Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
No maam

Re: Dagens Kampe

Indlæg af No maam » mandag, 01. nov, 2010 10:06

Callesen skrev:Jeg mener faktisk det er helt iorden det bliver anerkendt målet.

Gomez samler den hurtigt op efter Nani har hånden på. Og får derfor en fordel, fremfor hvis der blev dømt frispark til Tottenham.
At det så ender med Gomez ikke kan finde en spil mulighed, også af en eller anden tåbelig årsag vælger at tro der er frispark. Det er sgu for dumt. Specielt når fløjten ikke har lyt. Man spiller til fløjten lyder, længere er den ikke.

At liniedommeren så begynder at blafre med flaget 30 sekunder efter hændelsen med Nani´s hånd undre mig en del. Det skulle han have gjort med det samme han ser der er hånd på. Det skaber kun mere forvirring og problemer.

Jeg er dog enig i, at Ferdinand skulle være sendt væk, da de står og diskuttere sagen derude.
Det kan aldrig være iorden at dømme mål på denne situation. Nani tager bolden med hånden og der burde fløjtes for frispark. Det er korrekt at så længe dommeren vælger ikke at fløjte, så er Nani i sin gode ret til sparke den i kassen. Men der findes ingen regler eller fortolkninger der kan retfærdiggøre at der ikke blev fløjtet.
Skandale.. intet mindre!

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » mandag, 01. nov, 2010 10:41

@No maam

Advantage?

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » mandag, 01. nov, 2010 12:19

No maam skrev:

Gomez samler den hurtigt op efter Nani har hånden på. Og får derfor en fordel, fremfor hvis der blev dømt frispark til Tottenham.
At det så ender med Gomez ikke kan finde en spil mulighed, også af en eller anden tåbelig årsag vælger at tro der er frispark. Det er sgu for dumt. Specielt når fløjten ikke har lyt. Man spiller til fløjten lyder, længere er den ikke.

At liniedommeren så begynder at blafre med flaget 30 sekunder efter hændelsen med Nani´s hånd undre mig en del. Det skulle han have gjort med det samme han ser der er hånd på. Det skaber kun mere forvirring og problemer.

Jeg er dog enig i, at Ferdinand skulle være sendt væk, da de står og diskuttere sagen derude.
Det kan aldrig være iorden at dømme mål på denne situation. Nani tager bolden med hånden og der burde fløjtes for frispark. Det er korrekt at så længe dommeren vælger ikke at fløjte, så er Nani i sin gode ret til sparke den i kassen. Men der findes ingen regler eller fortolkninger der kan retfærdiggøre at der ikke blev fløjtet.
Skandale.. intet mindre!
Jeg mener så - også selvom det er scum der scorer, at målet er korrekt godkendt.

- Lad os lige ta' situationen:

Nani diver i feltet - korrekt intet straffespark, rammer i den situation så bolden med hånden, Klattenburg vælger ikke at dømme noget, da han (går jeg udfra) mener at det er i Tottenhams interesse at få sat spillet hurtigt i gang da de er bagud med 0-1. At Klattenburg så måske skulle være mere tydelig i sit kropssprog omkring situationen kan diskuteres. - Men det er altså Gomez der snork sover, og forærer dem et mål.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 01. nov, 2010 22:49

AJ skrev:Jeg tror nu ikke Mascherano kommer på holdet for alvor (kan selvfølgelig ikke garantere det). Han får vel nogle indhop hist og hér hvis de for en sjælden gang skyld kun skulle føre med et enkelt mål i slutfasen. Ellers starter mod de rigtig svage modstandere.
Jeg har aldrig kunnet se hvad de skulle bruge ham til. Hvem i Barcelona har bestemt, at han skulle hentes?

Jeg synes i øvrigt Busquets er voldsomt undervurderet. Han har stor ære af Barcelonas store fremgang de seneste to år med sin boldsikkerhed, der er sjældent set hos defensive midtbanespillere. Men han er dog en nar, der hele tiden skuespiller. Det skal siges. Rent spillemæssigt synes jeg imidlertid han er fantastisk.
Synes Busquets for et år siden, havde han store problemer i pasningsspillet - altså på Barcelona niveau - hvor hans fejlafleveringer ofte var skyld i kontraangreb fra modstanderne - ja, det er jo også modstandernes eneste mulighed, kontraangreb.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 01. nov, 2010 23:22

Hekkem skrev:
AJ skrev:Jeg tror nu ikke Mascherano kommer på holdet for alvor (kan selvfølgelig ikke garantere det). Han får vel nogle indhop hist og hér hvis de for en sjælden gang skyld kun skulle føre med et enkelt mål i slutfasen. Ellers starter mod de rigtig svage modstandere.
Jeg har aldrig kunnet se hvad de skulle bruge ham til. Hvem i Barcelona har bestemt, at han skulle hentes?

Jeg synes i øvrigt Busquets er voldsomt undervurderet. Han har stor ære af Barcelonas store fremgang de seneste to år med sin boldsikkerhed, der er sjældent set hos defensive midtbanespillere. Men han er dog en nar, der hele tiden skuespiller. Det skal siges. Rent spillemæssigt synes jeg imidlertid han er fantastisk.
Synes Busquets for et år siden, havde han store problemer i pasningsspillet - altså på Barcelona niveau - hvor hans fejlafleveringer ofte var skyld i kontraangreb fra modstanderne - ja, det er jo også modstandernes eneste mulighed, kontraangreb.
Jeg tror heller ikke, at Masch bliver en stor succes i Barca. Han er god til at dæmme op for modstanderens kontrachancer og er eminent i presspillet, men det er som om, at den defensive midtbanespiller i Barca ikke skal være en decideret kriger, men falde tilbage i forsvaret (når det brænder på) og være en slags tredje forsvarsspiller. WM - som Italien spillede i gamle dage, og som Mexico spiller nu. Marquez var skræddersyet til den rolle. Det er Masch ikke.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 02. nov, 2010 12:51

Hekkem skrev:Synes Busquets for et år siden, havde han store problemer i pasningsspillet - altså på Barcelona niveau - hvor hans fejlafleveringer ofte var skyld i kontraangreb fra modstanderne - ja, det er jo også modstandernes eneste mulighed, kontraangreb.
Vi kan godt blive enige om, at han ikke afleverer ligeså godt som Xavi og Iniesta. Hans afleveringer er imidlertid gode nok til rollen som defensiv midt hvor han ikke skal skabe det store. Jeg tror også hans pasningssucces er relativ høj. Det er Mascheranos også, men bolden hopper længere væk fra Mascherano når han skal tæmme den end det er tilfældet for Busquets, hvilket selvfølgelig er en hæmsko. Desuden synes jeg Busquets udstråler mere rolighed, mens Mascherano udstråler mere aggressivitet. Busquets er også fire år yngre, hvorfor en Barcelona træner vil se mere fremtid i ham (givet træneren selv har intentioner om at være lang tid i klubben).

Jeg synes også det er værd at bemærke, at både Guardiola og Del Bosque har foretrukket Busquets, selvom det ikke ligefrem skorter på gode spillere hos hverken Barcelona eller Spanien. Uanset hvad man synes om Busquets så er det imponerende i en alder af 22 år at have vundet to spanske mesterskaber, Champions League og VM. Nogle vil sige, ja, men han har jo spillet på fantastiske hold. Okay, men hvis holdene er så fantastiske, så ville Busquets nok ikke selv komme på medmindre han kan noget.

No maam

Indlæg af No maam » tirsdag, 02. nov, 2010 15:56

Skovdal skrev:
No maam skrev:

Skandale.. intet mindre!
Jeg mener så - også selvom det er scum der scorer, at målet er korrekt godkendt.

- Lad os lige ta' situationen:

Nani diver i feltet - korrekt intet straffespark, rammer i den situation så bolden med hånden, Klattenburg vælger ikke at dømme noget, da han (går jeg udfra) mener at det er i Tottenhams interesse at få sat spillet hurtigt i gang da de er bagud med 0-1. At Klattenburg så måske skulle være mere tydelig i sit kropssprog omkring situationen kan diskuteres. - Men det er altså Gomez der snork sover, og forærer dem et mål.
Der er ikke megen fordel ud af en situation i eget felt, så jeg kan ikke tro at det har været dommers begrundelse.
Hvis det er hans begrundelse så mener jeg godt nok det er tyndt, da der jo stå modstandere rundt om keeperen. Desuden giver dommeren heller ikke fordelsregel tegnet hvilket Gomez jo heller ikke agerer ud fra.
Gomez agerer ud fra det åbenlyse, nemlig at der er frispark (sådan plejer det også at være når en spiller befamler bolden i lige så stor stil som en forårskåd teenager der lige har fået sit første sæt ungpige bryster i hænderne).

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » tirsdag, 02. nov, 2010 16:32

Nu har jeg ikke lige hendelsen i et klip.
Men hvis Gomes samler bolden op med det samme, som jeg også husker han gør det. Så vil han hurtigt kunne løbe frem til kanten af feltet og sætte spillet igang med det samme.
Hvis der var frispark ville der først være lidt forvirring, inden bolden bliver lagt ned. Så skal han til at se sig omkring. Evt lidt brok til dommer osv, som yderligere forsinker spillet.
Det vil uden tvivl være nemmest og bedst for Tottenham, hvis spillet bliver holdt igang fremfor et spilstop. Yderligere er chancen for, at deres egne spillere kan gøre brug af forvirringen det skaber.

At Gomes så ikke får lært at man altså spiller til fløjten lyder er jo direkte dumt af ham. Så i aller sidste ende så er det ham det føre tilbage til.

No maam

Indlæg af No maam » tirsdag, 02. nov, 2010 17:58

Callesen skrev:Nu har jeg ikke lige hendelsen i et klip.
Men hvis Gomes samler bolden op med det samme, som jeg også husker han gør det. Så vil han hurtigt kunne løbe frem til kanten af feltet og sætte spillet igang med det samme.
Hvis der var frispark ville der først være lidt forvirring, inden bolden bliver lagt ned. Så skal han til at se sig omkring. Evt lidt brok til dommer osv, som yderligere forsinker spillet.
Det vil uden tvivl være nemmest og bedst for Tottenham, hvis spillet bliver holdt igang fremfor et spilstop. Yderligere er chancen for, at deres egne spillere kan gøre brug af forvirringen det skaber.

At Gomes så ikke får lært at man altså spiller til fløjten lyder er jo direkte dumt af ham. Så i aller sidste ende så er det ham det føre tilbage til.
Men dommeren giver stadigvæk ikke tegn til at der er dømt fordelsregel.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » tirsdag, 02. nov, 2010 18:48

No maam skrev:
Callesen skrev:Nu har jeg ikke lige hendelsen i et klip.

Men dommeren giver stadigvæk ikke tegn til at der er dømt fordelsregel.
Men han fløjter heller ikke. Hvilket jeg vil mene har størst betydning.

men tror ikke vi bliver enige.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. nov, 2010 20:59

Hvordan kan Valdes ikke blive smidt ud for den der på N'doye?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 02. nov, 2010 20:59

Masche20 skrev:Hvordan kan Valdes ikke blive smidt ud for den der på N'doye?
Der er 5 dommere på banen og ingen kan se det... fatter jeg intet af.
Billede

McRae

Indlæg af McRae » tirsdag, 02. nov, 2010 21:07

Jeg kan ret hurtigt konstatere, at det der med at skabe en flot lydkulisse, det er de noget bedre til på White Hart Lane end i Parken (hvor 20.000 af tilskuerne sandsynligvis udgøres af jyske familiefædre + afkom).

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. nov, 2010 21:09

McRae skrev:Jeg kan ret hurtigt konstatere, at det der med at skabe en flot lydkulisse, det er de noget bedre til på White Hart Lane end i Parken (hvor 20.000 af tilskuerne sandsynligvis udgøres af jyske familiefædre + afkom).
De prøver vel bare at overdøve Sneijders ego.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 02. nov, 2010 21:18

Valdes er ligeså ringe som han altid har været.

Besvar