Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Another Wasted Corner

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Another Wasted Corner » onsdag, 20. aug, 2008 22:15

Mikkel skrev:Tænk hvis Liverpool kunne spille som det spanske landshold.
Ja, det ville være fantastisk.

Målet til 3-0 var jo simpelthen bare klasse!

Det var en nydelse at se på. Og med flere Liverpool spillere på holdet, kan man da ikke lade være med at lege med tanken. Hvad kunne en mand med en helt anden tilgang end Rafa få ud af vores hold? Interessant at se Chelsea under Scolari i hans første kamp, spille en helt anderledes form for fodbold end de gjorde under Mourinho og Grant. Og spillerne var ellers i stor udstrækning de samme.

Men kunne vi, hvis vi fik muligheden, spille som Spanien eller bare noget der minder lidt derom?

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 20. aug, 2008 22:15

Webmartin skrev:Hvem er den gule nr. 14?
aner det ikke.. men den sætning der giver mig en sær følelse af deja vu..

Brugeravatar
Webmartin
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: CPH
Alder: 62

Indlæg af Webmartin » onsdag, 20. aug, 2008 22:22

aarde skrev:
Webmartin skrev:Hvem er den gule nr. 14?
aner det ikke.. men den sætning der giver mig en sær følelse af deja vu..
Nogle er vilde med dansk. Lige nu foretrækker jeg spansk. Især på Liverpool FC's midtbane, hvor Alonso langt fra har udspillet sin rolle.
Bill Shankly, Bob Paisley, Joe Fagan, Ron Moran, Reuben Bennet and Tom Saunders.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 20. aug, 2008 23:27

Another Wasted Corner skrev:

Det var en nydelse at se på. Og med flere Liverpool spillere på holdet, kan man da ikke lade være med at lege med tanken. Hvad kunne en mand med en helt anden tilgang end Rafa få ud af vores hold? Interessant at se Chelsea under Scolari i hans første kamp, spille en helt anderledes form for fodbold end de gjorde under Mourinho og Grant. Og spillerne var ellers i stor udstrækning de samme.

Men kunne vi, hvis vi fik muligheden, spille som Spanien eller bare noget der minder lidt derom?
Ja, det gad jeg også godt at se. Men hvis vi lige holder os til Alonso, så kræver det i hvad fald, at Benitez tør lade ham spille fodbold. Noget vi ikke har set de sidste par år, da vores kære nummer 14 konstant har skulle ligge meget dybt som defensiv garant.

Det paradoksale er jo faktisk, at Mascherano får lov til at gå med frem, men ikke Alonso. Hvis vi vitterligt skal have én midtbanemand fastlåst til at beskytte forsvaret hele tiden, så lad da det i mindste være Mascherano - han gør det alligevel på Argentinas landshold.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 21. aug, 2008 09:52

CYNWAL skrev:Er det mig der er blind -eller er der lige nogen der godt vil forklare mig, hvilke kvaliteter det er det er værd at betale spidsen af en jetjager (det hedder jet-jawer på fynsk) for en spiller som David Silva?

Jeg kan altså ikke se - og ku heller ikke under EM - ret mange glimt at det mange kalder kreativitet og chanche-skabende spil.
I mine øjne ligner han en ordinær boldflytter, der tilfældigvis spiller på et hold med gode boldspillere, som får ham til at se bedre ud, end han egentlig er.
Jeg er også blind.
"We're not racist, we only hate the mancs"

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » torsdag, 21. aug, 2008 10:03

Alex Brockins skrev:
Another Wasted Corner skrev:

Ja, det gad jeg også godt at se. Men hvis vi lige holder os til Alonso, så kræver det i hvad fald, at Benitez tør lade ham spille fodbold. Noget vi ikke har set de sidste par år, da vores kære nummer 14 konstant har skulle ligge meget dybt som defensiv garant.

