Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Robbie_God_Fowler

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 19. mar, 2017 11:11

Emmy skrev:De er ikke det stærkeste hold der er tilbage. Det er de simpelthen ikke. Men deres held i lodtrækningen gør at de først ryger ud i semifinalen og det er kun positivt for det vil koste point i PL.
De er klart det stærkeste mandskab som er tilbage i turneringen.

Vi må sætte vores lid til, at fokus på to turneringer kan sætte en kæp i hjulet for dem.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 19. mar, 2017 11:13

Emmy skrev:De er ikke det stærkeste hold der er tilbage. Det er de simpelthen ikke. Men deres held i lodtrækningen gør at de først ryger ud i semifinalen og det er kun positivt for det vil koste point i PL.
Jeg tager det heller ikke for givet, at de vinder, men på papiret er de det stærkeste hold.

De ligger nr. 6 i PL. Celta er et midterhold i Spanien, Schalke er helt bagom dansen i Bundesligaen og Lyon er langt efter de tre tophold i Frankrig.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » søndag, 19. mar, 2017 12:33

MP skrev:En Spurs ven siger Kane er blevet valgt som ny landsholdskaptajn i stedet for Rooney? Er der nogen der har læst noget om dette?
Hvad jeg kan læse på diverse medier er Kane favorit, men også Lallana, Smalling og Sterling nævnes som mulige valg.
Hvordan kan det være Henderson er helt ude af denne ligning?? Jeg var næste overbevist om at han ville overtage armbåndet efter Rooney

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kane ville nok være et meget fornuftigt valg, men Henderson ville også være oplagt og han har en bedre position på banen til at være anfører. Lallana er en anden mulighed, men klart efter Kane og Henderson i min bog. Smalling tja... Sterling som anfører er jo bare en vanvittig joke.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 19. mar, 2017 16:15

Kane er og vil være stjernen på det engelske landshold. Han er et meget naturligt valg. Men jeg vil hellere have haft Dele Alli.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 19. mar, 2017 21:57

Hr. Drejer skrev:Kane er og vil være stjernen på det engelske landshold. Han er et meget naturligt valg. Men jeg vil hellere have haft Dele Alli.
Umiddelbart ser jeg Joe Hart som det mest naturlige valg i forhold til anfører.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » mandag, 20. mar, 2017 15:17

Ønsker Suso al mulig succes. Men ikke hos vores direkte liga-konkurrenter. Hvis det er sandt, kan man så konkludere, at Spurs begynder at planlægge til en fremtid uden Eriksen?
Kloppite

texy

Indlæg af texy » tirsdag, 21. mar, 2017 23:14

En fremragende artikel om Götze. Og pludselig en valid forklaring på, hvorfor hans form og niveau er dalet siden han først forlod Dortmund. Knægten lider åbenbart af en sygdom, som forårsager træthed og vægtforøgelse. Noget som han ifølge artiklen har forsøgt at kompensere for ved at træne hårdere end sine holdkammerater.

https://www.theguardian.com/football/20 ... a-dortmund

Synes, at det sætter Götze i et lidt andet lys, end det primadonna-image som man ellers havde fået tegnet af ham.
Kloppite

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 22. mar, 2017 01:47

texy skrev:En fremragende artikel om Götze. Og pludselig en valid forklaring på, hvorfor hans form og niveau er dalet siden han først forlod Dortmund. Knægten lider åbenbart af en sygdom, som forårsager træthed og vægtforøgelse. Noget som han ifølge artiklen har forsøgt at kompensere for ved at træne hårdere end sine holdkammerater.

https://www.theguardian.com/football/20 ... a-dortmund

Synes, at det sætter Götze i et lidt andet lys, end det primadonna-image som man ellers havde fået tegnet af ham.
Hmm, det kan jeg ikke helt følge.
Corner taken quickly...

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 22. mar, 2017 08:40

Det er da egentligt en utrolig historie med Zohore. Det havde jeg godt nok ikke lige set komme.

http://www.walesonline.co.uk/sport/foot ... f-12762773

Den pause-"chat" Warnock angiveligt havde med ham - kunne vi ikke få ham til at tage den med Sturridge ;)

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 23. mar, 2017 19:21

Jeg læser flere steder, at Everton i dag har offentliggjort, at de er kommet langt i at finde et egnet sted til deres nye stadion. Jeg har ikke læst detaljerne, men jeg synes alligevel ikke jeg kunne finde et sted, hvor de anslår, hvor stort det nye stadion skal være. Er der nogen, der ved det?
Det kunne jo godt have en vis indflydelse på, hvor stort vores eget stadion skal være i fremtiden. Både ift storebror/lillebror forholdet, men også ift tiltrækningskraft af sponsorer etc.

Apropos stations, så er der her nogle ret vilde billeder af Spurs nye stadion, som er ved at æde det gamle. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... build.html

Det bliver et helt vildt stadion, efter min smag. Jeg er 100 % fan af at man ikke lappeløsninger, men laver stations for fremtiden, og jeg synes det her stadion viser, hvad man kan, hvis man vitterligt tør nytænke og designe for fremtiden. http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... at-9562457
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 23. mar, 2017 21:58

Spurs er en klub på vej frem på alle fronter. De er gode i ligaen, deres økonomi er fremragende, og de bygger hvad der ser ud til at blive det fedeste stadion i PL. De gør bare så meget rigtigt. Jeg tror de er fremtidens hold.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » torsdag, 23. mar, 2017 22:39

Jesper skrev:Jeg læser flere steder, at Everton i dag har offentliggjort, at de er kommet langt i at finde et egnet sted til deres nye stadion. Jeg har ikke læst detaljerne, men jeg synes alligevel ikke jeg kunne finde et sted, hvor de anslår, hvor stort det nye stadion skal være. Er der nogen, der ved det?
Det kunne jo godt have en vis indflydelse på, hvor stort vores eget stadion skal være i fremtiden. Både ift storebror/lillebror forholdet, men også ift tiltrækningskraft af sponsorer etc.

Apropos stations, så er der her nogle ret vilde billeder af Spurs nye stadion, som er ved at æde det gamle. http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... build.html

Det bliver et helt vildt stadion, efter min smag. Jeg er 100 % fan af at man ikke lappeløsninger, men laver stations for fremtiden, og jeg synes det her stadion viser, hvad man kan, hvis man vitterligt tør nytænke og designe for fremtiden. http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... at-9562457
Tja jeg synes det indtil videre ser ligeså kønsløst og charmeforladt ud som Etihad, Emirates og det olympiske stadion. Vi bevare da i det mindste sjælen og historien ved at blive op Anfield og tilskuertallet vil være det samme med de fremtidige opgraderinger.

texy

Indlæg af texy » torsdag, 23. mar, 2017 23:03

Jeg forstår ikke tankegangen bag forestillingen om, at et nyt stadion kønsløst og charmeforladt. Personligt synes jeg, at det er fedt med nye stadions, der er designet til den moderne fodbold. Og jeg deler holdningen om, at Spurs er på vej med Englands fedeste fodboldstadion. Jeg elsker, at de har "husket" at sørge for, at den ene endetribune skal være en stor single-tier tribune - som man kender det fra Liverpool og Dortmund.

http://new-stadium.tottenhamhotspur.com/explore/

Bevares, det er da fedt, at vi har et historisk stadion. Men Anfield har jo igennem årene gennemgået mange små og større udvidelser. Og når man bygger nyt ovenpå noget gammelt, så er det altså ikke altid sikkert, at løsningen er lige så gennemført, som hvis man havde haft råd til at bygge helt nyt. Jeg kan ikke tale med om, hvordan det fungerer i virkeligheden med vores nye Main Stand, før jeg har været derovre til sæsonens sidste kamp. Men set her fra DK, så er den øverste del lidt "udenfor", fordi den er så højt hævet over the Kop og især Annie Road. For virkelig at skabe en intens og indelukket atmosfære kunne jeg da godt ønske mig, at højden på vores tribuner var mere jævn.

For mig kommer charmen fra klubhistorien, placeringen af stadion, spillet på banen og ikke mindst fra tilskuerne. Jeg kan ikke se, at Spurs med deres nye stadion på nøjagtigt samme adresse piller ved nogle af de ting.
Kloppite

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 23. mar, 2017 23:40

Enig med Tex. Men det er bare ikke den strategi som vinder pokaler. Vi hænger fast i det historiske spor. Desværre. Vi er nødt til at tænke nyt/stort/alternativt hvis vi skal vinde PL.

Besvar