Du må gerne overholde vores retningslinier mht. omtale af andre spillere/klubber - TAK!Fup skrev:Her gik jeg og troede at du var et godt og anstændigt menneske, McRae. Føj for helvede at man kan synes om de svin!
Dagens Kampe
- Mugge
- Forum administrator
- Geografisk sted: Skive
- Alder: 50
- Kontakt:
Re: Dagens Kampe
@ Hekkem
Super indlæg Hekkem. Som taget direkte ud af min hjerne!
Derudover vil jeg sige at det er fuld fortjent at de to hold er i finalen, ligesom det også har været de gange vi har været i finalen. Vi har selv været ved at brække os over at hører andre fans sige at det er ufortjent at vi er kom i finalen imod Milan fordi vi spillede kedeligt, destruktivt og defensivt fodbold. Men et hold må spille med de midler man nu kan, og det gjorde Inter i går. Forståeligt at de spiller destruktivt når de spiller imod det bedste offensive hold i verden, OG at de i øvrigt har en 3-1 sejr fra hjemmebane OG at de i øvrigt fik et tidligt rødt kort. Fodbold handler i ligeså høj grad om det defensive aspekt som det offensive.
Angående de to finaledeltagers trupper synes jeg nu som tidligere nævnt, at begge hold har nogle rigtige verdensklasse spillere. Jeg vil desværre gå så langt som at sige, at hvis vi har en god trup, så har Inter og Bayern en MEGET god trup. En anden ting er at de to hold har to af de allerbedste trænere i verden. Var ved at brække mig da jose mourinho åbenbart havde behov for at gå ned og juble foran Barca's fans ligesom dengang han tyssede af vores fans. Kan simpelthen ikke ta' den mands personlighed, men jeg bukker mig i støvet når jeg ser på hvad den mand han har udrettet.
Og lad os så for HE**** komme i den finale i aften!!!!
Super indlæg Hekkem. Som taget direkte ud af min hjerne!

Derudover vil jeg sige at det er fuld fortjent at de to hold er i finalen, ligesom det også har været de gange vi har været i finalen. Vi har selv været ved at brække os over at hører andre fans sige at det er ufortjent at vi er kom i finalen imod Milan fordi vi spillede kedeligt, destruktivt og defensivt fodbold. Men et hold må spille med de midler man nu kan, og det gjorde Inter i går. Forståeligt at de spiller destruktivt når de spiller imod det bedste offensive hold i verden, OG at de i øvrigt har en 3-1 sejr fra hjemmebane OG at de i øvrigt fik et tidligt rødt kort. Fodbold handler i ligeså høj grad om det defensive aspekt som det offensive.
Angående de to finaledeltagers trupper synes jeg nu som tidligere nævnt, at begge hold har nogle rigtige verdensklasse spillere. Jeg vil desværre gå så langt som at sige, at hvis vi har en god trup, så har Inter og Bayern en MEGET god trup. En anden ting er at de to hold har to af de allerbedste trænere i verden. Var ved at brække mig da jose mourinho åbenbart havde behov for at gå ned og juble foran Barca's fans ligesom dengang han tyssede af vores fans. Kan simpelthen ikke ta' den mands personlighed, men jeg bukker mig i støvet når jeg ser på hvad den mand han har udrettet.
Og lad os så for HE**** komme i den finale i aften!!!!

Det siger lidt om, hvor ensidigt Champions League er blevet domineret af engelske hold og Barcelona de sidste par sæsoner, når det kan være en overraskelse at se de 4-dobbelte italienske mestre og Tysklands klart stærkeste mandskab i en finale. Det er rart med forandring, nu da Liverpool ikke kan spille med om trofæet. Første gang siden 2004, at et engelsk hold ikke er i finalen.henrik1 skrev:Hvem havde troet på en finale mellem Bayern München og Inter? To hold uden skræmmende spillere på papiret. Jeg synes det er forfriskende med noget nyt. Jeg håber dog også på Bayern i finalen.