Det paradoksale er jo faktisk, at Mascherano får lov til at gå med frem, men ikke Alonso. Hvis vi vitterligt skal have én midtbanemand fastlåst til at beskytte forsvaret hele tiden, så lad da det i mindste være Mascherano - han gør det alligevel på Argentinas landshold.
Uden Alonso har vi for ofte kun lange bolde og intet spilopbyggende. Vi så det sidst mod Sunderland. Aggers evner betyder at Alonso kan tillade sig at gå længere frem.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 21. aug, 2008 21:41

Alonso har været min absolutte favorit siden 04/05, og det giver sgu lidt ståpels at se ham fordele boldene på den sublime måde.....mon ikke bevægeligheden er lidt større i den spanske offensiv end hos os? (hvor størstedelen af løbearbejdet bliver udført, når vi ikke er i boldbesiddelse!) - selvfølgelig også det tekniske niveau, men det virkede bare som om Xabi konstant havde spilmuligheder frem ad banen.

Når man sammenligner de fire offensive (udover Xabi og Torres), burde forskellen ikke være stor:
Masch>Senna
Babel>=Capel
Gerrard>=Xavi
...og så lige den højre kant (suk)
Kuyt<<<Iniesta
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Styf
Alder: 33

Indlæg af Styf » fredag, 22. aug, 2008 18:58

Torres og Alonso spillede så godt at det nærmest var underholdende at se Danmark blive ydmyget. Alonso skal under ingen omstændigheder sælges hvilket jeg hele tiden har sagt. Med hensyn til Capel synes jeg også at han ser vildt spændende ud og vi blev jo for et års tid siden kædet sammen med ham men tror ikke at han er realistisk for os mere men ham så jeg i hvert fald gerne at vi købte. Han er urtolig hurtig men har samtidig også en fremragende teknik.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 22. aug, 2008 19:11

Styf skrev:Med hensyn til Capel synes jeg også at han ser vildt spændende ud og vi blev jo for et års tid siden kædet sammen med ham men tror ikke at han er realistisk for os mere men ham så jeg i hvert fald gerne at vi købte. Han er urtolig hurtig men har samtidig også en fremragende teknik.
Ja efter han kom ind overskyggede han vel stort set alle andre, han var virkelig klasse. og tror snild han ville kunne bruges i begge spil systemer, da han faktisk var meget vekslende i sit spil, forstået så han nogen gange slikkede kridt stregen, andre gange trak ind fra fløjen præcis som Garcia gjorde i sin tid
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » lørdag, 23. aug, 2008 07:19

Flot chip af de Maria, i en ellers dødsyg kamp. Godt jeg ikke havde sat uret til at vække mig for den her kamp, vågnede af mig selv så kunne lige så godt glo finalen :D

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » lørdag, 23. aug, 2008 08:01

Aldrig har guldet vel været mere fortjent, tror Argentinas målscore hedder 16-0, Nigeria var dog tæt på at ødelægge clean sheet statistikken, ved adskillige lejligheder.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 23. aug, 2008 08:28

Jeg så kun den sidste halve time af Arg-Nig. Ud fra det vil jeg sige at Nigeria havde fortjent bedre. Mere målsøgende og chanceskabende end Arg, som helt ulideligt begyndte at trække tiden allerede efter deres scorede mål i det 58. minut! Afskyeligt at se på.
Præcis som Riquelme, som absolut må være med på en fribillet. Ham lærer jeg aldrig nogenside at holde af. Mage til fjols skal man til scum for at finde.
Set over hele turneringen er det sikkert fortjent nok med guld til Arg. Jeg har set meget lidt fra den olympiske fodboldturnering, men i dag havde Nigeria fortjent mere.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Kofoed
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Kofoed » lørdag, 23. aug, 2008 17:49

Cisse scorer til 2-1 for sunderland :o
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Mikkel K
Geografisk sted: Århus C
Alder: 36

Indlæg af Mikkel K » lørdag, 23. aug, 2008 18:04

Cissé for Sunderland, og Owen for Newcastle.

Stoke slog i dag Villa 3-2 tre minutter inde i overtiden, ligesom Tottenham hjemme tabte til Sunderland.

Rovers 1 - 1 Hull
LFC 2 - 1 Boro
Newcastle 1 - 0 Bolton
Stoke 3 - 2 Aston Villa
Spurs 1 - 2 Sunderland
WBA 1 - 2 Everton
Billede

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » lørdag, 23. aug, 2008 18:04

Det går sgu skidt for de ambitiøse Spurs.
Godt at Spurs og Villa taber idag. Godt at få lagt afstand til dem fra starten.
Gad vide hvornår hvornår der kommer en "vi sku ha beholdt Cisse" kommentar :D

Besvar