Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kelly » søndag, 29. maj, 2011 10:17

Stort tillykke til FC Barcelona, der bare spiller det smukkeste og bedste fodbold. Og lækkert at se scum blive udspillet og udmyget totalt.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Kelly

Indlæg af Kelly » søndag, 29. maj, 2011 10:37

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/champion ... in-scoring

Reina fik også en hilsen med. Fra Villa. Smukt.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » søndag, 29. maj, 2011 10:49

Fribytter skrev:
AJ skrev:Og så var han (Mascherano) endda min MoM sammen med Messi. Hold kæft han gjorde det godt. Specielt i starten med at rydde op efter Alves, der til gengæld var helt væk.

Og ja, det kunne være blevet 7-1.

Jeg er dog uenig med Fribytter i kritikken af Van der Sar. Specielt ved det første mål er han chanceløs. Vidic har det korte hjørne og er centimeter fra at blokere skuddet (ligesom Mascherano i øvrigt er ved Rooneys mål).
Ved Messis scoring kan han godt gøre mere ved den, men han ser den sent og skuddet er hårdt.
Pedro er da tæt under mål, og uanset VdS's bevægelse på stregen eller mangel på samme, så er Pedros skud godt placeret, men hvordan Vidic kan (være tæt på at) have det korte hjørne har jeg meget svært ved at se.
Jeg mener nu det er Vidic skyld Pedro scorer.
Han har ikke rigtig styr på, hvor Pedro han er henne i opspillet. Og står for langt fra ham. Da Pedro så laver sit forløb får han Vidic til, at tage et par skridt ind i banen også følger han ikke med tilbage igen men bliver "stående" uden at følge med.
Et par gode løb af Pedro, hvor han selv skaber pladsen. Og så godt ser VDS ikke ud i situationen.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 29. maj, 2011 10:56

Callesen skrev:
Fribytter skrev:
AJ skrev:Og så var han (Mascherano) endda min MoM sammen med Messi. Hold kæft han gjorde det godt. Specielt i starten med at rydde op efter Alves, der til gengæld var helt væk.

Jeg er dog uenig med Fribytter i kritikken af Van der Sar. Specielt ved det første mål er han chanceløs. Vidic har det korte hjørne og er centimeter fra at blokere skuddet (ligesom Mascherano i øvrigt er ved Rooneys mål).
Ved Messis scoring kan han godt gøre mere ved den, men han ser den sent og skuddet er hårdt.
Pedro er da tæt under mål, og uanset VdS's bevægelse på stregen eller mangel på samme, så er Pedros skud godt placeret, men hvordan Vidic kan (være tæt på at) have det korte hjørne har jeg meget svært ved at se.
Han har ikke rigtig styr på, hvor Pedro han er henne i opspillet. Og står for langt fra ham. Da Pedro så laver sit forløb får han Vidic til, at tage et par skridt ind i banen også følger han ikke med tilbage igen men bliver "stående" uden at følge med.
Et par gode løb af Pedro, hvor han selv skaber pladsen. Og så godt ser VDS ikke ud i situationen.
Det er jeg enig i. Chancen, Pedro får, er stor, uanset hvordan VdS agerer inde på stregen. Men det er faktisk lidt et studie, hvordan Man. Utd. slet ikke tog hånd om rummet lige foran Vidic og Rio. Nogle gange måtte Vidic selv frem, hvilket altid er risikabelt for organisationen, og nogle gange var det Evra, hvilket netop efterlod plads i Pedros side. Jeg fatter ikke, Man. Utd. ikke benyttede en Fletcher foran forsvaret.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Kelly

Indlæg af Kelly » søndag, 29. maj, 2011 11:29

Jeg mener ikke det er en enkelt spillers skyld, at Barcelona kunne have vundet 8-1, men hele holdet. De var ikke i nærheden af at være med i kampen, og det mål scum får er offside.
Når Barcelona spiller kan man se, hvad det betyder at ligge angribere ud på kanterne, der kommer et hav at indlæg og dybdeløb konstant og spil til 3. mand. Det er derfor jeg mener igen igen at Liverpool skal have mindst en angriber mere der kan placeres på kant som udgangspunkt.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 29. maj, 2011 11:32

Fribytter skrev:
Callesen skrev:
Fribytter skrev:

Det er jeg enig i. Chancen, Pedro får, er stor, uanset hvordan VdS agerer inde på stregen. Men det er faktisk lidt et studie, hvordan Man. Utd. slet ikke tog hånd om rummet lige foran Vidic og Rio. Nogle gange måtte Vidic selv frem, hvilket altid er risikabelt for organisationen, og nogle gange var det Evra, hvilket netop efterlod plads i Pedros side. Jeg fatter ikke, Man. Utd. ikke benyttede en Fletcher foran forsvaret.
Ja, Elkjær havde også den ganske interessante observation, at meget ofte havde Vidic og Ferdinand ikke nogen at markere, fordi dem, som de skulle markere, var 'forsvundet' eller bevægede sig så meget rundt på banen, at de to centerforsvarere ikke vovede at følge efter dem af angst for at bryde deres (ManU's) formation. Vel egentlig en ganske simpel måde at slå ManU, og mere generelt et engelsk hold på, som jo ofte har store centerforsvarere. Kom væk fra dem, og angrib dem så fra distancen.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 29. maj, 2011 11:33

Kelly skrev:Jeg mener ikke det er en enkelt spillers skyld, at Barcelona kunne have vundet 8-1, men hele holdet. De var ikke i nærheden af at være med i kampen, og det mål scum får er offside.
Når Barcelona spiller kan man se, hvad det betyder at ligge angribere ud på kanterne, der kommer et hav at indlæg og dybdeløb konstant og spil til 3. mand. Det er derfor jeg mener igen igen at Liverpool skal have mindst en angriber mere der kan placeres på kant som udgangspunkt.
Jeg ved godt, at alle siger, der var off-side, men jeg må have sovet i timen, da det blev besluttet, at en angriber ikke længere skulle være HELT fri af den bagerste mand for at blive dømt off-side (altså med luft imellem). Var det ikke sådan før i tiden?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."

Kelly

Indlæg af Kelly » søndag, 29. maj, 2011 11:37

LarsU skrev:
Kelly skrev:Jeg mener ikke det er en enkelt spillers skyld, at Barcelona kunne have vundet 8-1, men hele holdet. De var ikke i nærheden af at være med i kampen, og det mål scum får er offside.
Jeg ved godt, at alle siger, der var off-side, men jeg må have sovet i timen, da det blev besluttet, at en angriber ikke længere skulle være HELT fri af den bagerste mand for at blive dømt off-side (altså med luft imellem). Var det ikke sådan før i tiden?
Det er ikke korrekt, han skal ikke være fri af manden. Han skal være foran ham, og det var han.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » søndag, 29. maj, 2011 11:48

LarsU skrev:
Ja, Elkjær havde også den ganske interessante observation, at meget ofte havde Vidic og Ferdinand ikke nogen at markere, fordi dem, som de skulle markere, var 'forsvundet' eller bevægede sig så meget rundt på banen, at de to centerforsvarere ikke vovede at følge efter dem af angst for at bryde deres (ManU's) formation. Vel egentlig en ganske simpel måde at slå ManU, og mere generelt et engelsk hold på, som jo ofte har store centerforsvarere. Kom væk fra dem, og angrib dem så fra distancen.
Jeg læste en artikel, men det var på Zonal Marking.
Hvor det lod til, at være en del af det taktiske oplæg for manu, at Vidic og Ferdinand skulle skubbe og op lukke hullet mellem de to kæder hvis der kom en Barcelona angriber derind. De kom også frem nogle gange for at lukke hullet. Men det skaber altid en del uro blandt de andre at der pludselig mangler en mand.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 29. maj, 2011 13:05

Kelly skrev:
LarsU skrev:
Det er ikke korrekt, han skal ikke være fri af manden. Han skal være foran ham, og det var han.
Øh, ja, det er jo sådan set også det, jeg undrer mig lidt over, for jeg mener da ikke, det altid har været sådan...

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 29. maj, 2011 13:12

Callesen skrev:
LarsU skrev:
Jeg læste en artikel, men det var på Zonal Marking.
Hvor det lod til, at være en del af det taktiske oplæg for manu, at Vidic og Ferdinand skulle skubbe og op lukke hullet mellem de to kæder hvis der kom en Barcelona angriber derind. De kom også frem nogle gange for at lukke hullet. Men det skaber altid en del uro blandt de andre at der pludselig mangler en mand.
Ok. ZonalMarking plejer at være spot on, og jeg hørte også Elkjærs analyse igår. Problemet er imø. også lidt, at Man. Utd. lagde deres taktik efter, at duellerne blev vundet, men det var jo ret tydeligt, at Man. Utd. netop havde problemer med at sætte tacklingerne ind. Man skulle måske i stedet have spillet med mindre risiko, sådan at der var mere backup, hvis Messi afdriblede to mand.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » søndag, 29. maj, 2011 13:21

Kelly skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/champion ... in-scoring

Åhh nej..

Det er typisk sydeuropæiske/sydamerikanske spillere. Det er kvalmende at de altid skal dedikere noget.

Ligesom da Mascherano dedikerede sejren til Liverpool fans. Hvad kan man bruge det til? Intet. Hvis han virkelig tænkte på LFC fans, så ville han nok ikke have skiftet. Det er et pure medie stunt, han sagde det kun fordi han var på engelsk TV(ITV, hvis jeg ikke tager fejl
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 29. maj, 2011 13:58

Aquilani4 skrev:
Kelly skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/champion ... in-scoring

Åhh nej..

Det er typisk sydeuropæiske/sydamerikanske spillere. Det er kvalmende at de altid skal dedikere noget.

Ligesom da Mascherano dedikerede sejren til Liverpool fans. Hvad kan man bruge det til? Intet. Hvis han virkelig tænkte på LFC fans, så ville han nok ikke have skiftet. Det er et pure medie stunt, han sagde det kun fordi han var på engelsk TV(ITV, hvis jeg ikke tager fejl
Det viser da netop ekstra klasse. Han har lige vundet den største titel i karrieren og så tror du han er så udspekuleret, at han inden kampen har planlagt at sige sådan og således hvis man skulle vinde? Come on. Det var netop fordi det var fra engelsk tv og han åbenbart har følt et behov for at undskylde tingene i LFC. Det var så hans måde at gøre det på.

Du har sikkert ikke engang set klippet. Det håber jeg i hvert fald ikke for dig, for så er du utrolig svag til at vurdere menneskers intentioner. Det er ellers en ret vigtig egenskab her i livet.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 29. maj, 2011 14:09

Fribytter skrev:hvordan Vidic kan (være tæt på at) have det korte hjørne har jeg meget svært ved at se.
Så den lige igen. Vidic er ikke i nærheden af at nå den, men han skal hen og dække af for det korte hjørne. Det er jo også i den retning han løber. Det er forståeligt at Van der Sar forventer den i det lange.

Generelt var det bare dårligt håndteret af Man Utd i situationen.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » søndag, 29. maj, 2011 14:24

Hvis bare Barcelona spillede sådan hver gang, og droppede alt deres skuespil, piveri, arrogance, svinestreger og brokken til dommer ville det nærmest være umuligt for det meste af verdenen(Real Madrid fans undtaget), ikke at nyde den måde de spiller fodbold på.

Besvar