Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » tirsdag, 22. sep, 2009 18:02

Darren Fletcher skulle ikke have haft karantæne i Champions League finalen. Ferdinand skulle ikke have haft 8 måneders karantæne. Sådan kan man blive ved, men alt i alt bliver Manchester United ikke forfordelt.

Dines

Indlæg af Dines » tirsdag, 22. sep, 2009 20:27

Jeg vil gerne indrømme, at United de sidste mange år, har fået mange dommerkendelser med sig på Old Trafford. Det er der ingen tvivl om - mange dommere har svært ved at klare presset med Ferguson, der har en utrolig stor respekt og magt hos dommerne (virker det som om) og ja 76.000 tilskuere på lægterne. Men jeg synes ikke, at Liverpool, Chelsea eller Arsenal skal klage. De får også deres kendelser i løbet af en sæson. Det er primært de små klubber, der ikke har dommerne med sig og i flere tilfælde bliver snydt. Mht til hændelsen i søndags, så er jeg i tvivl. Der lægges 4 minutter til, men grundet Bellamys fejring af scoring, der varer i ca. 45 sekunder +/- og indskiftningen af Carrick i stedet for Anderson bør der lægges ca. 1.15 sekunder mere til +/-. United scorer i 5.25 altså 10 sekunder "for sent" i forhold til dommerens ekstra tillægstid. Dommeren burde nok have fløjtet af efter Rooneys frispark, da den kommer tilbage til midten, men han vurderer, at det fortsat er et angreb åbenbart (jeg aner ikke, hvad går gennem hovedet på ham) og lader derfor spillet køre videre, hvilket så føre til mål. Forkert, men stadig bør City jo ikke miste hovederne og undlade at forsvare. Det var med meget stor sandsynlighed det sidste angreb United havde, så det nytter ikke noget kun at give dommeren skylden for resultatet i sidste ende.

Men ja, United har fået mange tvivlsomme kendelser med sig de sidste år, men det har alle top 4 klubber altså - hvis man ser en opgørelse over fejlkendelser til top 4 klubberne, vil jeg tro, at det stortset udligner sig blandt dem i sidste ende.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 22. sep, 2009 20:46

Dines skrev:Jeg vil gerne indrømme, at United de sidste mange år, har fået mange dommerkendelser med sig på Old Trafford. Det er der ingen tvivl om - mange dommere har svært ved at klare presset med Ferguson, der har en utrolig stor respekt og magt hos dommerne (virker det som om) og ja 76.000 tilskuere på lægterne. Men jeg synes ikke, at Liverpool, Chelsea eller Arsenal skal klage. De får også deres kendelser i løbet af en sæson. Det er primært de små klubber, der ikke har dommerne med sig og i flere tilfælde bliver snydt. Mht til hændelsen i søndags, så er jeg i tvivl. Der lægges 4 minutter til, men grundet Bellamys fejring af scoring, der varer i ca. 45 sekunder +/- og indskiftningen af Carrick i stedet for Anderson bør der lægges ca. 1.15 sekunder mere til +/-. United scorer i 5.25 altså 10 sekunder "for sent" i forhold til dommerens ekstra tillægstid. Dommeren burde nok have fløjtet af efter Rooneys frispark, da den kommer tilbage til midten, men han vurderer, at det fortsat er et angreb åbenbart (jeg aner ikke, hvad går gennem hovedet på ham) og lader derfor spillet køre videre, hvilket så føre til mål. Forkert, men stadig bør City jo ikke miste hovederne og undlade at forsvare. Det var med meget stor sandsynlighed det sidste angreb United havde, så det nytter ikke noget kun at give dommeren skylden for resultatet i sidste ende.

Men ja, United har fået mange tvivlsomme kendelser med sig de sidste år, men det har alle top 4 klubber altså - hvis man ser en opgørelse over fejlkendelser til top 4 klubberne, vil jeg tro, at det stortset udligner sig blandt dem i sidste ende.
Ingen tvivl om at Liverpool, også får sin del af tvivlsomme kendelser, og især på Anfield. Der er heller ingen tvivl om, at manc vandt fortjent. Men som du selv skriver så mener jeg altså, at manc får flere tvivlsomme kendelser med sig, end de andre klubber i "the big four".

