MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs 27/4 25
Re: LFC - Tottenham Hotspurs >> Kamptråden PL runde 34
Så blev der slået knude på mesterskabet!
Sikke en sæson, jeg havde ikke mange forventninger til den relativt ukendte hollænder der erstattede Klopp, men det gjorde han til skamme.
Skal der forbedres noget imod næste sæson er det vi skal rotere mere, hvis vi vil have både et titel og CL run.
Sikke en sæson, jeg havde ikke mange forventninger til den relativt ukendte hollænder der erstattede Klopp, men det gjorde han til skamme.
Skal der forbedres noget imod næste sæson er det vi skal rotere mere, hvis vi vil have både et titel og CL run.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Arrhhh - Jeg synes da vi havde et absolut godkendt CL run. Vi sluttede 1'er i grundspillet, men fik ikke den store fordel ud af det rent modstandermæssigt. Vi blev udstillet og udspillet nede i Paris, men "stjal sejren" og på Anfield var vi bedre end PSG, men havde en aften, hvor angriberne ikke kunne socre, og vi endte med at ryge ud på allermindste margen i form af "straffesparks-lodtrækning". Jeg tror ærlig talt, at PSG's niveau og spcielt arbejdsraseri overraskede LFC i den første kamp.TG12 skrev: ↑søndag, 27. apr, 2025 22:01Så blev der slået knude på mesterskabet!
Så var der Carabao finalen, en finale som LFC kunne vinde for 11. gang, men hvor modstanderen kunne vinde et trofæ for første gang siden 1955, hvilket Eddie Howe fik kanaliseret til en utrolig vilje til sejr i hele truppen, som på ingen måde er ueffen. For i øvrigt stærkt bakket op af "bindegale geordies" på lægterne, hvilket jo er en faktor vi mange gange anerkender, når det kommer til The Kops støtte og 12th man status til LFC.
Jeg siger ikke, at alt var perfekt, for selv en blind kunne se, at viljen og gejsten i holdet var slidt. Men der var dælme også kampe under Klopp, som roterede en del mere, hvor gejsten og viljen var begrænset. Det samme har vi set med andre hold i mesterskabskampen, hvor de spiller kampe, hvor man synes de var heldige med at hive et resultat hjem til sidst. Det gælder både Manchester F(ucking) C(heaters) og gunners. Jeg tror simpelthen ikke på, at det er fysisk muligt at spille 60+ kampe over en sæson, og så præstere max i dem alle.
Vi har tabt 2 kampe igennem hele sæsonen i PL. Forest hjemme var rent uheld, Fulham var fortjent.
Vi har tabt 1 kamp i FA Cup, hvilket var mod Preston, hvor der blev stillet et ikke sammenspillet B-hold
Vi tabte 2 kampe i Carabao: 1. semifinale mod Spurs og så finalen mod en topmotiveret og kapabel modstander
Slutteligen tabte vi 2 kampe i Champions League. Sidste runde i grundspillet ude mod PSV og så hjemme mod PSG, hvilket var en fantastisk brandkamp og god propaganda for fodboldspillet.
Ovenstående er ikke resultater, som jeg vil konkludere til, at "truppen er fuldstændig tyndslidt". Tværtimod synes jeg Slot og hans staff, nok specielt Ruben Peeters, fortjener kæmpe ros for at have doseret træningsmængde og kampe tæt på optimalt, hvilket har forskånet truppen for mange/store skader.
I en trup vil der altid være spillere, som coach'en ser et mindre lys i end andre, og sådan har det også været med Slot.
Det er i denne sæson gået ud over først Quansah, som blev skfitet i pausen i første kamp, efter en ringe præstation, som efterfølgende satte sig som nerver hos ham. Han så dog ud til at blive bedre i løbet af sæsonen. Darwin Nunez har heller ikke "fået meget kærlighed", men det hænger i mine øjne 100% sammen med hans præstationer på banen, som i stor udstrækning har været hovedløse, som eksemplificeret igår mod Spurs, hvor han vælger at aflevere i en oplagt scoringssituation. Chiesa fik heller ikke mange chancer, men kunne han have gjort det bedre? Det er der en del fans som mener, men dette er langtfra bevist, eftersom det eneste rigtig positive glimt vi så, var de 16 minutter han fik i den forlængede spilletid mod Newcastle i Carabao. I de øvrige kampe lignede han et fejlkøb. Slutteligen er der Elliot, som ikke har fået mange chancer. Her tror jeg årsagen er, at Slot mere ser Elliot som et alternativ til Mo Salah, hvor Klopp mere så Elliot som en potentiel 10'er på midtbanen, og der har Elliot i denne sæson været bagved både Szoboszlai og Curtis Jones i køen til spilletid.
Slot har haft en fantastisk sæson, og man skal lede længe for at finde et par små huller i osten. Han har samtidig fået et fantastisk forhold til pressen og til fansne, og det blev da absolut ikke mindre efter hans fantastiske cadeau til Jürgen Klopp igår på Anfield. Det var ren klasse, at han takker for det fremragende fundament, som han fik fra Klopp, og så var returneringen af Arne Slot / Jürgen Klopp sangen genial:
Vi SMADRER det PIShold !
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Det var en fornøjelse at se i går, hvordan spillerne slap bremsen, da Spurs kom foran. Og nu, da alt forventningspresset er væk fra deres skuldre, så tror jeg at vi (medmindre de selvfølgelig fejrer så voldsomt

Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Selvfølgelig kan man finde huller i osten i form af FA cup mv. (jeg kan i øvrigt lige minde om, at Man City tabte til Wigan fra league one i fa cuppen i 2018 - den sæson, hvor de fik 100 point. Det var i øvrigt en kamp med en vis Will Grigg on fire.).
Og det var ærgerligt med nederlaget i CL, men i hvert fald mine nerver kunne alligevel ikke have klaret, at vi skulle jonglere med både CL-kvartfinale og PL i april. Kunne vi have stået med mesterskabet i dag - og en semi mod Arsenal? Jeg tror det ikke...Nå, det er vand under broen.
Det her er naturligvis en af de helt store sæsoner, der vil blive husket. PL-kampagnen har været ganske suveræn, hvor vi som det eneste hold konsistent har sanket point.
Der var bekymringer om, at vi havde haft et lettere program end Arsenal i første halvdel af sæsonen. Og mange af os så også med bange anelser frem mod de mange svære udekampe fra og med Nottingham-kampen midt i januar og til slut marts.
Vi vandt ikke dem alle, men vi fik point i dem alle. Og specielt sejrene mod et på det tidspunkt flyvende Bournemouth-hold og naturligvis Man City var definerende for titelkampen.
Og alt dette i en sæson, hvor håbet vel i bedste fald var en CL-plads og måske en lille pokal, mens Slot etablerede sig og så truppen an. Og der var de sædvanlige nedsmeltninger over manglende signings. Og ligeledes folk, der mente, at de seneste års succes ene og alene skyldtes Klopp, hvorfor hele klubben ville falde som et korthus, nu han var væk.
Kæmpe cadeau til FSG for den måde, de driver klubben på og finder de rette personer! De fans, der ønsker sig andre ejere, er helt på månen.
Næste år tror jeg, at både Arsenal og Man City vil få over 80 point igen, så vi skal spænde sikkerhedsselen. Men hvis både VvD og Salah kan holde niveauet, og vi får købt lige så succesfuldt ind som i sommeren 2023, så kan vi gå endnu en stor sæson i møde.
Og lad os så nyde den sidste del af sæsonen i fulde drag med tju bang kampe med masser af mål i begge ender, guard of honors, pokal og parade
Og det var ærgerligt med nederlaget i CL, men i hvert fald mine nerver kunne alligevel ikke have klaret, at vi skulle jonglere med både CL-kvartfinale og PL i april. Kunne vi have stået med mesterskabet i dag - og en semi mod Arsenal? Jeg tror det ikke...Nå, det er vand under broen.
Det her er naturligvis en af de helt store sæsoner, der vil blive husket. PL-kampagnen har været ganske suveræn, hvor vi som det eneste hold konsistent har sanket point.
Der var bekymringer om, at vi havde haft et lettere program end Arsenal i første halvdel af sæsonen. Og mange af os så også med bange anelser frem mod de mange svære udekampe fra og med Nottingham-kampen midt i januar og til slut marts.
Vi vandt ikke dem alle, men vi fik point i dem alle. Og specielt sejrene mod et på det tidspunkt flyvende Bournemouth-hold og naturligvis Man City var definerende for titelkampen.
Og alt dette i en sæson, hvor håbet vel i bedste fald var en CL-plads og måske en lille pokal, mens Slot etablerede sig og så truppen an. Og der var de sædvanlige nedsmeltninger over manglende signings. Og ligeledes folk, der mente, at de seneste års succes ene og alene skyldtes Klopp, hvorfor hele klubben ville falde som et korthus, nu han var væk.
Kæmpe cadeau til FSG for den måde, de driver klubben på og finder de rette personer! De fans, der ønsker sig andre ejere, er helt på månen.
Næste år tror jeg, at både Arsenal og Man City vil få over 80 point igen, så vi skal spænde sikkerhedsselen. Men hvis både VvD og Salah kan holde niveauet, og vi får købt lige så succesfuldt ind som i sommeren 2023, så kan vi gå endnu en stor sæson i møde.
Og lad os så nyde den sidste del af sæsonen i fulde drag med tju bang kampe med masser af mål i begge ender, guard of honors, pokal og parade

-
- Geografisk sted: Nordsjælland
En kanon sæson. Før sæsonen var jeg tilfreds med en top 4 placering, og en pokal i enten liga cuppen eller FA Cuppen. Og nu står vi med et mesterskab. Det er mere end godkendt. Det havde jeg slet ikke regnet med! VVD og Salah har holdt niveauet, og flere spillere er bare blevet meget bedre. Jeg kan nævne Gravenberch, Diaz, Szobo, Konate, Jones, Gakpo. De har hævet niveauet markant.
Jeg vil gerne benytte muligheden for at hylde Slot. Er det en moderne udgave af Paisley? Han minder mig mere og mere om vores gamle manager. Slot har vist;
Vi står stadig højt på banen, men uden Klopps maniske boldjagt. Slot er et godt valg.
Tillykke Liverpool og ikke mindst tillykke Slot!
Jeg vil gerne benytte muligheden for at hylde Slot. Er det en moderne udgave af Paisley? Han minder mig mere og mere om vores gamle manager. Slot har vist;
- at han kan skifte taktik i løbet af kampen, og derved ændre kampens gang
- at han kan gøre den enkelte spiller bedre
- at han kan vinde kampe på mange forskellige måder. Slot har både en plan a, b og c!
- at han kan afpasse sin taktik efter de kompetencer som findes i truppen. Husk på denne trup er én han har arvet
- at han behersker flere forskellige opstillinger. Og holdet skifter formation under kampene.
Vi står stadig højt på banen, men uden Klopps maniske boldjagt. Slot er et godt valg.
Tillykke Liverpool og ikke mindst tillykke Slot!
Det var dejligt at komme på arbejde og høre sine Man United kollegaer sige tillykke 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Cynwal
Bossen står bare og nyder det, kan man se. Fantastisk filmstump med lydspor fra min yndlings-LFC sang:
Vi SMADRER det PIShold !
Ærgerligt at jeg spolerede mine søndagsbenklæder forleden, men et af mine vinduer prydes til stadighed af LFC-flaget, og det gør det ugen ud. Må vi få en silly season, der lægger alen til 24-25-sæsonen.
- Cynwal
Re: MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs
Adam Clery er lidt irriterende at høre på, men han siger temmelig en del fornuftige ting i denne video:
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
Re: MESTERSKAB nr. 20 vundet - LFC-Spurs 27/4 25
Ny sang om BÅDE Jürgen Klopp og Arne Slot:
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
Dekoratøren har været i gang på Axa Trainingscneter i Kirkby:
Vi SMADRER det PIShold !
- Redtothebone
- Cynwal
Her er små 50 minutters gensyn med mange af målene fra LIverpools kampe:
Jeg tør ikke love at den får lov at blive liggende på youtube grundet ophavsrettigheder.
Vi SMADRER det PIShold !