, 28. aug, 2011 19:01

DaBonks skrev:
tue69 skrev:Håbløst.

Ingen tvivl om, at de to Manchester hold har præsteret idag, og har spillet fremragende, men jøsses da hvor Tottenham og Arsenal lader defensiven blive kørt fuldstændigt over.
Det kan godt være nogen vil mane til ro og sige der kun er spillet tre kampe, men jeg kan ikke forstå man kan tro på de to London-hold i kamp om mesterskabet, næsten ingen gang top4. Røvelendigt.
Djourou har lignet Titus Bramble i den her kamp.

Ikke nok med at de to klubber lige nu ikke har talentet, men viljen virker til at være helt væk og sammenholdet i de to trupper er da heller ikke til at få øje på.
Helt enig med jer begge. Det virker til, at de ligefrem forærer deres status væk, med Arsenal som en klar vinder....
Senest rettet af nrg søndag, 28. aug, 2011 19:23, rettet i alt 1 gang.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 28. aug, 2011 19:02

Manchester - London: 13-3.

To gange magtdemonstration i dag. Skræmmende styrke de viser, de to manchester hold. Til gengæld ligne Spurs og Arsenal to junior hold.

Wenger styrter sikkert ud på transfermarkedet og køber en 8 årig knægt som bliver god i 2022.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 28. aug, 2011 19:08

Tja. På sin vis er det vel kun godt for os, at de to London-klubber er så ringe. Jeg tror ikke, at vi kan måle os med de to Manchester-klubber, måske Chelski, i enden af sæsonen, så vores chance for en 3/4 plads er da blevet større.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » søndag, 28. aug, 2011 19:12

Hr. Drejer skrev:Manchester - London: 13-3.

To gange magtdemonstration i dag. Skræmmende styrke de viser, de to manchester hold. Til gengæld ligne Spurs og Arsenal to junior hold.

Wenger styrter sikkert ud på transfermarkedet og køber en 8 årig knægt som bliver god i 2022.
Mon ikke snart den bestyrelse skiller sig af med Wenger, alt det han har bygget op har han da revet ned de sidste par år. Det virker hvertfald på mig som om at Arsenal har været inde i en negativ udvikling de seneste par sæsoner. Nogle gange skal der bare frisk luft til for alle parter.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 28. aug, 2011 19:21

AndreasN skrev: så vores chance for en 3/4 plads er da blevet større.
Betydeligt større, chelsea tror jeg max får 3. pladsen efter de 2 manchester klubber tror jeg. chelsea og LFC bør simpelthen tage 3.-4. plads(manchester tager 2 top) , Arsenal virker godt nok svage, og tvivler på de får nogen på Cesc og Nasri niveau ind. Wenger virker handlingslammet i en grad som jeg ikke troede muligt.
Verden er smask fuld af hyklere....

mawope

Indlæg af mawope » søndag, 28. aug, 2011 19:21

mig_der skrev:Mon ikke snart den bestyrelse skiller sig af med Wenger, alt det han har bygget op har han da revet ned de sidste par år. Det virker hvertfald på mig som om at Arsenal har været inde i en negativ udvikling de seneste par sæsoner. Nogle gange skal der bare frisk luft til for alle parter.
De seneste par sæsoner synes jeg er at strække den lidt. Var det ikke så sent som i foråret i år, de stadig var med i 4 turneringer? Vores nye ledelse har flere gange nævnt Arsenal som en klub, vi skulle lade os inspirere af i genopbygningen, såvidt jeg husker. De har ikke vundet noget i en del år, men den nuværende deroute til dette lavpunkt er da gået ret hurtigt. De er jo tit blevet rost for at have et virkeligt indarbejdet system, så lad os nu lige se, om de ikke finder rytmen hurtigt igen, inden de er helt afskrevet som én af vore hårdeste konkurrenter.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 28. aug, 2011 19:53

DaBonks skrev:

Ingen tvivl om, at de to Manchester hold har præsteret idag, og har spillet fremragende, men jøsses da hvor Tottenham og Arsenal lader defensiven blive kørt fuldstændigt over.
Det kan godt være nogen vil mane til ro og sige der kun er spillet tre kampe, men jeg kan ikke forstå man kan tro på de to London-hold i kamp om mesterskabet, næsten ingen gang top4. Røvelendigt.

Ikke nok med at de to klubber lige nu ikke har talentet, men viljen virker til at være helt væk og sammenholdet i de to trupper er da heller ikke til at få øje på.
Det med den manglende vilje og sammenholdet minder umiskendeligt om et hold vi kender/kendte fra sidste år. Dog syntes det ikke at være så slemt i Tottenham, og de har også en god saltvandsindsprøjtning i vente i form af Lass og Adebayor.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 28. aug, 2011 22:46

JTN skrev:
DaBonks skrev:

Det med den manglende vilje og sammenholdet minder umiskendeligt om et hold vi kender/kendte fra sidste år. Dog syntes det ikke at være så slemt i Tottenham, og de har også en god saltvandsindsprøjtning i vente i form af Lass og Adebayor.
Enig i, at der er håb endnu. Det gælder somend begge London-klubber.

Arsenal må alt andet lige have midlerne til at hente noget kvalitet, der kan løfte dem sammen med tilbagevendende spillere fra skader og karantæner. Jeg tænker umiddelbart på Cahill og M'Vila. Sidstnævnte er ung men god. Der dog et endnu bedre alternativ for dem.... se nedenfor.

Spurs lader til at få Adebayor ind. Til gengæld er Modric åbenbart voldsomt utilfreds. Spurs mangler i mine øjne også en klasse midterforsvarer (kunne også være Cahill) og en god central midtbanespiller. I øjeblikket ser det ud til, at det er Spurs, der ender med at snuppe den spiller, som jeg overhovedet ikke forstår stadig er fri på markedet.

Scott Parker! Hvorfor hulen har Wenger ikke hentet ham for to måneder siden. Han er den erfarne, dygtige og hårdt kæmpende leder, som hans hold skriger efter. Jeg tør vædde på, at han ville have givet holdet en ro, der både havde resulteret i et bedre resultatmæssigt output og færre dumme kort og karantæner.

Men Wenger kan ikke se kvaliteter i en 30-årig spiller, og det har kostet ham - og Arsenal.

Gid transfervinduet ville lukke lige nu! Og gid den nuværende form hos de to Manchester-hold betyder, at de topper for tidligt.
Kloppite

bongfong

Indlæg af bongfong » søndag, 28. aug, 2011 23:02

Det er noget tidligt at dømme Arsenal og Tottenham ude for top4, alt for tidligt. Selvfølgelig skal man da være optimistisk med de resultater de giver pt, men lad os lige tage hænderne ned engang. Sæsonen er stadig lang og der skal ikke meget til før det hele ændrer sig. Forestil en skade til Suarez - gud forbyde det.

Arsenal har mange skader og karantæner, hvorfor de kun bliver bedre. Derudover regner jeg med de nok køber nogle ind inden transfervinduet lukker. Tottenham får nok også et par forstærkning ligeså, så 4. pladsen bliver stadig en hård kamp.

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » mandag, 29. aug, 2011 07:57

mawope skrev: De seneste par sæsoner synes jeg er at strække den lidt. Var det ikke så sent som i foråret i år, de stadig var med i 4 turneringer? Vores nye ledelse har flere gange nævnt Arsenal som en klub, vi skulle lade os inspirere af i genopbygningen, såvidt jeg husker. De har ikke vundet noget i en del år, men den nuværende deroute til dette lavpunkt er da gået ret hurtigt. De er jo tit blevet rost for at have et virkeligt indarbejdet system, så lad os nu lige se, om de ikke finder rytmen hurtigt igen, inden de er helt afskrevet som én af vore hårdeste konkurrenter.
De seneste sæsoner har Arsenal gået fra at være en helt sikker 3.er til en næsten sikker 3-4 stykker, og før det gik de fra at være den største udfordrer til titlen til den sikre 3'er.
Det kan godt være at CSKA er kommet til i mellem tiden, men der har Fergunson da fået rykket scum så meget at de kan matche dem, og det virker ikke på mig som om at Arsenal har overhovedet fulgt med og nu er Tottenham ved at indhente dem (hvis ikke overhale denne sæson).

Iøvrigt det åh så fantastiske unge hold fra Arsenal, prøv og se alderssnittet for de 2 hold i går:

Billede
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 29. aug, 2011 09:36

mig_der skrev:Billede
Et uhyggeligt perspektiv.

Den gamle mand har sgu lige lavet et generationsskifte til. Hvor er det irriterende.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 29. aug, 2011 11:16

Rasmus skrev:
mig_der skrev:Billede
Et uhyggeligt perspektiv.

Den gamle mand har sgu lige lavet et generationsskifte til. Hvor er det irriterende.
Vi vidste (alle) der skulle findes en erstatning for van der Sar. Vi vidste ligeledes der skulle findes en erstatning til Ryan Giggs der kører på det allersidste. Og Young blev hentet. Vi vidste også der skulle en kvalitativ backup til Rio Ferdinand og Vidic, da de tidligere begge ville videre i karrieren - Brown og O'Shea.

At hente unge spillere ind til netop de positioner virkede som oplagt - men med en kalkuleret risiko, da unge spillere har større tindens til at begå fejl oftere end rutinerede spillere - hvilket egentlig er ganske logisk.

Jeg havde dog forventet en klar forstærkning til den centrale midtbane, der i mange år har været deres største problem. Her har mesterværket været at tro på unge Cleverly, som gør det overraskende godt.

Det samme kan siges om Welbeck, der måske har overrasket en del mere, da Berbatov og Hernandez spillede en rigtig god sæsons i den forrige.

Phil Jones har gjort det rigtig godt, og Smalling ligeledes på en lidt uvant plads. Selv Evans har spillet godt - og måske fået den nødvendige rutine.

Man utd i stærkeste opstilling bliver dog noget ældre, da jeg mener mr. Alex Ferguson har Rio Ferdinand og Vidic som det foretrukne midterpar.

Alt i alt er jeg enig i at det er imponerende med dette generationsskifte, selvom det var nødvendigt på flere positioner - målmand (van der Sar), central midtbane (Paul Scholes) og venstre kant (Ryan Giggs)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Suarez

Indlæg af Suarez » mandag, 29. aug, 2011 12:30

I would h8-2 be an Arsenal fan!

Det er godt nok det svageste Arsenal team jeg nogensinde har set.

Selv Alex Ferguson Har faaet ondt af Arsenal og Arsene Wenger...No Gold for Arsenal.
Senest rettet af Suarez mandag, 12. sep, 2011 16:18, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » mandag, 29. aug, 2011 15:16

Blev Vermaelen egentlig skadet mod os? I en kamp som i går ville han nok have 'made a world of difference'.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Suarez

Indlæg af Suarez » mandag, 29. aug, 2011 15:41

LarsU skrev:Blev Vermaelen egentlig skadet mod os? I en kamp som i går ville han nok have 'made a world of difference'.
Nej han blev skadet I CL kvalfiktion kampen mod Udinese...

Har I Ogsaa lagt maerke til at Arsenal spiller altid bliver skadet? tror i det ka' have noget med traenings programmerne og gQr? maaske laver de ikke saa meget fysisk traening og bare spiller lidt smørklat og boldspil? Don't know

Besvar