Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. feb, 2011 08:45

Thommo skrev:En centerforsvar, ingen speciel ide om hvem, dog bedre end Skrtel, dvs. der er stort set frit valg i europa, er ikke meget for at være efter en LFC spiller der kæmper det bedste han har lært, men han er bare LANGT fra god nok. men respekt for at han aldrig giver op, og hans gå på mod.

Dernæst håber jeg på enten Mata og Alexis Sanchez, eller selvfølgelig allerhelst begge, en udskrivning for de tre er vel på 60-70 mill £ er mit bud. Vel er det dyrt, men det er NESV spillere, Alexis 22år, Mata 23år til sommer, kan ikke sætte alder på forsvareren af gode grunde. Insua kommer forhåbentligt tilbage, hopper ikke på den med han har kontrakt udløb til sommer ;) Taiwo kunne dog være fin at få på en fri, så var venstre back problematikken forhåbentlig ikke et tema i en periode.
Det er godt nok mange penge, men det ville være vildt med Insua tilbage, Cahill, Mata og Sanchez.

Til at financiere de måske 60 mio. £ sælger vi:

Aquilani til 13,
20 fra kassen,
Cole 10,
Jova 4,
Skrtel 4,
Konchesky 2,
Poulsen 2,
Darby 1,
Spearing 2,
Degen 1,
El Zhar 1
= 60 mio. £

PS. Der må gerne være penge til Adam også ;)

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 02. feb, 2011 08:54

Mambo skrev:
Xenne skrev:Reina

Johnson, Cahill, Agger, Coentrao

Meirelles, Gerrard

A. Johnson, Suarez, Mata
Carroll
Den opstilling vil være god offensivt, men rent selvmord defensivt. To backs med minimale evner defensivt, to spillende forsvarer, to centrale midtbanespillere med deres primære styrke i det offensive.
Det bedste forsvar er et angreb :)

Men jeg mener da at begge Backs ikke har minimale defensive kompetencer, begge dygtige spillere.

Meirelles spiller den plads for f.eks. Portugal der er det ham der ligger længst tilbage når der bliver angrebet.
Mener sagtens vi kan klare os med de 2 der, de skal bare fordele bolden og slå nogle gyldne bolden en gang imellem ellers klarer de foran spillende resten.
Billede

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 02. feb, 2011 10:32

Xenne skrev:
Mambo skrev:
Xenne skrev:Reina

Johnson, Cahill, Agger, Coentrao

Meirelles, Gerrard

A. Johnson, Suarez, Mata
Carroll
Den opstilling vil være god offensivt, men rent selvmord defensivt. To backs med minimale evner defensivt, to spillende forsvarer, to centrale midtbanespillere med deres primære styrke i det offensive.
Det bedste forsvar er et angreb :)

Men jeg mener da at begge Backs ikke har minimale defensive kompetencer, begge dygtige spillere.

Meirelles spiller den plads for f.eks. Portugal der er det ham der ligger længst tilbage når der bliver angrebet.
Mener sagtens vi kan klare os med de 2 der, de skal bare fordele bolden og slå nogle gyldne bolden en gang imellem ellers klarer de foran spillende resten.
Alternativt for at redde det defensive aspekt, så kunne man droppe købet af Mata eller Johnson ( :oops: ), rykke Gerrard ud på fløjen ved siden af Suarez og få plads til Lucas/evt. en Matuidi som skraldemand nede på den defensive ved siden af Meireles (der alligevel bruger hele kampen på at løbe suicides mellem vores og modstanderens mål).

Jeg er i hvert fald generelt enig med Xenne i, at vi skal spille offensivt, gerne med dygtige, offensive backs i overlap og 2 klassefløje til at smide bolden ind foran. Desværre har vi ikke Mascherano eller Momo Sissoko længere, der vel ene mænd kunne bremse en hel offensiv fra modstanderholdet
Badooo siger, hvad han mener!

asger90

Indlæg af asger90 » fredag, 04. feb, 2011 01:20

Eftersom at Kenny eksperimenterer en masse i disse dage med forskellige formationer så synes jeg det er svært at skitsere hvilke spillere, der ville være gode at få til klubben, da jeg ikke kender til systemet. Jeg er hvert fald forvirret indtil videre, men må sige jeg har nydt vores fodbold siden Kenny overtog.

