kloppokoppo skrev:Ja en konspirationsteori. Ved du hvad der sker bag de lukkede døre? Jeg har ikke set oplade spille andet end en af de tre forreste, så jeg ved ikke hvad du hægter på at han skulle være erstatning for Lallana på midtbanen. Hvis vi kigger på januar sidste år, så er mit gæt på at klopp ikke vise mistillid til truppen i krise periode et ligeså godt gæt som dit "tilvæningsperiode". Bortset fra at jeg ike kan se forskellen fra at købe en spille i januar ikke vil være fordelagtigt i forhold til sommerferien.
Hvis man skal tro på alle medierne og vel egentlig også Ox himself, så har han altid ønsket at spille mere centralt, og det skulle være en af de tungtvejende grunde til at skifte til os, udover at han synes rigtig godt om Klopp og vores spillestil.
Grunden til at han har fået mest tid på kanten er vel, at han dels klarer det job også, og så har der været mest brug for ham dér.
Hans store forbillede er Gerrard, og det er vel målet for ham, at kunne få samme indflydelse på spillet på midten af banen.
Ift at købe ind i januar, så sker det jo, fordi man ikke fik ordnet tingene om sommeren, eller ting er gået helt galt i den første halve sæson på den ene eller anden måde. Optimalt set har du ikke brug for at købe i januar.
VvD ville vi jo åbenlyst have i sommers, så det ville næsten være mærkeligt, hvis vi ikke prøver igen nu her, og vi kunne da i dén grad sagtens bruge ham resten af sæsonen.
Ellers kan der jo opstå en mulighed for at købe en stærk spiller, som vi gjorde med Suarez, Cou og Studge, og her drømmer jeg jo om en mulighed for at kunne købe Aubameyang, når Dortmund alligevel er ude af CL, men det er nok et long shot.
Visse spillere kræver tilvænningstid andre ikke. Det kan have noget med positionen på banen at gøre, alder og andre omstændigheder, og derfor kan januar da være et fint tidspunkt at købe en spiller, så de er 100% klar til den næste sæson og kan bruges undervejs i denne også.
Klopp er vist i øvrigt ikke den store fan af januar-vinduer, kan jeg huske noget om.