Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 29. dec, 2015 03:54

pommelfeen skrev:http://fodboldspilleren.dk/klopp-vil-ha ... forsvarer/

Et lille udklip:

Kan Matip få en fast plads?

Om Matip ville kunne tilspille sig en fast plads i midterforsvaret er selvfølgelig uvist. Dog tror vi her på fodboldspilleren, at chancen er god. Martin Skrtel lider af mange småskader og Dejan Lovren har ikke vist sprudlende spil. Derudover er Mamadou Sakhos niveau ikke højt nok til Premier League og Kolo Toure er simpelthen bare for gammel til det niveau.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ja ja, det er nok ikke fodboldekspert skribenten her skal være :wall:
Uanset, hvor meget du konstant prøver at latterliggøre den udbredte holdning om, at Sakho ikke er en topklasse forsvarsspiller, så gør det i hvert fald ikke din personlige mening til ubestridt sandhed.

Jeg er enig i, at formuleringen kunne have været mindre skarp, således at der stod, at niveauet i perioder ikke er til PL, eller niveauet ikke er til den absolutte top af PL, som LFC vel sigter efter, men pointen er der ufatteligt mange fodboldinteresserede individer uden tilknytning til LFC, der godt kan nikke genkendende til. Det vidner bemærkninger fra engelske og danske journalister, kommentatorer og eksperter jo om. Senest blev han slagtet af de engelske kommentatorer, da vi spillede imod Leicester.

Jeg må indrømme, at jeg synes, at Sakho's niveau løftede sig gevaldigt efter Klopp's ankomst. Men så blev han igen skadet, hvorefter han spiller kampe som dem imod Watford og Leicester. Skaderne og bundniveauet skræmmer mig. Og jeg mener ikke, at vi på nogen måde kan bygge et forsvar op omkring sådan en spiller.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 29. dec, 2015 08:36

Robbie_God_Fowler skrev:Vi mangler en 3-4 forstærkninger til vores start 11'er, før vi kan begynde at snakke om mulig tilbagevenden til toppen af engelsk fodbold. Og det smerter i den grad at indrømme dette, da vi har brugt enorme summer på spillerindkøb over de seneste to somre. Klopps største udfordring bliver således at tilføre de rette spillere til sommer. Truppen besidder i sin nuværende forfatning ikke den fornødne kvalitet, uanset hvilket træner som står i spidsen for klubben.

Hvis vi starter fra bagerste geled, så er Mignolet ikke dygtig nok til at være førstevalg hos et tophold. Det kan stilles så simpelt op, at Mignolets' evner som shotstopper ikke opvejer hans mangler ude i feltet. Mange af de point som reddes på lynhurtige reflekser, sættes til igen ved mistimede indgreb eller manglende tilstedeværelse i feltet. Alene i de sidste to kampe har Mignolet været impliceret i 4-5 hændelser, hvor han decideret mistimer sine indgreb. Endvidere er omkostningen højere end de mål som fejlene leder til, da Mignolets usikkerhed også forplanter sig til holdkammeraterne. Det er tydeligt, at vores midterforvarer på standardsituationer ikke tør stole på, at Mignolet kontrollerer området i det lille felt, hvilket ligger et unødigt pres på Sakho, Lovren og Skrtel.

Derudover mangler vi i den grad en general i forsvaret. Sakho har potentialet til at kunne udfylde denne rolle, men har i sin tid i Liverpool kæmpet med for mange skader. Der er således stor usikkerhed forbundet med at lade ham indtage en så vigtig rolle. Vi mangler derfor et sikkert defensivt anker, som sammen med en ny keeper kan være medvirkende til at skabe den fornødne ro, når der forsvares.

I denne sæson står det også mere og mere klart, at vi mangler en kontrollerende midtbanespiller, der formår at orkestrere og diktere tempoet i spillet. Joe Allen er det tætteste vi kommer på denne spillertype, men han har desværre klare mangler i sine evner i pasningsspillet. Jordan Henderson kan til nøds udfylde rollen, men mangler dog den fornødne ro på bolden, og fungerer også bedre i rollen som boks-til-boks spiller. I Dormund benyttede Klopp i Sahin og senere Gündogan en decideret playmaker. Så man kan håbe på, at han ønsker at tilføje en lignende spillertype til Liverpools midtbane.

Til trods for at vi spenderede over 600 millioner på offensive spillere i sommerens transfervindue, mangler vi stadigvæk målscorere i vores start 11'er. Også selvom Firmino skulle genfinde formen fra tiden i Hoffenheim. Lallana, Ibe og Milner tilfører desværre ikke nok mål. Ligeledes kan vi ikke længere regne med, at Daniel Sturridge vil kunne løse vores offensive kvaler. For mig ville det optimale scenarie være, at vi tilførte en yderangriber der typemæssigt minder om Sanchez eller Hazard. En spiller der kan tilføre 10-15 mål på en sæson foruden den kreativitet, fart og kampafgørende momenter en sådan spiller også leverer. Disse spillere er dog yderst sjældne og meget dyre. Alternativt kunne man gå all-in efter en frontangriber, da jeg som nævnt adskillige gange, ikke tror på projektet med at implementere Benteke i en så dynamisk spillestil. En spiller som Batshuayi fra Marseille kunne her være en oplagt mulighed. Batshuayi er i mine øjne et kæmpe talent, og han besidder potentialet til at kunne blive den næste store angrebsstjerne.
Enig, det er alle områder, hvor vi har et forbedringspotentiale.

Jeg synes ellers, at Rodgers har købt rimeligt godt ind, dvs. det er længe siden, at vi har haft så kvalificerede spillere til at træde ind, når vi har været ramt af så mange skader, og hvor der samtidig er gode spillere på bænken.
Et mesterhold skal dog kendes på den gode defensiv og i Prl på bredden i truppen. Vi har samtidig forskellige udfordringer med vores 4 ellers dygtige angribere, og spillerne omkring dem scorer - som du siger - for lidt.
Hvis vi fik disse 4 omtalte spillere, ville jeg egentlig ikke sige, at det skulle være på bekostning af andre bortset fra, at vi godt kunne sige tak for denne gang til: Bogdan, Touré og Allen - måske Markovic, hvis Klopp vejer ham for let.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 29. dec, 2015 10:47

Jeg er også helt enig med R_G_F i, at vi godt kunne bruge de nævnte 4 indkøb.

Men jeg er utryg ved at hente så mange spillere..... igen. Vil hellere nøjes med en enkelt eller maksimalt 2. Det giver os en teoretisk mulighed for at købe dyrere. Det giver eksisterende spillere en længere periode til at slå igennem på. Det gør vejen til førsteholdet en smule mere overskuelig for vores eksisterende talenter. Og så fjerner man måske noget af den negative fokus på vores transfers generelt, hvis der ikke kommer så mange.

Et forløb i stil med (og nu smider jeg bare drømmenavne på) dette, vil være min foretrukne fremgangsmåde.

Januar: Hummels

Sommer: Leno, Kroos, Reus

Så kan man hente et enkelt eller to talenter, som skal være deciderede akademispillere, hvis man ønsker.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 29. dec, 2015 14:14

Et billigt kvali køb, må man formode med udløb til sommer, Lavezzi på 30½ år. tilmed en position så han kan overtage Ibe´s plads, så han (Ibe) kan lånes ud, Markovic så jeg gerne blev hentet hjem, hvis det er muligt. Jeg gad godt se Mignolet få endnu en chance på ½ år, hvis vi henter et klart førstevalg(dvs. kvalitet) til forsvaret, og så se om ikke Mignolet bliver mere tryg i målet. Alternativt henter vi en målmand, og beholder forsvaret som det er, synes det ville være tåbeligt at hente både målmand og forsvar, i dette vindue til kæmpe summer....
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 29. dec, 2015 23:01

Niels K skrev:
nikand skrev:
Niels K skrev:
Niche skrev:
Cynwal skrev:Når nu talen falder på Skandinavien, må man så erindre om Torben Piechnick?
Eller Christian Poulsen?
Jo, men det er jo ikke galt med 3 fejlskud som Poulsen, Piechnick og Kvarme, når man rammer plet med Mølby, Agger, Hyypiä, Riise og Litmanen. Vi har da været heldige med rekrutteringen fra Skandinavien generelt og haft en god hitrate, og det var årsagen til, at jeg fremhævede de enkelte lande og regioner.
Daniel Sjølund, Frode Kippe, Heggem, Bjørnebye, Leonhardsen, Jørgen Hansen, Steensgaard, Nicola Saric, ung spiller fra Esbjerg spiller vidst i Silkeborg idag, Martin Hansen kommer jeg i tanke om nu. Fortsæt selv den skandinaviske liste uden brug af hjælpemidler...

Nu er hitraten blevet en smule værre.
Nu skal det jo ikke være mig, der definerer, hvem der skal tælles med, men jeg udelader altså talenter og 3-4 valgs målmænd.

Jeg har redegjort for Heggem og Bjørnebye, som jeg karakteriserede som godkendte back-up spillere. Så er der Leonhardsen, som Evans købte ind til og brugte som start 11er, men Houllier ratede ham ikke så højt:

http://www.lfchistory.net/players/player/profile/357

Frode Kippe blev hentet til LFC som 20 årig og var næppe tiltænkt en startplads.

Han skulle have udmærket sig på reserveholdet den 1. sæson, men sås ellers som en for langsom spiller til Liverpool med sine 195 cm og 95 kg:

http://www.liverpoolfc.com/history/past ... rode-kippe

Af dem du nævner, vil jeg kun tage Leonhardsen med som Skandinav, som en spiller tiltænkt en rolle blandt de startende rolle eller som del af en 20-25 mands 1. holds trup. Dvs. endnu et hit til start 11 blandt skandinaviske spillere og altså en endnu bedre hitrate.
Jeg synes blot at det er mærkværdigt at man ikke vælger alle spillere fra Skandinavien når vi skal bedømme hvordan vores transfers er gået. De unge vi henter derfra kommer i hvert fald ikke på førsteholdet, så dem kan vi udelade at hente fremover hvis man altså skal se landestatistik og ikke individuelle færdigheder.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 29. dec, 2015 23:28

At hente talenter fra skandinavien, kan kun ende i lort 99,99% af gangene, hvis ikke 100%. I dagens 18 nyheder var et glimrende eksempel på hvorfor, som jeg ser det. Dog inden for håndbold, Rene Toft Hansen, tror jeg han hedder, har ødelagt korsbåndet, ærgeligt men ikke livstruende, hans bror var så ødelagt han ikke engang kunne snakke foran kameraet. Det er dælme kyllinge mentalitet så det batter, og det er typisk skandinavisk. Mændene kunne lære noget om nosser af hende der ødelagde korsbåndet for en måneds tid siden, men bare hoppede ud af banen uden at kny, hende på landsholdet, Griegel eller hvadf ved jeg. Og har selv ødelagt korsbåndet, og det er ikke noget at tale om, bortset fra genoptræningen der da er træls, men ikke slår ihjel.

Glemte at udpensle pointen, det er at vi i norden ikke har noget at fighte for, der er brød på bordet uanset hvad. Karsten Aabrink har ofte agiteret for dette, og hvor har han da ret. At kvinderne har overhalet mændene er jeg da træt af på mit køns vegne, for det mener jeg er tilfældet. Ham angriberen fra AAB er et eksempel, at man/han har behov for at side for åben tv og fortælle om sin depression er sgu langt ude. Han må jo blive sygeplejerske hvis fodbold er for hårdt, for ham.
Verden er smask fuld af hyklere....

shv12

Indlæg af shv12 » onsdag, 30. dec, 2015 07:35

Hvad med vores egen landsholds målmand, Casper. Han stå sku godt inde i det mål

Mon hans far ikke ville blive lidt skuffet :dance:
Henderson bliver næste kaptajn for Liverpool FC

STMO

Indlæg af STMO » onsdag, 30. dec, 2015 08:30

Behold Mignolet, forsvaret, Henderson, hvem som helst - jeg vil have Suarez tilbage. Prisen er underordnet!

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/lu ... ub-8943921

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 30. dec, 2015 19:10

Så er der begyndt at dukke en del rygter op om at vi er ved at hente Berahino for omkring £20M..

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... o-10664830

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 30. dec, 2015 19:25

ThunderZtorm skrev:Så er der begyndt at dukke en del rygter op om at vi er ved at hente Berahino for omkring £20M..

Puha jeg havde håbet, vi var færdige med de BR indkøb.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. dec, 2015 19:54

Oomph242 skrev:
ThunderZtorm skrev:Så er der begyndt at dukke en del rygter op om at vi er ved at hente Berahino for omkring £20M..

Åbenbart ikke. Vi har lige købt en ukendt serber.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 30. dec, 2015 20:09

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:

Åbenbart ikke. Vi har lige købt en ukendt serber.

Heldigvis koster den ukendte serber kun, det kvarte af hvad den sidste ukendte serber kostede.
Berahino til £20m lyder risikabelt.
Senest rettet af Oomph242 onsdag, 30. dec, 2015 20:12, rettet i alt 1 gang.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 30. dec, 2015 20:11

Hvorfor er det vi ikke formår at forny sinclairs kontrakt.?

Hvorfor.?

Vi skal have Isco ind.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 30. dec, 2015 20:19

liverpoolfc86 skrev:Hvorfor er det vi ikke formår at forny sinclairs kontrakt.?

Hvorfor.?

Vi skal have Isco ind.
Hvad er det Sinclair har vist der gør at han skal have en super-kontrakt? Hvorfor har Sinclair bevidst valgt Sterlings agent?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 30. dec, 2015 20:39

Har vi købt ham serberen officielt nu?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar