Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Boye

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Boye » søndag, 21. nov, 2010 19:04

Fribytter skrev:De italienske aviser spekulerede i sidste uge i, at Rafa havde et par kampe til at overbevise Moratti i, selvom Moratti havde fredet Rafa i pressen. Og med Morattis temperament og normale tilgang til trænerposten så kan der hurtigt ske et eller andet.

@Kriller
Der er pt. nogle ret store problemer i Inters trup. Der er rigtig mange muskelskader, hvilket normalt hænger sammen med, at man har belastet sin krop for meget. Det kunne tyde på, at visse spillere havde brug for en slags pause ovenpå sidste sæsons mange kampe og VM - og Mourinho havde det jo med at bruge de samme spillere igen og igen. De mange skader kan sagtens være efterdønninger fra sidste sæson, og så har ældre spillere det med at være svagere fysisk end yngre.

Dernæst er spillere som Biabiany, Obi, Obiora, Coutinho og Santon ikke gode nok til at være startere (ud fra hvad jeg har set). Men det er de ofte pt. pga. skader og manglende indkøb i sommers.

Det burde dog stadig være muligt at få point mod Chievo.
Santon er helt klart god nok til at starte. Nu har han åbenbart spillet en skrækkelig kamp i dag, men knægten har et kæmpe potentiale, og jeg husker ham tydeligt lukke helt ned for Ronaldo nærmest på egen hånd.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 21. nov, 2010 19:12

Boye skrev:
Fribytter skrev:De italienske aviser spekulerede i sidste uge i, at Rafa havde et par kampe til at overbevise Moratti i, selvom Moratti havde fredet Rafa i pressen. Og med Morattis temperament og normale tilgang til trænerposten så kan der hurtigt ske et eller andet.

@Kriller
Der er pt. nogle ret store problemer i Inters trup. Der er rigtig mange muskelskader, hvilket normalt hænger sammen med, at man har belastet sin krop for meget. Det kunne tyde på, at visse spillere havde brug for en slags pause ovenpå sidste sæsons mange kampe og VM - og Mourinho havde det jo med at bruge de samme spillere igen og igen. De mange skader kan sagtens være efterdønninger fra sidste sæson, og så har ældre spillere det med at være svagere fysisk end yngre.

Dernæst er spillere som Biabiany, Obi, Obiora, Coutinho og Santon ikke gode nok til at være startere (ud fra hvad jeg har set). Men det er de ofte pt. pga. skader og manglende indkøb i sommers.

Santon er helt klart god nok til at starte. Nu har han åbenbart spillet en skrækkelig kamp i dag, men knægten har et kæmpe potentiale, og jeg husker ham tydeligt lukke helt ned for Ronaldo nærmest på egen hånd.
Men med en kamp som idag så er han slet ikke god nok. Det var helt elementære opdækningsfejl. Han skal som alle andre normale talenter spilles, når han er klar til det og helst ikke af nød.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. nov, 2010 22:55

Håber sgu Xabi og Ramos får en karantæne på 3-4 dage, for deres spekuleren i at få rødt kort, og afsone i den sidste ligegyldige CL kamp. Går ud fra det er motivet, eftersom de begge bruger ½-1 minut på at tage et frispark på egen bane, og foran 4-0. Hvis det havde været Cluj, var jeg ret sikker på karantæne for unfair play, men da det jo er et større hold, er det meget mere tvivlsomt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 23. nov, 2010 23:01

Thommo skrev:Håber sgu Xabi og Ramos får en karantæne på 3-4 dage, for deres spekuleren i at få rødt kort, og afsone i den sidste ligegyldige CL kamp. Går ud fra det er motivet, eftersom de begge bruger ½-1 minut på at tage et frispark på egen bane, og foran 4-0. Hvis det havde været Cluj, var jeg ret sikker på karantæne for unfair play, men da det jo er et større hold, er det meget mere tvivlsomt.
De følger de pålagte regler, som dommeren også gør. Derfor kan der ikke ske andet end den ene karantænedag, som det koster at få tildelt to gange gult og derved rødt. Unfair ja, men det tænker de ikke på, såfremt de kan drage udnytte af det senere i turneringen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Johnson
Geografisk sted: Århus C
Alder: 39

Indlæg af Johnson » tirsdag, 23. nov, 2010 23:19

Thommo skrev:Håber sgu Xabi og Ramos får en karantæne på 3-4 dage, for deres spekuleren i at få rødt kort, og afsone i den sidste ligegyldige CL kamp. Går ud fra det er motivet, eftersom de begge bruger ½-1 minut på at tage et frispark på egen bane, og foran 4-0. Hvis det havde været Cluj, var jeg ret sikker på karantæne for unfair play, men da det jo er et større hold, er det meget mere tvivlsomt.
Mener at Kuyt gjorde nogenlunde det samme - dengang Liverpool spillede Champions League..
Billede

Johlle

Indlæg af Johlle » tirsdag, 23. nov, 2010 23:28

Boye skrev:

@Kriller

Så har du godt nok været noget så heldig med den kamp du har set. For manden har, efter han for et par år siden blev udråbt som stortalent, slet ikke vist varen. Og i øjeblikket kan han ikke engang udføre hans opgaver mod på papiret væsentligt svagere hold.
Der var en grund til at han var meget frosset ude under Mourinho. Hans kvaliteter var/er simpelthen ikke gode nok. Selvfølgelig kan han udvikle sig, og det håber man vel også på i Inter, men i øjeblikket er det for Inter en stor svækkelse med Santon på backen.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. nov, 2010 23:52

Hekkem skrev:De følger de pålagte regler, som dommeren også gør. Derfor kan der ikke ske andet end den ene karantænedag, som det koster at få tildelt to gange gult og derved rødt. Unfair ja, men det tænker de ikke på, såfremt de kan drage udnytte af det senere i turneringen.
Der gives da af og til der gives karantæner, for unfair spil. Men det gælder måske ikke i CL?Synes det er noget svineri, og det gælder også selv om Kuyt, har gjort det engang ;)

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 24. nov, 2010 08:34

Thommo skrev:
Hekkem skrev:De følger de pålagte regler, som dommeren også gør. Derfor kan der ikke ske andet end den ene karantænedag, som det koster at få tildelt to gange gult og derved rødt. Unfair ja, men det tænker de ikke på, såfremt de kan drage udnytte af det senere i turneringen.
Der gives da af og til der gives karantæner, for unfair spil. Men det gælder måske ikke i CL?Synes det er noget svineri, og det gælder også selv om Kuyt, har gjort det engang ;)
Hvordan havde du tænkt, det skulle komme til livs?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » onsdag, 24. nov, 2010 12:29

Kan man tillade sig at spørge hvorfor Mourinho ikke bare undlod at bruge Xabi og Ramos i næste kamp? Der står da ingen steder i CL-reglerne at såfremt et hold råder over de 2 spillere, så SKAL de spille.

At man føler man kan tillade sig det synes jeg sgu er noget svineri. Usportslig optræden, fordi man har vist at man ikke fatter noget i de tidligere kampe og har modtaget advarsler. Jeg har mistet en smule for Xabi der. Så kan man kalde mig tudefrans... Det sgu ikke iorden.
Badooo siger, hvad han mener!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 24. nov, 2010 12:30

Havde Mourinho bare undladt at bruge dem i næste kamp, så ville deres advarsler ikke forsvinde.

Vi skal ikke spille hellige, da Kuyt også har gjort det.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » onsdag, 24. nov, 2010 12:35

AJ skrev:
Vi skal ikke spille hellige, da Kuyt også har gjort det.
Er det ikke efterhånden snart hvem har ikke gjort det?
Nogen er så mere tydelige end andre, som vi så igår aftes.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » onsdag, 24. nov, 2010 14:38

Men plejer advarslerne ikke at blive nulstillet efter gruppespillet?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 24. nov, 2010 15:54

Jeg har ikke lige tjekket det. Jeg tror stadig de gælder efter gruppespillet.

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » onsdag, 24. nov, 2010 16:34

Hekkem skrev:
Thommo skrev:
Man skulle helt fjerne de gule kort, og indføre 10 min udvisning, ligesom man
har i de lavere rækker herhjemme, så kommer det også modstanderen til gode,
hvilket det ikke gør i øjeblikket, tvætimod kan det være en bagdel, fordi det hold
som får karentæne, så mangler de spillere i en anden kamp, hvor de kunne tage point
fra en 3 rival.
Men det går gamle konservative uefa, nok aldrig med til.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » onsdag, 24. nov, 2010 16:40

Hekkem skrev:
Thommo skrev:
Ved at give minimum 3 dages karantæne, for så åbenlyst unfair spil. Film burde i min optik, eksempelvis og så give MINIMUM 3 dage, og gerne 5-7 dage. fifa og uefa snakker meget om fairplay, hvorfor gør de ikke noget ved det så? men de får vel puttet for mange bestikkelsespenge direkte i lommen fra storklubberne at det ignoreres, så det bare bliver ved snakken. Ellers er det bare fordi de er så tudse gamle, at de intet fatter :dontknow:
uefa degraderede for et par år siden juventus for bestikkelse, men hvad med de kiggede lidt ind af.
Kom lidt off topic, men fodboldforbund sætter mit urin i kog ;)

Besvar