Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Badooo

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Badooo » torsdag, 17. mar, 2011 15:17

Hr. Drejer skrev:
@Badooo

Jeg vil blive overordentlig skuffet, hvis vores eneste wing køb er Marveaux. Der findes mange udmærkede wings til billige priser, som kan udvikle sig til stjerner. Her tænker jeg på Lee Chung-Young og Andre Ayew. De koster ikke mere end £8-12 M, og vil forstærke os væsentligt. En kronisk skadet wing som Marveaux, vil på ingen måde give os den fornødende forstærkning.
Vi kan ikke være mere enige. Jeg frygter bare, at FSG tager det SÅ stille og roligt, at vi ender med det, som jeg beskriver. Jeg har det fint med at man ikke giver holdet den helt store overhaling (som jeg har talt mig frem til skulle sende 8 spillere ud og 10 ind), så længe man forstærker holdet mærkbart, på de positioner der forstærkes. Derfor frygter jeg, at vores wing kun kommer til at hedde Marveaux, når de istedet kunne hedde 2 af: Turan, N'Zogbia, Ayew (dygtig spiller du nævner der btw), Dzudszak, Jovetic osv. osv. Hvis man kunne få det til at passe med, at man hentede 2 af ovenstående + Marveaux, så har vi pludseligt tilpas med bredde på kanterne: 2 nye+Marveaux+Maxi - det kan jeg udmærket leve med. Jeg vil være betænkelig ved 1+Marveaux, fordi vi så kun har forstærket én side..

EDIT: Nå ja, og så ville det ikke gøre mig noget, hvis vi hentede Krancjar fra Tottenham, hvis de så gerne vil af med ham. Billig, dygtig CM til en position, hvor vi lige mangler en enkelt spiller.
Badooo siger, hvad han mener!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » torsdag, 17. mar, 2011 16:58

@ Drejer

Du forholder dig jo slet ikke til at vi under Kenny Dalglish rent faktisk pointmæssigt ER et top 4 hold. Endda et top 2 hold!

Det er kun halvanden sæson+ siden, at vi også var top 2 - altså 4 transfervinduer. Siden da har vi mistet to store profiler i Mascherano og Alonso. De var med til at levere top 2 resultatet i et system, som mange fans beskrev som defensivt, hvorfor folk generelt burde være tilfredse med, at de er blevet erstattet af lige så store - men mere offensivt orienterede - profiler som Meireles, Aquilani, Suarez og Cole (som desværre foreløbigt totalt har latterliggjort mine høje forventninger til ham).

Torres er desværre også forsvundet. Om Carroll kan løfte arven vides endnu ikke. I samarbejde med Suarez er jeg dog meget fortrøstningsfuld.

Du har ret i, at City nok ikke sælger Adam Johnson. Men det var ikke det, som jeg reagerede på. Jeg reagerede på, at du mente, det ville være en kæmpe fiasko, hvis vi "kun" ender med at hente Adam Johnson, Aquilani, Insua og en ny midterforsvarer (kunne være Cahill). Jeg synes det ville give os en stor bredde af høj kvalitet.

I et af dine indlæg skriver du også, at der er for langt fra førstevalget på en given plads til andetvalget i de to hold, som AJ stiller op. Hvis det var så simpelt, ville jeg måske være enig, men heldigvis kan man ændre formationer. Samtidig synes jeg, at din tankegang fuldstændigt udelukker, at nogle af vores egne unge kan bryde igennem. Og det synes jeg er både synd og forkert. Derfor er jeg ikke tilhænger af Man City-tilstande. Vores trup (inklusive talenterne) er for god til, at jeg kan se nogen fornuft i en kæmpe udrensning.

Behold Kenny og køb nogle få gode spillere, så tror jeg, at vi er med i kampen om alt vi deltager i - hvilket sandsynligvis kun er indenrigs (det kan så være endnu en fordel).
Kloppite

jacobq
Alder: 31

Indlæg af jacobq » torsdag, 17. mar, 2011 19:48

Sidder og ser Spartak Moskva - Ajax og er der en spiller der imponerer mig så er det Mcgeady! Han er en utrolig hurtig og driblestærk spiller, som vi tydeligvis godt kunne bruge på en af vores kanter. Så er han heller ikke så gammel (snart 25).

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. mar, 2011 23:15

Der skal købes massivt ind, hvis vi bare skal i nærheden af top 4 i næste sæson. Vi har alt for mange dårlige spillere på holdet.

@texnymann:
Ja vi vil ligge nr. 2 efter King Kenny tog over, men din statistik tæller ganske få kampe. for 2 sæsoner siden er der løbet meget vand i åen. Man C har købt ind for over £200 M, Chelsea har købt ind for over £100 (Torres, Luiz, Ramirez osv.), Man U har købt lidt mindre ind. Spurs har også købt ind. Det er det vi skal indhente. Og vi er meget langt efter disse hold målt over en sæson. Meget langt endda.

