Dagens Kampe
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Re: Dagens Kampe
Der blev en af de unge knægte lige skudt ned må man sige.
Og et super mål af en fra Zelina. Den blev skudt ind med et saksespark.
Og et super mål af en fra Zelina. Den blev skudt ind med et saksespark.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Hvorfor er der så stor forskel på lyden, når man skifter imellem 3+ og TV2Sport?
Er det fordi 3+ har de kampe uden stemning eller har de valgt og skrue ned for tilskuer lyden mere end hvad godt er?
Er det fordi 3+ har de kampe uden stemning eller har de valgt og skrue ned for tilskuer lyden mere end hvad godt er?
Ja, Parken = Stamford Library
...og i øvrigt...FCK skal satme godtnok lære at ramme det mål. De skulle have ført 6-0 på nuværende tidspunkt.
...og i øvrigt...FCK skal satme godtnok lære at ramme det mål. De skulle have ført 6-0 på nuværende tidspunkt.
Hvis FCK ikke går videre idag, så har de da kun sig selv at bebrejde... Hold da op med chancer de brænder!
Det er ikke meget galt. Der er det lille område bag det ene mål, hvor alle teenagerne råber, skriger og prøver at lave lidt stemning. Langsiden er godt nok tam.

Er Santin den næstdårligste angriber i verden kun overgået af Berbatov? Hold da op et par afbrændere han har haft i kampen.

- JudgeArdaStudge
Så overlevede Parken.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Mens andre vælger at brokke sig over FCKs brændte chancer (typisk dansk), vil jeg istedet rose dem for at totaldominere et hold, der på forhånd burde være ganske klare favoritter. Jeg synes det er meget imporende at se et på papiret dårligere hold som FCK tage initiativet på den måde. Måske er folk herinde bare blevet så besatte af ideen om at man skal trække sig tilbage og forsvare en 1-0-føring? At de brændte så meget var vel i lige så høj grad ekstrem uheld.
Stort tillykke til FCK herfra. Blandt det bedre jeg har set et dansk hold præstere i CL. Kantspillet var en fryd for øjet, og det var pragtfuldt endelig at få noget offensiv fodboldglæde.
Kan de forresten trække Tottenham?
Stort tillykke til FCK herfra. Blandt det bedre jeg har set et dansk hold præstere i CL. Kantspillet var en fryd for øjet, og det var pragtfuldt endelig at få noget offensiv fodboldglæde.
Nej. Både Spurs og FCK havner i tredje seedningslag.henrik1 skrev: Stort tillykke til FCK herfra. Blandt det bedre jeg har set et dansk hold præstere i CL. Kantspillet var en fryd for øjet, og det var pragtfuldt endelig at få noget offensiv fodboldglæde.
Du kan se mere her.
Held og lykke i Tyrkiet i morgen.
Hvem siger det?henrik1 skrev:Måske er folk herinde bare blevet så besatte af ideen om at man skal trække sig tilbage og forsvare en 1-0-føring?
Man måtte jo derimod konstatere, at de spildte chancer i første halvleg kunne koste FCK dyrt i sidste ende, og at der skulle flere FCK-mål til, før tropperne eventuelt kunne trækkes tilbage.
-
Nej det var jo netop ikke nødvendigt eftersom de kunne gå videre med en 1-0-føring, hvilket de jo også gjorde. Jeg ser ofte kritik af hold der tør noget offensivt og tager chancer. Typisk fordi man vil forsvare vores klassiske tilgang til tingene. Jeg foretrækker til enhver se et hold forsøge, også selvom de brænder. Derfor kan jeg heller ikke forstå hvorfor FCK ikke kan roses for sin indsats. Måske er der bare mange BIF-supportere i denne trådMcRae skrev:Hvem siger det?henrik1 skrev:Måske er folk herinde bare blevet så besatte af ideen om at man skal trække sig tilbage og forsvare en 1-0-føring?
Man måtte jo derimod konstatere, at de spildte chancer i første halvleg kunne koste FCK dyrt i sidste ende, og at der skulle flere FCK-mål til, før tropperne eventuelt kunne trækkes tilbage.

FCK skal bestemt også roses. Men man må godt have lov at kritisere deres ineffektivitet.
-
Selvfølgelig skal man det. Men istedet for kun at fokusere på deres ineffektivitet kunne man jo også rose dem for at de spiller så seværdig fodbold mod et bedre hold i årets vigtigste kamp. Og endda lykkes at dominere totalt. Jeg ser langt hellere et hold forsøge, og være ineffektive, end et hold der bare trækker sig tilbage og forsvarer en 1-0-føring på hjemmebane.McRae skrev:FCK skal bestemt også roses. Men man må godt have lov at kritisere deres ineffektivitet.