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at mr ferguson er er den helt store faktor i dette. At komme i modvind hos ferguson, kan give mange dommere søvnløse nætter. mr ferguson udnytter dette til fulde, og det var også derfor Rafa var ude med sin bredside mod mr. ferguson. Dengang, ligesom nu står jeg 100 % bag Rafa, selvom han også lød noget skinger.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 22. sep, 2009 22:55

Back to topic drenge.

Stakkels Blackpool - det kalder jeg fandme et kosteligt breakdown:

Blackpool - Stoke
1-0: Vaughan 40’
2-0: Clarke 47’
2-1: Higginbotham 77’
2-2: Etherington 78’
2-3: Fuller 80’
3-3: Burgess 81’
3-4: Griffin 90’
Senest rettet af Aarde onsdag, 23. sep, 2009 00:45, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 22. sep, 2009 22:58

aarde skrev:Back to topic drenge.

Blackpool - Stoke
4-3: Griffin 90’
Den lyder til, at have været mere spændende end vores.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 23. sep, 2009 00:02

aarde skrev:Back to topic drenge.

Blackpool - Stoke
4-3: Griffin 90’
Ku' umiddelbart ikke lige forstå, hvorfor de var 'stakkels', for ud fra din opstilling så det jo ud til, at de havde vundet! Men der skulle have stået Stoke - Blackpool, og så giver det straks mere mening!

Lyder til at have været en spændende kamp under alle omstændigheder.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 23. sep, 2009 00:46

Hovsa, der blev lige byttet om på 3-4 og 4-3. Det er rettet. Og så er vi tilbage ved stakkels Blackpool og evigt irriterende Stoke.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 23. sep, 2009 08:37

Brag skrev: Tak for de rosende ord.
Det med at synke så dybt, var faktisk en ros til Hekkem, da jeg mener han normalt er en rigtig god debattør, og troede faktisk godt han kunne se, at sol og vind går nogenlunde lige op i sidste ende.
Vedr. vores hjemmeside, er jeg bestemt heller ikke enige med dem alle, ligesom jeg ikke er enig med alle herinde.
Nu tager jeg denne sag op, men tror du ikke jeg ser nok fodbold til at kunne vurdere om Arsenal, Chelsea, Liverpool, Wigan, Stoke gennemgår af fejldomme? Så tror jeg du undervurderer hvor meget fodbold jeg tillades at se.

'Synke dybt' er åbenbart ganske forskelligt opfattet i hver vores verden. At du ikke kan, vil, har lyst til at se humoren i det oprindelige indlæg kan jeg ikke gøre noget ved. Det står for din egen regning. Måske fordi der er noget om det alligevel, når det nager dig så stor en del.

mr. ferguson har større magt hos dommerstanden i England end nogen anden manager. Det kan du ikke komme uden om. Det er ikke kun noget vi kan se, men alle andre fodboldinteresserede, endda også ikke så fodboldinteresserede, kan se forskellene i dommene.

Den side du henviser til, hvor objektive er de? Hvorledes tolker de en fejlkendelse? Siden er garanteret ganske nyttig og informativ, jeg stiller dog min ret til at betvivle hvorledes det tolkes, hvad der er fejlkendelser. Men som sagt så kender jeg ikke siden.

Fakta er man utd vandt 4-3, hvor det sidste mål falder dybt inde i added-on tillægstiden. Efter reglementet kan det forsvares at lægge 1½ minut til (og alligevel ikke, da Bellamys scoring til 3-3 falder i den ordinære tid, hvorved det skulle være indfattet i den viste tillægstid fra fjerde dommeren), men reglementerne omkring de omstændigheder der nu engang foregik, bliver yderst sjælent overholdt. Så må der altså strammes op enten i reglementerne eller fra dommerstandens side, således disse tvivl kan irettesættes fremover.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » onsdag, 23. sep, 2009 08:40

Lidt sjovt som jeres kamp i går, satte vores debat lidt i perspektiv.
kæmpe opråb, om at vi bliver forfordelt, fordi der blever spillet lidt længere
tid, hvor vi dog trods alt, selv skal score.
modsat jeres kamp, mod leeds, hvor leeds får forkert anulleret et mål,
mascherano skulle have været vist ud, inden han ligger op til jeres mål.
Det kan man da kalde afgørende, dommerfejl.
Ps. så blev der spillet 30 sec ekstra, udover de 4 min der blev lagt til,
uden udskifninger, og fejring af scoring, så det er altså ikke helt unormalt,
der bliver spillet lidt ekstra.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 23. sep, 2009 08:44

