21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Netop. Synes klart vi har den stærkeste centrale midtbane og forstår slet ikke hvorfor der skal males et skrækbillede på denne måde når vi nu rent faktisk taler om et sted på banen hvor vi er bedst. Ser den slet ikke og giver ingen mening du stiller det op på den måde. Vi mangler på ingen måde centrale midtbanespillere og Lucas er en rigtig god backup. 

BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere
Gerrard's rolle er ikke specielt mere offensiv end vi ofte ser en Ballck/Lampard i. Hvornår er man offensiv midt eller hængende angriber? Same same but different...AJ skrev:Så er der stadig Hargreaves der ligger over. Hvis vi antager, at Gerrard ikke længere bruges på den centrale midt, mangler vi altså stadig én mand mere.Hekkem skrev:Flechter, Anderson - vil jeg foretrække LucasAJ skrev:De klubber vi gerne vil sammenligne os med er vel man utd og chelsea.
man utd: scholes, carrick, hargreaves, fletcher, anderson
chelsea: essien, lampard, ballack, mikel, deco, belletti, mineiro
Liverpool: Alonso, Mascherano og allerede nu knækker filmen i form af Lucas.
Pointen er, at de andre virkelig skal langt ud på mandatlisten før det ser skidt ud.
Snakker vi KUN om defensiv midt så kan du fjerne Ballack og Lampard og Deco fra chelsea samt anderson og scholes fra scum.
man utd: carrick, hargreaves, fletcher
chelsea: essien, mikel, belletti, mineiro
Liverpool: Alonso, Mascherano, Lucas, Aurelio, Spearing
Så er billedet pludseligt vendt på hovedet. Af alle dem som scum og chelsea har til rådighed vil Essien kunne spille så på holdet ofte. Mikkel og Carrick vil måske være en bedre reserve end Lucas, men mener det tæt mellem dem. Resten kan slås på vores reservehold.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Punkt så synes jeg godt nok vi definerer diverse spilleres roller forskelligt. Jeg har ikke lige undersøgt footballlineups, men Gerrard har ikke ofte været andet en hængende angriber, i hvert fald ikke væsentligt mere end Belletti, som jeg for øvrigt ser mindst lige så god som Lucas (dog også væsentligt ældre)
Ballack er måske ikke den spiller han var, men defensivt placeret på banen er han i hvert fald (måske netop derfor). Lampard er ganske rigtigt mere offensiv, men ikke på samme måde, som Gerrard ofte er, en hængende angriber.
Desuden overvurderer i fuldstændig vores centrale midtbane. Når vi har mødt scum og chelsea har vi stort set aldrig haft overtaget på midten, hvilket imo er et kæmpe problem. Vi kan ikke være sikre på at vinde alle fire indbyrdes kampe i næste sæson, hvilket er den eneste grund til at vi er med i mesterskabskampen. Med en ny midtbanespiller, der er bedre offensivt end Lucas (eller Mascherano for den sags skyld) ville vores muligheder mod de defensive hold på Anfield også forbedres.
Ballack er måske ikke den spiller han var, men defensivt placeret på banen er han i hvert fald (måske netop derfor). Lampard er ganske rigtigt mere offensiv, men ikke på samme måde, som Gerrard ofte er, en hængende angriber.
Desuden overvurderer i fuldstændig vores centrale midtbane. Når vi har mødt scum og chelsea har vi stort set aldrig haft overtaget på midten, hvilket imo er et kæmpe problem. Vi kan ikke være sikre på at vinde alle fire indbyrdes kampe i næste sæson, hvilket er den eneste grund til at vi er med i mesterskabskampen. Med en ny midtbanespiller, der er bedre offensivt end Lucas (eller Mascherano for den sags skyld) ville vores muligheder mod de defensive hold på Anfield også forbedres.
Her er det så jeg synes du undervurdere den. Vi har mødt man utd og Chelsea, og vi var faktisk bedre netop centralt end de to hold. Så der ser jeg ikke lige vi har problemet.AJ skrev: Desuden overvurderer i fuldstændig vores centrale midtbane. Når vi har mødt scum og chelsea har vi stort set aldrig haft overtaget på midten, hvilket imo er et kæmpe problem.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Enig med Hekkem (sjovt nokHekkem skrev:Her er det så jeg synes du undervurdere den. Vi har mødt man utd og Chelsea, og vi var faktisk bedre netop centralt end de to hold. Så der ser jeg ikke lige vi har problemet.AJ skrev: Desuden overvurderer i fuldstændig vores centrale midtbane. Når vi har mødt scum og chelsea har vi stort set aldrig haft overtaget på midten, hvilket imo er et kæmpe problem.

Er der noget sted vi har været overlegne ift scum og chelsea så er det da for pokker den centrale midt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Ved jeg nu ikke om vi var mod chelsea i CL, hverken i år eller sidste år for den sags skyld. I PL på broen var vi vel heller ikke ligefrem dominerende, selvom vi havde styr på det.Flemming skrev:Enig med Hekkem (sjovt nokHekkem skrev:Her er det så jeg synes du undervurdere den. Vi har mødt man utd og Chelsea, og vi var faktisk bedre netop centralt end de to hold. Så der ser jeg ikke lige vi har problemet.AJ skrev: Desuden overvurderer i fuldstændig vores centrale midtbane. Når vi har mødt scum og chelsea har vi stort set aldrig haft overtaget på midten, hvilket imo er et kæmpe problem.)
Er der noget sted vi har været overlegne ift scum og chelsea så er det da for pokker den centrale midt.
Mod man utd havde vi på ingen måde overtaget på Anfield og da slet ikke på gamle træfford. I anden halveg blev vi overmatchet og det kunne let være gået galt før 3-1 scoringen.
Sæsonerne forinden har vi som oftest også været den lille (tænker her specielt mod man utd), selvom enkelte undtagelser da forefindes.
Kan overhovedet ikke følge dig, AJ. Nej, ved vores 3-1 nederlag til Chelsea var vi langt underlegne på den centrale midtbane, men det var kun fordi Mascherano var ude. Jeg erindre ikke mange kampe hvor Mascherano ikke har haft fuldstændigt styr på sin direkte modstander. Når trekantskonstelationen Mascherano, Alonso og Gerrard er klar, er det altså yderst sjældent at vi ikke dominere den centrale midtbane.AJ skrev:Ved jeg nu ikke om vi var mod chelsea i CL, hverken i år eller sidste år for den sags skyld. I PL på broen var vi vel heller ikke ligefrem dominerende, selvom vi havde styr på det.Flemming skrev:Enig med Hekkem (sjovt nokHekkem skrev:Her er det så jeg synes du undervurdere den. Vi har mødt man utd og Chelsea, og vi var faktisk bedre netop centralt end de to hold. Så der ser jeg ikke lige vi har problemet.AJ skrev: Desuden overvurderer i fuldstændig vores centrale midtbane. Når vi har mødt scum og chelsea har vi stort set aldrig haft overtaget på midten, hvilket imo er et kæmpe problem.)
Mod man utd havde vi på ingen måde overtaget på Anfield og da slet ikke på gamle træfford. I anden halveg blev vi overmatchet og det kunne let være gået galt før 3-1 scoringen.
Sæsonerne forinden har vi som oftest også været den lille (tænker her specielt mod man utd), selvom enkelte undtagelser da forefindes.
Til gengæld har vores backs sejlet mod mange af de store modstandere.
Du kan ikke finde mange kampe mod scum de seneste par sæsoner hvor vores midtbane har haft styr på noget som helst. Jeg husker tydeligt efteråret 2007 (vores seneste hjemmenederlag i PL) hvor Mascherano slet ikke kunne kontrollere anderson og Gerrard blev låst fuldstændig af hargreaves. Jeg siger jo ikke, at det er de to vi skal skifte ud, men når selv vores gode spillere kan blive de små mod scum og chelsea, så går det jo slet ikke, hvis vi får skader/karantæner derinde. Derfor mener jeg vi skal have en ekstra mand.
Jeg mener helt klart også vi skal have en ekstra mand. For i bredden er vores midtbane svagere end scum og Chelsea. Men vores bedste centrale midtbane opstilling er i mine øjne på niveau med Chelseas og klart bedre end scum.AJ skrev:Du kan ikke finde mange kampe mod scum de seneste par sæsoner hvor vores midtbane har haft styr på noget som helst. Jeg husker tydeligt efteråret 2007 (vores seneste hjemmenederlag i PL) hvor Mascherano slet ikke kunne kontrollere anderson og Gerrard blev låst fuldstændig af hargreaves. Jeg siger jo ikke, at det er de to vi skal skifte ud, men når selv vores gode spillere kan blive de små mod scum og chelsea, så går det jo slet ikke, hvis vi får skader/karantæner derinde. Derfor mener jeg vi skal have en ekstra mand.
Men vi ser altså helt forskelligt på præstationerne mod Chelsea og scum. Hvis vi ser bort fra de to semifinaler mod Chelsea i år, så har Lampard været væk i stort set samtlige kampe mod Chelsea de seneste sæsoner. Og det mener jeg også har været det indtryk de fleste havde efter kampen. Mascherano lignede jo en der spiste Lampard'er, Essien'er og Ballack'er til morgenmad. Derimod var det der eksempelvis tabte Champions League semifinalen sidste sæson vores manglende kreative evner især på fløjen.
Mod scum husker jeg kun vores 3-0 nederlag hvor det virkeligt sejlede, men der sejlede hele holdet også.
Derimod har vi udover midtbanen været scum underlegne på stort set samtlige pladser, hvilket udover denne sæson har betydet en række dårlige resultater mod dem.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Troede man tog gift for ikke og blive gift...
Men stort tillykke til Lucas og konen med brylluppet.

Men stort tillykke til Lucas og konen med brylluppet.
sad lige og overvejede noget: hvis Alonso smutter, kunne Lucas så være hans afløser????
er udemærket klar over at det han har vist ikke har været vildt imponerende, selvom der kom nogle rigtigt gode kampe til sidst på sæsonen (old trafford, for bare at nævne en)
Men han spillede jo aldrig kontinuerligt, og har desuden nu 2 års erfaring i PL, han vil måske kunne oppe han niveau ved at spille som fast mand, istedet for at spille som sporadisk indhopper og afløser for andre spillere.
pointen med dette villse så også være at de 30mio£ vi ville få for Alonso, ville kunne bruges til at styrke holdet på nogle andre områder, ved f.eks at hente en venstrekant i Silva-klassen.
just a thought
er udemærket klar over at det han har vist ikke har været vildt imponerende, selvom der kom nogle rigtigt gode kampe til sidst på sæsonen (old trafford, for bare at nævne en)
Men han spillede jo aldrig kontinuerligt, og har desuden nu 2 års erfaring i PL, han vil måske kunne oppe han niveau ved at spille som fast mand, istedet for at spille som sporadisk indhopper og afløser for andre spillere.
pointen med dette villse så også være at de 30mio£ vi ville få for Alonso, ville kunne bruges til at styrke holdet på nogle andre områder, ved f.eks at hente en venstrekant i Silva-klassen.
just a thought
Wow nu kører det! nye ejere, ingen gæld! vi køber Dzeko og Mata til januar, Maicon, Müller og Lahm til sommer.
Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!
Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Har tænkt nøjagtig samme tanke som Rambo. De fleste af de rygter om Alonso til RM, beskæftiger sig med at pengene skal gå til en offensiv forstærkning.
Og ja, Lucas har to års PL erfaring, og kræver ikke tilvænning til en ny taktik, til en ny klub, eller til en ny liga, så...
Hvis det er tilfældet kræver det lidt justering af taktikken. Jeg ser Lucas som en mere udpræget box-box-spiller end Alonso. Han er lidt mere offensiv og kommer mere ind i feltet.
Og ja, Lucas har to års PL erfaring, og kræver ikke tilvænning til en ny taktik, til en ny klub, eller til en ny liga, så...
Hvis det er tilfældet kræver det lidt justering af taktikken. Jeg ser Lucas som en mere udpræget box-box-spiller end Alonso. Han er lidt mere offensiv og kommer mere ind i feltet.
Hvis Lucas får fast fast spilletid og tillid fra os fans, så tror jeg bestemt han kan udfylde hullet efter Xabi. Tilliden far Rafa er der tydeligvis ellers var han nok skibet afsted. Han er en anden type spiller som er mere målfarlig og arbejder mere over hele banen. Xabi er vel nærmest en moderne Jan Mølby, meget midtercirkel orienteret. Kan Lucas tage det sidste skridt frem, bliver han en super spiller.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Jeg ser stadig et stort lys i Lucas, selvom han kun har vist potentialet i glimt. Problemet er også, at han aldrig får flere kampe i streg til at spille sig varm, og det er måske en del af forklaringen. Men han har samtidig vist, at han er i stand til at gøre et godt job på midtbanen mod de store hold.
For mig at se, så har Lucas til tider virket benovet over at spille blandt vores store stjerner og måske følt, at de nok skulle tage ansvaret. Hvis Lucas får en fast rolle på holdet i den nye sæson, så tror jeg også hurtigt, han finder sig til rette i den rolle og udfylder den, som vi ønsker.
Det er sjovt at se, hvor god vores midtbane er i forhold til scums, og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om den måske er så vigtig igen. Kampene bliver ikke så meget afgjort på midten af banen, som de kloge hoveder påstår, men over hele banen. Er det så ikke vigtigere at forstærke os offensivt, når vi ved, at vi har en Mascherano som oprydder og et fantastisk forsvar nede bagved. Vi har spillet med to holding midfielders i længe, og vi kan lige så godt prøve noget mere offensivt. Vi har tidligere set, at Lucas befinder sig meget bedre, når han ikke har så mange defensive pligter, og det tror jeg også vil komme holdet til gode. Jeg synes i hvert fald, det er værd at eksperimentere med her i træningskampene. Det er helt sikkert også noget, der vil gavne mod de mindre hold, hvor vi så bare skal være mere opmærksomme på kontraangreb.
For mig at se, så har Lucas til tider virket benovet over at spille blandt vores store stjerner og måske følt, at de nok skulle tage ansvaret. Hvis Lucas får en fast rolle på holdet i den nye sæson, så tror jeg også hurtigt, han finder sig til rette i den rolle og udfylder den, som vi ønsker.
Det er sjovt at se, hvor god vores midtbane er i forhold til scums, og så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om den måske er så vigtig igen. Kampene bliver ikke så meget afgjort på midten af banen, som de kloge hoveder påstår, men over hele banen. Er det så ikke vigtigere at forstærke os offensivt, når vi ved, at vi har en Mascherano som oprydder og et fantastisk forsvar nede bagved. Vi har spillet med to holding midfielders i længe, og vi kan lige så godt prøve noget mere offensivt. Vi har tidligere set, at Lucas befinder sig meget bedre, når han ikke har så mange defensive pligter, og det tror jeg også vil komme holdet til gode. Jeg synes i hvert fald, det er værd at eksperimentere med her i træningskampene. Det er helt sikkert også noget, der vil gavne mod de mindre hold, hvor vi så bare skal være mere opmærksomme på kontraangreb.
Et eller andet sted så synes jeg ikke rigtig at Voronin (som åbenbart for en second chance, som vores anden angriber) og Lucas lyder som mesterskabs favoritter. Men hvad, det gør nani, park, fletcher, brown og o'shea heller ikke.
Jeg har altid været meget for Lucas, men tror ikke han kan formå at udfylde et hul på midten efter Xabi Alonso.
Jeg har altid været meget for Lucas, men tror ikke han kan formå at udfylde et hul på midten efter Xabi Alonso.
Stupidity now - Insanaty later