Nå. Jeg tror at vi kommer til at spille Rafa opstillingen som vi under Kenny har set i de fleste kampe.

Målmand: Der skal vi bare gøre alt for at holde på Reina i mange år. Har svært ved at se at vi kan få bedre. Og det er vel fint nok at have Brad Jones som reserve de næste år.

Højre back: På trods af Kelly's mindre gennembrud på det seneste så mener jeg at Glen Johnson på et spillelystent Liverpool-hold har sin berettigelse i højresiden. Kelly er for den næste periode en fin spiller at have som back-up. Skulle alt gå galt med skader osv. kan Carra træde ind. Darby forventer jeg snart er fortid.

Midterforsvar: Jeg håber inderligt at vi kan få nogle år med Agger hvor han er skadesfri. Den seneste periode har atter en gang bekræftet mig i at når han er klar til kamp så er han en klasse spiller. Jeg er i tvivl om hvilken rolle Carra skal spille. Vi elsker ham jo alle og jeg tror måske han er klar til en allersidste tørn. Håber dog denne tørn delvist bliver som garderingsspiller. Han skal være gardering for en ny midterforsvar jeg har svært ved at sætte navn på. David Luiz er jo røget til Chelsea og det er ærgeligt for jeg tror han ville passe glimrende med Agger. Ellers går jeg ud fra at vi kommer til at jagte spillere som Shawcross og Cahill til denne position. Måske Jagielka selvom han bliver svær at vriste fra de bitre. Jeg havde håbet på at vi allerede havde denne midterforsvar i Skrtel, men jeg må simpelthen erkende at manden har mistet ufatteligt meget niveau ift. da vi købte ham. Kelly har vi set der er krummer i og det kan være at han er en dygtig midterforsvar? Jeg kunne også godt tænke mig at få testet Wilson.

Venstre back: Coentrao er dygtig, offensiv og meget dyr. Baines er udemærket, men igen har jeg svært ved at se os få ham. Warnock har været nævnt og det kan måske være en midlertidig løsning? Jose Enriques fremragende sæson i Newcastle er vel også lidt overset. Han har i denne halvsæson vist at han besidder potientiale og jeg mener kun han er 25. Det kan også være at Marcelo kommer i overskud på et tidspunkt i Milan. Hvor gode er afrikanerne Taiwo og Cissokhoh? Hvordan er situationen med Insua? Han kunne måske være aktuel. Jeg mener hvertfald helt klart vi skal forstærke os på positionen.

Central og evt. defensiv midtbane: Eftersom jeg tror Suarez kommer til at spille den offensive midtbane position så tror jeg Gerrard bliver rykket ned på midten permanent. Her har han en mangeårig partner i Meireles. Lucas er en luksusspiller at have på bænken hvis vi ikke skal spille med en decideret defensiv midt. CP er fin nok at have med i bredden også. Spearing ligeså. Kommer Aquilani tilbage så vil jeg mene vi er fuldt dækket ind til alle tilfælde med tre kreative og tre skraldemænd. Jeg gad godt vide om Shelvey er tiltænkt en mere offensiv plads (eller kant) eller om han skal være central midt. Han bliver spændende at følge og det virker til at Kenny har stor tiltro til ham.

Offensiv midtbane: Jeg går ud fra at Suarez skal ligge på denne position. Gerrard og Meireles kan sagtens varetage pladsen og måske også Shelvey og Aquilani. Cole er jo egentlig også pivfræk på positionen. Hvad med Pacheco?

Højre kant: Der har vi Dirk Kuyt. Punktum.

Venstre kant: Maxi Rodriguez og Aurelio er begge fine spillere til positionen. Jeg håber dog meget vi henter Ashley Young ind, da jeg mener han har et kæmpe potientiale. Joe Cole og Maxi kan også spille den anden kant. I det hele taget kunne begge kanter godt bruge lidt mere bredde (flere spillere). Hvis vi kan få Maxi og Cole til at agere reserver for Young og Kuyt ville jeg være meget tilfreds.

Angriber: Der går jeg ud fra at ham det kæmpe lokum bliver enlig angriber i mange år. I hans fravær kan både Kuyt, Suarez og N'gog træde til.

Reina
Johnson - Cahill - Agger - Cissokhoh
Gerrard - Meireles
Kuyt - Suarez - Young
Carroll

Meireles skal arbejde mere defensivt (som han gør på landsholdet). Kuyt og Young hjælper også til med at arbejde. Der er masser af kreativitet og hårdt arbejde på det hold. 3 handler til sommer og vi spiller CL-bold igen ;)

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 04. feb, 2011 13:12

asger90 skrev:Midterforsvar: David Luiz er jo røget til Chelsea og det er ærgeligt for jeg tror han ville passe glimrende med Agger.

Venstre back: Det kan også være at Marcelo kommer i overskud på et tidspunkt i Milan. Hvor gode er afrikanerne Taiwo og Cissokhoh?

Central og evt. defensiv midtbane: (...)så tror jeg Gerrard bliver rykket ned på midten permanent. Her har han en mangeårig partner i Meireles. Lucas er en luksusspiller at have på bænken hvis vi ikke skal spille med en decideret defensiv midt.
God gennemgang. Enig i meget.

Luiz er venstrebenet hvilket kunne blive akavet med Agger som partner. Men det har været diskuteret før.
Og så synes jeg også Ayala fortjener at blive nævnt. Synes han virker solid.

Må indrømme jeg ikke ved hvem du mener med Marcelo. Ham der spiller i Real Madrid er i hvert fald ikke i overskud hos dem. Og så er det kun Taiwo der er afrikaner (Cissokho er franskmand), men de er begge gode :D

Det går bare ikke med Gerrard liggende dybt. Og da slet ikke med en offensivt orienteret makker som Meireles. Meireles-Lucas will do. Jeg synes dog vi mangler en kvalificeret afløser for Lucas i truppen. Vi har kun Spearing og Poulsen hvis kvaliteter er tvivlsomme. Aquilani ville ikke løse dette problem, selvom jeg også ønsker ham tilbage.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » fredag, 04. feb, 2011 14:16

Cahill, Young og Coentrao - så har vi seriøst et seriøst mesterskabshold!

Gerne lige suppleret med et ungt, billigt (og gerne britisk) angrebstalent. Må indrømme, at jeg nok aldrig får den store fidus til N'Gog.

Det vil nok betyde et samlet udlæg på mindst 60 mio pund, og så har jeg endda glemt Charlie Adam.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

LarsPhilip

Indlæg af LarsPhilip » fredag, 04. feb, 2011 15:00

@LarsU smid Shawcross oven i, så lukker vi sgu handlen!

No maam

Indlæg af No maam » fredag, 04. feb, 2011 15:03

LarsU skrev:Cahill, Young og Coentrao - så har vi seriøst et seriøst mesterskabshold!

Gerne lige suppleret med et ungt, billigt (og gerne britisk) angrebstalent. Må indrømme, at jeg nok aldrig får den store fidus til N'Gog.

Det vil nok betyde et samlet udlæg på mindst 60 mio pund, og så har jeg endda glemt Charlie Adam.
Er Young god nok eller er han hypet fordi han er englænder ?
Må tilstå at jeg ikke har set så mange kampe med ham, men han har ikke imponeret i de kampe jeg har set!

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København

Indlæg af John Barnes » fredag, 04. feb, 2011 17:28

No maam skrev:
LarsU skrev:Cahill, Young og Coentrao - så har vi seriøst et seriøst mesterskabshold!

