14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. nov, 2012 19:58

Robbie_God_Fowler skrev:Kilder tæt på klubben mener at vide han tjener 70.000. Hvis det er sandt er det da alligevel en slat, når man tager i betragtning at en mand som cleverly angiveligt tjener det halve.
:dontknow:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 11. nov, 2012 20:57

Okay, jeg troede bare det var væsentligt mindre. Nærmere, ja, omkring det halve plus ein bisschen.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 11. nov, 2012 21:55

Det var en bruger, som for noget tid siden postede en opgørelse på RAWK. Så jeg skal ikke kunne sige, hvor pålidelig kilden er. Jeg hæftede mig dog ved dengang, at det var en af de brugere som normalt virkede troværdig og at lønniveauet på de andre spillere som var i tråden stemte overens med, hvad Tony Barrett tidligere har berettiget.

Jeg troede også inden da, at Henderson max fik 50.000 pund ugentligt.

Med vores præstationer på den centrale midtbane i denne sæson, så ser jeg dog gerne, at Henderson bliver i klubben sæsonen ud og får chancen for at kæmpe sig på holdet. Vi kan i stedet starte med at sælge Joe Cole og eventuelt Downing.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 12. nov, 2012 00:57

Præcis, Surf. Først var forklaringen for hypotetisk, så var eksemplet for elitær, og så var kilderne utroværdige, selvom de ikke var elitære.

@ Mads T og Alonso

Lucas er nemlig et godt eksempel. Henderson lader til at have en sund tilgang til fodbolden, og den slags kan engang imellem i sig selv være værd at belønne for at fremme en bestemt kultur. Jeg tror dog, at Henderson bliver brugt så lidt pt., fordi holdet har så svært ved at score og ofte kommer bagud.

@ RGF

Jeg har også læst, at Henderson tjener ret godt. Jeg mener dog, at Gylfis krav dels udsprang af Hendersons løn (og Spurs' tilbud). Altså at Henderson skulle tjene omkring £60.000 i ugen, hvilket i sig selv er meget.

Arsenal og Spurs lader til at betale deres breddespillere og talenter relativt godt. Man. Utd. lader til at lokke med muligheden for en meget god kontrakt, hvis man gør det godt i stedet for en relativ høj grundløn. I sommers har man helt klart forsøgt at køre Man. Utd.-stilen. Jeg mener at have læst, at spillere som Smalling, Jones og Cleverley tjener mellem £40.000-50.000 i ugen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Martin VP
Geografisk sted: Helsingør

Indlæg af Martin VP » mandag, 12. nov, 2012 07:43

Mads T. skrev:Hele denne hetz mod Henderson tager udganspunkt i en udtalelse der er fra før han spillede sin vel nok dårligste kamp for Liverpool. I øvrigt er hele kritikken bundet op på én chance, som han brænder. Det er sgu sørgeligt at se Liverpoolfans på den måde nedgøre en af vores unge spillere.
Jeg synes, det er plat at karakterisere mit indlæg og holdning ifht Henderson som en hetz. Og hvis du tror, at det hele bunder i en udtalelse og én chance (jeg gentager, han brændte den ikke, han turde jo ikke engang forsøge at brænde den. Ffs!), så er der noget du har misforstået. Manden har ikke leveret én indsats, som har gjort en forskel i hele sin Liverpool-karriere. Tværtimod. Og det er derfor, jeg mener han skal ud af vagten asap. Jeg er med på, at han er en ok fodboldspiller, som løber meget osv, osv. Men dem er der masser af derude - man kan få dem væsentligt billigere end 16 mio pund, og det er endda inklusive testikler. Som påpeget er hans problem primæst mentalt, og det synes jeg ikke folk forholder sig til.
Jeg synes, det er sørgeligt, at Liverpool fans ikke har større ambitioner.

Sammenligningen med Lucas er jo bejlig at have i baghånden, når en spiller bliver kritiseret. Lad mig starte med at sige, at jeg er med på, at Lucas har udviklet sig helt fantastisk, han er ankeret på vores defensive midtbane. Og han fik meget kritik. En del uberittiget, men en hel del af det var altså også berettiget. For selvom han er en uhyre vigtig spiller nu, så ændrer det da ikke på, at han overhovedet ikke leverede i starten af sin Liverpool karriere. Han performede ikke og var uhyggeligt ringe i årevis, men derfor var det da nok også endnu mere imponerende, at han kunne vende det om. Det gør ham til undtagelsen fra reglen, snarere end et eksempel man kan regne med, at alle vil følge. For det kræver en stålvilje og mental styrke, som jeg - trods alt - tror at de fleste kan blive enige om, ikke ligefrem er Jordan Hendersons forcer. Henderson er blevet overhalet indenom af fem-seks spillere på et halv år. Så uanset om Henderson refererede til sin performance i kampe, træning, golf, med sin højre hånd eller til sin performance sammen med sin partner - det kunne han jo ligeså godt have ment, hvorfor ikke, man ved jo aldrig - så har vi ikke tid til at vente på ham :hello1:
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » onsdag, 14. nov, 2012 01:12

Når jeg hiver Lucas Leiva frem er det ikke en tilfældighed. Jeg ved godt argumentet kan isoleres og derfor bruges om alle unge spillere, der kæmper med at finde deres fødder. Jeg mener dog at Lucas og Henderson har flere ting tilfælles. Den mest nævneværdige er naturligvis attituden. For lige meget hvordan du vender og drejer det, så har tidligere og nuværende trænere og spillere udtalt at Jordan Henderson er en af dem der træner hårdest. Det var bl.a. derfor han altid var på holdet under Dalglish.

Jeg ved ikke om Henderson er decideret svag mentalt. Han ser ikke ud af meget ude på banen, men hvad er det folk forventer? Skal han kaste sig brølende ind i glidende tacklinger for at vise den rette mentalitet, eller hvad er præmissen? I min verden er en spiller mentalt svag, når han slår op i banen ved modgang. Henderson tager da alle de aftalte løb uden bold fra start til slut, så den kritik kan jeg ikke rigtig følge.

Jeg tror bare man skal erkende at der findes forskellige spillertyper - også selvom det er på den centrale midtbane, hvor der findes et utal af spillere der opvejer for manglende talent ved at tackle hårdt og brutalt.

Nu skal det her ikke lyde som om jeg tager knægten i forsvar. For han er ganske rigtig (og fortjent) bag Gerrard, Allen, Sahin og Shelvey i midtbanekøen. Dette er ikke godt nok når man blev købt ind som starter og åbenbart bliver betalt som en starter. Derfor vil jeg heller ikke sætte mig ultimativt fast på at han er i Liverpool fremadrettet, men jeg mener ikke man kan tage hans dedikation og hårde arbejde fra ham.

Som jeg tidligere har været inde på handler det ikke om at han skal blive mere stabil uden bolden, men med bolden. Han viser i glimt hvor stort et spil han indeholder, men har umådeligt svært ved at gøre det over 90 minutter. Det skal man hvis man vil starte for Liverpool FC. Lige nu er hans evne til at forvalte bolden med effektivitet ikke på højere niveau end Suso, der er tre et halvt år yngre - det taler for sig selv (ikke samme spillertype, men jeg håber I forstår pointen).

Brugeravatar
Martin VP

Indlæg af Martin VP » onsdag, 14. nov, 2012 08:37

Alonso skrev:Jeg ved ikke om Henderson er decideret svag mentalt. Han ser ikke ud af meget ude på banen, men hvad er det folk forventer? Skal han kaste sig brølende ind i glidende tacklinger for at vise den rette mentalitet, eller hvad er præmissen? I min verden er en spiller mentalt svag, når han slår op i banen ved modgang. Henderson tager da alle de aftalte løb uden bold fra start til slut, så den kritik kan jeg ikke rigtig følge.
Jeg forventer at han tager ansvar på banen, ligesom jeg forventer det af alle vores spillere. Henderson er en stor omgang alibibold, det er klart min største anke mod ham. Alle kan træne godt og alle kan tage de aftalte løb uden bold. At være stærk mentalt handler ikke om, hvor hårdt man tackler, men at om at turde. Turde tage nogle chancer, turde prøve at sætte sig igennem. Det er det, der vinder kampe, men det kan selvfølgelig også være det, der taber dem. Og det er det, Jordan er bange for, og det mener jeg ikke, vi kan bruge til noget.
Han viser i glimt hvor stort et spil han indeholder
Hvor er det, du mener, han viser det? Det har jeg ikke set. Tværtimod har jeg set utallige eksempler på det modsatte.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » onsdag, 14. nov, 2012 09:28

Martin VP skrev:
Han viser i glimt hvor stort et spil han indeholder
Hvor er det, du mener, han viser det? Det har jeg ikke set. Tværtimod har jeg set utallige eksempler på det modsatte.
Nogle lukker øjnene for de gode ting spillerne gør, når de har set sig sur på en spiller. Lucas er nok det bedste eksempel. Der er ingen tvivl om, at Henderson ikke har præsteret på et stabilt niveau i Liverpool, men de gange han i sidste sæson fik lov til at komme ind i midten af banen, synes jeg også vi så hans potentiale. Han har i denne sæson ikke fået de store chancer og det er formentlig gået ud over selvtilliden, eksemplificeret i kampen i Rusland.

