Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 13. apr, 2015 16:32

Surf skrev:Vores ejere driver klubben med det sigte, at den skal være selvbærende - altså at vi ikke skal være afhængige af kapitalindsprøjtninger fra ejerne hvert år. Dér er forskellen.

Jeg har ikke bemærket nogen racistiske argumenter i denne debat, udover at der selvfølgelig er en del polemik omkring hvor klubbernes ejeres penge kommer fra. Det har aldrig været et argument i debatten hvorvidt ejerne var fra de arabiske lande, Rusland eller Amerika. Det er faktisk først dig, med din betoning af oprindelsesland, at jeg overhovedet støder på den tankegang. Så kan man jo tænke over, hvor den er oprindet....
Ja, ja, det var en fin hentydning, men det er nu engang min tolkning at mange indlæg de sidste par år. For det første er jeg ikke sikker på du kan bevise dit postulat om at den skal være selvbærende. For det andet taler jeg om en koncerntankegang. Man kan sagtens tåle et underskud et sted, hvis det samlet set generer overskud til andre led og dermed et samlet overskud til virksomheden.
Jeg synes så det er fint at der skal være balance i budgettet og ikke gunstig pengedoping, men jeg synes omvendt at vi må erkende den virkelighed fodbold befinder sig i.
En klub i anden række - hvordan skal den nogensinde have en chance, hvis den ikke må investere? Sig til en mindre privat virksomhed, at den ikke må det og hør om aktionærerne bifalder det!?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 13. apr, 2015 16:49

Jeg gider ikke ud og finde beviser for mit postulat om, at FSG vil drive klubben bæredygtigt. Det har de sagt så mange gange, og vores regnskab er da også, så vidt jeg forstår, blevet bedre de seneste år under dem. Jeg ville blot pointere den åbenlyse forskel, som du lader til at nægte at ville se.

Og så går jeg ud fra, at du mener 'kunstig' pengedoping, og ikke 'gunstig'.

Koncerntankegangen er måske fin nok, men der er det samlede billede trods alt et profitperspektiv - har man selskaber med underskud er det enten ud fra en ide om, at de vil genere overskud i fremtiden eller at de ved en form for positiv spill over bringer flere penge til de andre dele af koncernen på trods af et internt underskud. Og den analogi tror jeg simpelthen ikke holder for fx Abramovic, der lader til at være drevet af interesse. Og nej, det kan jeg ikke bevise.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 13. apr, 2015 16:58

@ Surf. Nej, mente faktisk gunstig. Jeg synes bare at jeg vil hævde, at det langt fra er sikkert, at vores ejere kun vil have bæredygtighed. Eller om de er tvunget til det grundet FFP. Eller om vores klub er et investeringsobjekt, der på sigt kan sælges med fortjeneste. Mig bekendt er det meget, meget få klubmænd, der er blevet rige af klubdriften. Altså er det vel interesse. Ligesom Abramovich.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 13. apr, 2015 17:57

Jesper skrev:@ Surf. Nej, mente faktisk gunstig. Jeg synes bare at jeg vil hævde, at det langt fra er sikkert, at vores ejere kun vil have bæredygtighed. Eller om de er tvunget til det grundet FFP. Eller om vores klub er et investeringsobjekt, der på sigt kan sælges med fortjeneste. Mig bekendt er det meget, meget få klubmænd, der er blevet rige af klubdriften. Altså er det vel interesse. Ligesom Abramovich.
Vi kan måske godt blive enige om, at interesse også spiller en stor rolle i henhold til vores ejere. Jeg kender ikke deres eksakte motiver, men jeg vil næsten være gladere, hvis det er at sælge klubben om 10 år for en profit, så vil klubben være mest værd hvis det er en god forretning (driftsikker) og har en stor fanbase, som kommer ved sejre. At sejrene så måske har svært ved at komme med forretningsmodellen, er selvfølgelig en anden sag.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 16. apr, 2015 23:27

http://www.bold.dk/nyt/bayerns-trofaste ... ter-kritik

Bayerns lægestab har sagt op, efter at have fået skylden for holdets nederlag til Porto. Angiveligt af Pep, som åbenbart ikke har meget til overs for dem. En af holdlægerne har oven i købet været i klubben i 38 år.

Og se så lige hvordan han skaber sig og håner lægerne under kampen mod Leverkusen i weekenden.

https://vine.co/v/ezhLtxI7hnm

Jesus christ et pattebarn!! Føj for satan en opførsel siger jeg bare.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 16. apr, 2015 23:49

RedRedRed skrev: https://vine.co/v/ezhLtxI7hnm

Jesus christ et pattebarn!! Føj for satan en opførsel siger jeg bare.
Jeg mangler næsten ord, altid noget lægestaben er mere mænd end det der pep noget. dope head af værste skuffe
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. apr, 2015 13:08

Hvad er der sket siden han hoverer så skammelig?

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 17. apr, 2015 13:57

De har mange skader for tiden.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 19. apr, 2015 00:52

Jeg havde egentligt forventet en lille reaktion på ståle forlængelsen idag, enten fra pro eller anti FCKérer. Jeg var før i tiden neutral, men pga den hovne arrogante nordmand der konstant underpræsterer med et overbetalt hold, er jeg tiltet overimod gevaldigt anti fck....Men takker da for Johnny Thomsen kom til RFC, i stor stil, han siger lidt om hvad det er for en klub der smider millioner efter shite oppe i sverige og norge. Og forærer klasse spillere til Jylland. Rasmus Wurtz er vist en anden i den kategori.

P.S. AAB vandt forresten mesterskabet for 9 måneder siden, med et hold der tilsammen kostede 5 mill danske, Kenneth Emil mener jeg det er, kostede de 3 store. at de kan vinde over fck og ståle siger alt om kvaliteterne hos nordmanden. Og ståle og hans latterlige mind games med de kommende mestre synes flertallet er ynkelige, her i Jylland om ikke andet, men desværre tør journalisterne ikke konfrontere ståle med facts.

Og dette er reelt ikke et angreb på FCK fans, men kan ikke skjule min afsky for ståle. Mit antipati startede med han skubbede assistenten meget kraftigt for 7-8 år siden, efter en modstander scoring, Peter Nielsen eller hvad ved jeg. Arrogancen er bare vokset, og han har intet at have den i, som jeg ser det.

Slutteligt troede jeg egentligt han var fyringstruet, men takker da for spændingen i ligaen fremover. Tænk hvis alle de millioner af kroner blev forvaltet efter fortjeneste, så var vinderen givet før 1. spillerunde ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » søndag, 19. apr, 2015 01:32

Thommo skrev:Jeg havde egentligt forventet en lille reaktion på ståle forlængelsen idag, enten fra pro eller anti FCKérer. Jeg var før i tiden neutral, men pga den hovne arrogante nordmand der konstant underpræsterer med et overbetalt hold, er jeg tiltet overimod gevaldigt anti fck....Men takker da for Johnny Thomsen kom til RFC, i stor stil, han siger lidt om hvad det er for en klub der smider millioner efter shite oppe i sverige og norge. Og forærer klasse spillere til Jylland. Rasmus Wurtz er vist en anden i den kategori.

P.S. AAB vandt forresten mesterskabet for 9 måneder siden, med et hold der tilsammen kostede 5 mill danske, Kenneth Emil mener jeg det er, kostede de 3 store. at de kan vinde over fck og ståle siger alt om kvaliteterne hos nordmanden. Og ståle og hans latterlige mind games med de kommende mestre synes flertallet er ynkelige, her i Jylland om ikke andet, men desværre tør journalisterne ikke konfrontere ståle med facts.

Og dette er reelt ikke et angreb på FCK fans, men kan ikke skjule min afsky for ståle. Mit antipati startede med han skubbede assistenten meget kraftigt for 7-8 år siden, efter en modstander scoring, Peter Nielsen eller hvad ved jeg. Arrogancen er bare vokset, og han har intet at have den i, som jeg ser det.

Slutteligt troede jeg egentligt han var fyringstruet, men takker da for spændingen i ligaen fremover. Tænk hvis alle de millioner af kroner blev forvaltet efter fortjeneste, så var vinderen givet før 1. spillerunde ;)
En række danske mesterskaber og deltagelse i flere Champions League gruppespil, hvor han endda en af gangene formåede at føre holdet til en 1/8 finale, må da betyde lidt.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 23. apr, 2015 00:54

Pakken skrev: En række danske mesterskaber og deltagelse i flere Champions League gruppespil, hvor han endda en af gangene formåede at føre holdet til en 1/8 finale, må da betyde lidt.
Han har boet i Danmark hvor længe, og kan STADIG ikke tale et sprog der gør at man kan forstå hvad han siger i interviews.. Om jeg begriber at der ikke undertekstes, eller at han ikke bedes snakke dansk eller engelsk. Jeg har til dato ikke forstået et eneste ord fra et eneste interview med den mand.

Hans seneste gode sæson var 2010-11. Han vandt 5 mesterskaber på 6 år, javist, men hvad var modstanden i de år? Klubber med en minimal andel af FCKs budget - OB, AaB og FCM pre-investorer.

Jeg har aldrig opfattet FCK som et fantastisk velspillende hold, hverken før eller efter Ståle, men især ikke under Ståle. Det er ikke tit man har set en FCK-kamp hvor man bagefter har tænkt "hold da helt kæft en klasseforskel der lige blev vist der mand".

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » torsdag, 23. apr, 2015 11:35

ThunderZtorm skrev:
Pakken skrev: En række danske mesterskaber og deltagelse i flere Champions League gruppespil, hvor han endda en af gangene formåede at føre holdet til en 1/8 finale, må da betyde lidt.
Han har boet i Danmark hvor længe, og kan STADIG ikke tale et sprog der gør at man kan forstå hvad han siger i interviews.. Om jeg begriber at der ikke undertekstes, eller at han ikke bedes snakke dansk eller engelsk. Jeg har til dato ikke forstået et eneste ord fra et eneste interview med den mand.
Det værste er ikke, at han ikke kan snakke dansk eller engelsk, men at han ikke kan snakke norsk. :)
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » torsdag, 23. apr, 2015 16:37

Ståle snakker ganske glimrende engelsk. At han så burde gøre det oftere en anden sag.

Og så synes jeg, at det er en malplaceret kritik af ham. Holdet har da rykket sig ganske meget efter han tog over - og det er endda efter en større udrensning i truppen op til sæsonen. Det er en ung trup med en helt del af klubbens egne spillere, så jeg synes kritikken af ham er helt forkert.

Han bliver aldrig en af de største trænere, og han spiller heller ikke sprudlende fodbold (selvom hans nye stil er lidt pænere), men skal man pege fingre af nogen, så er det da ledelsen, der klokkede rundt i det. Carsten V, der heldigvis ikke er er længere, var en kæmpe hæmsko for klubben med alle hans formøblede millioner på middelmådige spillere (her har Ståle dog heller ikke overbevist i alle sine indkøb). Generelt set var ledelsen et pænt stykke tid om at finde fodfæste, hvilket desværre gjorde det muligt for andre klubber at hale ind - og i Midtjyllands tilfælde overhale - klubben. Overordnet set synes jeg, at det går rigtig fint, og man har haft stor succes med at bringe gennemsnitsalderen ned og integrere spillere fra egen ungdomsafdeling.

Og så er der altså noget helt fundamentalt galt med ens fodboldforståelse, hvis man kalder Johnny Thomsen en klassespiller. Würtz er ganske vist bedre, men en klassespiller er han satme ikke. Og hvis det "shite", der snakkes om er henholdsvis Amartey (med længder årets køb) og Tom Høgli, så tager jeg godt nok hellere det. Selvom Høgli ikke er en løbende drøm på den back, så er han godt nok blevet bedre. Og nu hvor Remmer er tilbage ser det endnu bedre ud.
Liverpool Football Klopp

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » torsdag, 23. apr, 2015 18:47

AndreasN skrev:Og så er der altså noget helt fundamentalt galt med ens fodboldforståelse, hvis man kalder Johnny Thomsen en klassespiller. Würtz er ganske vist bedre, men en klassespiller er han satme ikke. Og hvis det "shite", der snakkes om er henholdsvis Amartey (med længder årets køb) og Tom Høgli, så tager jeg godt nok hellere det. Selvom Høgli ikke er en løbende drøm på den back, så er han godt nok blevet bedre. Og nu hvor Remmer er tilbage ser det endnu bedre ud.
Würtz ikke en klassespiller? Så er det vist din fodboldforståelse, der er noget fundamentalt galt med. Würtz er så absolut blandt de bedste centrale midtbanespillere i ligaen, og når man er blandt disse, så er man vist også en klassespiller.

Derudover forlod han FCK i 2009, så det er vist ikke Amartey Thommo henviser til. Måske han tænker på Grindheim eller hvad i ellers har haft af uinspirerende indkøb fra Tippeligaen/Allsvenskan.

Jeg tager hatten af for Ståles europæiske triumfer med FCK. Alt andet han har præsteret har enten været, hvad man har kunnet forvente (liga titlerne med FCK) eller været helt horribelt (opholdende i Köln og Wolverhampton)

Ellers er jeg helt på linjen med TZ hvad angår hans sprogkundskaber. Det er skræmmende at han, efter så mange år i Danmark, stadig ikke har tillært sig at gøre sig forståelig på dansk. Om det er så grundet arrogance eller dårligt sprogøre kan sådan set være et fedt. Jeg har en formodning om, at det er det første, der gør sig gældende.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 23. apr, 2015 19:17

At man muligvis er en af de bedre centrale midtbanespillere i den danske Superliga gør så absolut ikke en til en klassespiller.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar