Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Kristoffer

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 10. mar, 2011 11:02

RobertS skrev:Kristoffer, Liverpool fans tror meget ihærdigt at de er bedre end alle andre fans! "Den bedste klub med de bedste fans" hører man hele tiden, i hvert fald har jeg hørt det siden jeg blev fan i midten af 70'erne. I den tid og helt til 1990 vandt Liverpool stort set alt det man overhoved kan vinde indenfor klubfodbold og du skal ikke tro at der fandes mange Liverpool fans som ikke følte sig hævet over alt og alle andre. Success er som et rusmiddel og det er meget svært at modstå, og hvorfor skulle man..

Det er spørgsmål om perspektive, noget vi som Liverpool fans ofte har manglet i de 20 år vi ikke har vundet så meget.

Hvis vi er så heldiga at Liverpool igen får en gylden periode på 20 år så er jeg ret sikker på at arrogancen skal nok komme igen.

RobertS
Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om Liverpool og Liverpool fans, da det egentligt er sagen ligegyldig. Jeg synes efterhånden den er lidt cliche den med "liverpool fans er bedre bla bla".

Fordi man er god, spiller godt og vinder det meste, kan man stadig være en god person. Se fx på de to tennisstjerner Nadal og Federer. To ærkefjender, men med enorm respekt for hinanden og aldrig et eneste ondt ord. Det er sportsmanship. Hvilket er hvad jeg efterlyser. Ikke alle lader det stige til hovedet.

Jeg har selv dyrket sport på højt niveau og mener det er i orden at være en dårlig taber. Så længe man efter nederlaget har lagt sig, kan vende bøtten om og sige ok, de var sgu bedre end os. Det ligger måske bare ikke i de spanske årer.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 10. mar, 2011 14:35

Jeg kan måske også til dels følge tankegangen om, at Guardiola skulle være arrogant, men Xavi, Iniesta og især Messi?

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 54

Indlæg af RobertS » torsdag, 10. mar, 2011 14:54

Har i nogen sinde tænkt tanken at når Kenny Dalglish udtaler sig til pressen, svarer på spørgsmål osv har han med at være lidt sarcastisk og ironisk. For os er det humor. Men for f.eks. scums fans virker det garanteret pisse arrogant. Så hvem er arrogant og hvem er ikke? Its all a matter of perspective.

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 10. mar, 2011 14:57

Jeg kan følge dig RobertS, men jeg mener samtidig godt man kan se objektivt på det.

Fx var Kennys kommentar efter kampen i søndags da helt i hegnet. Hvorfor ikke bare sige, "ja den tackling var ikke så god", og så komme videre.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » torsdag, 10. mar, 2011 22:44

Så kom City bagud 2-0 ude mod Dynamo Kiev. Udmærket.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 10. mar, 2011 23:01

Pede skrev:Så kom City bagud 2-0 ude mod Dynamo Kiev. Udmærket.
Ganske udemærket. Jeg er godt nok overrasket over Twente, 3-0 over Zenit. Det er sgu flot.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » lørdag, 12. mar, 2011 14:40

Callesen skrev:@ Masche20

Jeg synes også du ser spøgelser.
Har du andre ekspempler med Guardiola, hvor han opfører sig arrogant?
Jeg har ikke oplevet, at han har været arrogant. Kan dog godt gå med til, at det var et arrogant svar de giver med Sneijder.
Hans udtalelse om, at Englands største talent Wilshere ikke var bedre end de unge spillere der render rundt på Barcas B-hold synes jeg var arrogant. Har ikke et indebrændt had til Barca som Masche, men er enig i at de som klub opfører sig arrogant. Eksempelvis deres håndtering af deres danske fans som de let og elegante undgik da de var i København.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 12. mar, 2011 16:42

Som klub synes jeg Barca de sidste 2-3 år har vist sig som møgsvin, rent ud sagt. Deres offentlige flirten med Masch, Fabregas, Villa og diverse andre de har været efter, klæder dem ikke særligt godt. Og er lige ved at tro, at det begynte i det sekund Pep tiltrådte, men er ikke 100%. Synes dog det er tydeligt at deres strategi, er ændret drastisk de sidste par år.
Synes dog Pep virker sympatisk, men han bluffer måske.
Verden er smask fuld af hyklere....

IanRush

Indlæg af IanRush » søndag, 13. mar, 2011 09:50

AJ skrev:
IanRush skrev:
AJ skrev:Arsenal er det bedste hold i PL. Når først de vinder noget tror jeg de bliver uhyggelige. Det eneste der adskiller dem fra Man Utd og Chelsea er imo vindermentaliteten.
Find selv fejlen i den fede skrift og resten du skriver. :dance:
Det er jeg desværre ikke i stand til. Du bliver nødt til at hjælpe mig.

Jeg mener Arsenal er det bedste hold i PL. Men at Man Utd og Chelsea har vundet mere de senere er år jo indiskutabelt. Jeg ser ikke de to ting som værende hinandens modstrid.
Hvis man intet vinder og ikke har vindermentalitet, hvordan kan man så være de bedste :D ?

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 13. mar, 2011 11:10

Med denne sekstet Song-Wilshere-Fabregas-Walcott-Nasri-Van Persie og så endda Arshavin på bænken mener jeg Arsenal har ligaens bedste hold.

Brugeravatar
Ehlert
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af Ehlert » søndag, 13. mar, 2011 20:07

Gode FA Cup-kvartfinaler. Desværre fik Richards dog forpurret Readings muligheder for deltagelse i semifinalen med et flot hovedstødsmål. Jeg havde ellers gerne set, at Reading havde fortsat deres FA Cup-eventyr, men på den anden side er det vel udmærket, at Manchester U får lidt modstand i et Manchester-derby.
I Frue Kirke kan ingen begribe, hvem der sidder og ryger på orgelpibe.

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » søndag, 13. mar, 2011 20:56

Ehlert skrev:Gode FA Cup-kvartfinaler. Desværre fik Richards dog forpurret Readings muligheder for deltagelse i semifinalen med et flot hovedstødsmål. Jeg havde ellers gerne set, at Reading havde fortsat deres FA Cup-eventyr, men på den anden side er det vel udmærket, at Manchester U får lidt modstand i et Manchester-derby.
Du skulle ellers håbe på en finale imellem Manchester united og manchester city, da dette
ville give 6 pladsen i PR.L, adgang til Euro League.
Nu er det kun 5 pladsen der giver adgang.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Ehlert

Indlæg af Ehlert » søndag, 13. mar, 2011 21:06

Brag skrev: Du skulle ellers håbe på en finale imellem Manchester united og manchester city, da dette
Det har lodtrækningen, som for i øvrigt skete skete før kampen, vel umuliggjort. Desuden er det at glippe Europa League-deltagelse ikke noget, der ville røre mig det store. Det er ærligt talt ikke en turnering, jeg vægter ret højt.

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » søndag, 13. mar, 2011 21:14

Ehlert skrev:
Brag skrev: Du skulle ellers håbe på en finale imellem Manchester united og manchester city, da dette
Det har lodtrækningen, som for i øvrigt skete skete før kampen, vel umuliggjort. Desuden er det at glippe Europa League-deltagelse ikke noget, der ville røre mig det store. Det er ærligt talt ikke en turnering, jeg vægter ret højt.
Det kan jeg på en måde godt forstå,det ville jeg heller ikke gøre.
Alligevel er der nogle vigtige ting, som indtægter, point til uefa rangliste så man kan få en bedre
seedning, hvis man på et tidspunkt kommer tilbage i Ch. League.
Så lidt vigtig er den dog.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Ehlert

Indlæg af Ehlert » søndag, 13. mar, 2011 21:24

Brag skrev: Det kan jeg på en måde godt forstå,det ville jeg heller ikke gøre.
Alligevel er der nogle vigtige ting, som indtægter, point til uefa rangliste så man kan få en bedre
seedning, hvis man på et tidspunkt kommer tilbage i Ch. League.
Så lidt vigtig er den dog.
Det er selvfølgelig rigtigt, men det kan være umådeligt svært at "tænke" sig til en begejstring, der egentlig ikke er der.

Besvar