Indgangsbøn:
Newcastle er på grund af deres fysiske spillestil tæt på toppen over mine hademodstandere. Newcastle har mange spillere på holdet, som går over stregen i deres fysiske spillestil, indtil de har fået et gult kort, så det er en stor glæde at konstatere, at det største "porcus" af dem alle - Joelinton - ikke er med i aftenens kamp. I sidste sæson sluttede Newcastle på en 5. plads, som gav dem adgang til Champions League Ligaspil, hvor de endte på en 12. plads, som eneste engelske hold der ikke kvalificerede sig direkte til 8.-delsfinalerne. Der kommer de dog med stor sandsynlighed, da de i deres 16.-dels ude/hjemme kampe skal møde LFC's modstander fra i onsdags: Qurabag. Det vil være en stor skuffelse for Eddie Howe & Co., hvis de ikke er med til lodtræningen den 27. februar i Schweiz, hvor LFC også får deres modstander og mulige vej mod finalen i Budapest. Vinder Newcastle kampen i aften, vil de glide forbi LFC i tabellen på bedre målscore, i kampen om næste sæsons indbringende Champions League kampe. Så der er meget på spil på Anfield i aften. Slot er dog frataget én ting at klynke over: Newcastle spillede også i onsdags på nøjagtig samme tid, og i stærkeste opstilling.
Newcastle forventes at stille op sådan her:

Statistik for denne sæson i PL:

LFC er en ½ my foran på statistikken, så der ingen hjæp at hente der.
Indbyrdes statistik i PL:

Det ser anderledes ud med den indbyrdes statistik, hvor LFC har en solid overhånd, med mere end 3 gange så mange sejre som NUFC.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Igen overhånd til LFC med 4 sejre og 1 uafgjort, Sidste kamp vandt LFC med mindst mulig margin i sidste øjeblik. De fleste husker nok Rio Ngumohas scoring i 10. minuts overtid til slutresultatet 2-3. En kamp, hvor Newcastle spille hele anden halvleg med 9 markspillere, efter Anthony Gordon fik direkte rødt for en sviner på VVD. Et fyldigt sammendrag kan ses her:
https://www.youtube.com/watch?v=aeFMLxwkKiA
Formbarometer PL:

...og Wupti! Så blev Newcastle lige pludselig favorit til at vinde. LFC med 4 point i de sidste 5 (FEM) PL kampe er katastrofalt!
Liverpool
Blev der tanket selvtillid, som kan få en indflydelse på aftenens resultat? Jeg tror det næppe. Qurabag gav så meget plads over hele banen, hvorimod Newcastle vil sidde tæt og spille fysisk hele kampen. Jeg frygter det bliver en grim forestilling.
Det store spørgsmål er: hvem skal spille højre back? Wataru Endo er jo ikke hurtig i hverken vendinger eller på de første meter, så jeg vil mene at han ikke skal spille overfor Anthony Gordon/Harvey Barnes. ....og Szoboszlai er for værdifuld længere fremme på banen til at ofre ham på HB, så mit valg falder på Curtis Jones på HB. ...og så er der Salah! Ja, han scorede i onsdags, og viste små glimt af afleveringer, som lige manglede det sidste. Men er det nok? Måske i Slots øjne, af hensyn til husfreden i truppen, men jeg håber han bruger Szoboszlai på Salahs plads, da der han er langt mere chanceskabende og har bedre end-product. så mit bud på opstillingen ser sådan her ud:

Jeg er fristet til at smide Ngumoha ind isf Gakpo, men vi ved jo alle, at Slot vælger Gakpo!
Hva' sir' I.....?