Thommo skrev:sjampen skrev:Taget i betragtning at du ikke har Lucas på banen er begge opstillinger ikke bare ultra offensive, de er også urealistiske.
Enig, Lucas som måske er, og bliver, kåret til årets spiller skal ikke sættes af, bare sådan, og da slet ikke til feks, Charlie Adam, hvis det var Masch, Xabi, Lass, Schweinsteiger, De Rossi(beskedent med viden, men ud fra skriverierne er han okay) eller lignende kunne jeg til nød acceptere det.
Dog skal de bevise det først i LFC, trøjen, hvis en af de nævnte da blev signet
Det er forrykt, hvis Lucas af nogle kåres til årets spiller, men på den anden side har vi også spillet forrykt dårligt set over hele sæsonen - så tingene hænger måske sammen.
Vi bliver næppe mestre med spillere af Lucas kaliber i startopstillingen. Det er gået fint med Spearring og Meireiles som makkere, men så snart Meireiles faldt fra, var midtbanen overspillet. Helt kort fortalt, så skaber Lucas meget lidt fremadrettet for slet ikke at tale om at score mål.
Velkommen til Østergaard på forumet, jeg vil langt hellere se dine opstillinger starte end nogen med Lucas. Jeg mener selv at tabet af Xabi Alonso var udslagsgivende fra at gå fra storhold til "kandidat til storhold".
Drømmesignings: Alonso, Messi
Super Signings: Kaka, Young, Hazard, Et eller to klasse forsvarsspillere (Enrique på VB?), En fuldgod angriber
Summa Summarum: Vi skal have mere tyngde fremadrettet på midtbanen og så skal vi have en eller to klasse forsvarsspillere (De sidste mange kampe viste dog at vi med Flanagan og Johnson suppleret med Kelly og Robinson faktisk er meget godt med).
Outsidere: Christian Eriksen
Spørgsmål vi skal have svar på:
1) Hvordan bliver vi farlige på hjørnespark igen? Vi havde en periode med Kyrgiarkos, hvor vi var super farlige, desværre var hans defensive kvaliteter ikke helt gode nok. Kan vi ikke bruge Carroll på samme måde?
2) Hvilken midtbane giver bedst mulig support til Carroll+Suarez? Løser vi den, så bliver vi flyvene! Kuyt-Spearring-Gerrard-Meireiles / med forstærkningsmuligheder i Young, Hazard. Måske er Spearring og Gerrard for ens i typer, hvilket kan blive en udfordring i sig selv.
3) Hvordan ser fremtidens forsvar ud? Vi skal til at have fundet en afløser for Carragher. Han har gjort det rigtigt godt, og det er foruroligende, at vi savner ham så meget vi gør, når han engang imellem er fraværende.
4) Vi skal også indimellem score på direkte frispark. Jeg mener, at Gerrard og Suarez må tage den på sig!
Anyway (realistisk set):
Reina
Flannagan-Carragher-Agger-Johnson
Kuyt-Gerrard-Meireiles-Young
Suarez-Carroll
Det bliver en helt god bænk også
Spearring, Lucas, Hazard, Skrtl, Robinson, Jones, Ngog
Hovedopgaven består i at få en midtbane, der vil kunne hamle op mod hvem som helst. Og det handler ikke kun om star-quality, men også om balance. Og her var balancen Lucas-Spearring-Meireiles slet ikke tosset, selv om spillerne individuelt ikke er på stjerne niveau som f.eks. Gerrard.