Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 22. nov, 2014 12:29

@ Kelly:

Kan du give en dybere begrundelse for, hvorfor vi skal ændre konceptet?

Brendan Rodgers har skabt sine resultater i Liverpool på kontrabaseret fodbold, hvor vores vigtigste spillere tildeles muligheden for at udnytte deres fart og evner i pasningsspillet. Hvorfor pludselig gå ind og bryde med dette koncept? Specielt når den mere afventende og statiske spillestil nu har vist sig at slå fejl to gange under Rodgers.

Jeg fremhæver Luis Suarez alene af den grund, at hans bevægelighed og meget direkte spillestil passede perfekt ind i Rodgers koncept. Jeg ønsker ikke, at klubben bruger ressourcer på at finde en direkte erstatning for Luis Suarez, da han qua hans evner, engagement og vilje til at vinde er unik.

Men jeg håber, at sommerens forfejlede transfervindue har igangsat en grundig evaluering, der i sidste ende får Rodgers og transferkomiteen til identificere, hvilke spillertyper det kræves for at Liverpool kan praktisere et dynamisk og offensivt betonet spilkoncept.

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » lørdag, 22. nov, 2014 14:36

LFC-Aaby skrev:Berahino. Jeg håber godt nok ikke, at vi henter ham. Så risikerer vi at stå med ENDNU en middelspiller. Lad os nu købe en stjerne. Cavani, Benzema Etc.
Hvis vi køber en angriber, så er det lige præcis sådan et køb BR går efter -desværre) .En spiller der koster kassen og har vist noget i et 1/2 års tid på et mindre hold.

Vi bør gå efter mere prøvede spillere.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 25. nov, 2014 23:39

Der skal åbenbart ikke hentes spillere i januar-vinduet. Umiddelbart nok en klog beslutning, da vi nærmest bliver ringere for hver spiller, vi køber.

http://metro.co.uk/2014/11/25/liverpool ... s-4962780/
Kloppite

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 26. nov, 2014 00:01

texy skrev:Der skal åbenbart ikke hentes spillere i januar-vinduet. Umiddelbart nok en klog beslutning, da vi nærmest bliver ringere for hver spiller, vi køber.

Lad os for gudsskyld gemme pengene, til vores kommende manager...

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. nov, 2014 07:14

texy skrev:Der skal åbenbart ikke hentes spillere i januar-vinduet. Umiddelbart nok en klog beslutning, da vi nærmest bliver ringere for hver spiller, vi køber.

:lol:

Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 26. nov, 2014 08:08

Hr. Drejer skrev:Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.
:o

Southampton har da hentet både Lovren og Lambert...

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. nov, 2014 08:53

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg synes vi skal gå efter de spillere som Southamptons scouts vil købe. Det er garanti for succes.

Ja, og de spillede godt. Nu har de hente erstatninger for Shaw, Chamberlain, Lambert, Lovren og Lallana, og de ligger nr. 2 i ligaen. Med andre ord, har de for mindre penge hentet bedre erstatninger end dem de solgte. Det kræver gode scouts.

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 26. nov, 2014 09:54

Hr. Drejer skrev: Ja, og de spillede godt. Nu har de hente erstatninger for Shaw, Chamberlain, Lambert, Lovren og Lallana, og de ligger nr. 2 i ligaen. Med andre ord, har de for mindre penge hentet bedre erstatninger end dem de solgte. Det kræver gode scouts.
En god indikator for slutplacering i ligatabellen plejer at være spillerlønninger. Her ligger Southampton vist lidt over bunden i PL. I sæsonen 2012/2013 endte de på en 14. plads, altså det forventelige. Sidste sæson på en 8. plads. Og i år ser de også ud til at at overpræstere. Jeg vil dog stadig gerne se dem overpræstere i flere sæsoner, før vi skal begynde at nærstudere deres transferstrategi. Og i virkeligheden tror jeg ikke, arbejdsmåden for dem er så meget anderledes end alle andres. Måske de har scouts som er meget dygtige til at finde spillere til klubbens koncept, men det betyder jo ikke, de vil være lige så dygtige for os - nøjagtigt som med spillere. Hvis vi skal lære noget af Southampton er det måske at købe færre spillere fra PL. Vores sidste 3 helt store profiler (Suarez, Torres og Alonso) blev alle købt i andre europæiske ligaer, og det er stort set altid i den sammenhæng en heftig overpris, der betales for PL-spillere. Se bare på sommerens indkøb. Spillere som Lallana, Lovren og i parentes Lambert burde jo have fundet niveauet med det samme, hvis argumentet om at PL-erfaring har betydning skal holde. Faktum er, det ikke er nogen garanti, og så kan man vel lige så godt købe spillerne billigere andetsteds.

Danie15turridge

Indlæg af Danie15turridge » onsdag, 26. nov, 2014 10:52

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:

Ja, og de spillede godt. Nu har de hente erstatninger for Shaw, Chamberlain, Lambert, Lovren og Lallana, og de ligger nr. 2 i ligaen. Med andre ord, har de for mindre penge hentet bedre erstatninger end dem de solgte. Det kræver gode scouts.
Jeg tror pointen var, at fordi de spiller godt i Southampton er det ikke sikkert, at de ville gøre det i Liverpool eller under Rodgers. Det giver vel god mening efter de seneste indkøb derfra. Præsterede godt i Southampton - i Liverpool not so much, yet.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 26. nov, 2014 11:19

http://www.liverpool.no/rykter/Har-blin ... tinez.aspx

Naturligvis skal der hentes spillere. Jeg tror min på en målmand og en angriber.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 26. nov, 2014 12:37

Kelly skrev:http://www.liverpool.no/rykter/Har-blin ... tinez.aspx

Naturligvis skal der hentes spillere. Jeg tror min på en målmand og en angriber.
Vores 'wages to turnover' er omkring 64%, altså omkring det acceptable. Så hvis vi skal have nogen ind, skal der også nogen ud. Vi kan godt skille os af med Lucas og Johnson uden at finde direkte erstatninger (hvis altså Flanagan er fri for skader). Men ellers tror jeg, det bliver svært at komme af med spillere - i hvert fald uden store nedskrivninger af de enkelte, hvilket FSG næppe går med til. Desuden tror jeg, vores ejere så småt er begyndt de forberedende tanker omkring en næste sæson uden CL-indtægter. Man kan på den konto vel ikke afvise, de barberer lidt i lønbudgettet.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. nov, 2014 10:54

Denne artikel er lidt svær at placere rigtigt i tråd - for den er som sådan ikke Liverpool relateret (på anden måde end at den også omhandler spillere, som er kommet TIL Liverpool). Men da vi diskuterer meget hvad og hvordan Liverpool skal gebærde sig i transfermarkedet, kan den ses som et indlæg om et eksempel, man måske kan lære noget af. Artiklen handler om hvordan Southampton skiftede et ½ hold + manager i sommers.
Billede

Hele artiklen:
http://www.bbc.com/sport/0/football/30239777
Vi SMADRER det PIShold !

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 30. nov, 2014 14:05

Cynwal skrev:...
Åh, Robbie Savage:

"They are massively important to Saints and demonstrate how that position has become one of the most important in any team, from Cesc Fabregas and Nemanja Matic at Chelsea to Pierre Hojbjerg and Xabi Alonso at Bayern Munich."

Man ved bare, at han ikke har set andre Bayern-kampe end den mod Man City, hvor Hojbjerg startede inde, hvorfor han antager, at han må være en nøglespiller for Bayern..

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 30. nov, 2014 18:59

AJ skrev:
Cynwal skrev:...
Åh, Robbie Savage:

"They are massively important to Saints and demonstrate how that position has become one of the most important in any team, from Cesc Fabregas and Nemanja Matic at Chelsea to Pierre Hojbjerg and Xabi Alonso at Bayern Munich."

Man ved bare, at han ikke har set andre Bayern-kampe end den mod Man City, hvor Hojbjerg startede inde, hvorfor han antager, at han må være en nøglespiller for Bayern..
Den studsede jeg også lidt over :lol:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 01. dec, 2014 15:57

Tænk at man føler sig forpligtet til at konstatere at midtbanespillere er nøglespillere. Hm. Det må være et helt nyt fænomen. Aldrig hørt eller tænkt over det.
We need a new Fowler...

Besvar