Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Salle
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Salle » søndag, 03. aug, 2008 14:50

FT Chelsea [5 - 0] AC Milan

3' [1 - 0] F. Lampard

8' [2 - 0] N. Anelka

18' [3 - 0] N. Anelka

51' [4 - 0] N. Anelka

58' [5 - 0] N. Anelka

Giftig nok må man sige.

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » søndag, 03. aug, 2008 15:56

Sa11e skrev:FT Chelsea [5 - 0] AC Milan

3' [1 - 0] F. Lampard

8' [2 - 0] N. Anelka

18' [3 - 0] N. Anelka

51' [4 - 0] N. Anelka

58' [5 - 0] N. Anelka

Giftig nok må man sige.
Godt gået Milan :lol:
Billede

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. aug, 2008 17:58

Sa11e skrev:FT Chelsea [5 - 0] AC Milan

3' [1 - 0] F. Lampard

8' [2 - 0] N. Anelka

18' [3 - 0] N. Anelka

51' [4 - 0] N. Anelka

58' [5 - 0] N. Anelka

Giftig nok må man sige.
Som holdleder gennem mange år ved jeg, at et Old Boys hold ikke kan motiveres til en skid, hvis ikke der er points på højkant - eller allerhelst øl!

Så Ancelotti har nok glemt at love dem en lille én, med deraf følgende resultat.
Vi SMADRER det PIShold !

Hafsteinsson

Indlæg af Hafsteinsson » tirsdag, 05. aug, 2008 23:01

Kaunas - Glasgow Rangers 2-1 trods Rangers føring 0-1.

Jeg tror Aab får det mere end svært, med den selvtillid Kaunas har. Godt nok havde Aab skullet spille ud sidst imod Rangers, men jeg vurderer at det højest er 5% lettere at møde Kaunas i stedet for Rangers, for de ved nu, at de kan gøre det.

Jeg plejer at sige, at der altid er et lucky punch iblandt alle lodtrækningerne til CL-kvalifikationerne til gruppespillet, og det her er ligenetop 2008/2009-CL sæsonens lucky punch uanset om det bliver Aab eller Kaunas der går videre.

De må godt nok ha' det svært i Aab når man tænker på alle de spillere de solgte kort efter de havde fået mesterskabet. Det bliver da spændende at se, om oplevelser som nede 2-0 og siden sejr på 2-3 over Vejle kan være med til, at give Aab nok selvtillid til, at slå Kaunas betragteligt inden den svære udekamp. Rioch må være Aab's taktiske styrke og største forbedring tror jeg. Han har i det mindste UEFA-cup erfaring fra sin tid i OB.

Mener at LFC var bagud 1-0 imod Kaunas i en CL-kval kamp, før det hurtigt blev 1-3 til os.

Om ikke andet så håber jeg LFC kommer i samme pulje som vinderen af Aab-Kaunas kampene :lol:

clauzen

Indlæg af clauzen » onsdag, 06. aug, 2008 06:09

Hafsteinsson skrev:Kaunas - Glasgow Rangers 2-1 trods Rangers føring 0-1.

Jeg tror Aab får det mere end svært, med den selvtillid Kaunas har. Godt nok havde Aab skullet spille ud sidst imod Rangers, men jeg vurderer at det højest er 5% lettere at møde Kaunas i stedet for Rangers, for de ved nu, at de kan gøre det.

Jeg plejer at sige, at der altid er et lucky punch iblandt alle lodtrækningerne til CL-kvalifikationerne til gruppespillet, og det her er ligenetop 2008/2009-CL sæsonens lucky punch uanset om det bliver Aab eller Kaunas der går videre.

De må godt nok ha' det svært i Aab når man tænker på alle de spillere de solgte kort efter de havde fået mesterskabet. Det bliver da spændende at se, om oplevelser som nede 2-0 og siden sejr på 2-3 over Vejle kan være med til, at give Aab nok selvtillid til, at slå Kaunas betragteligt inden den svære udekamp. Rioch må være Aab's taktiske styrke og største forbedring tror jeg. Han har i det mindste UEFA-cup erfaring fra sin tid i OB.

Mener at LFC var bagud 1-0 imod Kaunas i en CL-kval kamp, før det hurtigt blev 1-3 til os.

Om ikke andet så håber jeg LFC kommer i samme pulje som vinderen af Aab-Kaunas kampene :lol:
Jeg ved ikke, hvilke solgte spillere du refererer til? Allan Olesen gik på en fri transfer til Vejle. Han er blevet erstatett af Kasper Bøgelund. Danny Califf gik på en fri transfer til FCM. Han er blevet erstattet af Michael Beaucahmp fra Nürnberg. Han har dog endnu ikke været i aktion pga. en brækket tå.

Prica blev rigtig nok solgt, men det var i vinterpausen. Lasse Nilsson var lejet som erstatning i foråret, men hans bidrag i foråret var nu trods alt begrænset målmæssigt. Alt i alt er det egentlig status quo i forhold til foråret. Caca har måske endda fået et "gennembrud" i starten af efteråret. Aab er klar over, at de mangler en angriber, men hvis de er hurtige kan de stadig nå at hente én inden kampene mod Kaunas.

PS: nu skal AaB trods først gå videre i aften

Fup

Indlæg af Fup » onsdag, 06. aug, 2008 16:07

Clauzen har sådan set svaret en stor del af hvad jeg havde på hjerte, men et par kommentarer yderligere:
For det første har dansk fodbold generelt vist, at det ikke er et "lucky punch" at komme med i CL/UEFA-cup gruppespil. Det har både AaB, Brøndby, FCK og OB præsteret over de sidste 3-4 sæsoner - OB eliminerede tyske Hertha Berlin for at komme i UEFA, AaB sendte Sampdoria ud og FCK tog til Amsterdam og vandt samlet over Ajax. Det er der ikke meget "lucky punch" over. Især ikke fordi alle med FCK som bogstaveligt talt kedelig undtagelse, præsterede flot mod såkaldt "bedre modstandere" og jeg vil påstå at med en smule mere kølighed var alle tre hold gået videre fra gruppespillet. Det er ikke, hvad jeg forstår ved "lucky punch"

Naturligvis skal vi slå Kaunas, og selvtilliden var da osse høj selv om vi skulle have mødt Rangers - selv om de var i UEFA-cup finale for et par måneder siden, virkede selv ikke de som en overmatchning. Omvendt aftvinger det naturligvis respekt, at Kaunas så slår dem ud, men kvalitativt må den litauiske liga være et par trin under den danske.

Og det fører mig frem til min egentlige anke: Kommentaren om et "lucky punch" minder alt for meget om sommerens store fodbold-hit på dansk-toppen: Det Var Et Billigt Mesterskab! Gu var det da ej. Men sangen bliver sunget igen fordi vi har trukket en påstået "nem" modstander - som jeg allerede har sagt, så må kvaliteten i SAS-ligaen være større end den litauiske liga, men man bliver nødt til at respektere et hold, som slår en europa-cup finalist ud. Sangen var sikkert osse blevet sunget, hvis vi havde trukket eksempelvis Olympiakos fra Grækenland og tabt (ved ikke om det var muligt i henhold til seedning)

Og for lige at runde AaB's kampe af: Begge 1-2 nederlag til hhv. FCM og BIF kunne nemt være endt anderledes. Det var de helt små marginaler i begge kampe og nogen gange svinger pendulet dén vej. Og så skal vi altså lige kvalificere os til 3. runde først!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » onsdag, 06. aug, 2008 17:12

jens fup skrev:Clauzen har sådan set svaret en stor del af hvad jeg havde på hjerte, men et par kommentarer yderligere:
For det første har dansk fodbold generelt vist, at det ikke er et "lucky punch" at komme med i CL/UEFA-cup gruppespil. Det har både AaB, Brøndby, FCK og OB præsteret over de sidste 3-4 sæsoner - OB eliminerede tyske Hertha Berlin for at komme i UEFA, AaB sendte Sampdoria ud og FCK tog til Amsterdam og vandt samlet over Ajax. Det er der ikke meget "lucky punch" over. Især ikke fordi alle med FCK som bogstaveligt talt kedelig undtagelse, præsterede flot mod såkaldt "bedre modstandere" og jeg vil påstå at med en smule mere kølighed var alle tre hold gået videre fra gruppespillet. Det er ikke, hvad jeg forstår ved "lucky punch"

Naturligvis skal vi slå Kaunas, og selvtilliden var da osse høj selv om vi skulle have mødt Rangers - selv om de var i UEFA-cup finale for et par måneder siden, virkede selv ikke de som en overmatchning. Omvendt aftvinger det naturligvis respekt, at Kaunas så slår dem ud, men kvalitativt må den litauiske liga være et par trin under den danske.

Og det fører mig frem til min egentlige anke: Kommentaren om et "lucky punch" minder alt for meget om sommerens store fodbold-hit på dansk-toppen: Det Var Et Billigt Mesterskab! Gu var det da ej. Men sangen bliver sunget igen fordi vi har trukket en påstået "nem" modstander - som jeg allerede har sagt, så må kvaliteten i SAS-ligaen være større end den litauiske liga, men man bliver nødt til at respektere et hold, som slår en europa-cup finalist ud. Sangen var sikkert osse blevet sunget, hvis vi havde trukket eksempelvis Olympiakos fra Grækenland og tabt (ved ikke om det var muligt i henhold til seedning)

Og for lige at runde AaB's kampe af: Begge 1-2 nederlag til hhv. FCM og BIF kunne nemt være endt anderledes. Det var de helt små marginaler i begge kampe og nogen gange svinger pendulet dén vej. Og så skal vi altså lige kvalificere os til 3. runde først!
Gu var det så!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 06. aug, 2008 17:21

Emmy skrev:
jens fup skrev:: Det Var Et Billigt Mesterskab! Gu var det da ej. !
Gu var det så!
Nu ved jeg ikke om jeg misforstår det, men hvis det er AAB guldet vi snakker om, så er det da helt hen i vejret at sige det er på en billig baggrund. Alle spiller mig bekendt 33 kampe, og dem der har fået flest point efter de 33 er fortjente mestre. Det er ren og skær fakta(eneste undtaelse i fordbold verdenen er scum, men der er jo heller ingen regel uden undtagelse).
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 06. aug, 2008 17:59

Synes nu heller ikke det er fair, at sige det var et billigt mesterskab. Jeg synes AaB spillede over evne og at holdet måske ikke spiller for spiller var det bedste, men billigt var det ikke. Dette kan i øvrigt påvises.

I 1999-2000-sæsonen blev Herfølge mester med 56 point.
I 2000-2001-sæsonen blev FCK mester med 63 point.
I 2001-2002-sæsonen blev Brøndby mester med 69 point.
I 2002-2003-sæsonen blev FCK mester med 61 point.
I 2003-2004-sæsonen blev FCK mester med 68 point.
I 2004-2005-sæsonen blev Brøndby mester med 69 point.
I 2005-2006-sæsonen blev FCK mester med 73 point.
I 2006-2007-sæsonen blev FCK mester med 76 point.
Sidste år blev AaB mester med 71 point.

Dvs. at det kun er 2 af de sidste 9 mesterhold, der har opnået flere point end AaB.

Den gennemsnitlige mester indenfor de 9 sæsoner har opnået 67,33 point - her er AaB bedre en gennemsnittet.
Trækker vi sidste år fra er gennemsnittet på 66,875 - altså et dårligere gennemsnit.

AaB's mesterskab er blevet gjort mindre fortjent end det var, fordi alle talte om at FCK underpræsterede. De var måske heller ikke lige så stærke som de to foregående år, men en ting er at et mesterskab altid er fortjent og på sin plads, når man har flest point. Noget andet er, at statistikken tydeligvis også taler imod at man vandt på en billig baggrund - det siger statistikken omvendt sige om Herfølges mesterskab, hvilket er en helt anden snak.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 06. aug, 2008 20:58

Hafsteinsson skrev:Kaunas - Glasgow Rangers 2-1 trods Rangers føring 0-1.

DEN KØBER JEG!
For det første tror jeg på, at Aab kan klare Kaunas.
.. og så har jeg en gut-feeling om at LFC skal til Aalborg i år.
Jeg er så småt begyndt at stille GPS'en ind på adressen, samt finde soveposen frem for at være sikker på at ligge i køen, så man får en billet!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Balthazar
Geografisk sted: København
Alder: 42

Indlæg af Balthazar » torsdag, 07. aug, 2008 11:03

De viser Brasilien - Belgien på Eurosport lige nu (startede kl 11.00).. Lucas er i startopstillingen.

kl. 15.45 viser de også Elfenbenskysten - Argentina, hvor Masch burde være med..
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 07. aug, 2008 11:06

Lucas var lige ved at give belgierne et mål. Ellers må man sige, at Brasilien har en yderst stærk startopstilling.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » torsdag, 07. aug, 2008 11:15

Alex Brockins skrev:Lucas var lige ved at give belgierne et mål. Ellers må man sige, at Brasilien har en yderst stærk startopstilling.
Man må iøvrigt sige at de gik til den fra starten i Brasilien - Belgien... Intet mindre end 3 gule kort på 3 minutter... imponerende :)
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 07. aug, 2008 12:17

Ja, det kan du have ret i, men selve kampen er kun gennemsnitlig. Sidder dog kun at følger halvt med.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » torsdag, 07. aug, 2008 12:53

Rafinha = diver!

Besvar