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Her er vi så uenige Hekkem.Hekkem skrev:Inter havde en 3-1 sejr fra første opgør. Hvilket udgør, de ikke nødvendigvis skal angribe. Jeg synes dog de startede meget svagt og var alt for passive fremadrettet. Jeg havde forventet et Intermandskab, der i de første 20 minutter ville sætte pres på Barcelonas ikke imponerende bagkæde. En bagkæde der kan presses til at lave fejl, fordi de spiller for spiller ikke har samme tekniske kvalitet som de offensive spillere. Da de først kommer en mand i undertal, synes jeg, det er logisk de vil forsvare med alle mand. Taktisk undrede jeg mig dog over, de to angribere blev sat ud som yderste midtbanespillere, og Sneijder som hængende angriber. Men når man lige vender den, så er det rigtig godt set, at sætte Eto'o med sin hurtighed ud og afdække venstre siden, hvor Messi jo huserer. Så er der 2 yderst kompetente spillere, Eto'o og Zanetti, til at opvarte Messi.
Kigger man på Barcelona, ser man samtidigt de er svækket rent teknisk i forhold til sidste år. Deres højt anlagte spil, er der 4-5 spillere der ikke har de rette tekniske kvaliteter til at kunne udføre. Gabriel Milito, Toure, Pique og Busquets har de mangler. Deres pasningspil er for usikkert og for langsomt. Det er lige før jeg også vil sætte Ibrahimovic i den gruppe også. Det hele afhænger af om Xavi kan finde afleveringerne til enten Messi eller til Pedro. Når Andres Iniesta ikke kan spille, så er der langt fra hans niveau til de næstbedste. Der er ikke alternativer af rette tekniske format, til at erstatte enten Xavi eller Iniesta. Busquets, Toure er for langsomme i deres omgang med bolden, til Barcelona kan praktisere det spil de så gerne vil. Er jeg så den eneste der går og tænker Fabregas?
Det er en taktisk fejl af Pep Guardiola at sætte Gabriel Milito på venstre back. Det skulle Guardiola have reageret på allerede efter udvisningen og sætte Maxwell ind. Det sker så ved efter pausen, men det kunne ligeså godt være sket lige efter udvisningen. Forstår heller ikke hvorfor Jefren står foran Thierry Henry i køen til at blive skiftet ind, når man mangler 2 mål for at gå videre. Barcelona skulle have skiftet stil efter udvisningen, og gået over til at spille mod to centrale angribere, og kun 3 forsvarsspillere.
Fair nok man ikke kan lide italiensk fodbold, men Barcelona var nu ikke et hak bedre. Derudover var der ikke én italiener på banen. Men måske man ikke kan lide Argentinere, Brasilienere, Hollændere, Rumænere eller Camerounianere?
Inter Milan vinder på Barcelonas mangler. Både taktisk, men også tekniske mangler.
Synes nu nok Bayern på papiret har klasse spillere. Ribery, Lahm og Robben hører til blandt verdens bedste. Van Buyten, Van Bommel og Olic i kategorien under verdensklassen. Klose og Gomez har været ganske ferme i de senere år i angrebet. Schweinsteiger er blevet genfødt som central midtbanespiller i stedet for kantspiller.henrik1 skrev: Hvem havde troet på en finale mellem Bayern München og Inter? To hold uden skræmmende spillere på papiret. Jeg synes det er forfriskende med noget nyt. Jeg håber dog også på Bayern i finalen.
Venstre back er et stort problem - kan ligeså godt være højre back, da Lahm, uden at miste niveau, godt kan spille venstre back - og det skal de have løst for at være et komplet mandskab. Man kan også undre sig over boldsikkerheden i midterforsvaret, hvor de blev udstillet mod man utd. Normaltvis mener jeg dog ikke det er et større problem, da både Van Buyten og Demichelis har forholdsvis god teknik. Demichelis spillede nok sit bedste fodbold sidste sæson, da han var mere anvendt som central midtbanespiller.
Skal man sammenligne dels med vores hold, og dels med det hold Bayern havde for bare nogle sæsoner siden, så er Bayern et på papiret svagere hold idag. Jeg vil ikke mene de på papiret er stærkere end vores hold. Forskellen er bare at Van Gaal, i min øjne, er en meget bedre træner end Rafa, da han satser på kanterne istedet for "midten". Alle de klassespillere su nævner Bayern har, er jo alle kantsspillere. Lahm, Ribery, og især Robben har været stærkt bidragende til Bayerns succes. Husk på at de for bare nogle år siden havde Klose og Toni på top. Jeg synes ikke Olic er skræmmeden, og han var meget middelmåddig før han kom til Bayern. Van Gaal har dog formået at hive det bedste ud af ham iår, og han får meget støtte af sin midtbane. Midterforsvaret hos Bayern er svagt. Især efter de mistede Lucio. Den centrale midtbane er god, men ikke ligeså god som vores. Ergo synes jeg samlet set, også henset til bredden, at Liverpool og Bayern har nogenlunde lige stærke hold. Bayern har bare været smartere, og satset på kanterne.
Jeg er iøvrigt enig med AJ i at det er lækkert med afveksling. Det er også en af grundene til at jeg hylder Barcas exit. Men at give Barcas offensive fodbold skylden er forkert. Det er rigtigt, at de i høj grad mangler nogle andre strenge at spille på (ligesom Arsenal). Men det gør vi jo også, og det er der mange andre defensive hold der også gør. Problemet for mig ligger i at finalen var blevet en tvangstanke for Barcelona. Ligesom Lyon tror jeg helt enkelt ikke de kunne modstå presset. Et andet problem hedder Zlatan Ibrahimovic. Hvor en spiller han end må være, så passer han ikke godt ind i Barcelona. Det har denne første sæson tydeligt besvist. Han er for langsom og for stillestående, og han er ikke en naturlig goalgetter. Derfor synes jeg også det var mærkeligt at Pep har ændret på konceptet blot for at få plads til Zlatan. Men det skyldes jo nok stolthed og økonomi.
En anden væsentlig faktor er så også Jose Mourinho. Han sammenlignes i denne tråd med Rafa. Det er jeg slet ikke enig i. For mig er Mourinho meget større. Han kan forvandle de fleste hold til mesterhold, han er desuden en mester i det psykiske spil, og han formår meget bedre at afbalancere sine hold rigtigt end Rafa gør det.
Iøvrigt kan det bemærkes, at Mourinho postmatchinterviewet sagde, at det aldrig var Inters mål at spille på den måde de gjorde, men at man faktisk kom for at score mål og overraske. Men at udvisningen ændrede hele taktikken. Dette kan man jo så selv vælge om man vil tro på eller ej, men Mourinho plejer jo gerne at sige sin ærlige mening.
@AJ:
Helt enig i dit indlæg. Men hvor er jeg dog træt af at høre udtrykket "en sejr for fodbolden". Fodbolden, i sig selv, kan aldrig sejre. Der findes ikke et facit på hvordan fodbold bør spilles. Men det er vel også essensen i dit indlæg.
Desuden synes jeg at det er dybt dobbeltmoralsk, som Liverpool-fan at kalde Inters taktiske sejr for en nederlag for fodbolden, når vi netop selv har haft så meget succes i Champions League nærmest udelukkende på taktiske pragtpræstationer.
@Henrik1:
At kalde den en finale mellem to hold uden skræmmende spillere, er da godt nok noget af en undervurdering af begge hold. Julio Cesar, Maicon, Cambiasso, Eto'o, Ribery, Robben og Lahm, bare for at nævne nogen, er da blandt verdens allerbedste spillere på deres respektive positioner.
Du siger desuden at Bayerns trup er omtrent på samme niveau som vores. Men du så heller ikke at vi er i besiddelse af nogle skræmmende spillere?
Mht. Mourinho, så kan jeg ikke andet end at synes hans opførsel i forbindelse med dette opgør, har været lidt cool. Jeg elsker måden han reagere på, da Xavi i forbindelse med den første kamp, spørger om Mourinho har været nede og snakke med hans portugisiske ven (dommeren). Mourinho svarer så koldt igen om Xavi har snakket med dommeren fra sidste års Champions League, hvor Barcelona jo slog Chelsea ud med stor hjælp fra en af de værste dommerpræstationer i lang tid.
Det synes jeg nu er meget cool.
Helt enig i dit indlæg. Men hvor er jeg dog træt af at høre udtrykket "en sejr for fodbolden". Fodbolden, i sig selv, kan aldrig sejre. Der findes ikke et facit på hvordan fodbold bør spilles. Men det er vel også essensen i dit indlæg.
Desuden synes jeg at det er dybt dobbeltmoralsk, som Liverpool-fan at kalde Inters taktiske sejr for en nederlag for fodbolden, når vi netop selv har haft så meget succes i Champions League nærmest udelukkende på taktiske pragtpræstationer.
@Henrik1:
At kalde den en finale mellem to hold uden skræmmende spillere, er da godt nok noget af en undervurdering af begge hold. Julio Cesar, Maicon, Cambiasso, Eto'o, Ribery, Robben og Lahm, bare for at nævne nogen, er da blandt verdens allerbedste spillere på deres respektive positioner.
