Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TomViolence » mandag, 04. mar, 2013 07:29

thefugle skrev:http://metro.co.uk/2013/03/02/liverpool ... a-3523033/

Ville ikke sige nej tak...
Heller ikke mig! Han ville gode penge igen ift. reklamepenge i Asien, også er han en dygtig pasningspiller.

Der er også rygter om at Shelvey er på vej til Stoke for 7 mil. pund. Det er da en god pris for ham.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » mandag, 04. mar, 2013 07:45

TomViolence skrev:
thefugle skrev:http://metro.co.uk/2013/03/02/liverpool ... a-3523033/

Ville ikke sige nej tak...
Heller ikke mig! Han ville gode penge igen ift. reklamepenge i Asien, også er han en dygtig pasningspiller.

Der er også rygter om at Shelvey er på vej til Stoke for 7 mil. pund. Det er da en god pris for ham.
Shelvey er lige blevet 21. Han er altså en meget ung mand, der er mindst 3-4 år fra at blive "opgivet" i Liverpool. Han har ikke været god i en længere periode, men det er uforskammet at sende ham videre allerede. 7 mio. pund, så skal vi mindst have 50% af næste transfersum og yderligere penge ved landskampe. Lej ham ud til en mindre PL klub i et år næste sæson.

Kig på Tom Cleverley i Man Utd der bliver 24 i år. Han var altså lejet ud to sæsoner i træk. Først i Championship i en alder der svarer til at Shelvey blev lejet ud til Championship hele næste sæson, og dernæst et år i Premier League. Vi skal være tålmodige med vores unge spillere. De har formdyk fordi de er unge, ikke fordi de er dårlige fodboldspillere.

Coutinho-Goldenboy!

Indlæg af Coutinho-Goldenboy! » mandag, 04. mar, 2013 13:14

Ind:

Marc-André Ter Stegen (Gladbach) - Klasse-Ung Målmand som jeg mener er en perfekt erstatning for Reina!
Hatem Ben-Arfa (Newcastle) - Har længe været rygtet til Anfield og kunne være en god teknisk tilføjelse til truppen!
Stefan De Vrij (Feyenoord) - En ung central midterforsvarer som kan ses som en lang sigtet erstatning for ''Carra''!

YNWA

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » mandag, 04. mar, 2013 15:36

Coutinho-Goldenboy! skrev:Ind:

Marc-André Ter Stegen (Gladbach) - Klasse-Ung Målmand som jeg mener er en perfekt erstatning for Reina!
Hatem Ben-Arfa (Newcastle) - Har længe været rygtet til Anfield og kunne være en god teknisk tilføjelse til truppen!
Stefan De Vrij (Feyenoord) - En ung central midterforsvarer som kan ses som en lang sigtet erstatning for ''Carra''!

YNWA
Jeg er lidt i tvivl om jeg vil have Ben-Arfa til Liverpool, men Ter Stegen er nok den signing jeg ønsker mig allermest til sommer. De Vrij ser også helt fantastisk ud.

Hvis jeg fik valget, så ville jeg jo nok sige ja tak til Ben-Arfa, men han virker som om han mener at spilleren er større end holdet og det er dét der får mig til at tøve.
Scouser by heart.

Siden 2009.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 04. mar, 2013 22:35

Jeg gad godt vide hvilken målmænd I, der synes Reina skal sendes videre i system, der ikke bare gode nok, men også realistiske. Jeg synes ikke at målmandsmarkedet de senere år har været særlig attraktive.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
sagoss

Indlæg af sagoss » mandag, 04. mar, 2013 23:03

AllanShore skrev:Jeg gad godt vide hvilken målmænd I, der synes Reina skal sendes videre i system, der ikke bare gode nok, men også realistiske. Jeg synes ikke at målmandsmarkedet de senere år har været særlig attraktive.
Guillermo Ochoa. Manden er ganske dygtig overall og har desuden hvad jeg ville beskrive som ekstreme reflekser. Endvidere har han et højt bundniveau og passer super godt ind til profilen som en målmand der også er god med fødderne.

