Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
StevenCarragher

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af StevenCarragher » søndag, 11. aug, 2013 13:09

Niels K skrev:
Fribytter skrev:Ok, jeg er så ikke helt enig i, at startelleveren er god nok til topfire. Touré ser jeg ikke som en topfirespiller. Det svarer lidt til, da Spurs fik fat i Gallas. En udmærket spiller, men han gjorde ikke holdet afgørende bedre, og selvom Touré stadig indeholder en masse kvalitet, kan jeg også huske, at han havde sine problemer imod Sterling i sidste sæson.

Aspas mangler vi vel også at se lidt mere an, inden startelleveren udråbes til topfire-standard? Og så er jeg spændt på, hvad der skal ske med midtbanen. Suarez er i hvert fald ude de første seks kampe, så formentlig bliver det en tremandsmidtbane med Gerrard, LUcas og enten Allen eller Henderson, og for både Allen og Hendersons vedkommende gælder det, at jeg stadig mangler at se, at de er gode nok til at spille fast på et topfirehold.

Sammenlignet med Arsenal og Spurs mener jeg ikke, at midtbanen ser decideret stærk ud. Capoue, Sandro, Paulinho, Holtby, Gylfi, Parker, Huddlestone og Dembele er både hvad angår de startende og bredden bedre end LFC' - også selvom Huddlestone og Parker måske sælges. Arteta, Wilshere, Cazorla, Ramsay, Frimpong, Oxlade-Chamberlain og Rosicky er også et niveau over LFC', hvad angår de startende og bredden.

Den centrale akse i forsvaret og midtbanen er uhyre vigtig i de fleste koncepter - og særligt i Rodgers', og der er simpelthen for få profiler i truppen til, at jeg vil kalde de startende spillere topfirestandard.
Nu er det jo også lige, hvad man tager med som midtbanespillere, og om kanter er en del af angrebsrækken eller midtbanespillerne.

Vores 3 forreste: Suarez, Sturridge, Aspas, Downing, Sterling, Ibe, Borini
Det er ikke skidt, men jeg ville gerne have en ind, der gik før Aspas, hvor Downing måske så forlader os. Det er latså godkendt og meget konkurrencedygtigt imo, også selvom forstærkningen ikke kommer i dette vindue.

Til de 3 midtbanepladser: Lucas, Stevie, Coutinho, Hendo, Allen, Alberto

Det kan jeg heller ikke være utilfreds med - hverken ift start 11 eller bredde.

I forsvaret vil jeg dog meget gerne se en mand ind som CB og LB og gerne forstærkning af start 11 ift Touré og Enrique men igen - det er altså ikke skidt, det vi har, og der kan handles i januar, hvis der ikke er ordentlige, tilgængelige spillere lige nu og her.
Det er da udemærket? Men lad os kigge helt ærligt på det, og tage Liverpoolbrillerne af: Hvilke hold, der sluttede over os, er vi bedre end - og hvorfor er det lige, at vi er bedre end dem? Den eneste jeg kan nævne er Everton - og det er fordi de har skiftet træner. De har endda også forstærket sig.

Stevie har været super fantastisk altid, men i en alder af 33 år, kan man godt mærke, at niveauet ihvertfald ikke går op af længere. Til tider shiner han, men fx Lampard, der er i periferien af Chelsea, synes jeg spiller bedre og er en bedre spiller nu.

Lucas har haft et formdyk siden sin skade, og jeg føler mig stadig usikker om han når det niveau han engang var på, selvom han til tider har spillet godt i preseason.

Tilbage har vi Coutinho - en spiller, der spillede 13 kampe for os (i ligaen) sidste sæson og gjorde det rigtig godt, men der skal lidt mere end 13 kampe til, før jeg vil sige, at han er den verdensstjerne, som vi har ventet på - han fik ikke mange kampe i Inter, og i Espanyol gjorde han det udemærket, dog uden at shine. Han har også kun en enkelt kamp på Brasiliens landshold, men om det er en dårlig træner eller det er for meget konkurrence, det kan jeg ikke sige - jeg håber og forventer at han fortsætter stimen af godt spil og kommer til at være vigtig for os, jeg synes bare forventningerne til ham efterhånden har overgået hvad menneskeligt er - uden Suarez er hele offensiven lidt op til ham.

Jeg synes mange herinde gør det meget nemmere at slutte i top4, end det er - vi sluttede rigtig langt væk fra top4 sidste år. Kig på et hold som Tottenham - de har været lige ved og næsten i rigtig mange år i træk, og har i løbet af de sidste 8 sæsoner haft 4 x 5. pladser og 2 x 4. pladser, hvor det endda kun var den ene, der gav CL.

At vi så, uden at forstærke os synderligt, kan gå ud og sige, at nu slår vi både Arsenal og Tottenham - det synes jeg er at overvurdere os i en stor grad. Tottenham har lige nu forstærket sig helt vildt, men har, ligesom vi har med Suarez, en ukendt faktor, der hedder Bale. Hvis vi regner Suarez som vores i fuld styrke til næste sæson, så skal vi lige nu også regne med Tottenham - og så har de altså et mærkbart bedre hold end os.

Arsenal har ikke været ude af top4 i jeg ved ikke hvor mange år, og jeg synes stadig de har en bedre trup end os - selv uden diverse forstærkninger. Spillere som Wilshere, Cazorla, Walcott, Vermalen, Arteta, Ramsey, Mertesacker osv. ville alle samen være spillere, der ville være en plads til i min start 11.

For mig at se, så skal vi tage det med ro - være i den genopbygningsfase som vi er, og have som målsætning at slutte som nr. 6 - måske gøre det godt i FA cuppen, og så formindske hullet imellem os og Tottenham/Arsenal.

Jeg synes vi har et talentfuldt hold, men de skal også have tid til at udvikle sig.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 11. aug, 2013 13:23

Jeg er enig i din konklusion, StevenCarragher, men jeg kan ikke følge med når du i starten mener at Lampard er bedre end Gerrard.

Alene Gerrards antal keypasses var ganske fænomenalt. Han leverede 2,7 per kamp, hvilket var det samme som Juan Mata, der nok var den bedste kreatør i Premier League hele sidste sæson. Lampard leverede kun 1,1 per kamp.

Alligevel opretholdt Gerrard en højere afleveringssucces på 85,5%, mens Lampard leverede 81,9%.

I det defensive aspekt var han også markant bedre med dobbelt så mange tacklinger, som betydelig flere interceptions og clearinger.

Whoscored.com er da heller ikke i tvivl. De ratede Gerrard til 7,52 i karakter over sæsonen, mens Lampard måtte nøjes med 7,06.

Heldigvis, for Gerrard har altid været den mest talentfulde og komplette spiller af de to.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 11. aug, 2013 13:27

@ StevenCarragher

Enig langt henad vejen. Det bedste argument for, at vi skulle kunne hente de mange point på Arsenal og Tottenham, er vel, at Rodgers nu har fået et år mere og/eller, at Coutinho og Sturridge bliver spillet ind. Men AVB har også et år mere i Tottenham, og det har tilsyneladende stor værdi for Arsenal at have haft samme træner så lang tid. De er ikke længere helt i top, men top 4 får de kørt hjem. Og for Arsenals vedkommende har Cazorla, Podolski og Giroud også fået mere tid til at falde til, og Wilshere er i sin bedste form siden 2010. Tottenham får vel Sandro tilbage på et tidspunkt, mens Lloris, Vertonghen, Gylfi, Dembele og Holtby er blevet spillet mere ind. Desuden har de forstærket sig mere oplagt her i sommer, end vi har, i form af Paulinho og Soldado.

PS: Mht. Gerrard vs Lampard, så har Gerrard ikke uafbrudt været bedst af de to, men i sidste sæson var han altså bedst i det åbne spil, selvom Lampard stadig er meget målfarlig.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 11. aug, 2013 13:32

Nu smider jeg et navn på bordet!

Franco Di Santo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Franco_Di_Santo

Måske ikke top spiller, men massere af potentiale, og kender vel Rodgers fra hans Chelsea tid? - Han er fri transfer, Han har tre argentinske landskampe, og minder af type lidt om Graham, hvis jeg husker rigtigt. (Som vil ryge ind som 3/4 angriber?)

Di Santo, Papa/Sakho, Cissokho & så hvis FSG vil smide en kanin, så lad gå med Willian :headbang:

Det skal dog siges han slet ikke er en af mine håb, men måske Rodgers vil gå sikkert, med en spiller han har kendskab til?

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 11. aug, 2013 13:37

@ SteveCarragher

Jeg vil nu kigge mest på vores eget forbedringspotentiale fremfor at kigge på konkurrenterne. Når man har set vores indbyrdes kampe mod de andre tophold, så har det igennem de seneste år set meget lige ud, selvom statistikken kan sige noget andet. Hvorfor skulle vi ikke kunne score flere point mod ringere hold.

Altså tror vi på en forbedring ift. at have Sturridge og Coutinho i hele næste sæson ift. sidste ?

Tror vi, at Mignolet og Touré er bedre end Reina og Carra, særligt ift at indkassere mål på indlæg og dødbolde ?

Tror vi, at vores backs kan hæve bundniveauet, så vi undgår længevarende udfald over sæsonen ?

Tror vi, at det er en styrkelse, at spillere som Lucas, Allen, Kelly og Borini nu er i fuld kampform ift hele sidste sæson ?

Tror vi, at Hendo bliver endnu stærkere i år ?

Betyder det noget, at vi har Aspas som en angrebsmulighed i år ?

Så er der det input, som de unge Ibe og Sterling kan give os, hvor jeg forventer nogle givtige indhop.

Vi have spilovertaget i langt de fleste kampe sidste år, vi ramte træværket flest gange, og vi havde vist de fleste chancer. Kan vi være mere effektive ift ovenstående denne sæson og dermed selv sørge for et bedre udbytte med de spillere, vi har tilgængelige nu ?

Jeg er stadig optimistisk, men vil rigtig gerne have 2-3 indkøb endnu.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » søndag, 11. aug, 2013 13:39

Alonso skrev:Jeg er enig i din konklusion, StevenCarragher, men jeg kan ikke følge med når du i starten mener at Lampard er bedre end Gerrard.

Alene Gerrards antal keypasses var ganske fænomenalt. Han leverede 2,7 per kamp, hvilket var det samme som Juan Mata, der nok var den bedste kreatør i Premier League hele sidste sæson. Lampard leverede kun 1,1 per kamp.

Alligevel opretholdt Gerrard en højere afleveringssucces på 85,5%, mens Lampard leverede 81,9%.

I det defensive aspekt var han også markant bedre med dobbelt så mange tacklinger, som betydelig flere interceptions og clearinger.

Whoscored.com er da heller ikke i tvivl. De ratede Gerrard til 7,52 i karakter over sæsonen, mens Lampard måtte nøjes med 7,06.

Heldigvis, for Gerrard har altid været den mest talentfulde og komplette spiller af de to.
Du har ret - Gerrard har også en mere indflydelsesrig rolle på os. Lampard har bare været afklaret med sin rolle hos Chelsea og alligevel scoret rigtig mange mål. Jeg ville egentlig bare mest hen til, at vi også snart skal affinde os med, at Gerrard altså ikke er den ubestridte stjerne, og at han nok ikke har mange år tilbage hos os. Hvert år kan være året, hvor hans niveau daler afgørende - ligesom med Carragher, hvor man godt kunne mærke fysikken dale, selvom han stadig var(er) en dygtig fodboldspiller.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 11. aug, 2013 13:49

Di Santo er slet ikke på Liverpool niveau. Vi har tilpas med angriber alternativer i form af Suarez, Sturridge, Aspas og Borini. Som jeg har skrevet mange gange før vil jeg gerne have en kvalitetsspiller der kan pille Downing ud af start 11'eren, da han imø er det svage led i vores offensiv.

Fokus skal være på en offensivspiller og en midterforsvarer der kan styrke start 11'eren, samt en dygtig konkurrent til Enrique på venstreback.

Kan vi ikke få det, så kan vi lige så godt holde fast i spillere som Downing og Skrtel, der er integreret i truppen og har massere af erfaring. Forhåbentlig kan de to spillere så erstattes i januar eller næste sommer, men vi skal ikke købe for et købe her og nu.

Og selvfølgelig vil Gerrards rolle blive mindre for hvert år der går, men baseret på sidste sæson og denne pre-season, er han stadig en af de bærende spillere på Liverpools hold. Hvilket ikke er en svaghed, da han stadig er en af de bedste spillere på positionen i Premier League. F.eks. bedre end Dembele, der på mange måder har en lignende rolle i Tottenham.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » søndag, 11. aug, 2013 13:56

Niels K skrev:@ SteveCarragher

Jeg vil nu kigge mest på vores eget forbedringspotentiale fremfor at kigge på konkurrenterne. Når man har set vores indbyrdes kampe mod de andre tophold, så har det igennem de seneste år set meget lige ud, selvom statistikken kan sige noget andet. Hvorfor skulle vi ikke kunne score flere point mod ringere hold.

Altså tror vi på en forbedring ift. at have Sturridge og Coutinho i hele næste sæson ift. sidste ?

Tror vi, at Mignolet og Touré er bedre end Reina og Carra, særligt ift at indkassere mål på indlæg og dødbolde ?

Tror vi, at vores backs kan hæve bundniveauet, så vi undgår længevarende udfald over sæsonen ?

Tror vi, at det er en styrkelse, at spillere som Lucas, Allen, Kelly og Borini nu er i fuld kampform ift hele sidste sæson ?

Tror vi, at Hendo bliver endnu stærkere i år ?

Betyder det noget, at vi har Aspas som en angrebsmulighed i år ?

Så er der det input, som de unge Ibe og Sterling kan give os, hvor jeg forventer nogle givtige indhop.

Vi have spilovertaget i langt de fleste kampe sidste år, vi ramte træværket flest gange, og vi havde vist de fleste chancer. Kan vi være mere effektive ift ovenstående denne sæson og dermed selv sørge for et bedre udbytte med de spillere, vi har tilgængelige nu ?

Jeg er stadig optimistisk, men vil rigtig gerne have 2-3 indkøb endnu.
Det hænger nu engang ikke sådan sammen, at det alene er op til os at afgøre hvilken plads vi vil ende på, forstået på den måde, at vores konkurrenters styrke er essentiel for at vi skal slutte over dem.

Jeg tror da også på en fremgang på mange af vores områder, men ikke noget der er afgørende. Jeg kan da godt forsøge at svare på dine spørgsmål med hvad jeg tror:

1: Jeg tror Coutinho bevarer formen og spiller en vigtig rolle for os - måske ikke målfarlig, men som en central spiller i afgørende afleveringer. Jeg tror Sturridge scorer mindre end 15 mål i sæsonen.

2: Umiddelbart er Mignolet en lille forstærkning - Reina havde et par svagheder, men også nogle styrker, der bliver svære at undvære. Om Mignolet er klar til det pres der er i ligaen bliver spændende at se. Toure betragter jeg som en spiller, der burde være bredtespiller - ligesom da Gallas kom til Tottenham. Han er da fin, men han er altså på ingen måde en top4spiller. Om han er bedre end Carragher? Tja. Jeg vil komme med et forsigtigt nej, fordi Carragher gik foran og gjorde andre bedre som den ægte liverpoolmand han var, på trods af at han lavede nogle fejl - den betydning kan man ikke underkende.

3: Nej. Jeg tror at Enrique er som Enrique er, bedst set i kampen i går. Vores backs bliver som sidste år - laver både rigtig gode ting, men har også et lavt bundniveau. Jeg forventer mig umiddelbart ingen synderlig forbedring, der skal få os i CL

4: Med 26 ligakampe for Lucas sidste år, så vil jeg ikke sige, at han er i "fuld kampform nu" - det var han også sidste år. Om han bliver bedre i år bliver spændende at se.

Det samme med Allen - han spillede altså 27 kampe for os sidste sæson. Jeg ved godt, at BR har været ude at snakke om, at han sidste år var hæmmet osv, men jeg må indrømme, at Allen har skuffet mig - jeg forventede mig væsentligt mere, og ligesom i går imod Celtic, så forsvinder han nemt ud af en kamp. Jeg tror ikke, at han går ind og tager en stamplads og overrasker.

Borini tror jeg ikke kommer til at spille nogen rolle. Umiddelbart betragter jeg ham som et fejlkøb, jeg tror ender med at blive lejet ud. Han har bedre muligheder for at komme igen næste år, hvis han får et år i bund PL / top championship.

5: Til tider viser han fremragende glimt af os, og det er også ved at være på tide, hvis han skal slå igennem. Efter næsten 70 kampe for os i ligaen og en alder af 23 år, er det ved at være tidspunktet hvor han skal kaste talentprædikatet af sig og steppe up. Igen en meget interessant sæson for ham, hvor han enten kan vise sig som den fremtidige Stevie, eller kan falde igennem. Jeg tror ikke på en middelsæson, hvor man laller videre til næste sæson - dertil er han for gammel nu.

6: Jeg forventer ikke, at Aspas bliver den helt store offensive ændring, der kommer til at betyde, at vi kommer i CL. Tværtimod ser jeg Sturridge, Coutinho og Suarez som afgørende for dette. Om Suarez kommer tilbage på topniveau er ikke til at sige.

7: Ibe og Sterling er der hvor vores prioriteter skal være - fremtiden! De har fremragende potentiale, men til tider også et lavt bundniveau, hvilket er okay - fordi sådan er det i den alder. De skal steppe up og kan begge to gribe chancen og tage stampladser. De minder meget om hvad både Walcott og Lennon har været i mange år for henholdsvis Arsenal og Tottenham. Det er også med de spillere i tankerne, jeg tænker at jeg faktisk langt hellere vil blive nr. 14 og spille med talenterne, end at prøve at købe +25 årige spillere, som man ikke helt ved hvad kan. Aston Villa synes jeg har et rigtig spændende talenthold på den konto - dem forventer jeg mig meget til i fremtiden.

Bottomline:

Jeg forventer mig ikke de store ændringer. Rodgers spillesystem vil give en fordel imod Everton, fordi han har haft et år mere - men imod Tottenham har AVB samme forudsætninger. ARsenal har Wengers system, så dertil tror jeg ikke der er nogen forskel.

HVIS vi skal snakke top4, så mener jeg, at United skal gå helt ned - således at vi er 4 hold der slås om 2 pladser. Så kan vi måske være "heldige" at snige den hjem.

Men 1 plads, hvor vi kæmper imod Arsenal og Tottenham - der tror jeg vi trækker det korteste strå, bare forhåbentlig med mindre margin end sidste sæson.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 11. aug, 2013 14:14

Man Utd kommer i top 3. Andet kan jeg ikke forestille mig. Sidste år fik de 89 point, selvom Welbeck, Young, Nani og Valencia ikke bidrog med scoringer og assists i nævneværdigt omfang. Jeg nægter at tro på, at de spillere ikke forbedrer deres output samlet set. Desuden er der Kagawa, som kan være faldet mere til efter et år i klubben. Hvis han rammer niveauet fra Dortmund-tiden, så er Man Utd klare favoritter til titlen. Jokeren er selvfølgelig, at Ferguson ikke er der længere, men hvor meget Moyes kan nå at ødelægge, er jeg i tvivl om.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » søndag, 11. aug, 2013 14:20

AJ skrev:Man Utd kommer i top 3. Andet kan jeg ikke forestille mig. Sidste år fik de 89 point, selvom Welbeck, Young, Nani og Valencia ikke bidrog med scoringer og assists i nævneværdigt omfang. Jeg nægter at tro på, at de spillere ikke forbedrer deres output samlet set. Desuden er der Kagawa, som kan være faldet mere til efter et år i klubben. Hvis han rammer niveauet fra Dortmund-tiden, så er Man Utd klare favoritter til titlen. Jokeren er selvfølgelig, at Ferguson ikke er der længere, men hvor meget Moyes kan nå at ødelægge, er jeg i tvivl om.
Ja, og det er jeg helt enig i - men United er bare den ubekendte faktor. De har ikke rigtig kunne tiltrække de store navne, og deres preseasons-kampe har ikke været særligt overbevisende - midt sagt.

Det er også presset på Moyes - en dårlig start, så vil jeg sgu ikke være i hans sko, og det er også det, der bliver spændende - mister de nogle point hurtigt, så kan det godt blive spændende.

Generelt bliver det en rigtig god sæson, men jeg betragter også os som den største outsider til 4. pladsen. Jeg vil tro, at Evertons ambitioner er det samme som vores - at komme i top4, så mon ikke, at vi også skal kæmpe lidt med dem. Spændende bliver det ihvertfald!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » søndag, 11. aug, 2013 14:29

AJ skrev:Man Utd kommer i top 3. Andet kan jeg ikke forestille mig. Sidste år fik de 89 point, selvom Welbeck, Young, Nani og Valencia ikke bidrog med scoringer og assists i nævneværdigt omfang. Jeg nægter at tro på, at de spillere ikke forbedrer deres output samlet set. Desuden er der Kagawa, som kan være faldet mere til efter et år i klubben. Hvis han rammer niveauet fra Dortmund-tiden, så er Man Utd klare favoritter til titlen. Jokeren er selvfølgelig, at Ferguson ikke er der længere, men hvor meget Moyes kan nå at ødelægge, er jeg i tvivl om.
Jeg tror, at du har fuldstændig ret. Men med nederlag til Swansea, Chelsea, Liverpool og Man City i de første fem kampe og en skade til RVP, så kan man jo håbe, at korthuset vælter... :D
Kloppite

TK Randers

Indlæg af TK Randers » søndag, 11. aug, 2013 14:31

En nye venstre back vil helt klart hjælpe os. Men mener vi har mere brug for en kant spiller og en defénsiv midtbane. Men tro ikke rigtigt på at der kommer andet end en venstre back. Skal vi i top 4 skal Suarez spille når hans karantæne er overstået.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » søndag, 11. aug, 2013 14:53

Eriksen har lige banket endnu et frispark ind. Denne gang fra 28,5m.. Jeg kunne stadig godt tænke mig at se ham i Liverpooltrøjen. Jeg er nok lidt farvet af min nationalitet, men jeg er helt overbevist om, at han ville styrke vores hold.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » søndag, 11. aug, 2013 15:36

Jeg vil nærmere mene at folk der ikke vil have ham til Liverpool er farvet af deres nationalitet. Der fokuseres alt for meget på hvad han leverer på landsholdet, end på hvad han leverer for Ajax. Han er sublim i Ajax og med folk der bevæger sig rundt om ham, så er han dødsensfarlig. Han passer perfekt til vores koncept. En genial spilfordeler, der også nemt kan sætte en mand eller to. Ok målfarlig og et arbejdsraseri, som vel kun Suarez kan matche - og han matcher det kun når det er det offensive arbejde.

At han ikke leverer på landsholdet, kan jeg ikke bruge til noget. Gerrard ville heller ikke levere en skid for Liverpool, hvis han kun havde en flok tykke aldrende serie 6 spillere omkring sig - og nåja, hvor mange spillere leverer noget fornuftigt for deres landsholdet af dem vi har - i hvert fald ikke nogen af de engelske.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 11. aug, 2013 16:38

Rise Of The Kop ‏@RiseOfTheKop 24m
So I doubt we'll get him now(Om Cissokho). Would make it even more interesting with Marca reporting that Siqueira is close to joining #LFC.

https://twitter.com/RiseOfTheKop

Besvar