Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden PL runde 27

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Nottingham Forest - LFC >> Kamptråden PL runde 27

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. feb, 2026 09:03

Billede

Indgangsbøn:
ENDNU en gang skal vi møde et hold, som lige har skiftet træner/manager! Forest er nu på deres 4. manager i sæsonen! Sæsonen startede med dygtige Nuno Espirito Santo, som leverede en god sæson sidste år, men han blev uvenner med den koleriske græske klubejer Marinakis, nok afstedkommet af, at Forest kiksede Champions League kvalfikation med ét enkelt point efter at have ligget i top 4 helt frem til starten af maj måned 2025. Efter Nuno fik Marinakis en hjerneblødning og hyrede Ange Postecoglu, som fuldstændig ændrede spilsystem, med det resultat at målene raslede ind (ligesom med Ange-bold i Spurs). Så Ange fik 8 kampe, og så blev Sean Dyche hyret ind, men efter kun 2 point i 3 kampe mod nedrykkerkandidaterne Palace, Leeds og Wolves, så fik Dyche silkesnoren. Ny mand ved roret er portugisiske Vitor Pereira, som har PL-erfaring fra én enkelt sæson 2024/25 som manager for Wolverhampton, som resulterede i en 16. plads men med hele 17 points margen til nedrykningsstregen.
Vitor Pereiras første match var torsdag aften i Tykiet mod Fenerbache i Europa League. Forest vandt sikkert 3-0 og stillede i absolut stærkeste opstilling:
Billede

Højdepunkter/målene fra den kamp kan ses her:
Det skal/bør være en fordel for LFC, at truppen har hvilet siden Brighton kampen, hvorimod Forest har spillet torsdag og med en lang flyrejse hjem. Det kan selvfølgelig også gå den anden vej: At Forest møder op med blod på tanden og ny tro på overlevelsen i PL. En Forest-fankonto på Instagram koger i hvert fald over med begejstring for spillet og den nye manager:
Billede

Jeg krydser fingre for, at vi ikke genser den mangeårige "Liverpool-syge" at truppen møder op som storfavoritter og spiller en umotiveret piskamp, fordi de tror kampen er vundet på forhånd! Det kunne lige passe, at vi kommer dårligt fra start, nu hvor der ligger en stribe kampe, som kan få os "ind i varmen" i top 4-5 igen.

Statistik for sæsonen indtil nu - PL:
Billede
LFC's favoritværidghed mejslet i granit!

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
Pointtab til LFC i 59% af kampene :shock: ....og LFC har kun vundet én gang på City Ground i PL-tiden :shock: :shock:

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Der er en plet fra november måned, en sæk på 3-0 PÅ ANFIELD!! som skal vaskes væk. I de sidste 3 kampe mod Forest, har LFC fået 1 (ÉT!) point :shock:

Rædslerne fra tilbage i november kan genopleves her:
Formbarometer PL:
Billede
Billede

Liverpool
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, hvordan vi stiller stærkest op imod Forest. Hvis jeg fik lov til at bestemme, ville jeg stille sådan her op:
Billede

....men nu er det jo ikke mig, men Slot der sætter holdet, og jeg tror han stiller sådan her op:
Billede

Lad høre hvad I tænker om kampen......
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar