Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. jun, 2012 09:22

LFC-Aaby skrev:Hold kæft hvor kan jeg bare ikke lide Chelsea. Hvor er det klamt de nu officielt har købt Hazard :wall:
Ja, gid det var os der fik ham. Men lige nu befinder vi os i 2. division. Vi kan ikke tilbyde CL bold, og derudover har vi ikke midlerne til at købe ham. Men enig, det er lidt klamt, som du siger. Jeg har på fornemmelsen, at de får et uhyggeligt hold næste år.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. jun, 2012 09:32

Ja, tænk hvis de også henter van der Wiel og Hulk:

...............................Cech
van der Wiel....Ivanovic....Terry........Cole
.......................Ramires...Lampard
Mata.......................Hazard.............Marin
...............................Hulk

:o

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 05. jun, 2012 09:59

AJ skrev:Ja, tænk hvis de også henter van der Wiel og Hulk:

...............................Cech
van der Wiel....Ivanovic....Terry........Cole
.......................Ramires...Lampard
Mata.......................Hazard.............Marin
...............................Hulk

:o
Den tror jeg faktisk ikke vil gå mod hold, der holder bare anstændigt på bolden. Hverken Ramires eller Lampard har deres styrker i det defensive. Selv Barcelona, der ellers på papiret kun har plastret offensivt indstillede spillere på holdkortet bliver nødt til at indlemme en balancespiller i Busquets.
Desuden; er Marin ikke mere købt ind til bredden?
Fan af Manchester United

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 05. jun, 2012 10:26

Er ikke rigtigt glad for Chelsea, men deres sommer indkøb og næste års hold bliver spændende at følge.
Hvis de lige kroner den med Götze og en erstatning for Essien, så bliver holdet stærkt.
Alt der kan forhindre flere mesterskaber til Man U er velkommen i min bog.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. jun, 2012 14:09

AllanShore skrev:Den tror jeg faktisk ikke vil gå mod hold, der holder bare anstændigt på bolden. Hverken Ramires eller Lampard har deres styrker i det defensive. Selv Barcelona, der ellers på papiret kun har plastret offensivt indstillede spillere på holdkortet bliver nødt til at indlemme en balancespiller i Busquets.
Ramires er blandt de bedste defensive midtbanespillere i PL. Hans defensive kvaliteter er åbenlyse. At han så også er ganske kapabel offensivt, og dermed kan spille alle pladser på midtbanen, er en anden ting. Mandens løbepensum er så stort, at han i flere kampe sagtens ville kunne tage sig af det defensive sammen med Lampard, der flere gange i store kampe har demonstreret at han også kan tilbage i banen. Lampard er dog blevet 34 år, og jeg giver dig ret i, at det i nogle kampe vil hedde Ramires-Mikel i stedet. Men mht. Ramires synes jeg du er helt galt på den.

Hvem ville du bruge i stedet for Marin? Der er selvfølgelig Sturridge, men om han kommer i start 11'eren afhænger nok af om Di Matteo stopper.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 05. jun, 2012 16:17

AJ skrev:
AllanShore skrev:Den tror jeg faktisk ikke vil gå mod hold, der holder bare anstændigt på bolden. Hverken Ramires eller Lampard har deres styrker i det defensive. Selv Barcelona, der ellers på papiret kun har plastret offensivt indstillede spillere på holdkortet bliver nødt til at indlemme en balancespiller i Busquets.
Ramires er blandt de bedste defensive midtbanespillere i PL. Hans defensive kvaliteter er åbenlyse. At han så også er ganske kapabel offensivt, og dermed kan spille alle pladser på midtbanen, er en anden ting. Mandens løbepensum er så stort, at han i flere kampe sagtens ville kunne tage sig af det defensive sammen med Lampard, der flere gange i store kampe har demonstreret at han også kan tilbage i banen. Lampard er dog blevet 34 år, og jeg giver dig ret i, at det i nogle kampe vil hedde Ramires-Mikel i stedet. Men mht. Ramires synes jeg du er helt galt på den.

Hvem ville du bruge i stedet for Marin? Der er selvfølgelig Sturridge, men om han kommer i start 11'eren afhænger nok af om Di Matteo stopper.
Jeg har bare altid set Ramires som en boks-til-boks spiller. Ikke en defensiv midtbane i samme støbning som Lucas, Carrick, Martinez, Busquets mm. Dem som sjældent laver de løb han altid kommer med. Og det kan han jo selvfølgelig også gøre hele tiden fordi han er en kloning af Park og Kuyt, men det betyder bare, at han ofte ikke har defensive pligter i baghovedet når han sådan stormer frem i diverse løb, og derfor betegner jeg ham heller ikke som en udpræget defensiv midt. Det er også sjældent du ser en defensiv midtbanespiller lave et mål som mod Liverpool, hvor han jo nærmest var første mand over midterlinjen.

Mht. Marin, så kommer det jo selvfølgelig til at være afhængigt at hvordan transfervinduet forløber, men umiddelbart tænkte jeg, at det ville blive opstillinger à la det her:

Med Hulk
Hulk - Mata - Hazard
Torres

Uden
Sturridge - Mata - Hazard
Torres

Jeg regner ikke Marin for værende bedre end nogle af de ovenstående, og jeg har også læst nogle rapporter fra Tyskland, hvor de siger, at han er stagneret lidt i sin udvikling.
Fan af Manchester United

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. jun, 2012 16:29

Kagawa til Man U. (bold.dk). Nå men vi må jo bare håbe på at vi får Gylfi :|

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. jun, 2012 17:11

AllanShore skrev:Jeg har bare altid set Ramires som en boks-til-boks spiller. Ikke en defensiv midtbane i samme støbning som Lucas, Carrick, Martinez, Busquets mm. Dem som sjældent laver de løb han altid kommer med. Og det kan han jo selvfølgelig også gøre hele tiden fordi han er en kloning af Park og Kuyt, men det betyder bare, at han ofte ikke har defensive pligter i baghovedet når han sådan stormer frem i diverse løb, og derfor betegner jeg ham heller ikke som en udpræget defensiv midt. Det er også sjældent du ser en defensiv midtbanespiller lave et mål som mod Liverpool, hvor han jo nærmest var første mand over midterlinjen.
Igen. Jeg kan ikke se at det skulle tale i mod Ramires' defensive egenskaber at han også kan foretage mange dybdeløb og generelt spille godt offensivt. Du tror måske ikke han kan lade være med at tage de løb? Selvfølgelig kan han det. Det afhænger alene af de taktiske instrukser. Hvis han bliver bedt om at spille defensiv midt, så gør han selvfølgelig det. Men igen, det kan sagtens være man hellere vil bruge Mikel for at give mere plads til Ramires' løb. Hvilket ikke nødvendigvis gør holdet svagere.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 05. jun, 2012 17:19

AJ skrev:Igen. Jeg kan ikke se at det skulle tale i mod Ramires' defensive egenskaber at han også kan foretage mange dybdeløb og generelt spille godt offensivt. Du tror måske ikke han kan lade være med at tage de løb? Selvfølgelig kan han det. Det afhænger alene af de taktiske instrukser. Hvis han bliver bedt om at spille defensiv midt, så gør han selvfølgelig det. Men igen, det kan sagtens være man hellere vil bruge Mikel for at give mere plads til Ramires' løb. Hvilket ikke nødvendigvis gør holdet svagere.
Jeg har bare personligt endnu en kamp tilgode hvor han spiller som en decideret defensiv midt, så det kan da selvfølgelig godt være han kan det. Jeg har bare ikke set ham udføre sådan en rolle, og jeg synes også hans profil passer bedst til den måde han spiller på nu.
Dog skal det lige siges, at det selvfølgelig ikke vil betyde død og ødelæggelse at parre Lampard og Ramires på midtbanen. Imod mindre modstandere ville de sikkert gøre det mere end godt, men jeg har bare mine bange anelser om den konstellation imod stærkere modstandere, som City, Arsenal, Liverpool, Tottenham og United.
Fan af Manchester United

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 07. jun, 2012 09:45

Manolo Preciado blev udpeget som ny træner for Villareal i går, men er nu død af et hjerteanfald. Tragisk :(
Fan af Manchester United

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » torsdag, 07. jun, 2012 09:55

Meget. Og hvad værre er at hans kone og barn døde for et par år siden.

Brugeravatar
Kynde

Indlæg af Kynde » torsdag, 07. jun, 2012 15:11

Petter Veland ‏@PetterVeland
Preciado mistet sin kone pga kreft i 2002, sin 15 år gamle sønn i en motorsykkelulykke i 2004, og sin far pga overkjørsel i 2011. #cplus

Jermaine Defoe's far er i øvrigt også lige død. Han er rejst hjem fra Polen, men ventes at rejoine England-truppen.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » fredag, 08. jun, 2012 06:21

YNWA

Indlæg af YNWA » fredag, 08. jun, 2012 08:48

SaibotDK skrev:Ja, vores nye 3. trøje er ikke specielt køn, men overvej lige Man U's nye hjemmebanetrøje, den er satme uheldig! http://www.soccer-blogger.com/2012/05/1 ... 2012-2013/
jeg synes da den er vildt sej, men ikke lige så pæn som Liverpools nye :D

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » fredag, 08. jun, 2012 10:25

Alle manu's trøjer er grimme.. De har ALDRIG lavet en pæn, og kommer aldrig til det.
Billede

Besvar