Er Young god nok eller er han hypet fordi han er englænder ?
Må tilstå at jeg ikke har set så mange kampe med ham, men han har ikke imponeret i de kampe jeg har set!
Jeg er stor fan af A. Young, jeg syntes virkelig han er en klasse spiller, dog vil jeg gerne indrømme at hans helt høje niveau har han ikke kunne holde. Dog er han stadig en fremragende spiller som kan en masse spændende ting. Man kan vel os sige at i og med at Aston Villa er gået lidt i stå er det gået ud over profilernes niveau. Spillet flyder ikke helt hundrede procent og det er os gået ud over Youngs spil. Det er ihvertfald min teori. Men er helt sikker på at hvis han kom til en bedre klub så vil vi os se hans gamle niveau komme tilbage igen.

Og ja så er det jo et kæmpe plus at han er englænder! :)
Billede

asger90

Indlæg af asger90 » fredag, 04. feb, 2011 18:04

AJ skrev:
asger90 skrev:Midterforsvar: David Luiz er jo røget til Chelsea og det er ærgeligt for jeg tror han ville passe glimrende med Agger.

Venstre back: Det kan også være at Marcelo kommer i overskud på et tidspunkt i Milan. Hvor gode er afrikanerne Taiwo og Cissokhoh?

Central og evt. defensiv midtbane: (...)så tror jeg Gerrard bliver rykket ned på midten permanent. Her har han en mangeårig partner i Meireles. Lucas er en luksusspiller at have på bænken hvis vi ikke skal spille med en decideret defensiv midt.
God gennemgang. Enig i meget.

Luiz er venstrebenet hvilket kunne blive akavet med Agger som partner. Men det har været diskuteret før.
Og så synes jeg også Ayala fortjener at blive nævnt. Synes han virker solid.

Må indrømme jeg ikke ved hvem du mener med Marcelo. Ham der spiller i Real Madrid er i hvert fald ikke i overskud hos dem. Og så er det kun Taiwo der er afrikaner (Cissokho er franskmand), men de er begge gode :D

Det går bare ikke med Gerrard liggende dybt. Og da slet ikke med en offensivt orienteret makker som Meireles. Meireles-Lucas will do. Jeg synes dog vi mangler en kvalificeret afløser for Lucas i truppen. Vi har kun Spearing og Poulsen hvis kvaliteter er tvivlsomme. Aquilani ville ikke løse dette problem, selvom jeg også ønsker ham tilbage.
David Luiz minder mig bare så meget om Carvalho. Ikke nogen god fodboldspiller som sådan, men en fandens dygtigt forsvarsspiller. Hurtig (hurtigere end Carvalho), god markering, tackling og god på låget. Jeg tror ikke hans spil ville blive svækket nævneværdigt ved at spille ved siden af Agger (venstrebenet spiller). Ayala har også imponeret mig meget i de kampe jeg har set, men jeg har en fornemmelse af at han snart er fortid. Om ikke andet ville da give mening at prøve ham nu her hvor Carra har været skadet og Skrtel og Kyrgiakos har haft formsvigt - i stedet for at leje ham ud. Tror derfor ikke på en fremtid for ham.

Jeg er godt klar over at Marcelo er fast og Mourinho er vild med ham, men det er jo Real Madrid. Jeg formoder de går efter Clichy eller Evra til sommer og så kan han være i overskud. Det var det jeg mente :)
Cissokhoh har gener fra Senegal og det var egentlig det jeg mente :D Han har i øvrigt så vidt jeg husker allerede fået debut for Frankrig. Taiwo er altså blevet slået af af Gabriel Heinze. Det er jeg lidt urolig over.

Jeg tror ligesom dig også at vi er nødt til at have en def midt. Problemet er bare at vi så ikke har rigtigt har plads til både Meireles, Gerrard og Suarez. Hvis vi skal ha en def midt har vi kun to pladser til de tre og jeg tror det bliver prioriteret højt at få alle tre i startopstillingen. Lucas er dog forholdsvis slidstærk og derfor kan det måske fungere med bare at have Spearing og Poulsen som backup.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 04. feb, 2011 19:01

asger90 skrev:David Luiz minder mig bare så meget om Carvalho. Ikke nogen god fodboldspiller som sådan, men en fandens dygtigt forsvarsspiller. Hurtig (hurtigere end Carvalho), god markering, tackling og god på låget. Jeg tror ikke hans spil ville blive svækket nævneværdigt ved at spille ved siden af Agger (venstrebenet spiller). Ayala har også imponeret mig meget i de kampe jeg har set, men jeg har en fornemmelse af at han snart er fortid. Om ikke andet ville da give mening at prøve ham nu her hvor Carra har været skadet og Skrtel og Kyrgiakos har haft formsvigt - i stedet for at leje ham ud. Tror derfor ikke på en fremtid for ham.

Taiwo er altså blevet slået af af Gabriel Heinze. Det er jeg lidt urolig over.

Jeg tror ligesom dig også at vi er nødt til at have en def midt. Problemet er bare at vi så ikke har rigtigt har plads til både Meireles, Gerrard og Suarez. Hvis vi skal ha en def midt har vi kun to pladser til de tre og jeg tror det bliver prioriteret højt at få alle tre i startopstillingen. Lucas er dog forholdsvis slidstærk og derfor kan det måske fungere med bare at have Spearing og Poulsen som backup.
Off-topic: Jeg støder tit på formuleringen, at Carvalho ikke er en dygtig fodboldspiller, men en god forsvarsspiller. Enig i det sidste, men tordnende uenig i det første. Jeg synes han om nogen er en forsvarsspiller, der spiller god fodbold. Han har måske mistet lidt hurtighed, men da han var på sit højeste kunne han følge med enhver angriber. Kostede helvedes meget, men var hver en penny værd for Chelsea.
Du kan sagtens have ret mht Ayala.

Hvor har du din information om at Heinze har slået Taiwo af fra? I denne sæson Taiwo startet 16 gange på venstre back i Ligue 1 - Heinze 5. Af de sidste 6 kampe har Taiwo spillet 4 og Heinze 2. Mon ikke det bare er Deschamps der roterer lidt?

Det er da let at få plads tilbåde Lucas, Meireles, Gerrard og Suárez, ex:

......................Reina
Johnson...Carragher...Agger...Aurelio
...............Lucas.....Meireles
...........Kuyt...Gerrard...Suárez
......................Carroll

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » fredag, 04. feb, 2011 19:20

Kan det ikke også bare være det der standard "Hvis du ikke forlænger, ryger du på bænken"-scenarie, der udspiller sig mht. Taiwo? Han er fri til sommer, jo. Derudover er Marseille vel (meget fornuftigt egenligt) gået igang med at spille afløseren i form af Heinze ind på holdet. Det er ikke ensbetydende med, at Taiwo er slået af.
Badooo siger, hvad han mener!

asger90

Indlæg af asger90 » fredag, 04. feb, 2011 19:23

AJ skrev:
asger90 skrev:David Luiz minder mig bare så meget om Carvalho. Ikke nogen god fodboldspiller som sådan, men en fandens dygtigt forsvarsspiller. Hurtig (hurtigere end Carvalho), god markering, tackling og god på låget. Jeg tror ikke hans spil ville blive svækket nævneværdigt ved at spille ved siden af Agger (venstrebenet spiller). Ayala har også imponeret mig meget i de kampe jeg har set, men jeg har en fornemmelse af at han snart er fortid. Om ikke andet ville da give mening at prøve ham nu her hvor Carra har været skadet og Skrtel og Kyrgiakos har haft formsvigt - i stedet for at leje ham ud. Tror derfor ikke på en fremtid for ham.

Taiwo er altså blevet slået af af Gabriel Heinze. Det er jeg lidt urolig over.

Off-topic: Jeg støder tit på formuleringen, at Carvalho ikke er en dygtig fodboldspiller, men en god forsvarsspiller. Enig i det sidste, men tordnende uenig i det første. Jeg synes han om nogen er en forsvarsspiller, der spiller god fodbold. Han har måske mistet lidt hurtighed, men da han var på sit højeste kunne han følge med enhver angriber. Kostede helvedes meget, men var hver en penny værd for Chelsea.
Du kan sagtens have ret mht Ayala.

Hvor har du din information om at Heinze har slået Taiwo af fra? I denne sæson Taiwo startet 16 gange på venstre back i Ligue 1 - Heinze 5. Af de sidste 6 kampe har Taiwo spillet 4 og Heinze 2. Mon ikke det bare er Deschamps der roterer lidt?

Det er da let at få plads tilbåde Lucas, Meireles, Gerrard og Suárez, ex:

......................Reina
Johnson...Carragher...Agger...Aurelio
...............Lucas.....Meireles
...........Kuyt...Gerrard...Suárez
......................Carroll
Spændende med din betragtning af Carvalho. Er dog sikkert ikke overraskende for dig meget uenig. Synes hans spillestil er virkelig primitiv. Jeg bemærker i hans spil at hans største force er hans "forsvarstricks". De små frispark som forsvarere altid får lov til at lave uden at de dømmes. Dette er han verdensmester til og jeg tror han har lært det i Porto af Mourinho og ham hans centerforsvar makker mener han hed noget med Jorge Costa eller lignende. Hans afleveringer til medspillere er imø altid korte og ikke lange og chanceskabende ligesom han sjældent har Agger'ske drives frem i banen. Det er årsagen til at jeg ser ham som meget primititv og en ikke særlig god fodboldspiller. Han er dog fantastisk til sit job.

Mht. Taiwo må de åbenbart være noget jeg har bildt mig selv ind, men mener hvertfald det var sådan i en periode. Jeg kan også rigtigt godt lide Taiwo så jeg synes det ville være spændende.

Jeg har i øvrigt mange gange tænkt på den opstilling som du har skrevet. Jeg er kommet frem til at jeg ikke ser den som realistisk og det er pga. Suarez.
1. Jeg tror ikke man vil spille Suarez i en position hvor der skal arbejdes forholdsvis meget tilbage i banen
2. Venstreflanken er vel en slags "out-of-position" rolle til Suarez og det tror jeg ikke han er købt til. Føler mig ret sikker på at han er købt til offensiv midt eller angriber.
Jeg tror dog det kunne være spændende med Suarez på venstrekant.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 04. feb, 2011 19:34

Det er rigtigt, at Carvalho er et svin. Det må være derfor du finder ham primitiv og ikke pga hans fodboldspil. Hans lange aflveringer er ganske eminente, og det er faktuelt forkert, at han ikke tager mange løb med bolden frem ad banen. Jeg har ingen statistik på det, men han har gjort det gang på gang. Han er blandt de forsvarsspillere, der gør det mest.

Suárez har spillet i højre side i et tremandsangreb hele denne sæson, og har normalt altid ligget dér eller ude på venstre i det typiske Ajax system. Hvis vi skal tale om out-of-position så må det være i de positioner du nævner. Det synes jeg nu ikke vi skal, da jeg tror han ville være fremragende på begge positioner, men at afskrive ham som "fløj "når fakta er, at han stor set ikke har spillet andet, er decideret tosset.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 04. feb, 2011 21:57

asger90 skrev: Jeg er godt klar over at Marcelo er fast og Mourinho er vild med ham, men det er jo Real Madrid. .
José er vist lige netop ikke specielt vild med ham, og derfor var der også rygter om rm gik efter evra. Og kan nu ikke se det store defensive talent i Marcelo, og mener også det var derfor han i en lang periode blev brugt på midtbanen for 1-2 år siden, han er uduelig defensivt, efter min mening. Hellere Konchesky på vb, end Marcelo. Nuff og Thommo says :shock:

Taiwo har jeg ikke set så meget, men stoler på de fodboldkyndige på forum, når de siger han er god nok. Derfor Taiwo og Insua til sommer, så er den skid da slået.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar