Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 03. maj, 2011 22:29

dphreak skrev:Hvor er jeg virkelig ked af at Mascherano nogensinde har båret vores smukke røde trøje, det gør mig vred som han filmer, ved han ikke at der er kamera på? Det er ynkeligt.
Skulle lige til at skrive noget lignende, helt enig!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 03. maj, 2011 22:30

Dommeren favoriserer Barca, men det kommer vel ikke bag på nogen?

Ja, Mascherano er en skandale. Jeg skammer mig over, at han har spillet i Liverpool. Føj, hvor er han ulækker.
Al min "respekt" for Mascherano er forsvundet! Liverpool skylder ham ikke en skid! :gunfire:

Jeg vil så gerne ændre brugernavn! :cry:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

SeanJohn

Indlæg af SeanJohn » tirsdag, 03. maj, 2011 22:33

Mascherano er fandme pinlig. Alt hvad jeg havde for den mand er VÆK.

Og er enig i betragtningen i at dommeren favoriserer Barcelona. Man sidder næsten og har medlidenhed med C.Ronaldo.

Kan simpelthen ikke lade være med at fryde mig lidt, når Adebayor smækker igennem.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 03. maj, 2011 22:41

Syntes stadig det er en skændsel at se hvordan de bevidst søger og overdramatisere hver eneste lille kontakt. Respekt til Real for at give den 110% gas..

Adebayor er et svin på en bane. Mascherano...føj

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » tirsdag, 03. maj, 2011 22:56

Masche20 skrev:Dommeren favoriserer Barca, men det kommer vel ikke bag på nogen?

Ja, Mascherano er en skandale. Jeg skammer mig over, at han har spillet i Liverpool. Føj, hvor er han ulækker.
Al min "respekt" for Mascherano er forsvundet! Liverpool skylder ham ikke en skid! :gunfire:

Jeg vil så gerne ændre brugernavn! :cry:
Det kan du også sagtens. I profil indstillinger.

Men ja hvor var det dog en ringe dommer indsats. Real Madrid havde absolut ikke dommeren på deres side. De må godt nok føle sig bort dømt i rigtig mange situationer. dog var Adebayor også ekstremt heldig. Carvalho havde også godt af at slappe af i anden halvleg. Han lå også tæt på et rødt kort.

Var Barcelona så prangende? Var Messi? Jeg synes det mest var Real Madrid der skabte kampen. Dog var Barcelona farligst når de endelig nærmede sig feltet.

Brugeravatar
Martin VP
Geografisk sted: Helsingør

Indlæg af Martin VP » tirsdag, 03. maj, 2011 23:03

Jeg har svært ved at se, at dommeren var så pro-Barca. Carvalho kunne have fået to røde kort, mens Abebayor også skulle have haft mindst tre gule. Men det viser jo bare, at Mourinhos taktik virker, og det er rigtig sørgeligt. Og så er jeg enig i at Mascherano er ynkelig at se på, det er virkelig grimt.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 03. maj, 2011 23:04

@ Callesen - Thommo gav mig lidt ekspertise på problemet, så nu er Mascherano helt og aldeles et overstået kapitel.

Adebayour går lige til og nogle gange over stregen, men jeg synes egentlig det er forfriskende med et aggressivt input. Tror også idéen ofte er, at han skal ind og vise fysik og agressivitet. Jeg foretrækker dog stadig både Higuain og Benzema.

Synes heller ikke Barca på nogen måde var prangende. Kunne havde været spændene at se, hvordan opgøret på Bernabeu var forløbet, hvis Real havde haft en ligende indstilling til kampen. Jeg mener sagtens, de kan bide skeer med Barca, men jeg tror Barca er blevet gjort til mere end de er af bl.a. medierne, real madrid/mourinho og ikke mindst dem selv!

Jeg håber Barca har tabt en masse fans og Real derimod vundet nogle, for jeg foretrækker sgu små svinerer frem for film. Man kan jo spørge sig selv om glasset på et tidspunkt ikke bliver så fyldt, at de små svinerer er på sin plads?

Barca tilhængere vil mene dommeren var neutral, men han var pro Barca, ingen tvivl om det.

Tæsk skal de ha! Tæsk! :P
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » tirsdag, 03. maj, 2011 23:19

Fy for pokker hvor har Barcelona placeret sig solidt på min top 3 over de hold som jeg er meget lidt glad for (sagt på den pæne måde)
Hvor ville jeg være flov over at holde med sådan en flok diving *****!

Mediernes holdning til holdet forstår jeg samtidig intet af.
En hypen uden lige, omkring hvor gude smukt alt hvad holdet foretager sig er. Ikke et eneste ord om teatralske spiller, dommertække som nærmere sig scums niveau, og ikke mindst en manager som bare er gennemført usympatisk samt endnu mere arrogant end "the speciel one"

dphreak
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 41

Indlæg af dphreak » onsdag, 04. maj, 2011 07:49

Jeg må indrømme at jeg ikke synes dommeren var så meget på Barcelonas side som nogen antyder, men der var da helt klart nogle forkerte kendelser hist og her. Jeg tror Reals mere fysiske spil gjorde at det var dem der fik flest kendelser mod sig.

Når det er sagt er jeg skuffet over Barcelona, jeg mener slet ikke de har behov for at filme sig til tingene. Det er tydeligt at det er noget der bruges tid på i klubben, det er simpelthen for konsistent hvordan de falder og i hvilke situationer til at det kan være tilfældigt eller "individuel film-træning".

For et par sæsoner siden holdt jeg med Barcelona hvis jeg endelig skulle vælge et spansk hold, men det er godt nok slut. Jeg har altid synes at Ronaldo var en værre tøs, men jeg synes faktisk det er blevet markant bedre efter han kom til Real. Dermed ikke sagt at der ikke var et par tudefjæs fra hans side i går.

Jeg "glæder" mig til at se når Man U (sandsynligvis) skal møde Barcelona i finalen, hvis dommeren er så nem at snøre som de sidste par kampe så har Barcelona en kæmpe fordel. Det være sagt tror jeg ikke Man U får et ben til jorden hvis Barcelona spiller op til deres niveau.

Brugeravatar
Kristoffer

Indlæg af Kristoffer » onsdag, 04. maj, 2011 08:26

Nicoen skrev:
dphreak skrev:Hvor er jeg virkelig ked af at Mascherano nogensinde har båret vores smukke røde trøje, det gør mig vred som han filmer, ved han ikke at der er kamera på? Det er ynkeligt.
Skulle lige til at skrive noget lignende, helt enig!
Og jeg hopper med i koret! Hvor er det dog sørgeligt, at se hvad der er sket med ham.. Barcelona skulle have en halv sæson i Skotland, så de kunne blive mænd i stedet for mus! Jeg har set kvindekampe hvor der måtte gåes mere til den end igår!
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

IanRush

Indlæg af IanRush » onsdag, 04. maj, 2011 08:28

Jeg holder fast i det, jeg sagde for nogle uger siden: jeg holder med det hold, der spiller i finalen mod klamme Barcelona. Også selvom det skulle være Man Utd.

Jeg sad alene i min stue og råbte og skreg. Ikke fordi jeg ligefrem kan lide Real Madrid. Som dreng holdt jeg altid med Barcelona, når de spillede mod Real. Men det her er simpelthen for ulækkert. Og jeg begynder altså at tro, at UEFA har noget med Barcelona...de skal åbenbart videre. For 3. år i træk får de altså de mest underlige kendelser på sin side. Det kan altså ikke være tilfældigt.

Og for helvede hvor er jeg træt af Frimann, Peter Rudtud, Elkjær og Brian Laudrup, der udelukkende focuserer på Barcas fantastiske spil og at Reals image nu er fuldstændigt krakeleret. Læs på forskellige fora: er der et hold, der har tabt image, så er det sgu FC Tudefjæs. Føj....

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 04. maj, 2011 11:22

Sjovt, som man kan se kampe så forskelligt!

Vi holder med et hold, der har spillet langsomt, ideforladt fodbold med vægt på defensiv i mange år (før Kenny), så jeg synes, at det er fantastisk at se kombinations-perfektionisme som i 1. halvlegs sidste kvarter, hvor de i lyntempo kombinerede på arealer af størrelse som telefonbokse!
Effektiviteten manglede, men det gjorde gennembruds-niveauet da absolut ikke.....og selv når barca-kombinationerne går i selvsving på ufarlige steder af banen, mørner det modstanderne og frustrerer dem - så der er mening med den boldbesiddende galskab!

Alle herinde fokuserer på filmeriet......come on, modstanderen er Real med herlige typer som Ronaldo, Di Maria, Marcelo - alle monsterdivere! På skuespils-parametret har ingen af de to hold noget at lade det andet høre......og hvis man så sammenligner på alle andre parametre (svinsk spil, catenaccio-indstilling, manglende vanding af bane, massiv pres på dommere mellem kampene - jvf goe gamle Frisk som et tidligere Mourinho-offer på den konto - og sidstnævntes konstante spin-arrogance), kan jeg kun klappe kæmpestort over, at det er barca i finalen.........og iøvrigt glæde mig over, at min dreng på 8, Jonas, for et par år siden fik mig forvandlet fra Real-fan med over 20 år på bagen, til Barca-tilhænger (godt hjulpet på vej af scum-finalen i CL 2009 og købet af Ronaldo!)

..Og der er nogen, der holder med scum i finalen - vorherrebevares :clap:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » onsdag, 04. maj, 2011 12:41

Skandalekampene viser blot sydeuropæisk/latinsk/sydamerikansk fodbold når det er værst (er Robben argentiner in disguise?). Det kan ikke overraske nogen. Barca er trælse at se på når de filmer, og de er pt ved at ødelægge deres ellers godt opbyggede image. At så det "tilfældigvis" er Real Madrid det går ud over i disse uger - tja, bum bum so what? Hvis der er noget hold der i historiens løb er blevet forfordelt, så ligger RM vel relativt højt på den liste... host host
At RM så rent faktisk har en pointe i deres anklager, og at det derfor kan synes underligt hvorfor de bliver straffet for noget alle kan se, det er en anden sag.
Luna nævnte nogle af Madrid-spillerne stod i gangen og ventede i henved 20 min. på at lykønske deres Barca-landsholdskammerater, deriblandt Xabi og Arbeloa. Dejligt, at vores tidligere spillere er blandt de første til for deres regning at udvise sportsmanship i dén henseende.
Og så kan jeg iøvrigt godt forstå Xabi blev tosset på Mascherano over hans tåbelige filmere.
Up The RedMen... we go again!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 04. maj, 2011 13:32

Jan skrev:Hvis der er noget hold der i historiens løb er blevet forfordelt, så ligger RM vel relativt højt på den liste.
Dansk Sprognævn skrev:Spørgsmål: Vi er to der ikke kan blive enige om hvad ordet forfordele betyder. Jeg mener at det betyder at man får for mange fordele i forhold til en anden. Min modpart mener det betyder det modsatte. Hvem har ret?

Svar: Det har I begge to.

Nogle ord har to betydninger som er meget forskellige, en traditionel der findes hos ældre sprogbrugere, og en ny som findes hos yngre. Den nye betydning af ordet er ofte nærmest modsat den traditionelle. Det er dette der gør sig gældende ved ordet forfordele, der hos de ældre betyder 'behandle ugunstigere end andre', 'give nogen for lille en del i forhold til andre', 'forurette', 'snyde', mens det hos de yngre betyder 'foretrække', 'begunstige', 'favorisere', 'give nogen for stor en del i forhold til andre'.

Hvis man bruger forfordele i den nye betydning, mangler man et ord der dækker forfordeles gamle betydning. Vi er for nylig blevet gjort opmærksomme på at en sprogbruger har løst dette problem ved at bruge ordet bagfordele, et ord der endnu ikke har vundet indpas i sproget, men som har mulighed for det.
Ergo må du tilhøre den yngre generation :P

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. maj, 2011 14:43

Dansk Sprognævn er det mest relativistiske dette land har at byde på. Forfordele betyder netop at man ikke får en fordel. Bagfordele, altså arrrrggggg.

Et andet af mine yndlingspunkter ift. Dansk Sprognævn er 'bjørnetjeneste'. Det har altid betydet at man gør en tjeneste for en anden, som så viser sig ikke at være en tjeneste, altså det modsatte. Men ifølge Dansk Sprognævn kan det nu også betyde at man gør en anden en stor tjeneste (en bjørn er jo stor :roll: ). Summasumarum, hvis flertallet blev enige med sig selv om at højre er venstre og venstre er højre, så kan det jo være hip som hap, hvilken vej man skal, for det hele kan jo være lige meget, ifølge Dansk Sprognævn.

Hvis vi ikke er enige om sproget, og hvordan sproget skal anvendes, så vil det jo blive afviklet. Og nej, der er ikke tale om udvikling, når man opdigter nye og modsadrettede definitioner til allerede eksisterende definitioner.

Jeg er meget træt af Dansk Sprognævn :twisted: Hvad skal vi med Dansk Sprognævn, når man selv kan definere ord og begreber. Hvis verden er så relativistisk, så har Dansk Sprognævn vel udspillet sin rolle.

Besvar