Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Nu er OB foran 1-0 (og samlet 2-3) - det står altså ikke helt katastrofalt til med dansk fodbold, selvom vi har fået nogle grimme hak i tuden. Og så skal man midt i kritikken af FCK huske på, at de stadig er med i Euro-League - selvom det ikke er The Main Course, så smager det dog lidt af fugl. Og de bliver velsagtens seeded til gruppespillet, hvilket skulle betyde, at de får en god chance til at vaske stanken af fiasko lidt væk.
Uden at tage æren fuldstændigt fra OB, så er begge deres mål indtil videre sat ind af Genoa selv, men lidt held skal der jo også til.
Men jeg kunne godt unde Odense en tur i Europa League, for de spiller egentlig bedre fodbold end både FCK og Brøndby.
Men jeg kunne godt unde Odense en tur i Europa League, for de spiller egentlig bedre fodbold end både FCK og Brøndby.
Pisse uheldig udligning i Odense.
Carroll tager den der, hvis ikke AMC uheldigvis retter den af.
Carroll tager den der, hvis ikke AMC uheldigvis retter den af.

En af de store glæder ved sæsonstarten i år har været, at det har været tydeligt at se, at holdt kæmper meget mere for det, end de gjorde i store dele af sidste sæson. Når det kombineres med salget af Toure (der bestemt ikke kunne med Gallas) og Adebayor (der vist til sidst bare ikke kunne med nogen i truppen), der tydeligvis har løftet holdånden, så er sandsynligheden for det gode spil meget større, og vi har nydt det. Vi kunne bestemt trænge til at par forstærkninger, primært en defensiv midt, hvor Song dog har overrasket voldsomt i år med nogle rigtigt gode præstationer, og en extra center back, for der ser truppen lidt tynd ud, målmandsposten må vente, da det ikke har så høj prioritet som de andre positioner. Diaby kan bestemt noget, men han har hidtil været for svingende i sit spil, og han virker på mig mere som en offensiv midt, der kan lave noget defensivt, hvis det er nødvendigt, men han har det helt klart bedst ved siden af en decideret defensiv midt, hans problem er at den i konstellation så kæmper han mod Fabregas om pladsen, og det er ikke nogen reel konkurrence, og placere ham på fløjen i 4-4-2 er spild af en spiller. Jeg har dog på fornemmelsen, at den nys adopterede 4-3-3 passer ham ganske godt, så det bliver spændende at følge hans udvikling gennem sæsonen, for jeg har også på fornemmelsen, at der ligger noget og lurer under overfladen.Hekkem skrev:Jeg lægger stor mærke til jeres fart og pasningsspil er helt oppe i omdrejninger igen. Det er jo en fryd for fodboldøjet, at se hvorledes i kombinere jer frem til mulighederne. Fra Glichy til Eduardo, til Bendtner til Eboue. Det er fantastisk at se på. Straffesparket skulle ikke være dømt, enig i det, men optakten til straffesparket er et rigtig godt forarbejde af Eduardo selv. En bold der burde være tabt, forfølger han og via sin speed kommer forbi en forsvarsspiller, hvortil han prikker den udenom Boruc og falder. Lidt mere rutine havde gjort, han kunne med bedre samvittighed have rejst sig op for et korrekt dømt straffespark. I stedet lader han sig bare falde, hvilket gør Boruc kan trække sig, og lade være med at berøre en allerede faldende Eduardo.
Jeg er imponeret over hvorledes jeres nyerhvervede belgiske midterforsvar udfører. Afleveringer af stor klasse og sikkerhed i forsvarsspillet generelt. Derudover, trods hans ikke alt for imponerende højde, ganske godt med i hovedspillet. Virker til netop den signing i havde behov for i midterforsvaret. Eneste mangel jeg ser på jeres hold nu er en stærk personlighed på den centrale midtbane. Diaby kan blive den spiller der kan udføre den rolle. Jeg kan se flere gode ligheder med ham og (tør jeg nævne det) Patrick Vieira. Diaby mangler dog noget kynisme, men det virker til han er ved at træde i karakter. Jeg vil dog stadig hævde i kan forbedre målmandsposten. Her er i efter Liverpool og Chelsea, hvis vi skal sammenligne med Big Four.
Claus, hvordan ser du jeres hold om få år? Vil de unge, Wilshire, Ramsey, Wallcott osv kunne varetage de vigtige roller de pt. ser ud til at skulle indtage om nogle år?
Med hensyn til de unge, du nævner, så må jeg tildels blive dig svar skyldig. Jeg har simpelthen ikke set tilstrækkeligt mange kampe med Willshire og Ramsey til at kunne bedømme dem, men de to har dog vist lovende takter. Jeg har dog en klar mening om wallcott, og det er at han virkelig skal til at udvikle sig i løbet af denne sæson, før han bliver for gammel og ryger som endnu et falsk håb. Han har efter min smag udviklet sig alt for lidt i løbet af den tid, han har været i klubben, og laver ofte de samme fejl eller tåbeligheder, som han gjorde i starten. Engang imellem har det været så slemt, at jeg er blevet mindet om Rommedahl, når jeg efter 70 minutter sidder og råber af Theo, fordi han endnu engang er løbet direkte ind i en forsvarsspiller og har mistet bolden. Så er der en Traore på left back, der tidligere har leveret meget fine præstationer, men han ser ud til at være gledet lidt ud af holdet igen, så det er noget tid siden, jeg har set ham i aktion, så igen: svar skyldig. Når først Curling Cuppen kommer i gang igen, så bliver det noget lettere at kommentere på de helt unge. Endeligt er det, som du jo sikkert ved, utroligt svært at komme med alt for sikre udtalelser om spiller på de der 16-18 år, for der sker extremt meget i de år, der afgør, om det lykkedes for dem, eller om de bare bliver endnu en spiller i PL, og hvis ikke de er slået igennem når de når 20 eller 21, så er det ikke i Arsenal, de skal regne med at spille i fremtiden, så der er et meget stort "spild". Det blev vist til ret mange ord i forhold til mængden af information, jeg beklager.
KJ
Hvis nogen har bare noget der ligner en fornuftig forklaring, på hvor Lars O tager Demba ud og Helveg ind med 10 min igen, hvor man står og mangler 2 mål, så er jeg lydhør. Vanvids ud/indskiftning hvis man spørger mig. Det er tvivlsomt om de var gået videre med en offensiv indskiftning for Demba, men chancen var unægteligt større end med Helveg
Verden er smask fuld af hyklere....
Som forventet røg OB ud og gør de pisgule og AaB følgeskab - omend OB i modsætning til de to andre godt kan hæve hovederne og føle sig stolte. De danske mestre anno 2010 har intet at skamme sig over!
Og de snart forhenværende mestre fra FCK kan selvfølgelig nå at rette op på rennomeet i gruppespillet - som seeded må de vel få nogle "nemme" modstandere (OB havde jo STOR gavn af at være seedet...!)
Og de snart forhenværende mestre fra FCK kan selvfølgelig nå at rette op på rennomeet i gruppespillet - som seeded må de vel få nogle "nemme" modstandere (OB havde jo STOR gavn af at være seedet...!)
Lagde nogle af jer mærke til Djemba Nyrén's detalje i forbindelse med OB's mål nede i Italien? Her er højdepunkterne fra 3-1 kampen i hvert fald:
http://www.youtube.com/watch?v=g23gNe0Q ... re=related
Sjældent har jeg set noget så genialt!
Det er fandme lækkerier - sjældent at man ser den slags fra et dansk fodboldhold. Men det var nu Demba Nyrén. Ham med J'et og det dobbelte efternavn var knapt så genial igår. Dog gjorde han det selv godt igen:McRae skrev:Lagde nogle af jer mærke til Djemba Nyrén's detalje i forbindelse med OB's mål nede i Italien? Her er højdepunkterne fra 3-1 kampen i hvert fald:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/uefa-cup ... -ham-ihjelTipsbladet skrev:Djemba-Djemba: Troede jeg havde slået ham ihjel
OB's midtbanespiller flæskede Genoa-spilleren Ivan Juric så hårdt, at den kroatiske spiller slugte sin tunge, som OB-spilleren fiskede op.
- Jeg troede, jeg havde slået ham ihjel. Men jeg reddede også hans liv!
Sådan sagde Eric Djemba-Djemba til Ekstra Bladet efter kampen mod Genoa, hvor han bragte sig i yderst uheldigt fokus, da han hensynsløst hamrede ind i Ivan Juric med så stor kraft, at Genoa-spilleren faldt bevidstløs om på banen.
En handling, der både under og efter kampen fik sindene i kog hos Genoa-spillere og ledere.
- Han havde slugt sin tunge, men jeg fik fisket den op af halsen og holdt fast i den, til han bed mig hårdt i fingeren. Så vidste jeg, at han nok skulle klare den.
- Men jeg måtte holde tungen på plads, til lægen var kommet, fortæller OB-playmakeren.
OB'eren virkede nærmest overtændt i kampen mod italienerne, men var efter kampen ikke stolt af sin voldsomme handling, da han havde sine tre døtre siddende på tribunen på Fionia Park.
aarde skrev:Det er fandme lækkerier - sjældent at man ser den slags fra et dansk fodboldhold. Men det var nu Demba Nyrén. Ham med J'et og det dobbelte efternavn var knapt så genial igår. Dog gjorde han det selv godt igen:McRae skrev:Lagde nogle af jer mærke til Djemba Nyrén's detalje i forbindelse med OB's mål nede i Italien? Her er højdepunkterne fra 3-1 kampen i hvert fald:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/uefa-cup ... -ham-ihjelTipsbladet skrev:Djemba-Djemba: Troede jeg havde slået ham ihjel
OB's midtbanespiller flæskede Genoa-spilleren Ivan Juric så hårdt, at den kroatiske spiller slugte sin tunge, som OB-spilleren fiskede op.