Du siger desuden at Bayerns trup er omtrent på samme niveau som vores. Men du så heller ikke at vi er i besiddelse af nogle skræmmende spillere?
Mht. Mourinho, så kan jeg ikke andet end at synes hans opførsel i forbindelse med dette opgør, har været lidt cool. Jeg elsker måden han reagere på, da Xavi i forbindelse med den første kamp, spørger om Mourinho har været nede og snakke med hans portugisiske ven (dommeren). Mourinho svarer så koldt igen om Xavi har snakket med dommeren fra sidste års Champions League, hvor Barcelona jo slog Chelsea ud med stor hjælp fra en af de værste dommerpræstationer i lang tid.
Jeg giver heller ikke på den måde Barcas stil skylden for deres exit. I går havde de bare ikke hvad der skulle til, og så kan de ikke forvente at høre hjemme i finalen. Jeg er desuden uenig i Hekkems negative analyse af deres spillere, men lad nu det ligge.
Mht. Inters indstilling tror jeg slet, slet ikke på Mourinho. Selvfølgelig tror jeg på, at de ville prøve at score hvis de fik chancen, men allerede inden udvisningen kunne man se hvor det bar hen. Inter ville stå langt tilbage, og det skyldtes ikke kun, at Barcelona kom blæsende ud af starthullerne - for det gjorde de nemlig ikke.
Mht. Inters indstilling tror jeg slet, slet ikke på Mourinho. Selvfølgelig tror jeg på, at de ville prøve at score hvis de fik chancen, men allerede inden udvisningen kunne man se hvor det bar hen. Inter ville stå langt tilbage, og det skyldtes ikke kun, at Barcelona kom blæsende ud af starthullerne - for det gjorde de nemlig ikke.
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Det var sat lidt på spidsen Mambo. Det er klart der er flere af verdens bedste spillere på de to hold, det nu mere hvis man sammenligner med ManCity, Real Madrid, Barcas og Chelseas hold PÅ PAPIRET. Alle dem du nævner er klassespillere. Og jo, jeg mener vi har nogle verdensklassespillere her og der. Men lige som Bayern er vi ikke pakket med dem på alle positioner. Jeg synes dog Bayern har prioriteret klogere.Mambo skrev:@AJ:
@Henrik1:
Synes Bayern Munchen har en af de bedste midtbaner i verden pt. Ribery - Schweinstieger - Van Bommel - Robben med Pranjic, Hamit Altintop og Tymoshchuk er reserver der kan gå direkte ind og gøre et rigtig godt job. Pranjic er efter min mening en meget undervurderet spiller. En spiller vi også var efter i sommers. Ja, Bayern har mistet deres spilstyrrende midterforsvar i Lucio, der også scorede en del mål. I hans sidste sæson, var han dog bedre end hvad Demichelis er nu. Så derfor er det ikke en svækkelse. Lucio havde brug for luftforandring, og er nu tilbage på hans normale niveau, men god i hans sidste sæson i Bayern Munchen var han altså ikke.
Rensing var første keeper sidste sæson, og han har absolut ikke indfriet de forventninger der var til ham. Derfor er de også blevet forstærket med Butt i målet.
Olic har slået Klose af, det bevidner om klasse for mig. Olic var ikke et ubeskrevet blad i Hamburger, og var faktisk en af Bundesligaens bedste angriber da han var der. Nu er han blevet endnu bedre under Van Gaal, der ligesom Rafael Benitez påskønner hårdt arbejde, hvor han har udviklet sig. Mener han sammen med Diego Milito er en af de bedre angribere i dette års Champions League. To hårdt arbejdende angribere, der er kolde når det gælder og scorer mange mål. Ud af de sidste 6 Champions League kampe, er Olic blevet Man of the Match i de 4. Som flere er inde på herinde, så er Olic lig med Kuyt bare med mere teknik. Jeg værdsætter Kuyt meget højt og Olic er en tand bedre.
Em bedre central midtbane mener jeg ikke vi har pt. Mascherano måske bedre end Van Bommel, kan jeg give dig ret i. Schweinsteiger er så meget bedre end Lucas. Alternativet Tymoshchuk er måske ikke blandt eliten, men dog mere stabil end både Gerrard og Aquilani i denne sæson. Generelt vil jeg mene Gerrard er dem alle overlegne, men det han har udvist denne sæson, er ikke på niveau med det vi kender, og ej heller på niveau med Van Bommel og Schweinsteiger. På Kicker.de har de Schweinsteiger som en af de bedste midtbanespillere i denne sæson i Bundesligaen. Bundesligaen er måske ikke på niveau med Premier League, men at være bedste og Gerrard der har været middelmådig, så er fordelen på tyskerens side.
Bredden så du igår, den er ikke eksisterende for Liverpool. Pacheco der rangeres som et stort talent - han er 19 ligesom Müller - med et højt teknisk niveau. Han formår dog til trods for hans gode teknik, at spille et indkast ud over sidelinjen. Det var en aflevering på 2-3 meter der ryger 1 meter ved siden af medspilleren. Gomez så jeg gerne som Liverpools nye targetman. Han er langt bedre end N'gog, men det er der nu også mange der er. Nu har jeg fuldt Gomez i tre-fire år, og han har udviklet sig til blot at være targetman til også kunne bidrage i det opbyggende spil. Det er så vigtig at en angriber engang i mellem kommer ned i banen, for at få bolden i fødderne. Her er Gomez blevet bedre til at vende selv, eller blot aflevere tilbage. Det skaber dynamik i spillet, at angriberen drages med ind i det opbyggende spil. Han er stor, men har opbygget sig en ganske god teknik. Han er kun 24 år og kan blive endnu bedre.
Venstre back er også vores problem, ligesom det er Bayern Munchens. Badstuber har fået mange roser med på vejen hjemme i bundesligaen, men mod de store og bedre modstandere, der er i Champions League, har han problemer. Insua ser jeg ikke det store lys i. Der står vi omtrent lige med Bayern Munchen. Det central forsvar mener jeg vi også står lige. Carragher er vigtig for Liverpool i organisationen, og kan være yderst vigtig for Aggers udvikling som styrmand i forsvaret. Agger har alt hvad der skal til for at være en af de bedste centrale forsvarsspillere i verden. Teknisk dygtig, rolig med bolden, går ikke i panik, har gode afleveringer, har overblik, sætter sig igennem i taklingerne og er ok på hovedet. Han skal lære at dirigere sine medspillere mere og tage mere styring. På nuværende tidspunkt er Agger og Van Buyten på nær samme niveau. Van Buyten måske mere hovedstødstærk og Agger bedre i det opbyggende spil. Demichelis og Carragher vil jeg normaltvis sige Carragher er bedre, men sæsons start for Carragher står stadig klart i hukommelsen som yderst svag. Så har Demichelis været mere stabil. Ikke ypperste klasse, men ej heller elendig.
Højre back er både Glen Johnson og Philipp Lahm i verdensklasse. I det Glen Johnson har været ude i ca. 3 måneder med en skade, udgør Lahm har en fordel i bedømmelsen. Lahm har måske bedre indlæg, mens Glen Johnson er bedre ved at forsvarer indlæg for modsatte kant. Dog har Glen Johnson svipset et par gange alligevel i denne sæson. Men Lahms hovedspil er ikke imponerende.
På grund af vi ikke har nogle imponerende kanter, er det så vigtigt for os at Torres er med. Uden Torres mangler vi så meget offensivt. Både energi, tempo, driblinger, hovedspil, udfordringer og match afgørende mål kommer fra Torres fødder. Ingen anden har samme pågåenhed som Torres har. Derfor er han i en anderledes klasse end Olic. Ikke anden klasse, men anderledes klasse. For jeg mener begge befinder sig i verdensklasse niveauet.
Kanterne er der vist ingen grund til at sammenligne.
Så jo jeg synes Bayern Munchen har et klart bedre mandskab end vi har. I hvertfald set på hvad der er præsteret i år.