Dines skrev:Jeg vil gerne indrømme, at United de sidste mange år, har fået mange dommerkendelser med sig på Old Trafford. Det er der ingen tvivl om - mange dommere har svært ved at klare presset med Ferguson, der har en utrolig stor respekt og magt hos dommerne (virker det som om) og ja 76.000 tilskuere på lægterne. Men jeg synes ikke, at Liverpool, Chelsea eller Arsenal skal klage. De får også deres kendelser i løbet af en sæson. Det er primært de små klubber, der ikke har dommerne med sig og i flere tilfælde bliver snydt. Mht til hændelsen i søndags, så er jeg i tvivl. Der lægges 4 minutter til, men grundet Bellamys fejring af scoring, der varer i ca. 45 sekunder +/- og indskiftningen af Carrick i stedet for Anderson bør der lægges ca. 1.15 sekunder mere til +/-. United scorer i 5.25 altså 10 sekunder "for sent" i forhold til dommerens ekstra tillægstid. Dommeren burde nok have fløjtet af efter Rooneys frispark, da den kommer tilbage til midten, men han vurderer, at det fortsat er et angreb åbenbart (jeg aner ikke, hvad går gennem hovedet på ham) og lader derfor spillet køre videre, hvilket så føre til mål. Forkert, men stadig bør City jo ikke miste hovederne og undlade at forsvare. Det var med meget stor sandsynlighed det sidste angreb United havde, så det nytter ikke noget kun at give dommeren skylden for resultatet i sidste ende.

Godt og anerkendende indlæg Dines. Jeg undskylder mit tvivlsomme udbrud, sidste gang du var herinde. Ikke kun på baggrund af dette indlæg, men fordi jeg overreagerede dengang.

Det fremhævede er netop en af mine bevæggrunde til kampen burde være fløjtet af, samt en af bevæggrundene til hvorfor jeg mener dommeren har været ganske venlig overfor man utd.

Brugeravatar
martinsommer
Geografisk sted: Viborg
Alder: 44

Indlæg af martinsommer » onsdag, 23. sep, 2009 08:45

Brag skrev:Lidt sjovt som jeres kamp i går, satte vores debat lidt i perspektiv.
Hvad mener du med "modsat"? Jeg har set indtil flere indlæg, der har kommenteret på vores held - både ved den annullerede scoring og Mascheranos manglende udvisning. Der er formentlig ingen der har lovet dig, at dette er et 100% neutralt forum.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 23. sep, 2009 08:46

Brag skrev:Lidt sjovt som jeres kamp i går, satte vores debat lidt i perspektiv.
Jeg mener ikke det er en dommerfejl, men et dommerskøn omkring Mascherano. Men ja, når man ser den i langsom så ser det unaturligt ud hans sving med højre arm. Der bliver spillet 30 sekunder ekstra, fordi Liverpool skifter Babel ud med Skrtel.

Det er spekulativt at anspore vi havde scoret eller ej om Mascherano havde været udvist eller ej. Kampen vil ændre karrakter, såfremt Mascherano bliver udvist, hvorpå Liverpool vil sætte sig tilbage og leve på kontra. Ingen aner om hvorvidt kampens udfald i såfald ville forekomme, og derved kun kan være spekulationer.

Brag

Indlæg af Brag » onsdag, 23. sep, 2009 09:03

Hekkem skrev:
Brag skrev: Tak for de rosende ord.
Det med at synke så dybt, var faktisk en ros til Hekkem, da jeg mener han normalt er en rigtig god debattør, og troede faktisk godt han kunne se, at sol og vind går nogenlunde lige op i sidste ende.
Vedr. vores hjemmeside, er jeg bestemt heller ikke enige med dem alle, ligesom jeg ikke er enig med alle herinde.
Nu tager jeg denne sag op, men tror du ikke jeg ser nok fodbold til at kunne vurdere om Arsenal, Chelsea, Liverpool, Wigan, Stoke gennemgår af fejldomme? Så tror jeg du undervurderer hvor meget fodbold jeg tillades at se.

'Synke dybt' er åbenbart ganske forskelligt opfattet i hver vores verden. At du ikke kan, vil, har lyst til at se humoren i det oprindelige indlæg kan jeg ikke gøre noget ved. Det står for din egen regning. Måske fordi der er noget om det alligevel, når det nager dig så stor en del.

mr. ferguson har større magt hos dommerstanden i England end nogen anden manager. Det kan du ikke komme uden om. Det er ikke kun noget vi kan se, men alle andre fodboldinteresserede, endda også ikke så fodboldinteresserede, kan se forskellene i dommene.

Den side du henviser til, hvor objektive er de? Hvorledes tolker de en fejlkendelse? Siden er garanteret ganske nyttig og informativ, jeg stiller dog min ret til at betvivle hvorledes det tolkes, hvad der er fejlkendelser. Men som sagt så kender jeg ikke siden.

Fakta er man utd vandt 4-3, hvor det sidste mål falder dybt inde i added-on tillægstiden. Efter reglementet kan det forsvares at lægge 1½ minut til (og alligevel ikke, da Bellamys scoring til 3-3 falder i den ordinære tid, hvorved det skulle være indfattet i den viste tillægstid fra fjerde dommeren), men reglementerne omkring de omstændigheder der nu engang foregik, bliver yderst sjælent overholdt. Så må der altså strammes op enten i reglementerne eller fra dommerstandens side, således disse tvivl kan irettesættes fremover.
synke dybt, var nok en forkert måde at skrive det på, en undskyldning herfra.
Jo jeg tror du, ser så meget fodbold at du godt kan vurdere det, også derfor det undrede mig.
Jo, ferguson har en vis indflydelse, ingen tvivl om det.
Hvad andre der ikke ser så meget fodbold som os to, mener kan jeg ikke bruge til så meget, hvor mange af dem ,så jeres kamp i går mod leeds?
Jeg har aldrig sagt, det ikke var specielt, med den ekstra spilletid, men dommeren holder sig dog inden for reglerne, og mener stadig at det kunne være gået begge veje.
Jeres kamp i går, bliver afgjort på to store dommerfejl.
Mvh.Brag.

Brag

Indlæg af Brag » onsdag, 23. sep, 2009 09:16

Hekkem skrev:
Jeg mener ikke det er en dommerfejl, men et dommerskøn omkring Mascherano. Men ja, når man ser den i langsom så ser det unaturligt ud hans sving med højre arm. Der bliver spillet 30 sekunder ekstra, fordi Liverpool skifter Babel ud med Skrtel.

Det er spekulativt at anspore vi havde scoret eller ej om Mascherano havde været udvist eller ej. Kampen vil ændre karrakter, såfremt Mascherano bliver udvist, hvorpå Liverpool vil sætte sig tilbage og leve på kontra. Ingen aner om hvorvidt kampens udfald i såfald ville forekomme, og derved kun kan være spekulationer.
Jeg mener at udskifningen, bliver foretaget i ordinære tid, men skal indrømme jeg ikke er helt sikker. Du skriver selv i et tidligere indlæg, at en udskifning i ekstra tiden aldrig, bliver lagt til,så lidt pudsigt den gjorde det i går, i den første kamp efter den her debat.
Nej man kan aldrig vide , hvad der var sket hvis leeds, var kommet foran, og mascherano var blevet vist ud, men til leeds fordel , var det ihvertfald ikke.
Syntes der er større grund til at sætte ? ved dommeren i jeres kamp.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 23. sep, 2009 09:21

Brag skrev: Jeg mener at udskifningen, bliver foretaget i ordinære tid, men skal indrømme jeg ikke er helt sikker. Du skriver selv i et tidligere indlæg, at en udskifning i ekstra tiden aldrig, bliver lagt til,så lidt pudsigt den gjorde det i går, i den første kamp efter den her debat.
Nej man kan aldrig vide , hvad der var sket hvis leeds, var kommet foran, og mascherano var blevet vist ud, men til leeds fordel , var det ihvertfald ikke.
Syntes der er større grund til at sætte ? ved dommeren i jeres kamp.
Hvis du så hvem der var dommer, så var det netop fjerde dommeren fra jeres kamp mod Man City. Mon ikke der er blevet gjort et større eksempel ud af netop man utd vs Man City kampens added-on tillægstid, fra dommerstanden generelt.

Besvar