- Jeg troede, jeg havde slået ham ihjel. Men jeg reddede også hans liv!
Sådan sagde Eric Djemba-Djemba til Ekstra Bladet efter kampen mod Genoa, hvor han bragte sig i yderst uheldigt fokus, da han hensynsløst hamrede ind i Ivan Juric med så stor kraft, at Genoa-spilleren faldt bevidstløs om på banen.
En handling, der både under og efter kampen fik sindene i kog hos Genoa-spillere og ledere.
- Han havde slugt sin tunge, men jeg fik fisket den op af halsen og holdt fast i den, til han bed mig hårdt i fingeren. Så vidste jeg, at han nok skulle klare den.
- Men jeg måtte holde tungen på plads, til lægen var kommet, fortæller OB-playmakeren.
OB'eren virkede nærmest overtændt i kampen mod italienerne, men var efter kampen ikke stolt af sin voldsomme handling, da han havde sine tre døtre siddende på tribunen på Fionia Park.
Det så søreme heller ikke for godt ud: http://www.youtube.com/watch?v=NAwzf81I7EY
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever
LIVERPOOL forever
UEFA har åbenbart besluttet at forfølge Eduardo sagen, og det til Wengers store fortrydelse.Hæske skrev:1-0 til Arsenal på et straffe der ikke skulle være dømt.
Edurado filmer og burde have haft et kort for film. En kammi der holder med Arsenal fik lige sendt en sviner afsted til ham.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 223917.stm
Personligt synes jeg, at den bedste måde at komme til film til livs på netop er, at straffe spillerne med karantæne!
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.
Det skal blive interessant, hvis UEFA konsekvent følger den fremgangsmåde, de her anlægger, Jeg har på fornemmelsen, at de vil fortryde det, eller for at citere dagens The Fiver: "While it would certainly make for a better tournament, the inevitable glut of suspensions would result in a player-shortage that would force Uefa to change the format to five-a-side."Janse skrev:Personligt synes jeg, at den bedste måde at komme til film til livs på netop er, at straffe spillerne med karantæne!
Så er der også lidt fnidder med samme straf for samme forbrydelse (gult kort vs. karantæne), og med at den regel der benyttes, at den er så bred, at den også kan benyttes, hvis en spiller appelerer for et indkast han ikke skal have. Reglen ser også ud til at være i modstrid med den generelle regel, at dommeren altid har ret, og den pågældende dommer mener sørme stadig, at der var straffe. Det her kan der komme meget sjov og ballade ud af, og der er sikkert en del advokater, der gnider sig i hænderne allerede nu.
KJ
Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg synes at der store lighedspunkter med Mascherano's udvisning på Old Trafford for en 1½ års penge tilbage.Claus KJ skrev:Det skal blive interessant, hvis UEFA konsekvent følger den fremgangsmåde, de her anlægger, Jeg har på fornemmelsen, at de vil fortryde det, eller for at citere dagens The Fiver: "While it would certainly make for a better tournament, the inevitable glut of suspensions would result in a player-shortage that would force Uefa to change the format to five-a-side."Janse skrev:Personligt synes jeg, at den bedste måde at komme til film til livs på netop er, at straffe spillerne med karantæne!
KJ
Dengang blev Mascherano efter min mening offer for, at der skulle statueres et eksempel. I daværende tilfælde for at spillerne skulle holde deres kæft. Mascherano sagde dengang "For what?" da Torres får et gult kort ved et frispark begået mod ham selv, og bliver smidt ud. I de efterfølgende kampe overfusede bl.a. Wayne Rooney dommeren verbalt uden tiltale.
Giver man nu Eduardo en straf, så statuerer man på samme måde et eksempel, som siger at man vil dette til livs. For der er ingen tvivl om, at det var et kæmpe dive, og så kan Wenger ellers forsøge at bortforklare sig så meget som han vil.
Dermed sagt, at får Eduardo en karantæne, så er det ikke ens betydende med, at der fremover vil blive delt dive-karantæner ud i flæng efterfølgende så vi ender i five-a-side.

-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
@ Mikkel K
Nu har Wenger i (meget lang) artikel sagt, at han mere eller mindre har set alle de episoder, hvor han har sagt, at hans kommentare efter kampen med ikke og have set episoder har været for og beskytte hans spillere. Kan desværre ikke lige finde den.
Nu har Wenger i (meget lang) artikel sagt, at han mere eller mindre har set alle de episoder, hvor han har sagt, at hans kommentare efter kampen med ikke og have set episoder har været for og beskytte hans spillere. Kan desværre ikke lige finde den.
Værs'goHæske skrev:@ Mikkel K
KJ
Jeg er godt klar over, at han beskytter sine spillere. Men det ændrer ikke på, at jeg mener hans svar på hvorvidt der var straffe, var ekstremt vattet.
Der har været KÆMPE store chancer i Chelsea-Burnley!
Der har været KÆMPE store chancer i Chelsea-Burnley!