Angående Barcelona, så jo de tabte på deres egen strategi. En strategi de ikke går på kompromis med. Det er da også prisværdigt for os fodboldseere, at de så gerne vil bevare bolden og spille den hurtigt rundt, så hullerne opstår ved at flytte modstanderne så meget, at de kan udnytte de huller. Problemet består i når deres spilleres kvalitet er en anden end den stategi de gerne vil spille efter. Keita er da en ganske god spiller, men pasningsmæssigt er han ikke på niveau med Messi, Xavi og Iniesta. Busquez mener jeg er overvurderet, og mangler taktisk sans, til at ligge som anchorman på midtbanen. Igen med ham, så mangler han også i omgangen med bolden. Yaya Toure så jeg gerne i Liverpool, hvis ikke vi havde Mascherano, men pasningsmester bliver Yaya Toure ikke. De er tre spillere på den centrale del af banen. Den centrale del af banen, er så vigtig for at Barcelonas strategi kan udførers med succes. Det er lettere for modstanderne blot koncentrere sig om at lukke Xavi ned. Der er ikke nogen til at tage over for Xavi, når Iniesta er skadet. Modstanderne har så meget mere vanskeligheder ved både at skulle lukke Xavi og Iniesta ned på samme tid, når man så samtidigt har Messi at skulle forholde sig til.
Angående Zlatan Ibrahimovic, så mener jeg han var den rette angriber at finde til den enlige angriber. Problemet med Ibrahimovic som enlig angriber, er han ikke kan komme på kant med sin direkte modspiller. Det er her han er bedst, hvor han kan angribe med front mod mål. Når han så ikke er vanvittig hurtig, kommer der heller ikke nogen dybdeløb bagom modtandernes forsvar. Derfor bliver Ibrahimovic alt for stillestående, og hans mangler bliver udstillet. Synes stadig Ibrahimovic er en klasse angriber, men han bliver anvendt forkert i Barcelonas strategi.
Rensing var første keeper sidste sæson, og han har absolut ikke indfriet de forventninger der var til ham. Derfor er de også blevet forstærket med Butt i målet.
Olic har slået Klose af, det bevidner om klasse for mig. Olic var ikke et ubeskrevet blad i Hamburger, og var faktisk en af Bundesligaens bedste angriber da han var der. Nu er han blevet endnu bedre under Van Gaal, der ligesom Rafael Benitez påskønner hårdt arbejde, hvor han har udviklet sig. Mener han sammen med Diego Milito er en af de bedre angribere i dette års Champions League. To hårdt arbejdende angribere, der er kolde når det gælder og scorer mange mål. Ud af de sidste 6 Champions League kampe, er Olic blevet Man of the Match i de 4. Som flere er inde på herinde, så er Olic lig med Kuyt bare med mere teknik. Jeg værdsætter Kuyt meget højt og Olic er en tand bedre.
Em bedre central midtbane mener jeg ikke vi har pt. Mascherano måske bedre end Van Bommel, kan jeg give dig ret i. Schweinsteiger er så meget bedre end Lucas. Alternativet Tymoshchuk er måske ikke blandt eliten, men dog mere stabil end både Gerrard og Aquilani i denne sæson. Generelt vil jeg mene Gerrard er dem alle overlegne, men det han har udvist denne sæson, er ikke på niveau med det vi kender, og ej heller på niveau med Van Bommel og Schweinsteiger. På Kicker.de har de Schweinsteiger som en af de bedste midtbanespillere i denne sæson i Bundesligaen. Bundesligaen er måske ikke på niveau med Premier League, men at være bedste og Gerrard der har været middelmådig, så er fordelen på tyskerens side.
Bredden så du igår, den er ikke eksisterende for Liverpool. Pacheco der rangeres som et stort talent - han er 19 ligesom Müller - med et højt teknisk niveau. Han formår dog til trods for hans gode teknik, at spille et indkast ud over sidelinjen. Det var en aflevering på 2-3 meter der ryger 1 meter ved siden af medspilleren. Gomez så jeg gerne som Liverpools nye targetman. Han er langt bedre end N'gog, men det er der nu også mange der er. Nu har jeg fuldt Gomez i tre-fire år, og han har udviklet sig til blot at være targetman til også kunne bidrage i det opbyggende spil. Det er så vigtig at en angriber engang i mellem kommer ned i banen, for at få bolden i fødderne. Her er Gomez blevet bedre til at vende selv, eller blot aflevere tilbage. Det skaber dynamik i spillet, at angriberen drages med ind i det opbyggende spil. Han er stor, men har opbygget sig en ganske god teknik. Han er kun 24 år og kan blive endnu bedre.
Venstre back er også vores problem, ligesom det er Bayern Munchens. Badstuber har fået mange roser med på vejen hjemme i bundesligaen, men mod de store og bedre modstandere, der er i Champions League, har han problemer. Insua ser jeg ikke det store lys i. Der står vi omtrent lige med Bayern Munchen. Det central forsvar mener jeg vi også står lige. Carragher er vigtig for Liverpool i organisationen, og kan være yderst vigtig for Aggers udvikling som styrmand i forsvaret. Agger har alt hvad der skal til for at være en af de bedste centrale forsvarsspillere i verden. Teknisk dygtig, rolig med bolden, går ikke i panik, har gode afleveringer, har overblik, sætter sig igennem i taklingerne og er ok på hovedet. Han skal lære at dirigere sine medspillere mere og tage mere styring. På nuværende tidspunkt er Agger og Van Buyten på nær samme niveau. Van Buyten måske mere hovedstødstærk og Agger bedre i det opbyggende spil. Demichelis og Carragher vil jeg normaltvis sige Carragher er bedre, men sæsons start for Carragher står stadig klart i hukommelsen som yderst svag. Så har Demichelis været mere stabil. Ikke ypperste klasse, men ej heller elendig.
Højre back er både Glen Johnson og Philipp Lahm i verdensklasse. I det Glen Johnson har været ude i ca. 3 måneder med en skade, udgør Lahm har en fordel i bedømmelsen. Lahm har måske bedre indlæg, mens Glen Johnson er bedre ved at forsvarer indlæg for modsatte kant. Dog har Glen Johnson svipset et par gange alligevel i denne sæson. Men Lahms hovedspil er ikke imponerende.
På grund af vi ikke har nogle imponerende kanter, er det så vigtigt for os at Torres er med. Uden Torres mangler vi så meget offensivt. Både energi, tempo, driblinger, hovedspil, udfordringer og match afgørende mål kommer fra Torres fødder. Ingen anden har samme pågåenhed som Torres har. Derfor er han i en anderledes klasse end Olic. Ikke anden klasse, men anderledes klasse. For jeg mener begge befinder sig i verdensklasse niveauet.
Kanterne er der vist ingen grund til at sammenligne.
Så jo jeg synes Bayern Munchen har et klart bedre mandskab end vi har. I hvertfald set på hvad der er præsteret i år.
Angående Barcelona, så jo de tabte på deres egen strategi. En strategi de ikke går på kompromis med. Det er da også prisværdigt for os fodboldseere, at de så gerne vil bevare bolden og spille den hurtigt rundt, så hullerne opstår ved at flytte modstanderne så meget, at de kan udnytte de huller. Problemet består i når deres spilleres kvalitet er en anden end den stategi de gerne vil spille efter. Keita er da en ganske god spiller, men pasningsmæssigt er han ikke på niveau med Messi, Xavi og Iniesta. Busquez mener jeg er overvurderet, og mangler taktisk sans, til at ligge som anchorman på midtbanen. Igen med ham, så mangler han også i omgangen med bolden. Yaya Toure så jeg gerne i Liverpool, hvis ikke vi havde Mascherano, men pasningsmester bliver Yaya Toure ikke. De er tre spillere på den centrale del af banen. Den centrale del af banen, er så vigtig for at Barcelonas strategi kan udførers med succes. Det er lettere for modstanderne blot koncentrere sig om at lukke Xavi ned. Der er ikke nogen til at tage over for Xavi, når Iniesta er skadet. Modstanderne har så meget mere vanskeligheder ved både at skulle lukke Xavi og Iniesta ned på samme tid, når man så samtidigt har Messi at skulle forholde sig til.
Angående Zlatan Ibrahimovic, så mener jeg han var den rette angriber at finde til den enlige angriber. Problemet med Ibrahimovic som enlig angriber, er han ikke kan komme på kant med sin direkte modspiller. Det er her han er bedst, hvor han kan angribe med front mod mål. Når han så ikke er vanvittig hurtig, kommer der heller ikke nogen dybdeløb bagom modtandernes forsvar. Derfor bliver Ibrahimovic alt for stillestående, og hans mangler bliver udstillet. Synes stadig Ibrahimovic er en klasse angriber, men han bliver anvendt forkert i Barcelonas strategi.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Godt indlæg Mambo, og jeg giver dig ret i, der er masser af klassespillere i den kommende Champions League finale. Du glemmer at nævne Zanetti og Diego Milito af Inter spillerne, og måske også Lucio der er tilbage på det niveau vi førhen har set.Mambo skrev:@AJ:
@Henrik1:
Jeg er enig i det meste Hekkem, så jeg vil nøjes med at kommentere på det jeg er allermest uenig i. Du siger Busquets har mangler i pasningsspillet. I mine øjne er han ren verdensklasse udi den disciplin. Selvfølgelig ikke på niveau med Xavi og Iniesta, men det er der ingen der er. Jeg tilskriver Busquets en stor del af æren for, at Barcelona har bibeholdt deres utroligt pasningssikre stil, selv uden Iniesta i store dele af sæsonen.
Og så vil jeg heller ikke kalde Olic verdensklasse, men en kategori (eller to) under. Verdensklasse er snarere Torres, Rooney, Drogba, Ibrahimovic, Tevez, Higuain, Adebayor (selvom han er et svin), van persie, måske nogle flere.
Mht. CL-finalen, så er Ribéry og Motta vel de eneste der er ude med karantæne?
Butt
Lahm, van Buyten, Demichelis, Badstuber
Robben, van Bommel, Schweinsteiger, Altintop
Müller, Olic
Milito
Pandev, Sneijder, Eto'o
Chivu, Cambiasso
Zanetti, Samuel, Lucio, Maicon
Julio Cesar
Jeg tror Altintop starter ligesom mod Lyon hvor han var fremragende. Det eneste der er tvivl om må være hvorvidt Chivu spiller.
Robben-Zanetti duellen bliver spændende at følge. Messi kunne ikke klare den gamle ræv, men kan Robben?
Og så vil jeg heller ikke kalde Olic verdensklasse, men en kategori (eller to) under. Verdensklasse er snarere Torres, Rooney, Drogba, Ibrahimovic, Tevez, Higuain, Adebayor (selvom han er et svin), van persie, måske nogle flere.
Butt
Müller, Olic
Milito
Pandev, Sneijder, Eto'o
Chivu, Cambiasso
Julio Cesar
Jeg tror Altintop starter ligesom mod Lyon hvor han var fremragende. Det eneste der er tvivl om må være hvorvidt Chivu spiller.
Robben-Zanetti duellen bliver spændende at følge. Messi kunne ikke klare den gamle ræv, men kan Robben?
-
- Geografisk sted: danemark
Mon ikk mario gomez er lidt sur på dig lige nu AJ ? Ved godt muller har fået nogle chancer, men mon ikke det er gomez der er foretrukket i finalen ?AJ skrev:Jeg er enig i det meste Hekkem, så jeg vil nøjes med at kommentere på det jeg er allermest uenig i. Du siger Busquets har mangler i pasningsspillet. I mine øjne er han ren verdensklasse udi den disciplin. Selvfølgelig ikke på niveau med Xavi og Iniesta, men det er der ingen der er. Jeg tilskriver Busquets en stor del af æren for, at Barcelona har bibeholdt deres utroligt pasningssikre stil, selv uden Iniesta i store dele af sæsonen.
Butt
Müller, Olic
Milito
Pandev, Sneijder, Eto'o
Chivu, Cambiasso
Julio Cesar
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth
Nej.
Müller startede inde i begge kampe mod Man Utd, begge kampe mod Lyon og i topbraget mod Schalke 04 (hvor han scorede). Alle kampe hvor Gomez startede på bænken. Intet taler for, at det skulle forholde sig anderledes i finalen. Jeg ved ikke hvor du har det fra...?
Müller har spillet 11 CL-kampe i denne sæson - alle fra start.
Gomez har startet 4 gange, og er blevet indskiftet 6.
http://www.liverpoolfc.tv/match/statistics
Müller startede inde i begge kampe mod Man Utd, begge kampe mod Lyon og i topbraget mod Schalke 04 (hvor han scorede). Alle kampe hvor Gomez startede på bænken. Intet taler for, at det skulle forholde sig anderledes i finalen. Jeg ved ikke hvor du har det fra...?
Enig med at Thomas Müller står foran i køen til en offensiv plads end Mario Gomez. I hvertfald i de store kampe, hvor Thomas Müller ofrer sig for holdet i større grad - qva sit store løbepensum - end Mario Gomez. Thomas Müller også mere hængende angriber, eller måske endda offensiv midtbane end han er angriber.AJ skrev:Nej.
Han startede egentlig som højrekant da han slog igennem på Bayerns hold for 1½-2 år siden. Han udgjorde derudover i indeværende sæson en god duo i højre side med Philipp Lahm, da Bayern i sidste gruppespils kamp vandt 4-1 i Torino over Juventus.
Tror du han kommer med til VM?
Tror du han kommer med til VM?