Surf skrev:
Det er da emmervæk også en vigtig evne hos en midterforsvarer. Når vi har Agger og GJ i bagkæden der er gode med bold, så er det vel ikke så skidt at have en midterforsvarer, der vinder nærkampe og er fysisk stærk. Ja, nogen vil endda mene, at det er lige præcis dét der kendetegner en god midterforsvarer, om end jeg ved det taktiske/placeringsmæssige er vigtigt.
Skrtel blev årets spiller. Det er muligt at det er på en lidt billig baggrund (læs: elendige præstationer af de fleste), men jeg synes det er lidt ærgerligt at se så meget kritik af ham.
Må man da ikke kritisere årets spiller? Selv mener jeg det var en anden, men det lader jeg for mig selv.
Når der er noget og kritisere, så er det skida ligegyldigt om det er årets spiller, årets fund, vores bedste centrehalf back, vores inderwing eller ølhenter. Jeg synes ikke det er kritik for kritikkens skyld, men fordi jeg ikke ser forbedringer på visse områder omkring Skrtel.
Og jeg ser ikke rigtig der kommer noget på bordet, udover Skrtel er fysisk stærk. Det mener jeg altså der er mange forsvarsspillere der er, som så også er bedre til andre ting. Lad os rate lidt fiktivt.
Spiller 1. 10 ud af 10 fysisk. Men 5 ud af 10 teknisk og 6 ud af 10 taktisk. Kan deltage i 100% af alle kampe
Spiller 2. 8 ud af 10 fysisk, 7 ud af 10 teknisk og 7 ud af 10 taktisk. 95% af alle kampe
Spiller 3. 6 ud af 10 fysisk, 10 ud af 10 teknisk og 9 ud af 10 taktisk. 90% af alle kampe
Hvilken spiller er bedst? Hvilken spiller vil passe bedst til hvilken taktik? Hvilken spiller har lettest ved at blive bedre til de elementer han ikke lige er mester i?
Vi havde et partnerskab der hed Henchoz / Hyypiä, som minder rigtig meget om Skrtel / Agger partnerskabet. Der findes ikke mange Sami Hyypiä'er / Daniel Agger'er derude, men de findes.