Uanset hvor meget vi køber for, så tror jeg det bliver vanskeligt at komme i top 4 næste år. Der skal ske noget drastisk, hvis vi skal nå top 4. Jeg tror der sagtens kan gå 2-4 år før vi kommer i top 4 igen. Men man ved aldrig.

Genopbygningen startede så småt i januar. Og den skal forsætte til sommer. Der skal købes massivt ind. MASSIVT!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 18. mar, 2011 07:36

Hr. Drejer skrev:Uanset hvor meget jeg gerne vil tro på din optimistiske indstilling, så tror jeg ikke at Skrtel, Soto, Cole, Poulsen, Aurelio, Konshesky, Jova, El Zhar og Degen bliver bedre, uanset hvor lang tid vi venter.
Det er vist dig der er optimist hvis du tror på vi kan komme af med dem alle sammen på én gang.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 18. mar, 2011 08:33

Hr. Drejer skrev:Der skal købes massivt ind, hvis vi bare skal i nærheden af top 4 i næste sæson. Vi har alt for mange dårlige spillere på holdet.

@texnymann:
Ja vi vil ligge nr. 2 efter King Kenny tog over, men din statistik tæller ganske få kampe. for 2 sæsoner siden er der løbet meget vand i åen. Man C har købt ind for over £200 M, Chelsea har købt ind for over £100 (Torres, Luiz, Ramirez osv.), Man U har købt lidt mindre ind. Spurs har også købt ind. Det er det vi skal indhente. Og vi er meget langt efter disse hold målt over en sæson. Meget langt endda.

Uanset hvor meget vi køber for, så tror jeg det bliver vanskeligt at komme i top 4 næste år. Der skal ske noget drastisk, hvis vi skal nå top 4. Jeg tror der sagtens kan gå 2-4 år før vi kommer i top 4 igen. Men man ved aldrig.

Genopbygningen startede så småt i januar. Og den skal forsætte til sommer. Der skal købes massivt ind. MASSIVT!
Jeg er helt enig med dig Drejer ;) og i øvrigt tror jeg helt sikkert det bliver et vildt vindue til sommer, med alle de spillere, der bliver rygtet til Liverpool FC pt. Henry har ikke overtaget Liverpool for at læne sig tilbage, jeg syntes allerede i Jan de viste, at de vil noget.
Andy og Luis mener jeg er klasseindkøb :)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 18. mar, 2011 08:59

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Uanset hvor meget jeg gerne vil tro på din optimistiske indstilling, så tror jeg ikke at Skrtel, Soto, Cole, Poulsen, Aurelio, Konshesky, Jova, El Zhar og Degen bliver bedre, uanset hvor lang tid vi venter.
Det er vist dig der er optimist hvis du tror på vi kan komme af med dem alle sammen på én gang.
3 af dem er jo lejet ud, og der sparer vi, om ikke andet, lønnen. Sotos beholder jeg gerne Aurelio lige så. Dvs. kunne vi sælge Cole og CP og så håbe på lidt flere salg af de nævnte, så er vi kommet et stykke af vejen.

Kelly

Indlæg af Kelly » fredag, 18. mar, 2011 09:16

Niels K skrev:
AJ skrev:
3 af dem er jo lejet ud, og der sparer vi, om ikke andet, lønnen. Sotos beholder jeg gerne Aurelio lige så. Dvs. kunne vi sælge Cole og CP og så håbe på lidt flere salg af de nævnte, så er vi kommet et stykke af vejen.
Nr 10 i Liverpool FC skal spille sikkert i start 11'eren. Og det gør Cole langt fra. Det skal der ændres på. Det bedste er at sælge Cole.

peter42
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 59

Indlæg af peter42 » fredag, 18. mar, 2011 09:49

Jeg ved godt at jeg får hug, men hvorfor ikke også sælge agger og gerrad hvis der kommer 2 gode tilbud. De er kronisk skade begge 2....og det vil de også være næste sæson og næste sæson osv

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 18. mar, 2011 10:04

peter42 skrev:Jeg ved godt at jeg får hug, men hvorfor ikke også sælge agger og gerrad hvis der kommer 2 gode tilbud. De er kronisk skade begge 2....og det vil de også være næste sæson og næste sæson osv
Alle er vel til salg for den rette pris. Hvis Agger kun kan spille 1/3 af en sæson, hvorfor så beholde ham? Manden kan ikke en gang åbne en dåse cola uden at få en forstrækning.

Men til sommer skal der ske ting og sager, ellers kommer der til at gå mange år, før vi igen er med i det sjove selskab. Det kan der meget vel komme til alligevel. For vi er godt nok langt bagefter de hold vi gerne vil sammenligne os med.

Der skal tænkes 'ud-af-boksen'

texy

Indlæg af texy » fredag, 18. mar, 2011 10:13

Hr. Drejer skrev:Der skal købes massivt ind, hvis vi bare skal i nærheden af top 4 i næste sæson. Vi har alt for mange dårlige spillere på holdet.

@texnymann:

Min statistik tæller 9 kampe. Næsten en kvart sæson. Og du kan ikke bruge spil og resultater under Hodgson som argument for en total udrensning mere end jeg kan bruge spil og resultater under Rafa som argument for en mere afdæmpet og økonomisk ansvarlig udskiftning i spillertruppen.

Vi har endelig fået en ungdomsafdeling, der er blandt landets mest spændende. Det arbejde vil blive ødelagt, hvis den nye strategi pludselig kun går ud på at købe og glemme alt om at udvikle. Ingen af de bedste talenter gider at komme til LFC, hvis politiken er, at man hellere satser på et nyindkøb, end et af de talenter, som man over en længere periode har arbejdet med.

Selvfølgelig skal vi handle til sommer, men massivt? Hvor mange spillere skal vi købe og hvor mange pund skal vi bruge, før du anser os for at have handlet massivt nok?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 18. mar, 2011 10:22

peter42 skrev:Jeg ved godt at jeg får hug, men hvorfor ikke også sælge agger og gerrad hvis der kommer 2 gode tilbud. De er kronisk skade begge 2....og det vil de også være næste sæson og næste sæson osv
De gør til gengæld en stor forskel, når de er med, og der er en lang kø af spillere, som niveaumæssigt bør sælges først. Hellere Stevie og Agger i halvdelen af kampene en dem her:

Konchesky
Poulsen
Spearing
Jova
Cole
Skrtel
Darby
Mavinga
El Zhar
Degen

Vi skal bare have bedre spillere til at dække for Stevie og Agger, når de ikke er med

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 18. mar, 2011 10:37

texnymann skrev:

@texnymann:

Min statistik tæller 9 kampe. Næsten en kvart sæson. Og du kan ikke bruge spil og resultater under Hodgson som argument for en total udrensning mere end jeg kan bruge spil og resultater under Rafa som argument for en mere afdæmpet og økonomisk ansvarlig udskiftning i spillertruppen.

Vi har endelig fået en ungdomsafdeling, der er blandt landets mest spændende. Det arbejde vil blive ødelagt, hvis den nye strategi pludselig kun går ud på at købe og glemme alt om at udvikle. Ingen af de bedste talenter gider at komme til LFC, hvis politiken er, at man hellere satser på et nyindkøb, end et af de talenter, som man over en længere periode har arbejdet med.

Selvfølgelig skal vi handle til sommer, men massivt? Hvor mange spillere skal vi købe og hvor mange pund skal vi bruge, før du anser os for at have handlet massivt nok?
1. Jeg bruger heller ikke kun spil under Hodgson som argument, men hele sidste sæson og denne her sæson. Vi har haft tre managere på den tid, og spillet er det samme (næsten). Men fakta er, at vi svinger meget i kvalitet fra den ene kamp til den næste. Hverken Rafa, Hodgson eller King Kenny har evnet at rette op på det. Ergo må det være truppen.

2. Vi har en spændende ungdomsafdeling, det er jeg enig med dig i. Men skridtet op er stort, meget stort, og i denne sæson har vi været for afhængige af spillere som Kelly, Wilson (han har sågar spillet VB) og Shelvey og det er skidt hvis vi er afhængige af unge talenter. De skal nurses ind på holdet. De skal selvfølgelig have chancen, men vi skal bare ikke være afhængig af talenterne, det vil være et alt for stort ansvar at placere på deres skuldre.

3. Drømmescenariet er selvfølgelig rigtig mange penge, £100 M, mere realistisk tror jeg at King Kenny får omkring £ 50 M til indkøb, og så kan man lægge eventuelt salg oveni. Det tog Man C fire transfervinduer at bryde ind i top 4, hvis de da gør det i år. Det tog dem over £200 M at komme så langt. De startede godt nok med et svagere hold end vores, men det vidner alligevel om, hvor vanskeligt det er. Og det bliver vanskeligere næste sæson.

Kelly

Indlæg af Kelly » fredag, 18. mar, 2011 12:09

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... ve-problem

Kender i denne spiller ?
Jeg skal se ham live i Spanien (Barcelona) i april, det bliver spændende.

texy

Indlæg af texy » fredag, 18. mar, 2011 12:33

Ok Drejer. Vi må nok erkende, at du og jeg er et stykke fra at blive enige endsige forstå hinanden på dette område.

Vi adskiller os så vidt jeg kan se på disse tre områder.

Jeg drømmer ikke om City-tilstande. Jeg tror på kvaliteten i en stor del af den nuværende trup (da mange af dem allerede har været med til at spille top 2). Jeg tror på, at succes kommer hurtigere med kontinuitet (som en konsekvens af punkt 2).

Mon ikke vi i det mindste er enige i, at det bliver spændende at se, hvad der sker henover sommeren.
Kloppite

Besvar