Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » lørdag, 21. maj, 2011 20:56

Liverdrengen skrev:
Badooo skrev:
Liverdrengen skrev:Kunne Chamberlain fra Southampton ikke være en fremragende ide til højrekanten ? Han er ung, engelsk, homegrown, voldfarlig etc etc... burde vi ikke gå ind i den imod gunners og manure ? Måske istedet for Hazard ...
Han er kraftedme hurtig :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=6GdxEZWXGQw
Jamen jeg mener, er det ikke lidt mærkeligt at vi ikke er linket sammen med ham, nu hvor der florerer tonsvis af rygter til spillere vi bare kunne være en lille smule interesserede i? .. Nu har jeg lige set hele Anfield kampen mod Bolton på lfc tv og kiggede lidt efter Cahill, som alle jo meget gerne vil have. Han er en fin nok forsvarsspiller, men er han virkelig 16 mio£ værd, som ham YDaphus rapporterer at vi gerne vil give for ham? Der synes jeg måske den bliver lige grov nok. Tror altså godt på at Kelly kunne gå ind og være iblandt de fire førstevalg til CB pladserne. Cahill ville self være fin nok at have, men han må sgu ikke blive for dyr, hvis alt det man læser bare er fordi han er blevet hypet for meget. Ser ikke særligt meget Bolton må jeg indrømme, men det har generelt været mit indtryk at han er god nok, men så heller ikke mere end det. Hvad synes i?
Cahill ER god - ser ham som en klar forstærkning.

Om han er £16 mio. værd, må være op til ejerne og Kenny at vurdere - men engelske spillere har en tendens til at være noget dyrere end udenlandske spillere.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 21. maj, 2011 21:00

Jan skrev:
athomsen skrev: Hvis de bliver hentet - bliver det så noget med:
Suarez - Carroll - Kuyt
Lennon - Gerrard - Young
Det vil dæleme kræve noget af et forsvar.
Tror ikke vi køber både Lennon og Young - men fornuftigt nok at forhandle med dem begge, såfremt den ene springer fra
Ja, vi må håbe at vores 4 bageste er klar til at alt skraldet for der er ikke mange i den opstilling der er noget værd defensivt...

Og jeg tror ikke vi decideret forhandler med spillere vi sidenhen springer fra. Tror ikke det er vores stil. Jeg ved godt at vi skal være garderet og have alternativer - det tror jeg også vi har, men vi gør det ikke "for sjov" (måske forkert formuleret).
Nu skriver jeg ikke, at vi springer fra, men at det er en af spillerne der måske kunne finde på, at springe fra.

Indlæg af » lørdag, 21. maj, 2011 21:36

Hejsa.

Jeg går meget ofte at spekulere på en mulig opstilling efter tranfervinduet.
Jeg mener selv at disse opstillinger kunne blive realistiske, jeg vil meget gerne hører jeres bud ;-)

Reina

Johnson Carra Agger/Cahill Enrique

Adam Gerrard Meireles

Suarez Carroll Young/Harzard

eller

Reina

Johnson Carra Agger/Cahill Enrique

Gerrard Adam

Young Suarez Harzard

Carroll

-Young kan vel købes for omkring 170 millioner.
-Harzard kan nok købes for 180 millioner.
-Cahill vil nok ligge på omkring 160 millioner.
-Enrique kunne nok gå for 100 millioner.
-Adam vil kunne købes for 100 millioner.

Måske lidt forkerte pris beregninger.

Det skal lige siges at jeg kun mener at det skal være en af Young og Harzard der skal handles ind.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 21. maj, 2011 22:00

Taget i betragtning at du ikke har Lucas på banen er begge opstillinger ikke bare ultra offensive, de er også urealistiske.

Reina
Johnson - Agger - Cahill - Cissokho
Kuyt - Lucas - Gerrard - Young
Agüero - Suarez

Carragher, Meireles, Kelly, Spearing, Carroll, Adam
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 21. maj, 2011 23:00

sjampen skrev:Taget i betragtning at du ikke har Lucas på banen er begge opstillinger ikke bare ultra offensive, de er også urealistiske.
Enig, Lucas som måske er, og bliver, kåret til årets spiller skal ikke sættes af, bare sådan, og da slet ikke til feks, Charlie Adam, hvis det var Masch, Xabi, Lass, Schweinsteiger, De Rossi(beskedent med viden, men ud fra skriverierne er han okay) eller lignende kunne jeg til nød acceptere det.
Dog skal de bevise det først i LFC, trøjen, hvis en af de nævnte da blev signet
Verden er smask fuld af hyklere....

Indlæg af » lørdag, 21. maj, 2011 23:02

Hejsa igen.

Du har ret med at det nok bliver lidt urealistisk dyrt og offensivt, så jeg må nok ændre den til følgene.

Reina

Johnson--Carragher--Agger--Enrique

Young--Gerrard--Lucas/Adam--Harzard

Suarez

Carroll

Jeg mener at det er vigtigt at vi får hentet ikke bare 1, men 2 klasse wings/fløje/kanter til at fodre Carrolls hovedspil.

Jeg syntes stadig at Carroll skal have mere tid til at bevise, om han var de 300 millioner værd. Hvis jeg skulle være helt ærlig, så ville jeg nok helst at Liverpool havde købt Aguero istedet som Suarez makker, jeg mener umiddelbart at de 2 ville passe bedre sammen end Carroll og Suarez. Men med 2 klasse wings i Harzard og Young, er jeg næsten sikker på at Carroll nok skal vise sit værd.

Hvad tror i spiller for spiller Harzard, Young, Adam og Enrique vil komme til at koste?

Ville dette være helt galt med Harzard=180 mill., Young=180 mill., Adam=100 mill., Enrique=100 mill.

Jeg kan godt se det bliver dyrt, men er det ikke bare hvad der skal til for at Liverpool igen bliver en top 4 klub?

Jeg syntes Kuyt er en god spiller for holdet, løber og figter, har bare svært ved at se hvor han skal spille henne, hvis Liverpool skal blive et top 3-4 hold? Jeg syntes han mangler hurtighed og han er jo ikke en rigtig wing type ligesom f.eks Harzard og Young, som kan sætte deres direkte modspiller. Jeg mener heller ikke at man skal ofre Carroll eller Suarez for at Kuyt skal spille.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » lørdag, 21. maj, 2011 23:26

Prisen for Hazard er ikke til at spå om. Byder vi 180, byder Chelsea og RM 200. Der bliver vitterligt krig om ham, og det hele ender vel med at den klub med det højeste bud får ham - og der tror jeg ikke vi kan være med, når først de nævnte klubber folder sig ud.

Mht. Enrique tror jeg prisen ligger lige i underkanten af 10mio pund. Det samme med Adam (hvorfor jeg faktisk helst vil være fri). Young er et godt spørgsmål. Det står efter sigende mellem os og Scum. Jeg tror Villa slipper ham for en 18-19 mio. pund, hvilket vel er en fair pris, når det nu er en af deres bedste spillere de skal sælge.

En venstreback jeg godt kunne tænke mig vi kiggede lidt nærmere på er Cissokho. Ham eller Baines med Enrique som 3rd option hvis det hele skulle gå galt.

Derudover meldes Diego som værende vores rundt omkring, efter hvad jeg har kunne læse. I underkanten af de 100mio. pga. hans lidt mere triste opførsel i Wolfsburg. Jeg gad godt vide, om han ville kunne klare ikke at skulle være holdets stjerne. Mon KD, Gerrard og Carragher (og Lucas og Kuyt) kunne smide noget fornuft ind i knolden på den mand? Jeg er overbevist om, at han sagtens kunne tage Gerrards offensive rolle, såfremt han kan få spillet til at flyde på et kontinuerligt niveau. Gerrard er jo heller ikke helt ung mere. Et sats som jeg gerne så vi tog (såfremt det ikke går ud over indkøb af VB, CB og W)
Badooo siger, hvad han mener!

JKonradsen

Indlæg af JKonradsen » søndag, 22. maj, 2011 00:17

Badooo skrev:Prisen for Hazard er ikke til at spå om. Byder vi 180, byder Chelsea og RM 200. Der bliver vitterligt krig om ham, og det hele ender vel med at den klub med det højeste bud får ham - og der tror jeg ikke vi kan være med, når først de nævnte klubber folder sig ud.

Mht. Enrique tror jeg prisen ligger lige i underkanten af 10mio pund. Det samme med Adam (hvorfor jeg faktisk helst vil være fri). Young er et godt spørgsmål. Det står efter sigende mellem os og Scum. Jeg tror Villa slipper ham for en 18-19 mio. pund, hvilket vel er en fair pris, når det nu er en af deres bedste spillere de skal sælge.

En venstreback jeg godt kunne tænke mig vi kiggede lidt nærmere på er Cissokho. Ham eller Baines med Enrique som 3rd option hvis det hele skulle gå galt.

Derudover meldes Diego som værende vores rundt omkring, efter hvad jeg har kunne læse. I underkanten af de 100mio. pga. hans lidt mere triste opførsel i Wolfsburg. Jeg gad godt vide, om han ville kunne klare ikke at skulle være holdets stjerne. Mon KD, Gerrard og Carragher (og Lucas og Kuyt) kunne smide noget fornuft ind i knolden på den mand? Jeg er overbevist om, at han sagtens kunne tage Gerrards offensive rolle, såfremt han kan få spillet til at flyde på et kontinuerligt niveau. Gerrard er jo heller ikke helt ung mere. Et sats som jeg gerne så vi tog (såfremt det ikke går ud over indkøb af VB, CB og W)
Enig i alt bortset lige fra det med Diego. Hvis vi alligevel får Aqualani tilbage som vidst skulle have spillet rigtig godt i Juve, så ser jeg ingen grund til at gamble med et flop.

veffe69

Indlæg af veffe69 » søndag, 22. maj, 2011 08:52

Mersey Boy skrev:
Badooo skrev:Prisen for Hazard er ikke til at spå om. Byder vi 180, byder Chelsea og RM 200. Der bliver vitterligt krig om ham, og det hele ender vel med at den klub med det højeste bud får ham - og der tror jeg ikke vi kan være med, når først de nævnte klubber folder sig ud.

Enig i alt bortset lige fra det med Diego. Hvis vi alligevel får Aqualani tilbage som vidst skulle have spillet rigtig godt i Juve, så ser jeg ingen grund til at gamble med et flop.
Det er vidst et definitions ?
Kender en del Juve fans og de er absolut ikke enige i at han har spillet rigtig godt, nærmere omvendt, de ser ham som stopklodsen på midtbanen og spilleren som er alt for længe om de ting han render rundt og laver.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 22. maj, 2011 09:07

Det var det samme i Liverpool. Jeg forstår simpelhent ikke at en del var vilde med ham. Jeg tror det er fordi at man har været vant til rimelig ringe kvalitet i den røde trøje de seneste 10-15 år. Aquilani spillede ikke godt da han var hos os. Han var for lang tid om at tage beslutninger, han 'varmede bolden', og han scorer ingen/få mål. Derudover havde han et kæmpe problem med tempoet i den engelske liga. Når han har bolden går det bare for langsomt. Et flop i Keane-klassen.

Jeg kender også en del Juve-tilhængere, og de siger sammenstemmende, at han ikke har haft en god sæson. Og hvis de køber ham, så skal han ikke koste meget.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 22. maj, 2011 09:22

Østergaard skrev: Du har ret med at det nok bliver lidt urealistisk dyrt og offensivt.

Jeg syntes stadig at Carroll skal have mere tid til at bevise, om han var de 300 millioner værd. Hvis jeg skulle være helt ærlig, så ville jeg nok helst at Liverpool havde købt Aguero istedet som Suarez makker, jeg mener umiddelbart at de 2 ville passe bedre sammen end Carroll og Suarez. Men med 2 klasse wings i Harzard og Young, er jeg næsten sikker på at Carroll nok skal vise sit værd.

Hvad tror i spiller for spiller Harzard, Young, Adam og Enrique vil komme til at koste?

Ville dette være helt galt med Harzard=180 mill., Young=180 mill., Adam=100 mill., Enrique=100 mill.
Det er nok ikke urealistisk med de priser. Måske det bliver endnu dyrere, end du har skrevet. Adam kan måske fås for mindre penge, hvis Blackpool rykker ned.

Og så måtte jeg godt nok lige blinke engang eller to for at se, om jeg havde læst rigtigt med din mening om Suarez og Carroll. Suarez har taget hele ligaen med storm, og vi er dødsensfarlige med ham på banen. Det har han bevist en del gange efterhånden. Der er nærmest ikke nogen, jeg hellere vil have på holdet end Suarez, for han virker som den ener og drivkraft, vi har manglet i så lang tid.
Hov, jeg kom vist til at læse dit indlæg forkert, men nu giver det også mere mening ;)
Men jeg er enig i, at Carroll skal have mere tid. Han skal have en fair chance med et run i start-11, hvor han ikke er kommet tilbage fra skader. Han kan helt sikkert give vores spil endnu en dimension med hans fysik, men jeg er bange for, han bare ikke er nøglen til at få en sejr over de mindre hold. Jeg har dog stadig stor tiltro til Carroll. Det var ikke for sjov, han havde scoret 11 mål for Newcastle, inden vi hentede ham. Og mange af dem var ikke engang på hovedstød, så han har allerede bevist, han kan lidt med fødderne.

Selvfølgelig ville jeg ikke klage, hvis Aguero var at finde på holdkortet også, men der skal helt sikkert være plads til både Carroll, Suarez og Aguero i startopstillingen. Det kan også sagtens lade sig gøre, hvis vi spiller 4-3-3, men Meireles, Gerrard og Lucas på midten. Lucas skal være skraldemanden, mens Meireles og Gerrard må have forholdsvis frie roller, så de kan tage de rigtige løb i det offensive spil, men måske det bliver lige lovligt offensivt alligevel - selvom det sikkert sagtens kunne lade sig gøre hjemme mod de mindre hold, som alligevel bare satser på kontraspillet.

Det skal nok blive en yderst spændende sommer!

STMO

Indlæg af STMO » søndag, 22. maj, 2011 10:31

Thommo skrev:
sjampen skrev:Taget i betragtning at du ikke har Lucas på banen er begge opstillinger ikke bare ultra offensive, de er også urealistiske.
Enig, Lucas som måske er, og bliver, kåret til årets spiller skal ikke sættes af, bare sådan, og da slet ikke til feks, Charlie Adam, hvis det var Masch, Xabi, Lass, Schweinsteiger, De Rossi(beskedent med viden, men ud fra skriverierne er han okay) eller lignende kunne jeg til nød acceptere det.
Dog skal de bevise det først i LFC, trøjen, hvis en af de nævnte da blev signet
Det er forrykt, hvis Lucas af nogle kåres til årets spiller, men på den anden side har vi også spillet forrykt dårligt set over hele sæsonen - så tingene hænger måske sammen.
Vi bliver næppe mestre med spillere af Lucas kaliber i startopstillingen. Det er gået fint med Spearring og Meireiles som makkere, men så snart Meireiles faldt fra, var midtbanen overspillet. Helt kort fortalt, så skaber Lucas meget lidt fremadrettet for slet ikke at tale om at score mål.
Velkommen til Østergaard på forumet, jeg vil langt hellere se dine opstillinger starte end nogen med Lucas. Jeg mener selv at tabet af Xabi Alonso var udslagsgivende fra at gå fra storhold til "kandidat til storhold".
Drømmesignings: Alonso, Messi
Super Signings: Kaka, Young, Hazard, Et eller to klasse forsvarsspillere (Enrique på VB?), En fuldgod angriber
Summa Summarum: Vi skal have mere tyngde fremadrettet på midtbanen og så skal vi have en eller to klasse forsvarsspillere (De sidste mange kampe viste dog at vi med Flanagan og Johnson suppleret med Kelly og Robinson faktisk er meget godt med).
Outsidere: Christian Eriksen
Spørgsmål vi skal have svar på:
1) Hvordan bliver vi farlige på hjørnespark igen? Vi havde en periode med Kyrgiarkos, hvor vi var super farlige, desværre var hans defensive kvaliteter ikke helt gode nok. Kan vi ikke bruge Carroll på samme måde?
2) Hvilken midtbane giver bedst mulig support til Carroll+Suarez? Løser vi den, så bliver vi flyvene! Kuyt-Spearring-Gerrard-Meireiles / med forstærkningsmuligheder i Young, Hazard. Måske er Spearring og Gerrard for ens i typer, hvilket kan blive en udfordring i sig selv.
3) Hvordan ser fremtidens forsvar ud? Vi skal til at have fundet en afløser for Carragher. Han har gjort det rigtigt godt, og det er foruroligende, at vi savner ham så meget vi gør, når han engang imellem er fraværende.
4) Vi skal også indimellem score på direkte frispark. Jeg mener, at Gerrard og Suarez må tage den på sig!

Anyway (realistisk set):
Reina
Flannagan-Carragher-Agger-Johnson
Kuyt-Gerrard-Meireiles-Young
Suarez-Carroll

Det bliver en helt god bænk også
Spearring, Lucas, Hazard, Skrtl, Robinson, Jones, Ngog

Hovedopgaven består i at få en midtbane, der vil kunne hamle op mod hvem som helst. Og det handler ikke kun om star-quality, men også om balance. Og her var balancen Lucas-Spearring-Meireiles slet ikke tosset, selv om spillerne individuelt ikke er på stjerne niveau som f.eks. Gerrard.

Brugeravatar
Panzerviking
Geografisk sted: Odense
Alder: 37

Indlæg af Panzerviking » søndag, 22. maj, 2011 11:17

Lucas skal sgu ikke bænkes. Det er rigtigt, at midtbanen var overmatchet mod Tottenham, men jeg ville da hellere se en midtbane-konstellation der hedder Lucas-Meireles and Spearing-Meireles -- og jeg kan skidegodt lide Spearing! Det bliver et luksusproblem når kaptajnen kommer tilbage, men jeg når du siger Kaka ville være en super-signing rynker jeg lidt brynene.. jeg er pissetræt af alle vores skadesproblemer, og vil langt have en spiller, der er et niveau under en som Kaka, men som til gengæld spiller 90% af kampene i stedet for sporadisk, som vi desværre ser ved både Gerrard og Agger. Det er skideærgerligt, for de får ingen kontinuitet i deres spil... vi så hvor god Agger var, da han fik et par kampe i streg, men mere bliver det desværre ikke til. Håber hans fysik ved et trylleslag bliver perfekt hen over sommeren, for jeg vil sgu heller ikke af med ham.
Let off some steam, Bennett!

Indlæg af » søndag, 22. maj, 2011 11:18

Jeg er af samme opfattelse, med at Lucas ikke er så god som han bliver gjordt til. Charlie Adam, i de kampe jeg har set med ham, var han rigtig god på bolden, hvor han fordeler den ekstremt flot, ikke bare sidelæns som Lucas ofte gør, men også dybe stikninger + han også kan sætte en mand og så skyder han fantastisk godt.

Jeg elsker Kuyts tilgang til tingene, han løber og figther for holdet. Jeg syntes bare at Liverpool skal have ikke bare Young men 2 kreative kanter (Young og Harzard) på banene hele tiden. Jeg ser ikke Kuyt som kant på et top 4 PL hold.

Jeg vil efter hvad jeg har set kalde Diego for en billigere udgave af David Silva, så jeg vil virkelig gerne at de køber Diego, fordi så har vi noget virkeligt kreativt på midtbanen. Jeg tror ikke at King Kenny for et problem med at holde Diego nede på jorden. Så køb dog Diego frem for at beholde Aqualani, som vil være endnu en skraldespand.

