Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Sinama P
Geografisk sted: Odense

Re: Er dommerne Scum fan????

Indlæg af Sinama P » mandag, 21. sep, 2009 13:20

No maam skrev:
Sinama P skrev:Jeg synes det er lidt sørgeligt at se et Liverpool-forum flyde over med mishagsytrelser over en kamp mellem to hold, som der formentlig er ingen herinde der kan lide, og se langt flere diskutere det end f.eks. vores kamp mod West Ham.

Pommelfeen, emnet diskuteres under de generelle fodboldemner i "Dagens Kampe"-tråden. Det hører ikke hjemme her. Jeg tror for øvrigt, der er andre forklaringer på de seks minutters overtid end at alle dommerne holder med Scum.
Kan du så give mig en forklaring på at Fletcher, med begge støvlers knopper forrest, i en hjemmekamp mod Arse, kan fjerne begge ankler på Asharvin i scums felt på Old Toilet uden at det giver straffe ?
Jeg kunne da prøve, men det ville nok ikke få dig til at ændre mening, så jeg vil blot komme til at kæmpe mod vindmøller. Lad mig i stedet blot konstatere, at jeg ligeledes er i umådeligt dårligt lune over 4-3 scoringen i endnu en (for) lang overtid, samt det faktum, at målet blev scoret af en spiller, som har hængt på plakater over min seng, da jeg var barn.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DaBonks » mandag, 21. sep, 2009 13:47

Det er helt rigtigt at man, hvis man VIRKELIG vil, kan forsvare dommerens uendelige tillægstid.
Det er fint at der bliver opremset en masse regler som gør det ok.

Problemet er at dette som regel ikke sker i andre kampe.
Vil vove at påstå at der i de fleste kampe kun bliver spillet de oprindelige antal ekstraminutter, også selvom der bliver scoret og udskiftet, og hvad ellers.
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 21. sep, 2009 14:35

DaBonks skrev:Det er helt rigtigt at man, hvis man VIRKELIG vil, kan forsvare dommerens uendelige tillægstid.
Det er fint at der bliver opremset en masse regler som gør det ok.

Problemet er at dette som regel ikke sker i andre kampe.

Vil vove at påstå at der i de fleste kampe kun bliver spillet de oprindelige antal ekstraminutter, også selvom der bliver scoret og udskiftet, og hvad ellers.
Netop. Disse regler med at lægger 30 sekunder til, når en spiller skiftes ud i tillægstiden aldrig bliver overholdt.

I denne kamp bliver målet scoret i 89 minut og 51 sekunder. Altså i den ordinære tid. Derfor kan der ikke lægges optil 1 minut tid til i tillægstiden. Tillægstiden her vil være inklusiv denne scorings tid da det sker i den ordinære. Ellers skal dommeren meddele 4. dommeren om dette og tavlen vise hvor lang tid tillægstiden så er på. En ændring der IKKE bliver foretaget og derfor de 4 minutter tæller som den tid der er lagt til de 90 minutters ordinære tid.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Allan

Indlæg af Allan » mandag, 21. sep, 2009 14:45

Jeg forstår ikke helt, hvorfor folk brokker sig så meget over det nu. At ManU får ekstra tillægstid når de har brug for det har stået på i årevis (Fergie-time). At det så sker i en så høj profileret kamp gør bare at der er ekstra fokus på det.

Dommerne dømmer noget anderledes på OT og sådan er det bare, det er blevet en del af gamet...

Brugeravatar
kolind
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 37

Indlæg af kolind » mandag, 21. sep, 2009 14:56

IanRush skrev:Fra The Independent:

Citer:
That late winner: Why Hughes was wrong to question officials' timekeeping

*Fourth official Alan Wiley indicates a minimum four minutes added time.

*Under Premier League rules, the referee can play four minutes plus 59 seconds.

*City score an equaliser – the referee, Martin Atkinson, can add 60 seconds for celebration and restart (Hughes admits it took 45 seconds for play to resume).

*United's Anderson is replaced by Michael Carrick – the referee can add 30 seconds for a substitution.

*In these circumstances, Atkinson is entitled to add two minutes, 29 seconds to the original four minutes.

*Substitute Michael Owen scores for United to win the game on 95 minutes, 25 seconds – well within the allotted time.

Forsvaret af dommeren er avisen i sin gode ret til, og argumenterne får da også tiden til at passe. MEN hvis dette skal være måden( og det skal det jo efter reglerne) at udregne tillægstid på, så vil det danne en helt anden fremtid for længderne af kampe.

5 mål i anden halvleg plus 4 udskiftninger plus en advarsel og alt muligt andet gøgl, vil jo så betyde 6-7-8-9-10 minutters ekstra tid i mange kampe. Hvis FA vælger at gå ud og forsvare( hvis de overhovedet vil kommentere) atkinson i denne sag, så er de også nødt til at følge op på det!

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 21. sep, 2009 22:35

3-2 målet af Flechter sker efter et frispark der aldrig skulle være givet.

Micah Richards er nok ligaens svageste højre back. Er direkte skyld i tre af man utds mål.

Hvor mange gange har man ikke set, at en kamp hvorpå der scores i tillægstiden bliver fløjtet af da bolden gives op igen. Altså ikke lagt noget til for jubelscenerne.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 22. sep, 2009 08:10

Sjovt med forskellighederne

Det er er ligeså 'hårdt' et puf som den Bellamy laver på den såkaldte 'fan' der løb på banen
Billede

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 22. sep, 2009 08:46

THE FOOTBALL ASSOCIATION WOULD LIKE TO MAKE ALL PREMIER LEAGUE TEAMS AWARE OFF THE FOLLOWING....

1a. When a visiting team arrives at Old Trafford they must be fully aware that should Manchester United be losing that extra minutes will be added until they score, this is a law that cannot be argued or changed despite any media coverage.
1b. In line with the above should Manchester United not manage to muster enough attacks in the oppositions goal then a penalty will be awarded at the stretford end for any reason deemed fit to the referee
1c. Substitutions made by Manchester united at old trafford around the 90 minute mark when losing will be changed from 30 second add on times to 5 minute add on times, however this rule only applies at Old Trafford and not any where else....
1d. Premier League Officials will be given extra complimentary hotel accomodation and hospitality packages based on their desicions during any games at Old Trafford

Brugeravatar
kolind

Indlæg af kolind » tirsdag, 22. sep, 2009 09:41

1.e After any game at Old Trafford there will be a private reception, only including FA-personel, mr. ferguson Ferguson and two bottles of whiskey

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 22. sep, 2009 09:55

IanRush skrev:Fra The Independent:

Citer:
That late winner: Why Hughes was wrong to question officials' timekeeping

*Fourth official Alan Wiley indicates a minimum four minutes added time.

*Under Premier League rules, the referee can play four minutes plus 59 seconds.

*City score an equaliser – the referee, Martin Atkinson, can add 60 seconds for celebration and restart (Hughes admits it took 45 seconds for play to resume).

*United's Anderson is replaced by Michael Carrick – the referee can add 30 seconds for a substitution.

*In these circumstances, Atkinson is entitled to add two minutes, 29 seconds to the original four minutes.

*Substitute Michael Owen scores for United to win the game on 95 minutes, 25 seconds – well within the allotted time.
Tja, men her står det sort på hvidt - http://www.fifa.com/flash/lotg/football/en/Laws7_02.htm
Allowance for Time Lost
Allowance is made in either period for all time lost through:

* substitution(s);

* assessment of injury to players;
http://www.fifa.com/flash/lotg/football/en/Laws7_03.htm
Allowance for Time Lost

* removal of injured players from the field of play for treatment;

* wasting time;

* any other cause.

* The allowance for time lost is at the discretion of the referee.
Altså der står intet om, når man scorer i den ordinære tid, og jubelscenerne herefter går ind i tillægstiden skal lægges yderligere til. Men det er op til dommeren.

Her kan man se det er i den ordinære tid målet bliver scoret

Billede

Hvilket man kan se at målet er scoret i ordinær tid, derfor burde være inkluderet i de 4 minutters tillægstid.

Her en berretning fra den tidligere engelske topdommer, Graham Poll.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... fford.html
In my after dinner speech I often tell how I got the ‘hairdryer’ from mr. ferguson Ferguson on one of my first visits to Old Trafford for not knowing one of the rules of football; at the home of Manchester United you play until they win!

For as long as I can remember fans have had the suspicion that Ferguson has an influence over referees decisions and appointments - a suspicion I cannot share - and with Mike Riley - one of ‘Fergie's favourites’ - having taking over as the head of refereeing for the PGMOL, they will be looking even closer at the referees at the home of the Champions.

However, Ferguson was not pleased at having Martin Atkinson appointed for Sunday’s derby, a man he has still not forgiven for what he believed was a performance that eliminated United from the FA Cup against Portsmouth two seasons ago.

Maybe after this pulsating game was decided by a late, late winner from Michael Owen, Atkinson will be welcomed back any time.

Laws of the game are specific in saying that “the allowance for time lost is at the discretion of the referee” and so Atkinson cannot be faulted technically for finding an extra three minutes in addition to the four minutes he allowed at the end of the second half.

I struggled to see where the additional, additional time came from which enabled United to score the winner. Alan Wiley, the fourth official showed the time allowed - as decided by Atkinson - as four minutes, which I felt was reasonable given the substitutions and number of goals.

There was one further substitution in the time allowed, Carrick for Anderson, for which 30 seconds is usually allowed. I therefore expected the final whistle at 94.30, as did Mark Hughes.

The Owen winning goal was timed at 95.28 and so I could fully understand the City boss’s frustration. When you’ve worked so hard to come back three times and feel that you’ve earned a point in a key match it must be galling to concede such a goal.

Such is football with the laws as they stand, though.

I would like to see an amendment to the law relating to time-keeping, whereby an independent time keeper actually records the amount of time the ball is in play.

Then once that time reaches 45 minutes the referee is informed and the half ends at the next natural stoppage.

Of course that will never be brought in, with the footballing authorities so adamant that the laws must be the same for all levels of football, but for me it really is time for change.
Når nu dommeren var så optaget af at lægge den rigtige tid til, hvorfor bliver der så kun lagt 15-20 sekunder til efter man utds scoring i tillægstiden, når de nu jubler ligeså længe som Man City gjorde ved Bellamy scoringen?

Her lidt mere spændende læsning omkring tillægstiden på old trafford kontra Anfield, Stamford Bridge og Emirates.
http://www.guardian.co.uk/football/2009 ... ppage-time
Senest rettet af Hekkem tirsdag, 22. sep, 2009 10:13, rettet i alt 1 gang.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 22. sep, 2009 09:58

kolind skrev:1.e After any game at Old Trafford there will be a private reception, only including FA-personel, mr. ferguson Ferguson and two bottles of whiskey
Note: The amount of whiskey offered to the FA personel will, as was the case in part 1d, be decided in relation to the decisions of the Premier League Officials during the game at Old Trafford. Is the Manchester United crew not entirely satisfied with these, the FA personel will not be granted any of the whiskey - instead, the full amount will go to mr. ferguson Ferguson.

Brugeravatar
kolind

Indlæg af kolind » tirsdag, 22. sep, 2009 10:14

1.f If mr. ferguson Ferguson, at some point, decides to retire from manchester united football club, he will immideately enter in a top position in the National Football Association.

1.f 2 mr. ferguson Ferguson will, of course, still be allowed to work as a hairdryer, in the long quiet corridors of Old Trafford!

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » tirsdag, 22. sep, 2009 11:44

Hekkem skrev:THE FOOTBALL ASSOCIATION WOULD LIKE TO MAKE ALL PREMIER LEAGUE TEAMS AWARE OFF THE FOLLOWING....

1a. When a visiting team arrives at Old Trafford they must be fully aware that should Manchester United be losing that extra minutes will be added until they score, this is a law that cannot be argued or changed despite any media coverage.
1b. In line with the above should Manchester United not manage to muster enough attacks in the oppositions goal then a penalty will be awarded at the stretford end for any reason deemed fit to the referee
1c. Substitutions made by Manchester united at old trafford around the 90 minute mark when losing will be changed from 30 second add on times to 5 minute add on times, however this rule only applies at Old Trafford and not any where else....
1d. Premier League Officials will be given extra complimentary hotel accomodation and hospitality packages based on their desicions during any games at Old Trafford
Hej hekkem.
Syntes du er for god en debattør, til at synke så dybt.
selvfølgelig skal dommeren ligge tid til for jubelscenerne, og han kan jo ikke bede
fjerdedommeren om at signalere f.eks. 50sec ekstra.
Desuden har dommeren ret til at ligge 59 sec oveni, da man kun kan vise i hele min.
59 sec+30 sec for udskifning=1 min og 29 sec, og owens mål bliver scoret efter,
1 min og 26, udover de 4min der er vist, og det er endda uden ekstra tid for jubelscener.
Desuden undrer debatten mig lidt, da stillingen jo er 3-3 og ikke 3-2 til city, for
det er jo ens for begge hold, og city har jo også muligheden, for at gå efter de
tre point, og jeg tror ikke i havde skrevet det samme hvis city havde scoret.
Mvh.Brag.

No maam

Indlæg af No maam » tirsdag, 22. sep, 2009 12:57

Brag skrev:
Hekkem skrev:THE FOOTBALL ASSOCIATION WOULD LIKE TO MAKE ALL PREMIER LEAGUE TEAMS AWARE OFF THE FOLLOWING....

Hej hekkem.
Syntes du er for god en debattør, til at synke så dybt.selvfølgelig skal dommeren ligge tid til for jubelscenerne, og han kan jo ikke bede
Desuden har dommeren ret til at ligge 59 sec oveni, da man kun kan vise i hele min.
1 min og 26, udover de 4min der er vist, og det er endda uden ekstra tid for jubelscener.
Desuden undrer debatten mig lidt, da stillingen jo er 3-3 og ikke 3-2 til city, for
det er jo ens for begge hold, og city har jo også muligheden, for at gå efter de
tre point,
og jeg tror ikke i havde skrevet det samme hvis city havde scoret.
Synke så dybt ?
Hekkem bruger humor til at belyse situtionen med, noget som er en stor del af danskernes kultur!
Og som Homer Simpson plejer at sige "it´s funny cause it´s true"

Det var united der var i momentum så nej, City havde ikke muligheden for at score, og dermed var det ikke lige for begge mandskaber.

Hekkem, mht. 3-2 målet, så vil jeg give dig ret i at der ikke var frispark. Evra har ingen anden intention end at falde og få frispark da han vil drible gennem Richards og den anden City spiller. Der er ingen der rører ham men alligevel falder han med et brag. Man skulle næsten tro han havde spillet på hold med ronaldo og Van Nistelroy :P

Eneste forskel ville selvfølgelig være at Van nistelroy havde fået et straffe når han nu var så tæt på feltet :D (beklager Brag der var den med humoren igen)

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » tirsdag, 22. sep, 2009 13:11

No maam skrev:
Brag skrev:

Hej hekkem.
Syntes du er for god en debattør, til at synke så dybt.selvfølgelig skal dommeren ligge tid til for jubelscenerne, og han kan jo ikke bede
tre point,
og jeg tror ikke i havde skrevet det samme hvis city havde scoret.
Synke så dybt ?
Hekkem bruger humor til at belyse situtionen med, noget som er en stor del af danskernes kultur!
Og som Homer Simpson plejer at sige "it´s funny cause it´s true"

Det var united der var i momentum så nej, City havde ikke muligheden for at score, og dermed var det ikke lige for begge mandskaber.

Hekkem, mht. 3-2 målet, så vil jeg give dig ret i at der ikke var frispark. Evra har ingen anden intention end at falde og få frispark da han vil drible gennem Richards og den anden City spiller. Der er ingen der rører ham men alligevel falder han med et brag. Man skulle næsten tro han havde spillet på hold med ronaldo og Van Nistelroy :P

Eneste forskel ville selvfølgelig være at Van nistelroy havde fået et straffe når han nu var så tæt på feltet :D (beklager Brag der var den med humoren igen)

Kan godt være det er humor, men den beskriver den almene holdning herinde, og det syntes jeg at hekkem er for god en debattør, til at hoppe med på.
Ang, frisparket, ja det er der måske ikke, men come on, så bliver vi også snydt for et hjørne, som vi evt. kunne have scoret på, ihvertfald mod jer,undskyld det var humor.
Mvh.Brag.

Besvar