Har selv været så heldig at se ham i aktion på stadion en enkelt gang, og på trods af at én præstation ikke nødvendigvis siger meget, gav det et klart blik af en leder med sumblimt overblik på banen.

http://www.bold.dk/nyt/Mexicansk-keeper ... -Liverpool
Campioné

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af DaBonks » mandag, 04. mar, 2013 23:37

Aarde skrev:Flueknepperi? Jeg vil nu bare gerne vide, hvem der bringer de historier, der bliver refereret til herinde - så er det lettere at vurdere deres troværdighed.
Jeg vil nu også gerne vide hvem der har bragt disse rygter?
Hjemmesiderne er i hvert fald ingenting værd.
Billede

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 05. mar, 2013 09:24

sagoss skrev:
AllanShore skrev:Jeg gad godt vide hvilken målmænd I, der synes Reina skal sendes videre i system, der ikke bare gode nok, men også realistiske. Jeg synes ikke at målmandsmarkedet de senere år har været særlig attraktive.
Guillermo Ochoa. Manden er ganske dygtig overall og har desuden hvad jeg ville beskrive som ekstreme reflekser. Endvidere har han et højt bundniveau og passer super godt ind til profilen som en målmand der også er god med fødderne.

Har selv været så heldig at se ham i aktion på stadion en enkelt gang, og på trods af at én præstation ikke nødvendigvis siger meget, gav det et klart blik af en leder med sumblimt overblik på banen.

http://www.bold.dk/nyt/Mexicansk-keeper ... -Liverpool
Kan han tale engelsk?

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 05. mar, 2013 09:42

DaBonks skrev:
Aarde skrev:Flueknepperi? Jeg vil nu bare gerne vide, hvem der bringer de historier, der bliver refereret til herinde - så er det lettere at vurdere deres troværdighed.
Jeg vil nu også gerne vide hvem der har bragt disse rygter?
Hjemmesiderne er i hvert fald ingenting værd.
Læs hvad jeg har svaret tidligere.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 05. mar, 2013 10:52

Jeg tror, vi skal have det med i ligningen, at vores underskud er vokset ret meget - primært pga. spillerkøb, der vitterligt ikke har bragt os særligt langt videre endnu. Der er støbning til noget godt, og vi ser det imod de små hold, at vi har et koncept, der er ved at tage form. Vi har fået det, vi manglede allermest: Daniel Sturridge. Så jeg tror, det bliver meget begrænset, hvad vi handler til sommer. Nok en midterforsvarer, for at dække ind for Carragher.

Jeg væbner mig i hvert fald med tålmodighed, og tror på de unge, kan gøre det for os i fremtiden. Suso, Sterling, Coutinho, Shelvey, Kelly, Wisdom, Robinson, Flanagan, McLaughlin, Henderson, Yesil, Coates, Sinclair, Coady og Borini skal vi have arbejdet op.

Wisdom, Spearing, Pacheco og Carroll kan måske give lidt penge.

kjærsgaard

Indlæg af kjærsgaard » tirsdag, 05. mar, 2013 11:05

TomViolence skrev:
Coutinho-Goldenboy! skrev:Ind:
YNWA
Hvis jeg fik valget, så ville jeg jo nok sige ja tak til Ben-Arfa, men han virker som om han mener at spilleren er større end holdet og det er dét der får mig til at tøve.
Jeg synes Ben-Arfa har vist, at han kan tage skeen i den rigtige hånd i Newcastle. Det kunne snildt vise sig at være det helt rigtige for både LFC og Ben-Arfa. Når Ben-Arfa er fit er han absolut topklasse, med en fantastisk attraktiv spillestil. Jeg synes det vil give virkelig god mening.

Jeg regner det for rimeligt sandsynligt vi køber Ben-Arfa. Vi har jo også Caroll, som en spiller Newcastle sandsynligvis gerne vil have igen.

Min bekymring vil være hans skades kvotient.
"Der findes to store hold i Liverpool ................ Liverpools første hold og Liverpools andet hold".

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. mar, 2013 11:49

kjærsgaard skrev:Når Ben-Arfa er fit er han absolut topklasse
Er han tit skadet? Jeg kender ikke hans skadeshistorik i Newcastle, men mener at han var tit skadet, da han spille i Frankrig.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 05. mar, 2013 11:55

Januar transfervinduet har, umiddelbart, været et af de bedste januar transfervinduer i lang tid, hvor vi har hentet mere end en forstærkning til start 11. Luis Suarez har fået to kvalitative legekammerater i Daniel Sturridge og Phillip Coutinho. De ser rigtig fornuftigt ud på den offensive front, og samtidigt er der meget fremtid i det trekløver. Til aflastning er der Sterling, Assaidi, Downing, Suso og Borini. 5 er nok en for meget, og tror Suso eller Downing trækker det korteste strå i den kvemtet.

Det sætter forventningerne op til sommerens vindue, uanfægtet det negative budget for det forgangne år. Det tegner sig lyst nu. Men vi skal ramme rigtig igen til sommer med de rette handler og de rette spillere ind.

Første prioritet - Central forsvar:
Vi mangler en central forsvarsspiller til start 11. Muligvis en yderligere central forsvarsspiller som backup. Jamie Carragher stopper, og alternativerne er ikke holdbare løsninger i Martin Skrtel og Sebastian Coates. Martin Kelly kommer tilbage og kan være en backup mulighed, samt Andre Wisdom har tidligere excelleret i centerforsvaret på reserveholdet og ungdomsholdene. Vi skal minimum have 2 på internationalt niveau - og måske endda tæt på verdensklasse niveau - samt 2 yderligere på næsten samme niveau, der dog kan udvikles på. Altså i alt mindst 4 på positionen

Anden prioritet - Holding midtbane:
Vi mangler også en backup til Lucas, med mindre Conor Coady træder i karakter og viser store tegn på udviklingen går væsentlig meget fremad. Jay Spearing er ikke god nok, mens Jordan Henderson, Joe Allen og Steven Gerrard er at foretrække længere fremme på banen, da deres kompetencer kommer til deres ret fremad på banen. Det bedste vil være hvis man kunne finde en spiller, der har fremtiden foran sig men alligevel har god rutine, og samtidigt kan placeres på både holding midtbane positionen og samtidigt også på felt-til-felt positionen. Hører jeg navnet Kevin Strootman?

Tredje prioritet - Venstre back:
Venstre back er også en position, hvor vi mangler alternativer til. Jose Enrique gør det godt, men falder ud en gang imellem. En på hans niveau eller måske endda bedre vil være oplagt at gå efter. Problemet er, hvis vi henter en der er bedre end Jose Enrique, så bliver Jose Enrique nok til overs, og mener han er for god/dyr at have rendende som backup. Men har han ikke toppræstationer i 4 ud af 5 kampe, så er han måske ikke god nok. Synes han har vist et godt niveau i en længere periode nu - siden november - hvortil jeg hælder hen imod han stadig skal være første valg. Altså en yngre udviklingsspiller, der er bedre end Jack Robinson, således kvaliteten ikke daler for voldsomt, såfremt Jose Enrique er ukampdygtig. Alternativt hentes en højre back, og lade Glen Johnson være backup. Spørgsmålet er så bare om Kelly/Wisdom er gode nok offensivt til højre backen. Det mener jeg ikke de er.

Fjerde prioritet - Backup keeper
Gulasci og Brad Jones holder ikke højt nok niveau til for alvor true Pepe Reina. Og samtidigt give Pepe Reina den sparring der er brug for. Pepe bliver ikke presset for alvor med disse to reserver.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 05. mar, 2013 12:19

Jeg er også klart for et køb af Ben Arfa, da han kan spille både kant og bag angriberen. Han er stadig meget offensivt indstillet, men Pardew har fået arbejdet en del disciplin ind i ham. Jeg synes han er blevet voksen, og han har da også selv udtalt at han til dels fortryder de tidlige års rebelske og dovne stil. Men lønpakken og transfersummen skal jo være rimelig.

Hvad angår hele udskiftningen i truppen, så må vi være konsekvente og foretage de nødvendige bevægelser. Underskuddet er kritisk, men det er altså indenfor de næste tre regnskabsår, at man maksimalt må have tab for 105 mio. pund. Det er ikke sådan at vi bliver ekskluderet fra Premier League, hvis næste regnskabsår giver et minus på 30-40 pund på grund af indkøb. Det handler om det samlede billede.

Nu tror jeg ikke klubben udskriver nogen blankocheck til transfers, men hvis den rigtige spiller kan hentes hjem, så er man villig til at strække sig langt. Rodgers har flere gange tidligt i forløbet udtalt at det her ikke var hans trup, så at tro at vi holder os til 1-2 udskiftninger virker for mig til at være ude af takt med virkeligheden.

Går man vores trup igennem, så mener jeg det skal ske noget med følgende: Assaidi, Coates, Wilson, Suso, Shelvey, Carroll, Pacheco, Spearing, Robinson og til dels Sterling, Wisdom og Borini.

Assaidi, Coates, Wilson, Carroll, Pacheco og Spearing skal alle forlade klubben. Wilson har kontraktudløb, så det går i sig selv. Assaidi er for dårlig uden bold, hvilket underminerer hans gode aktioner med bolden. Coates vil gerne stå dybt og er slet ikke god nok til at indgå i de mange korte pasninger. Carroll passer ikke ind. Pacheco og Spearing har ikke niveauet eller potentialet til fodbold på det her niveau. Derudover kan Borini sælges til den rigtige pris, hvis vi har en god afløser klar, men det er på ingen måde en prioritet - har stadig tiltro til ham.

Derudover mener jeg at Suso, Shelvey, Robinson, Sterling og Wisdom alle kunne have godt af at spille fast fodbold næste sæson. Lige nu mener jeg ikke nogen af dem er gode nok til at gøre det i Liverpool, hvis vi skal løfte niveauet i forhold til denne sæson, så derfor ville det give mening.

Det efterlader os med følgende trup:
Målmænd: Reina, Jones, Gulacsi (eller en anden tredjekeeper)
Venstreback: Enrique, (Johnson)
Højreback: Johnson, Kelly
Midterforsvar: Agger, Skrtel, (Kelly)
Defensiv midt: Lucas, (Allen)
Temposættende midt: Gerrard
Pass n' move midt: Allen, Henderson
Offensiv midt: (Suarez)
Venstrekant: Coutinho, Borini, (Downing), (Suarez)
Højrekant: Downing, (Borini), (Coutinho), (Suarez)
Angreb: Suarez, Sturridge, (Borini)

Jeg forstår godt hvis vi sælger Skrtel, men det er ikke nogen prioritet for mig. Mener han er en god spiller, men hans kontraktforhold og den økonomiske gevinst ved salg, kan gøre det logisk med et salg.

Rodgers har snakket om at have en 25 mands trup til rådighed, hvor tre målmænd indgår. Altså to spillere til de andre pladser.

Som udgangspunkt er Rodgers foretrukne system den omvendte trekant, hvor der kun er en dyb midtbanespiller. Dette især fordi denne spiller skal falde ned og være sikkerhedsledet i det opbyggende spil. Men positionen kræver også gode markeringsevner, hvor Allen falder lidt igennem. Derfor vil gerne have en spiller til den plads.

Når jeg skriver temposættende midt, så mener jeg i forhold til afleveringsspillet. Vi har kun Gerrard i truppen, der rigtig veksler mellem korte og lange afleveringer og derfor skaber dynamik på den måde. De fleste andre muligheder er meget konservative. Måske kan du få det ud af f.eks. Henderson, men ikke en rolle jeg ser ham i nu. Derfor bliver vores spil også for nemt at læse uden Gerrard, hvilket er et problem.

Pass n' move midtbanespilleren, er en spiller der mest skaber tempo ved sin bevægelse. De er mere pågående mod mål og i presspillet den mest aggressive. Her er vi godt dækket ind, da både Allen og Henderson er dygtige presspillere og har evnerne til at indgå i de korte pasninger omkring feltet.

En decideret offensiv midt (hængende angriber) kan være interessant i enkelte kampe. Derfor kunne Ben Arfa også være et godt emne, da han kan spille pladsen, men ville blive købt ind til en kantrolle. Men ikke en position jeg ville prioritere på transfermarkedet.

Men umiddelbart mener jeg at vi mangler: Venstreback, to (tre) midterforsvarere, defensiv midt, temposættende midt og en kant. Altså fem spillere.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. mar, 2013 12:24

@Alonso:

Shelvey hører vel med til temposættende midt.

edit: læst lige det øverste. Point taken.

Besvar