Denne video, viser dog de glimt, som du og flere andre åbenbart ikke kan få øje på eller har fortrængt: http://www.youtube.com/watch?v=5E7WBshsnJA

Og så synes jeg, som jeg har pointeret tidligere, at det er mærkeligt, at man kan være U21 landsholdsanføre, hvis man udelukkende er alibispiller.

Jeg synes klart at det er for tidligt at afskrive Henderson, men han er nødt til at få noget fodbold i fødderne og det ser ikke ud som om, at det bliver hos os. Et udlån til en Premier League klub resten af sæsonen ville være ideelt.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 14. nov, 2012 09:50

Michael Mancienne var anfører for U21 landsholdet, og en af dem med flest spillede kampe. Det er ikke altid parametre man skal lægge så meget i.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 14. nov, 2012 10:02

Især ikke når manageren hedder Stuart Pearce.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 14. nov, 2012 10:22

AllanShore skrev:Michael Mancienne var anfører for U21 landsholdet, og en af dem med flest spillede kampe. Det er ikke altid parametre man skal lægge så meget i.
Men man kan vel godt sige, at man næppe har en kyllingementalitet, hvis man bliver valgt som anfører.

Ellers har du ret i, at U-landsholdskampe ikke altid er et specielt godt parameter.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Martin VP

Indlæg af Martin VP » onsdag, 14. nov, 2012 11:25

Mads T. skrev:Denne video, viser dog de glimt, som du og flere andre åbenbart ikke kan få øje på eller har fortrængt: http://www.youtube.com/watch?v=5E7WBshsnJA
Jeg går ud fra, at du med den video gerne vil understrege, at jeg ikke har ret i min vurdering af Henderson? Jeg beklager, men jeg mener, du fejler big time, for den video understreger da netop min pointe. Han har været her halvandet år og spillet et utal af kampe. Alligevel er videoen fyldt ud med situationer, hvor han afleverer tilbage eller på langs :roll: Det ene mål han har scoret bliver der brugt ca en trediedel af tiden på. Vorherrebevares.

Jeg er helt med på, at man kan stirre sig blindt gal på en spiller, og ud over jeg helt objektivt synes, at Henderson er dårlig, så er jeg da også godt klar over, at min irrationelle irritation over ham gør at man måske er blind for de kvaliteter, som han trods alt nok besidder. Måske giver jeg ham ikke kredit for det stykke arbejde, han trods alt udfører. Men den der 'highlight' video af Jordan Hendersons tid i Liverpool er da en joke. En sørgelig joke, desværre
Og så synes jeg, som jeg har pointeret tidligere, at det er mærkeligt, at man kan være U21 landsholdsanføre, hvis man udelukkende er alibispiller.
Det synes jeg egentlig også.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 14. nov, 2012 13:36

Surf skrev:Men man kan vel godt sige, at man næppe har en kyllingementalitet, hvis man bliver valgt som anfører.
Nej, det kan man ikke.
Best in the world at everything I do.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 14. nov, 2012 14:07

Jeg håber så meget, han slår igennem - ikke mindst for at se/høre reaktionen fra alle hans haters. Jeg har også mine tvivl: han er en fremragende pasningsspiller og udmærket tekniker, som man også ser i ovennævnte youtube-video. Men han halter gevaldigt på det mentale - det kan der heldigvis arbejdes med. Men forestil jer, hvilken midtbane Shelvey, Henderson og Allen vil udgøre om et par år, efter en masse kampe på bagen. De er henholdvis 20, 22 og 22. De kan gå hen og blive fantastiske for os, især fordi de er tre forskellige typer, selvom man godt kan betegne dem som boks-til-boks typer alle. Shelvey den fandenivoldske, Joe Allen med overblikket og Jordan Henderson med distributionerne og evnen til at holde spillet i gang. Jeg er optimist, men vi skal til at se fremgang hos Henderson, det er klart.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 14. nov, 2012 14:58

Tom_Jorsal skrev:Jeg håber så meget, han slår igennem - ikke mindst for at se/høre reaktionen fra alle hans haters. Jeg har også mine tvivl: han er en fremragende pasningsspiller og udmærket tekniker, som man også ser i ovennævnte youtube-video. Men han halter gevaldigt på det mentale - det kan der heldigvis arbejdes med. Men forestil jer, hvilken midtbane Shelvey, Henderson og Allen vil udgøre om et par år, efter en masse kampe på bagen. De er henholdvis 20, 22 og 22. De kan gå hen og blive fantastiske for os, især fordi de er tre forskellige typer, selvom man godt kan betegne dem som boks-til-boks typer alle. Shelvey den fandenivoldske, Joe Allen med overblikket og Jordan Henderson med distributionerne og evnen til at holde spillet i gang. Jeg er optimist, men vi skal til at se fremgang hos Henderson, det er klart.
For Guds skyld nej!
Best in the world at everything I do.

Besvar