Nu vil jeg ikke få det til at lyde som om FCK's præstation ikke var rigtig god, men Rosenborg led en del under savnet af Anthony Annan. Han er by far den bedste af sin type i de nordiske ligaer, så det var et kæmpe afsavn. Det var netop i hans rum, at FCK fik lov til at sætte meget af spillet op.henrik1 skrev:Selvfølgelig skal man det. Men istedet for kun at fokusere på deres ineffektivitet kunne man jo også rose dem for at de spiller så seværdig fodbold mod et bedre hold i årets vigtigste kamp. Og endda lykkes at dominere totalt. Jeg ser langt hellere et hold forsøge, og være ineffektive, end et hold der bare trækker sig tilbage og forsvarer en 1-0-føring på hjemmebane.McRae skrev:FCK skal bestemt også roses. Men man må godt have lov at kritisere deres ineffektivitet.
Netop at han manglede, gjorde at jeg valgte at sætte mine dyrt opsparede penge på FCK-sejr - og de holdt da heldigvis hjem, selvom det blev lidt for nervepirrende til sidst.
Men du har ret i at FCK skal roses for at tage initiativet i kampen. Ståle skal roses for sin holdopstilling, der netop var den helt rigtige på dagen. En ting er nemlig at Rosenborg er sårbare uden Anthony Annan, noget andet er at udnytte det. Så det var en rigtig flot indsats.
Jeg mener dog det er bekymrende at angriberne brænder så mange chancer. Jo sværere modstanderen bliver fremadrettet, desto mere kostbart bliver det. Men måske lever man bare under det simple princip: At gøre hvad der er nødvendigt og så ikke mere. Det gælder så kun for angriberne, da FCK jo netop jagtede flere mål end det ene.
Lad os så håbe at både Brøndby og OB gør arbejdet færdig imorgen, så vi kan få en masse danske hold i Europa. Deres chancer bør være nogenlunde lige gode. OB bør være bedre end Motherwell, der spiller i en skotsk liga, der ikke er set så svag i mange år. Brøndby bør kunne holde hjem efter 2-0 ude, når man ser på holdets nogenlunde stabilitet rent defensivt.
Men i øvrigt tillykke til dig henrik1 og dine ligesindede medfans af FCK.
Hvorfor i alverden skulle Rosenborg være et på papiret bedre hold end FCK? Det er da skudt helt ved siden af. Hvad har Rosenborg præsteret i de senere år?
FCK var i 2006/07 i CL-gruppespillet, hvor de slet ikke tabte hjemme, men tabte tre gange ude.
I 2007/08 røg de knebent ud mod Benfica i CL-kvalen, og kom i UEFA Cup'en hvor de godt nok røg ud af gruppespillet.
I 2008/09 kom de i gruppespillet i UEFA Cup'en og gik videre for på forsmædelig vis at tabe til Manchester City (med Ireland og Robinho i topform).
I 2009/10 tabte tåbeligt til APOEL i CL-kvalen, men nåede knock-out fasen i EL, og blev så tæsket af Marseille (selvom de dominerede den første kamp).
Under Ståle Solbakken har FCK spillet over 50 kampe i europæisk sammenhæng.
Har Rosenborg præsteret noget lignende de senere år? Jeg kan huske de klarede Valencia (har FCK i øvrigt også gjort), og fik 2-2 på Stamford Bridge (hvilket udløste Mourinhos fyring), men ellers har det da skortet på bemærkelsesværdige præstationer.
I national sammenhæng har de begge vundet 7 af de sidste 10 mesterskaber, og så vil jeg vove at påstå at konkurrecen i Danmark er hårdere.
FCK ligger pt. nr. 46 i Europa med 37.430 point sammenlignet med Rosenborgs plads som nr. 91 og 19.275 point.
Hvis man bare kigger på spillermaterialet, så er FCK da også langt bedre spiller for spiller. Rosenborg har måske en Lustig og en Annan og Prica, men som hold og med spillere som Pospech, Ottesen, Wendt, Kvist, Vingaard, Grønkjær, den nye Claudemir og N'Doye er FCK bare stærkere. Nærmest ingen af Rosenborgs spillere ville kunne komme på FCK's hold, mens næsten alle FCK's spillere ville kunne komme på Rosenborgs hold.
Jeg havde da FCK som klokkeklar favorit på forhånd, og ville betragte det som en blamage i samme kategori som APOEL fadæsen, hvis det kiksede.
Det viste sig jo så også, at der ikke var nogen grund til at tro, at FCK skulle være overmatchet - eller bare matchet. I begge kampe - både ude og hjemme - havde FCK bolden over 60 % af tiden, hvilket vidner om at de er et langt, langt bedre hold. Kampen i går skulle jo også være sluttet 5-0 (ok, Rosenborg brændte også lidt, men slet ikke i samme grad).
Altså er FCK's præstation ikke større. Det var intet andet end en pligtsejr.
Vi ville jo heller ikke være totalt oppe og køre hvis Liverpool slog Werder Bremen eller Sevilla ud, men derimod betragte det som en fiasko hvis vi tabte (sat på spidsen).
...
Det bliver spændende at se hvordan FCK klarer sig i gruppespillet. Umiddelbart må en tredjeplads være målsætningen, men med noget lodtrækningsheld kan de godt drømme om avancement til 1/8-dels finalen. Se dét ville være stort.
Lyon er klart bedre hold, men ikke totalt uoverkommelige af dem fra første lag.
I andet lag er Werder, Shakhtar og Panathinaikos overskuelige modstandere. Benfica, Valencia og Marseille har de mødt før.
Heldigvis er Tottenham, som FCK, i tredje lag for hér ville jeg forudse en ydmygelse.
I fjerde lag er alle mulighederne medgørlige, måske med undtagelse af de russiske mestre fra Rubin Kazan.
FCK var i 2006/07 i CL-gruppespillet, hvor de slet ikke tabte hjemme, men tabte tre gange ude.
I 2007/08 røg de knebent ud mod Benfica i CL-kvalen, og kom i UEFA Cup'en hvor de godt nok røg ud af gruppespillet.
I 2008/09 kom de i gruppespillet i UEFA Cup'en og gik videre for på forsmædelig vis at tabe til Manchester City (med Ireland og Robinho i topform).
I 2009/10 tabte tåbeligt til APOEL i CL-kvalen, men nåede knock-out fasen i EL, og blev så tæsket af Marseille (selvom de dominerede den første kamp).
Under Ståle Solbakken har FCK spillet over 50 kampe i europæisk sammenhæng.
Har Rosenborg præsteret noget lignende de senere år? Jeg kan huske de klarede Valencia (har FCK i øvrigt også gjort), og fik 2-2 på Stamford Bridge (hvilket udløste Mourinhos fyring), men ellers har det da skortet på bemærkelsesværdige præstationer.
I national sammenhæng har de begge vundet 7 af de sidste 10 mesterskaber, og så vil jeg vove at påstå at konkurrecen i Danmark er hårdere.
FCK ligger pt. nr. 46 i Europa med 37.430 point sammenlignet med Rosenborgs plads som nr. 91 og 19.275 point.
Hvis man bare kigger på spillermaterialet, så er FCK da også langt bedre spiller for spiller. Rosenborg har måske en Lustig og en Annan og Prica, men som hold og med spillere som Pospech, Ottesen, Wendt, Kvist, Vingaard, Grønkjær, den nye Claudemir og N'Doye er FCK bare stærkere. Nærmest ingen af Rosenborgs spillere ville kunne komme på FCK's hold, mens næsten alle FCK's spillere ville kunne komme på Rosenborgs hold.
Jeg havde da FCK som klokkeklar favorit på forhånd, og ville betragte det som en blamage i samme kategori som APOEL fadæsen, hvis det kiksede.
Det viste sig jo så også, at der ikke var nogen grund til at tro, at FCK skulle være overmatchet - eller bare matchet. I begge kampe - både ude og hjemme - havde FCK bolden over 60 % af tiden, hvilket vidner om at de er et langt, langt bedre hold. Kampen i går skulle jo også være sluttet 5-0 (ok, Rosenborg brændte også lidt, men slet ikke i samme grad).
Altså er FCK's præstation ikke større. Det var intet andet end en pligtsejr.
Vi ville jo heller ikke være totalt oppe og køre hvis Liverpool slog Werder Bremen eller Sevilla ud, men derimod betragte det som en fiasko hvis vi tabte (sat på spidsen).
...
Det bliver spændende at se hvordan FCK klarer sig i gruppespillet. Umiddelbart må en tredjeplads være målsætningen, men med noget lodtrækningsheld kan de godt drømme om avancement til 1/8-dels finalen. Se dét ville være stort.
Lyon er klart bedre hold, men ikke totalt uoverkommelige af dem fra første lag.
I andet lag er Werder, Shakhtar og Panathinaikos overskuelige modstandere. Benfica, Valencia og Marseille har de mødt før.
Heldigvis er Tottenham, som FCK, i tredje lag for hér ville jeg forudse en ydmygelse.
I fjerde lag er alle mulighederne medgørlige, måske med undtagelse af de russiske mestre fra Rubin Kazan.