Indgangsbøn:
Inden sæsonstart var der nok ikke mange, som havde regnet med at lørdagens kamp ville være mellem nr.1 og 5 i tabellen, og de to sidste hold som er ubesejrede indtil nu i denne sæson af PL.
TResultaterne indtil nu for Palace ser sådan her ud:

Tilsvarende ser Liverpools resultater sådan her ud:

Statistik for denne sæson i PL:

Bemærk, at Palace har en samlet højere xG end LFC, men LFC har scoret tæt på dobbelt så mange mål som Palace. Talk about forskel i effektivitet foran kassen!
Liverpool
Det ligger fast, at LFC's topscorer Ekitike ikke spiller, grundet hans tåbelige 2X gult = rødt i Carabao kampen i tirsdags. Med der er heldigvis andre, som kan tage over. Vi får nok Isaks første LFC kamp i PL, hvor han er med fra start. Nogle vil måske mene Chiesa har fortjent tjansen oven på hans suveræne kamp i tirsdags. Men der tror jeg Slot hæfter sig ved, at Isak kun fik 45 minutter mens Chiesa vel stort set nåede at træde på alle græsstrå på Anfield i de 90 minutter han fik. KÆFT han var god, men Slot kan godt lide friske spillere, når han har mulighed for det. Så jeg gætter på Isak får 60 minutter i hans forsinkede "preseason-lignende" træningsforløb hen imod at kunne holde til en hel kamp. Det store spørgsmål for mig er: Kommer Wirtz med i startopstillingen? Som jeg ser det, er det et spørgsmål om ham eller Mac Allister på midtbanen. Szoboszlai kan der ikke pilles ved, når der er 3 livsvigtige PL-point på højkant. Macca blev far for første gang i søndags til en pige - tillykke med det - så det kan jo godt være hans fokus ikke helt er, hvor den skal være. Så jeg gætter på, at vi stiller sådan her op, når det kommer til stykket:

Men hva' siger I?