Indgangsbøn:
3 POINT = MESTERSKAB NUMMER 20
Edit: Nu er 1 point nok!
Det er ALT hvad denne her kamp handler om, og det er ligefør jeg krydser fingre for, at gunners vinder onsdag aften over Crystal Palace (kampen er fremrykket grundet Palace skal spille FA-Cup semifinale), så Anfield kan få en forløsende fejring af at vinde mesterskabet via en sejr foran et propfyldt stadion. Der mangler ligesom noget på den konto, efter den "flade" coronafejring på et gabende tomt Anfield i 2020.
Dommeren er Tom Bramall (indsat billede i head'eren). Han har dømt LFC én gang tidligere. Det var 19. august 2023 på Anfield, hvor Bounemouth blev sendt hjem med et 3-1 nederlag. Han huskes for, at Mac Allister blev sendt tidligt i bad for at komme for sent i en tackling i det 59. minut. Situationen kan ses her, og det røde kort blev trukket tilbage af FA/PGMOL:
Om modstanderen er der kun at sige, at de kæmper hårdt med Manchester FU om, hvem der kan spille mest elendigt, og dermed lande på 17. pladsen, lige over nedrykningsstregen! De to tidligere storklubber, skal være glade for, at der i dette års PL har været 3 pivringe oprykkere, som for længst har bestilt pladsbillet i elevatoren retur til The Championsship. Den "kamp" sidder jeg klar med cola og popcorn til at nyde fra sidelinjen, og det kalder på at minde om Ryan Giggs' "intelligente" udtalelse fra 2011:

indbyrdes statistik i PL:

LFC sejr i mere end ½-delen af alle kampe. Spurs har kun vundet på Anfield 2 gange i PL tiden. Sidste gang det skete var i maj 2011, da Spurs vandt 2-0 på mål af Rafael van der Vart og Luka Modric, og før det skal vi tilbage til august 1993. Dengang var Graeme Souness Manager for Liverpool, og Osvaldo Ardiles manager for Spurs, som vandt på 2 mål af Teddy Sheringham, mens Nigel Clough scorede for Liverpool.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Den ene gang, hvor Spurs vandt, var der snyd med i billedet med kæmpe VAR-fejl og 2 forkerte røde kort røde kort til Curtis Jones og Jota. Den kamp husker alle vel sagtens. Sidste indbyrdes opgør er mere interessant. Det var i Carabao semifinalen, hvor Spurs blev sendt hjem med en røvfuld på 4-0 efter at de vandt første semifinale i London 1-0.
Gense et fyldigt sammendrag af udraderingen her:
Formbarometer PL

Spurs resultater på det sidste er så rædderlige, at selv hvis de vinder over Bodø - Glimt i EL semifinalen og Athletic Bilbao i finalen, så tror jeg sgu Postecoglu ryger ud. Note: Manchester FU kommer selvfølgelig ikke forbi Bilbao i den anden semi, vel?
Statistik for hele sæsonen i PL:

Liverpool
Det er tirsdag, og kampen er søndag, men Slot skifter så lidt, at det bør være muligt at ramme nogen lunde det hold han udtager til at starte kampen.
Keeper: Bliver helt sikkert Alisson, med mindre han får skade i løbet af træning.
Forsvar: Jeg håber Conor Bradley får startpladsen, så han får tid til at vise, at han er værd at satse på i næste sæson. Sidst troede jeg, at Robertson ville komme tilbage som starter, men det ser ud som om Tsimikas har bidt sig fast på VB. Centerforsvaret er Konaté - VVD
Midtbane: Der skal vist skader til, før Slot ændrer på: Gravenberch - Mac Allister - Szoboszlai
Angreb: Mo Salah på højre fløj, og Diaz skal have venstre fløj. Han er langt bedre end Gakpo er pt. Men da vi ikke har nogen ordentlig at sætte på toppen, så vælger Slot sikkert Gakpo på venstre og Diaz på toppen. I mangel af en målscorer i øjeblikket, tror jeg, at jeg ville vælge at overbefolke den offensive midtbane med både Curtis Jones og Szoboszlai foran Gravenberch og Mac Allister, men jeg ser det ikke ske.
Så Slot går med denne start-11'er:

3 point, og så må The Kop leve med, at sidste linje i sangen skal laves om til:
"....and win the championship in spring"