Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 23. jul, 2016 21:49

Jeg synes da mere, det er Klopps reaktion og svar, som er verdensklasse :D
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 31. jul, 2016 11:55

Ikke den bedste uge, men værre er den således heller ikke:

https://www.rousingthekop.com/2016/07/3 ... liverpool/?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 31. jul, 2016 15:11

Bliver det Karius, Wijnaldum og Origi, der tipper guldet over til Liverpool denne sæson ?

http://www.thesportreview.com/tsr/2016/ ... gue-title/?

Får forfatteren ret i, at der ligger 10 mål hos både, Coutinho, Firmino og Wjnaldum i Prl denne sæson, så er vi kommet rigtig langt, da jeg er sikker på, at Origi og Sturridge bidrager med deres andel, og der kommer vel også 10 fra den centrale midt og forsvaret tilsammen - minimum ?

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 31. jul, 2016 17:25

Tror du er sæt for optimistisk , jeg tror godt vi kan gøre PS gældende i top 4, det forventer jeg faktisk At vi som minimum er med i ræset helt til slut, og vil blive skuffet hvis det ikke lykkes.

Men i forhold til de andre hold, og især Uniteds vanvittige oprustning med yderlige snart Pogba mp jeg sige jeg ser os ikke stærk nok til at kunne
Tage 1. Pladsen. United, Chelsea, City, Arsenal - tror de er stærkere over en hel sæson. Især hvis Arsenal nu også 'endelig' vågner op og invistere i en top angriber i Lacazette jeg selv var helt vild efter tidligere
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 31. jul, 2016 17:44

Bellamy_fever skrev:Tror du er sæt for optimistisk , jeg tror godt vi kan gøre PS gældende i top 4, det forventer jeg faktisk At vi som minimum er med i ræset helt til slut, og vil blive skuffet hvis det ikke lykkes.

Men i forhold til de andre hold, og især Uniteds vanvittige oprustning med yderlige snart Pogba mp jeg sige jeg ser os ikke stærk nok til at kunne
Tage 1. Pladsen. United, Chelsea, City, Arsenal - tror de er stærkere over en hel sæson. Især hvis Arsenal nu også 'endelig' vågner op og invistere i en top angriber i Lacazette jeg selv var helt vild efter tidligere
Jeg er jo altid optimistisk før sæsonstart, til det modsatte er bevist, og til denne sæson er forventningerne højere.
Jeg forventer en top 4 placering, men Leicester og Spurs beviste sidste sæson, at alting er muligt, og flere af de andre hold har fået nye trænere, og deres indkøb skal altså lige bevise, at de også kan i Prl.

Disse er ikke helt uenige ;)

https://sports.bwin.com/en/news/footbal ... 10130.html

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 01. aug, 2016 19:40

Rigtig interessante betragtninger fra Pep Lijnders om de unge og meget mere:

http://www.liverpool.no/nyheter/tror-ut ... er-league/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 01. aug, 2016 20:25

Arsenal kan være uden op til 9 nøglespillere mod Liverpool:

http://www.arsenalstation.com/2016/08/0 ... liverpool/?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 20:07

Nu skal det være...:

http://rushthekop.com/2016/08/11/liverp ... -football/

En mere noget taktisk betonet:

http://the4thofficial.net/2016/08/11/li ... ng-season/?

In Klopp we trust :clap:
Senest rettet af Niels K torsdag, 11. aug, 2016 21:48, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 20:17

J. Woodgate ansat som scout i Spanien/Portugal:

http://www.espn.co.uk/football/liverpoo ... ole-source

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 12. aug, 2016 18:04

Meget snart siger kapaciteten 54.167 på Anfield:

http://www.liverpool.no/nyheter/ny-kapasitet-54-167/

manure tjener en irriterende ekstra slat på de ekstra 20.000 siddepladser :twisted:

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 12. aug, 2016 22:37

De norske aviser tipper Liverpool til 6. plads (se Liverpool.no). De har Man C og Chelsea som vinder af PL. Jeg har lagt mærke til at det er få som tror Liverpool havner i top 4.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 12. aug, 2016 22:51

Hr. Drejer skrev:De norske aviser tipper Liverpool til 6. plads (se Liverpool.no). De har Man C og Chelsea som vinder af PL. Jeg har lagt mærke til at det er få som tror Liverpool havner i top 4.
Det er vel reelt meget naturligt, når man kigger på vores placering sidste sæson. Og også når man kigger på oprustningen på både manager-siden og spiller-siden hos flere af konkurrenterne.

Jeg tror til gengæld, at de tager fejl. Vores placering sidste sæson blev dårligere, end den havde behøvet at være, fordi Klopp valgte at gå 100% efter EL-trofæet. Vi har ikke europæisk og har derfor ikke et lige så presset program. Vi har ikke sagt farvel til nogle af vores bedste spillere, men har hentet nye spillere på sårbare positioner som målmandsposten og midterforsvaret. Og med Wijnaldum og Mané har vi skabt yderligere bredde på midten og i offensiven. Og endelig så har Klopp haft en hel pre-season.

Det jeg frygter mest i øjeblikket er min unaturligt store optimisme (og muligvis totale mangel på realitetssans). For jeg tror helt oprigtigt på, at vi ender i top 2.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 13. aug, 2016 08:05

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:De norske aviser tipper Liverpool til 6. plads (se Liverpool.no). De har Man C og Chelsea som vinder af PL. Jeg har lagt mærke til at det er få som tror Liverpool havner i top 4.
Det er vel reelt meget naturligt, når man kigger på vores placering sidste sæson. Og også når man kigger på oprustningen på både manager-siden og spiller-siden hos flere af konkurrenterne.

Jeg tror til gengæld, at de tager fejl. Vores placering sidste sæson blev dårligere, end den havde behøvet at være, fordi Klopp valgte at gå 100% efter EL-trofæet. Vi har ikke europæisk og har derfor ikke et lige så presset program. Vi har ikke sagt farvel til nogle af vores bedste spillere, men har hentet nye spillere på sårbare positioner som målmandsposten og midterforsvaret. Og med Wijnaldum og Mané har vi skabt yderligere bredde på midten og i offensiven. Og endelig så har Klopp haft en hel pre-season.

Det jeg frygter mest i øjeblikket er min unaturligt store optimisme (og muligvis totale mangel på realitetssans). For jeg tror helt oprigtigt på, at vi ender i top 2.
Jeg tror ikke din optimisme kommer til at holde hele vejen igennem, fordi jeg anser vores forsvar som vores svage punkt. Både i det etablerede spil, ved kontraer og ved de situationer, som man efterfølgende vil karakterisere som personlige fejl. Jeg er ikke overbevist om niveauet.
Og jeg anser os stadigvæk som sårbare mod hold, der pakker sig sammen, da vi ganske simpelt mangler spillere med "bold" i sig og kreativitet.
Det er ikke alle hold, man kan løbe ned. Og der vil være kampe, hvor vi selv bliver presset i defensiven.

Jeg synes vores hold mere ligner et cuphold og et hold, der kommer til at gøre ondt mod de øvrige tophold, da vi givetvis vil have det lettere mod hold, der på papiret er favoritter.

Men kontinuiteten over 38 runder tvivler jeg stærkt på.
Jeg tror vores sæson vil være mere sammenhængende end den sidste, men i og med konkurrencen er så sindssyg hård, tvivler jeg på større resultatmæssige fremgange.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 13. aug, 2016 09:39

Jeg tror vi vil gøre det godt mod de gode hold. Problemet er de hold som parkerer bussen. Jeg synes vi mangler kvalitet i forsvar og på den centrale midt, til at kunne udfordre de fire store - Arsenal, Man U, Man C og Chelsea - over en hel sæson. Vi har godt kontra hold, men jeg har min tvivl om vi kan skabe kampe.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 13. aug, 2016 10:54

@Drejer og Jesper

Håber sgu, at mine fornemmelser holder bedre end jeres :D

Ser os slet ikke som et kontrahold. Hele problematikken med at åbne defensive hold anser jeg som forsøgt løst med ekstremt bevægelige, teknisk stærke og kombinationsdygtige spillere iblandt de forreste 4 (Sturridge, Origi, Ings, Coutinho, Firmino, Mané og Lallana).

Og derudover har vi nu flere folk (udover Hendo), der kan finde ud af at ankomme i boksen fra midten - Wijnaldum og Grujic.

Og så ser jeg os markant forstærket på dødbolde i modstanderens ende, når Matip spiller.

Jeg er enig i vurderingen af, at vores forsvar nok stadig er vores svaghed. Men i mine øjne er både Matip og Klavan en forstærkning i forhold til både Sakho og især Skrtel. Vi starter muligvis med Klavan imod Arsenal, fordi han har haft et skadesfrit (og i øvrigt stabilt og stærkt) pre-season forløb. Men det er min klare overbevisning, at Lovren og Matip er det nye midterforsvar. Lovren er rå power og aggressivitet. Matip er mere læsende, stærkere i hovedspillet og dygtig i det opbyggende spil. Synes ikke, at det ser så sort ud.

Og det ser slet ikke så sort ud, hvis det viser sig, at Karius er en lidt bedre målmand end Mignolet. For den allerbagerste skanse er en vigtig bestanddel i forhold til at skabe et godt forsvar.

Og så må jeg vel også spørge (mig selv), hvor stærke vores konkurrenters forsvar reelt er?

Spurs: I mine øjne det stærkeste midterforsvar i PL med Vertonghen og Alerweireld.

Man Utd: Måske godt på sigt. Men er ikke sikker på, at Bailly og Smalling er helt oppe på niveau endnu. Mourinho har selv været ude og sige, at Bailly måske ikke har PL niveau endnu. Og de skal afskærmes af en aldrende og langsom Carrick.

Chelsea: Terry og Cahill. Masser af erfaring. Men markant langsommere end vores forsvar. Og Terry's niveau er stærkt nedadgående. De har til gengæld Kanté foran sig og en stærk defensiv manager. Men isoleret set er deres midterforsvar ikke skræmmende. Især ikke imod bevægelige modstandere.

Man City: Tænker, at deres førstevalg på sigt vil være Kompany og Stones. Gode spillere, men Kompany bliver MEGET skadet og var i hvert fald i sidste sæson slet ikke på sit gamle niveau, når han spillede. Stones spiller sublime kampe, men hans bundniveau er meget lavt - måske på grund af hans unge alder. Fremtidens mand - men ikke i denne sæson. Jeg kan faktisk godt lide Mangala, mens Otamendi i mine øjne blot er en tankeløs glidende tackling.

Arsenal: Gabriel og Koscielny. I mine øjne samme niveau som os. Hverken mere eller mindre. Og jeg er ikke sikker på, at deres backups (Meertesacker, Chambers og Holding) har samme niveau som vores (Klavan, Sakho og Gomez - hvem sagde Lucas?).

Og så er der hele Moreno-situationen. Til det kan jeg kun sige; "Ro på, drenge! Han kommer til at æde samtlige 19 hold råt i den venstreside". Håber jeg :D

Jeg bevarer min optimisme...
Kloppite

Besvar