Harzard har flere gange udtalt at han kun vil skifte, hvis det er til en storklub, hvor han kan få fast spilletid. Han har også sagt at det kan han ikke i Real Madrid når han skal slå folk som Ronaldo af holdet.

Jeg tror heller ikke der er plads til ham i Chelsea.

Så jeg tror på at han kan ænde i Liverpool til en fornuftig pris.

Jeg mener faktisk at Charlie Adam næsten er den samme spiller som Xabi Alonso.

Baines ser jeg klart helst som vores nye venstre back.

Hvis liverpool igen skal være en top 3 klub hvert eneste år skulle vores opstilling se sådan ud ifølge mig.

Reina

Johnson--Carra--Agger--Baines

Harzard--Gerrard--Adam--Young

Suarez

Carroll

Lucas--Skrtel--Kuyt--Diego--Meireles--Kelly--Jones

Diego=100 mill.
Baines=100 mill.
Young=180 mill.
Harzard=180 mill.
Adam=75 mill.

Mange mener ikke at Diego er god, men jeg tror at han kan gøre noget lignene hvad David Silva har gjordt for Man C.

Jeg mener at vores problem er kreativitet, og det er derfor at det er gået betydeligt bedre siden Suarez ankomst, og med endnu flere kreative spillere så kan det næsten kun gå en vej.

Hvis ejerne vælger at købe min liste af spillere, er der ikke behov for at købe klasse spillere i 4-5 år, hvor de så kan koncentrere sig om at hente unge talenter som f. eks ham den irske Gareth Bale. Så hvis de køber disse spillere og de derefter køber de unge talenter, kan der gå vireklig mange år før ejerne igen skal købe noget betydeligt ind til truppen.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 22. maj, 2011 11:50

Hvis man spørger en juve-fan, så er det garanteret kun 3-4 spillere fra den nuværende trup (Quagliarella, Krrasic, Del Piero og Marchisio), der kan være sin sæson bekendt. Det var jo det samme med LFC under Hodgson.

Træneren har dog - ligesom Hodgson - fået kritik for sit koncept næsten hele sæsonen. Så kan man jo spekulere på, om Aquilani vil fungere bedre under en anden træner og så videre. Personligt kan jeg ikke se Aquilani fungere optimalt i en 4-4-2 - han blev købt ind til en 4-2-3-1/4-3-3 i LFC, og det var ca. samme opstilling, som Roma spillede under Spalletti, men i Juventus har han spillet den ene centrale midt i en 4-4-2. Den opstilling blev kritiseret af en del sidste søndag efter kampen mod Spurs for at være for statisk, og Aquilani er netop en bevægelig spiller, der er god i kombinationerne, hvorfor man sagtens kunne forestille sig, at han ville være bedre i en mere dynamisk opstilling. Desuden betød en meget bevægelig Quagliarella meget for Juves offensiv i begyndelsen, og med hans skade blev Aquilanis kreative bidrag måske mindre?

Og så har Aquilani spillet gode kampe for Juventus - særligt i første halvdel af sæsonen, og han er kommet tilbage i landsholdsvarmen pga. sit spil Et eller andet må han have gjort rigtigt. Selvom Aquilani i nogle Juve-fans' øjne ikke har haft en god sæson, så tror jeg heller ikke, at han er den spiller, som har haft den værste.

Imø. får Aquilani for meget i løn, da jeg ikke ser ham som selvskreven til startopstillingen - dertil er hans løbepensum i de meget tempofyldte kampe for småt og viljen til at gå forrest for lille. Jeg kunne dog sagtens se ham få kampe på Meireles' bekostning, og han ville være en fin erstatning for Gerrard, der jo ofte er skadet. Og så er han langt mere spændende end J. Cole.

Jeg er for et salg af Aquilani pga. den høje løn, og da det ser ud til, at han er den spiller, der isoleret set kan sælges for mest. En central midt står ikke øverst på indkøbssedlen hos LFC til sommer.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Besvar