Dagens Kampe
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Re: Dagens Kampe
City har problemer mod West Bromich.
WB havde et skud på stolpen for lidt tid siden og er heldige at bolden ikke går i mål da den ramme målmanden i baghovedet.
Og de forsætter med at presse på.
WB havde et skud på stolpen for lidt tid siden og er heldige at bolden ikke går i mål da den ramme målmanden i baghovedet.
Og de forsætter med at presse på.
Den står stadig 0-0 1/4 inde i kampen...
Det er imo indiskutabelt, at chelsea spiller bedre offensiv fodbold end os. Flot opspil, men Joe Cole bliver blokeret til hjørnespark.
possesion: 78-22 i chelseas favør. De presser everton i bund. Midterforsvaren Alex er vel mere offensiv end eksempelvis Mascherano er for os.
25min: Besad Pienaar samme klasse, som Lescott i venstresiden ville everton komme frem til mere. Førstnævnte har været skyld i flere hurtige boldtab for everton.
Man kan ligefrem se Moyes skubbe bagkæden længere frem på banen nu, og det er med succes, selvom det stadig overvejende er chelsea i boldbesiddelse.
30min: Nu får eveton det første rigtige pres efter en fejl af mikel. Sekunder efter medfører endnu en fejl af pienaar dog en chelsea kontra, men heldigvis skyder joe cole forbi med venstrebenet.
35min: Terry med et overfald på osman, der takseres til rødt kort. Få sekunder inden følte chelsea sig ellers snydt, da hibbert tacklede deco. Osman ser ud til at være okay, men altså direkte rødt. Måske i overkanten, men en advarsel er i hvert fald uomtvistelig.
Det må give everton en fordel. Deres pasninger har hidtil været af ringe karakter, men måske kan den forøgede plads bedre dette problem.
40min : rent taktisk har chelsea skubbet mikel ned i midterforsvaret. De fortsætter ellers indtil videre ufortrødent. Evertons bedste chance pt. er vel et indkast fra phil neville til en af deres mange hovedstødsstærke spillere.
Det røde kort er godt for kampen, da everton nu tør satse mere, medens chelsea stadig ikke spiller henholdende.
42min : frispark til everton lige ude for feltet...og lampard bliver booked og ligeledes ashley cole. Begge for brok
desværre afværges situationen.
Slut på første halveg. Godt resultat for os. Everton har fået mere mod på tilværelsen efter udvisningen og efter frustrationsadvarsler til cashley cole og flampard ser det lovende ud. Gid everton kan formå hvad vi ikke magtede i går...
possesion: 78-22 i chelseas favør. De presser everton i bund. Midterforsvaren Alex er vel mere offensiv end eksempelvis Mascherano er for os.
25min: Besad Pienaar samme klasse, som Lescott i venstresiden ville everton komme frem til mere. Førstnævnte har været skyld i flere hurtige boldtab for everton.
Man kan ligefrem se Moyes skubbe bagkæden længere frem på banen nu, og det er med succes, selvom det stadig overvejende er chelsea i boldbesiddelse.
30min: Nu får eveton det første rigtige pres efter en fejl af mikel. Sekunder efter medfører endnu en fejl af pienaar dog en chelsea kontra, men heldigvis skyder joe cole forbi med venstrebenet.
35min: Terry med et overfald på osman, der takseres til rødt kort. Få sekunder inden følte chelsea sig ellers snydt, da hibbert tacklede deco. Osman ser ud til at være okay, men altså direkte rødt. Måske i overkanten, men en advarsel er i hvert fald uomtvistelig.
Det må give everton en fordel. Deres pasninger har hidtil været af ringe karakter, men måske kan den forøgede plads bedre dette problem.
40min : rent taktisk har chelsea skubbet mikel ned i midterforsvaret. De fortsætter ellers indtil videre ufortrødent. Evertons bedste chance pt. er vel et indkast fra phil neville til en af deres mange hovedstødsstærke spillere.
Det røde kort er godt for kampen, da everton nu tør satse mere, medens chelsea stadig ikke spiller henholdende.
42min : frispark til everton lige ude for feltet...og lampard bliver booked og ligeledes ashley cole. Begge for brok

Slut på første halveg. Godt resultat for os. Everton har fået mere mod på tilværelsen efter udvisningen og efter frustrationsadvarsler til cashley cole og flampard ser det lovende ud. Gid everton kan formå hvad vi ikke magtede i går...
Senest rettet af AJ mandag, 22. dec, 2008 21:53, rettet i alt 1 gang.
- Jæger
- Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
- Alder: 39
Terry sent off
Ja, der er gang i den. 

Everton er jo også totalt kastrerede - de spiller med Cahill og Fellaini på toppen...AJ skrev:Det er imo indiskutabelt, at chelsea spiller bedre offensiv fodbold end os. Flot opspil, men Joe Cole bliver blokeret til hjørnespark.
Chelsea skaber lige så lidt som vi gør og har samme mængde boldbesiddelse som vi normalt har når vi møder hold udenfor top 5. Chelsea kører den pænere rundt end vi gør, det vil jeg give dig!
- Jæger
Flere tåbelig gule kort til Chelsea. Lampard er helt oppe og ringe!
Også i dag synes jeg, det er et fuldt fortjent rødt kort til Terry (som det til Adebayor var det i går). Det er altså potentielt karrieretruende tacklinger, som især Terry disker op med.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
- Jæger
Så kun lige hurtigt det frispark Terry lavede. Det jeg hæftede mig mest ved var hvorfor han overhovedet gjorde det? Der er slet ingen grund til at kaste sig ind i en tackling med knopperne forrest i så ligegyldig en situation på Evertons banehalvdel. Det er sku en dum måde at sætte sit hold i dårlig position.LarsU skrev:Også i dag synes jeg, det er et fuldt fortjent rødt kort til Terry (som det til Adebayor var det i går). Det er altså potentielt karrieretruende tacklinger, som især Terry disker op med.
Så kan Terry da bare lære det. Det er jo en alt for voldsom tackling!
Så er det sku nu at Everton skal udnytte at de er i overtal, og enten holde nullet eller vinde.
Please lad os nu lige få en tidlig julegave..
Så er det sku nu at Everton skal udnytte at de er i overtal, og enten holde nullet eller vinde.
Please lad os nu lige få en tidlig julegave..
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever
LIVERPOOL forever
sker der noget i kampen? fortæl, fortæl...
- Jæger
Spillerne er påvej tilbage til anden halvleg nu. Ivanovic og Drogba skiftes ind istedet for Joe Cole og Anelka fra anden halvlegs start. Er sku bange for at Drogba godt kan skabe ravage i et ikke alt for sikkert Everton forsvar.
Diskussionen om hurtige indskiftninger blusses yderligere op. Dobbelt udskiftning af Scolari pausen. Anelka ud Drogba ind. 1 for 1. Ivanovic ind Joe Cole ud, altså defensivt orienteret.