MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs 27/4 25

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 76. min
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
2
11%
10 – Mac Allister ud i 82. min
9
47%
8 – Dominik Szoboszlai ud i 68. min
4
21%
11 - Mohamed Salah
3
16%
7 - Luis Diaz ud i 76. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 68. min
1
5%
19 - Harvey Elliott ind i 76. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 76. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 68. min
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ind i 68. min
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 82. min
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 19

TG12

Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden PL runde 34

Indlæg af TG12 » søndag, 27. apr, 2025 22:01

Så blev der slået knude på mesterskabet!

Sikke en sæson, jeg havde ikke mange forventninger til den relativt ukendte hollænder der erstattede Klopp, men det gjorde han til skamme.

Skal der forbedres noget imod næste sæson er det vi skal rotere mere, hvis vi vil have både et titel og CL run.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 28. apr, 2025 07:20

TG12 skrev:
søndag, 27. apr, 2025 22:01
Så blev der slået knude på mesterskabet!

Sikke en sæson, jeg havde ikke mange forventninger til den relativt ukendte hollænder der erstattede Klopp, men det gjorde han til skamme.

Skal der forbedres noget imod næste sæson er det vi skal rotere mere, hvis vi vil have både et titel og CL run.
Arrhhh - Jeg synes da vi havde et absolut godkendt CL run. Vi sluttede 1'er i grundspillet, men fik ikke den store fordel ud af det rent modstandermæssigt. Vi blev udstillet og udspillet nede i Paris, men "stjal sejren" og på Anfield var vi bedre end PSG, men havde en aften, hvor angriberne ikke kunne socre, og vi endte med at ryge ud på allermindste margen i form af "straffesparks-lodtrækning". Jeg tror ærlig talt, at PSG's niveau og spcielt arbejdsraseri overraskede LFC i den første kamp.

Så var der Carabao finalen, en finale som LFC kunne vinde for 11. gang, men hvor modstanderen kunne vinde et trofæ for første gang siden 1955, hvilket Eddie Howe fik kanaliseret til en utrolig vilje til sejr i hele truppen, som på ingen måde er ueffen. For i øvrigt stærkt bakket op af "bindegale geordies" på lægterne, hvilket jo er en faktor vi mange gange anerkender, når det kommer til The Kops støtte og 12th man status til LFC.

Jeg siger ikke, at alt var perfekt, for selv en blind kunne se, at viljen og gejsten i holdet var slidt. Men der var dælme også kampe under Klopp, som roterede en del mere, hvor gejsten og viljen var begrænset. Det samme har vi set med andre hold i mesterskabskampen, hvor de spiller kampe, hvor man synes de var heldige med at hive et resultat hjem til sidst. Det gælder både Manchester F(ucking) C(heaters) og gunners. Jeg tror simpelthen ikke på, at det er fysisk muligt at spille 60+ kampe over en sæson, og så præstere max i dem alle.

Vi har tabt 2 kampe igennem hele sæsonen i PL. Forest hjemme var rent uheld, Fulham var fortjent.
Vi har tabt 1 kamp i FA Cup, hvilket var mod Preston, hvor der blev stillet et ikke sammenspillet B-hold
Vi tabte 2 kampe i Carabao: 1. semifinale mod Spurs og så finalen mod en topmotiveret og kapabel modstander
Slutteligen tabte vi 2 kampe i Champions League. Sidste runde i grundspillet ude mod PSV og så hjemme mod PSG, hvilket var en fantastisk brandkamp og god propaganda for fodboldspillet.
Ovenstående er ikke resultater, som jeg vil konkludere til, at "truppen er fuldstændig tyndslidt". Tværtimod synes jeg Slot og hans staff, nok specielt Ruben Peeters, fortjener kæmpe ros for at have doseret træningsmængde og kampe tæt på optimalt, hvilket har forskånet truppen for mange/store skader.

I en trup vil der altid være spillere, som coach'en ser et mindre lys i end andre, og sådan har det også været med Slot.
Det er i denne sæson gået ud over først Quansah, som blev skfitet i pausen i første kamp, efter en ringe præstation, som efterfølgende satte sig som nerver hos ham. Han så dog ud til at blive bedre i løbet af sæsonen. Darwin Nunez har heller ikke "fået meget kærlighed", men det hænger i mine øjne 100% sammen med hans præstationer på banen, som i stor udstrækning har været hovedløse, som eksemplificeret igår mod Spurs, hvor han vælger at aflevere i en oplagt scoringssituation. Chiesa fik heller ikke mange chancer, men kunne han have gjort det bedre? Det er der en del fans som mener, men dette er langtfra bevist, eftersom det eneste rigtig positive glimt vi så, var de 16 minutter han fik i den forlængede spilletid mod Newcastle i Carabao. I de øvrige kampe lignede han et fejlkøb. Slutteligen er der Elliot, som ikke har fået mange chancer. Her tror jeg årsagen er, at Slot mere ser Elliot som et alternativ til Mo Salah, hvor Klopp mere så Elliot som en potentiel 10'er på midtbanen, og der har Elliot i denne sæson været bagved både Szoboszlai og Curtis Jones i køen til spilletid.

Slot har haft en fantastisk sæson, og man skal lede længe for at finde et par små huller i osten. Han har samtidig fået et fantastisk forhold til pressen og til fansne, og det blev da absolut ikke mindre efter hans fantastiske cadeau til Jürgen Klopp igår på Anfield. Det var ren klasse, at han takker for det fremragende fundament, som han fik fra Klopp, og så var returneringen af Arne Slot / Jürgen Klopp sangen genial:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 28. apr, 2025 08:47

athomsen skrev:
søndag, 27. apr, 2025 22:01
Cynwal skrev:
søndag, 27. apr, 2025 21:30
Med nedenstående lukker jeg hermed officielt regnearket for restprogrammet, da det nu er totalt irrelevant
Billede
Men ville alligevel været blæret, hvis vi kom på 94. Så ville Slot slå Fergusons all-time high i første forsøg. 92 point tangerer ham
Det var en fornøjelse at se i går, hvordan spillerne slap bremsen, da Spurs kom foran. Og nu, da alt forventningspresset er væk fra deres skuldre, så tror jeg at vi (medmindre de selvfølgelig fejrer så voldsomt :alcohol: , at de stadig har tømmermænd ...) at vi kan glæde os til et festfyrværkeri af heavy metal fodbold :music2: i de sidste runder. Der er lagt i kakkelovnen til Chelsea, Gooners og hvem vi nu ellers mangler at møde, inden det hele kulminerer på Anfield og vi løfter pokalen efter at have lammetævet stakkels Palace
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 28. apr, 2025 10:18

Selvfølgelig kan man finde huller i osten i form af FA cup mv. (jeg kan i øvrigt lige minde om, at Man City tabte til Wigan fra league one i fa cuppen i 2018 - den sæson, hvor de fik 100 point. Det var i øvrigt en kamp med en vis Will Grigg on fire.).

Og det var ærgerligt med nederlaget i CL, men i hvert fald mine nerver kunne alligevel ikke have klaret, at vi skulle jonglere med både CL-kvartfinale og PL i april. Kunne vi have stået med mesterskabet i dag - og en semi mod Arsenal? Jeg tror det ikke...Nå, det er vand under broen.

Det her er naturligvis en af de helt store sæsoner, der vil blive husket. PL-kampagnen har været ganske suveræn, hvor vi som det eneste hold konsistent har sanket point.

Der var bekymringer om, at vi havde haft et lettere program end Arsenal i første halvdel af sæsonen. Og mange af os så også med bange anelser frem mod de mange svære udekampe fra og med Nottingham-kampen midt i januar og til slut marts.

Vi vandt ikke dem alle, men vi fik point i dem alle. Og specielt sejrene mod et på det tidspunkt flyvende Bournemouth-hold og naturligvis Man City var definerende for titelkampen.

Og alt dette i en sæson, hvor håbet vel i bedste fald var en CL-plads og måske en lille pokal, mens Slot etablerede sig og så truppen an. Og der var de sædvanlige nedsmeltninger over manglende signings. Og ligeledes folk, der mente, at de seneste års succes ene og alene skyldtes Klopp, hvorfor hele klubben ville falde som et korthus, nu han var væk.

Kæmpe cadeau til FSG for den måde, de driver klubben på og finder de rette personer! De fans, der ønsker sig andre ejere, er helt på månen.

Næste år tror jeg, at både Arsenal og Man City vil få over 80 point igen, så vi skal spænde sikkerhedsselen. Men hvis både VvD og Salah kan holde niveauet, og vi får købt lige så succesfuldt ind som i sommeren 2023, så kan vi gå endnu en stor sæson i møde.

Og lad os så nyde den sidste del af sæsonen i fulde drag med tju bang kampe med masser af mål i begge ender, guard of honors, pokal og parade :flag5:

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 28. apr, 2025 11:28

En kanon sæson. Før sæsonen var jeg tilfreds med en top 4 placering, og en pokal i enten liga cuppen eller FA Cuppen. Og nu står vi med et mesterskab. Det er mere end godkendt. Det havde jeg slet ikke regnet med! VVD og Salah har holdt niveauet, og flere spillere er bare blevet meget bedre. Jeg kan nævne Gravenberch, Diaz, Szobo, Konate, Jones, Gakpo. De har hævet niveauet markant.

Jeg vil gerne benytte muligheden for at hylde Slot. Er det en moderne udgave af Paisley? Han minder mig mere og mere om vores gamle manager. Slot har vist;
  • at han kan skifte taktik i løbet af kampen, og derved ændre kampens gang
  • at han kan gøre den enkelte spiller bedre
  • at han kan vinde kampe på mange forskellige måder. Slot har både en plan a, b og c!
  • at han kan afpasse sin taktik efter de kompetencer som findes i truppen. Husk på denne trup er én han har arvet
  • at han behersker flere forskellige opstillinger. Og holdet skifter formation under kampene.
Slot har selv sagt at Klopp og Pep er hans inspirationskilder. Men man kan også finde lidt af de Zerbi i den måde vi spiller på. Vi er blevet bedre til at spille os ud af modstanderens høje press, ved at vores forsvarsspillere eller back (også nogle gange Gravenberch eller Allison) venter på at modstanderen lukker os ned, for så at slå en høj præcis bold op til Salah eller Diaz. De så vi til perfektion mod Man C. Vi blev aldrig nervøse, selvom Man C havde bolden en stor del af tiden. Vi befandt os godt uden bold. Vi har altså værktøjskassen i orden, både når vi er boldbesiddende og når vi ikke har bolden.

Vi står stadig højt på banen, men uden Klopps maniske boldjagt. Slot er et godt valg.

Tillykke Liverpool og ikke mindst tillykke Slot!

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 28. apr, 2025 17:22

Det var dejligt at komme på arbejde og høre sine Man United kollegaer sige tillykke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 28. apr, 2025 20:58

Bossen står bare og nyder det, kan man se. Fantastisk filmstump med lydspor fra min yndlings-LFC sang:
Vi SMADRER det PIShold !

Bock

Indlæg af Bock » tirsdag, 29. apr, 2025 09:50

Ærgerligt at jeg spolerede mine søndagsbenklæder forleden, men et af mine vinduer prydes til stadighed af LFC-flaget, og det gør det ugen ud. Må vi få en silly season, der lægger alen til 24-25-sæsonen.

Brugeravatar
Cynwal

Re: MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 29. apr, 2025 18:39

Adam Clery er lidt irriterende at høre på, men han siger temmelig en del fornuftige ting i denne video:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Re: MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 29. apr, 2025 19:27

Mere om vores MESTERSKABSSÆSON:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Re: MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs 27/4 25

Indlæg af Cynwal » onsdag, 30. apr, 2025 10:36

Ny sang om BÅDE Jürgen Klopp og Arne Slot:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 30. apr, 2025 12:38

Dekoratøren har været i gang på Axa Trainingscneter i Kirkby:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 30. apr, 2025 13:36

Lidt fra dagen
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 02. maj, 2025 19:49

Her er små 50 minutters gensyn med mange af målene fra LIverpools kampe:
Jeg tør ikke love at den får lov at blive liggende på youtube grundet ophavsrettigheder.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar