Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 1

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 1

Indlæg af Cynwal » onsdag, 19. aug, 2026 19:00

Billede

YES! SÅ er der RIGTIG fodbold igen! Ikke flere sommerkampe, eller reklameoptimeret Infantino-bold.
PREMIER LEAGUE is BACK BABY!!

Newcastle United FC
30 juli fik Eddie Howe nok exodus'en af stjerner fra Newcastle, og tog sit gode tøj og skred. Udvandringen tæller bl.a. Isak (sidste år) Anthony Gordon, Bruno Guimares og Sandro Tonali, og læg dertil de mange gange, hvor en spiller i sidste øjeblik har valgt at vælge Newcastle fra, for så at skrive med en anden (større) klub. F.eks. Etikité sidste sommer og i år snuppede LFC Victor Munoz lige for næsen af The Magpies. I denne sommer har følgende markante spillere skiftet væk fra Newcastle:
Billede

De har dog også handlet for små 200 mill Euro, som det ses her:
Billede

Ovenstående giver følgende balance rent transfermæssigt:
Billede
Altså netto indtægt på transfers her i sommer er forløbig 68 mill Euro.
38 årige Matthias Jaissle (Tyskland) er ansat som ny Headcoach, og han er en "intern forfremmelse" fra rækken af klubber, som ejes af Saudi Arabiske PIF. Han kommer fra Al Ahli hvor han var 3 sæsoner, og før det var han manager i Salzburg i 2 sæsoner. Ikke umiddelbart verdens mest ambitiøse Headcoach-signing.
Her er nogle Geordie fans fanget efter deres nederlag i næstsidste preseason kamp mod Leverkusen, hvor de NUFC tabte 1-2. De sprudler ikke ligefrem af optimisme for den nye sæson:
Ud over spiller exodus'en, så er Joelinton blevet skadet og ventes først klar lidt ind i september, Så det er hele "power-midtbanen" fra sidste sæson: Tonali-Joelinton-Guimares der mangler på søndag, hvilket er godt for undertegnedes blodtryk. Joelinton er i mine øjne en af de mest svinske spillere i PL. Livramento på højre back er også skadet, og Fabian Schar er også tvivlsom til på søndag. Så basis for at Iraola kan få en god start på PL med Liverpool er absolut til stede,

Statistik tidligere opgør i PL:
Billede
Der er ingen tvil om. at LFC har overhånden rent statistisk, med LFC sejr i 62% af alle PL-opgør.

Resultater i 5 sidste indbyrdes kampe i PL:
Billede
4 LFC-sejre, og den i uafgjorte kamp udlignede NUFC i overtiden på et drop af Caoimhin Kelleher, da han undlod at gribe et indlæg, som var ved at sejle ud over baglinjen, men Fabian Schar nåede bolden og bankede den i kassen fra en ultra-spids vinkel. Til gengæld var Slot & Co. heldige i sidste sæsons 3-2 sejr på Sct. James hvor Ngumoha stemplede ind i PL og scorede til 3-2 i 10' minuts overtid:
Sidste år vandt LFC som bekendt de 5 første kampe, bl.a. over Arsenal, men spillet var helt ad H til, hvilket så også satte sig på resultaterne fra runde 6 af og frem.

Liverpool
Jeg er ret sikker på, at Iraola har fundet de 11 han vil starte med på søndag, og - 7-9-13 og ingen skader til træning, - så bliver det disse 11 som starter:
Billede

Der kan jo også ske det, at Gakpo's transfer til Spurs falder på plads, selvom han absolut ikke spillede som en spiller der skal sælges imod Como. Bliver han solgt, så kunne Iraola selvfølgelig rykke Wirts mere udad på Gakpos plads, og så have Szoboszlai på 10'eren og Mac Allister og Gravenberch som tandem/pivot. MEN...jeg fornemmer, at Iraola er så opsat på at få forløst Witrz' potentiale på 10'er positionen, at han vil få lang snor til at få sig spillet ind, få fundet sig selv og fundet medspillerne, og at medspillerne finder ham, så han kan blive det centrale kreative omdrejningspunkt han var i Leverkusen.
Det lidt plat sagt, men... Få Florian til at springe ud i fuldt flor! ....og så skal han selvfølgelig ikke rykkes rundt fra plads til plads fra kamp til kamp, som Slot yndede at gøre. Sælges Gakpo - eller er kontrakten så tæt på, at han ikke skal risikere noget i en kamp - så ryger raketten Viktor Munoz ind på venstre kanten.

Jeg kunne ikke drømme om at forlange 3 point på søndag, uanset hvor dårlig forfatning Newcastle virker til at være i. Men det må være på sin plads, at forlange meget mere fight for trøjen og Klubben, end den blodfattige indsats vi så sidste sæson. Jeg har KÆMPE tiltro til Iraolas kompetencer på den front.

YNWA
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J
Alder: 38

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 1

Indlæg af Tom_J » onsdag, 19. aug, 2026 20:23

Jeg synes, det er en god startopstilling det der. Bænken - knap så prangende. Tror på sejr!

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 20. aug, 2026 14:43

Det har jeg glædet mig til :clap: :clap: :clap:

Slut med cirkus FIFA, som jeg personligt helt boycuttede :D

Men nu savner jeg at se fodbold, og glæder mig til at se Liverpool med fart, presspil og risiko fodbold.

Hørte Szoboslai sige i et interview at Iraola er mere krævende og kræver højere intensitet end Klopp gjorde, hvis det er sandt så kan vi jo se frem til Heavy Metal 2.0, da kan da kun være bedre end søvndyssende Slot bold.

Ja der mangler noget i truppen, specielt til frontkæden, men er faktisk ikke så bekymret for bagkæden og midtbanen Jacquet, Araujo og Munoz synes jeg er rigtig gode tilføjelser, og selvom jeg måske godt kunne tænke mig en midtbanen spiller mere, så viste Macca, Szoboslai og Gravenberch i Slot første sæson, at de godt kan dominere en midtbane.

Ser frem til at Rio, Munoz, Frimpong og Kerkez får lov til at løbe på kanterne og det burde give en masse plads til Wirtz og Isak.

Synes dog det er lidt ærgeligt at vi står uden en Scouser i truppen og måske starter helt uden en englænder på banen i flere kampe, der er nogen der skal steppe op og bliver kulturbærere i klubben og jeg tror Szobo bliver mega vild under Iraola.

Lad os banke det pishold, som vi vel næppe kan møde på et bedre tidspunkt end nu.

Up the fuck reds :headbang:
YNWA

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. aug, 2026 18:42

Redtothebone skrev:
torsdag, 20. aug, 2026 14:43
som vi vel næppe kan møde på et bedre tidspunkt end nu.
Det samme siger Newcastle. Jeg har ingen forventninger til kampen eller sæsonen. Jeg håber at se fremskridt i vores spil.

Dejlig at komme i gang med PL igen.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 20. aug, 2026 20:28

Her er en interessant taktisk analyse fra The Athletic, som kigger på Iraola-bold, primært med Bournemouth eksempler.
Prespillet defineres som en "hybrid-mandsopdækning", som jeg tror det tager noget tid at få til at blive rigtig effektiv.
Videoen kan både indgyde håb og tvivl, så der er noget at hente for alle:
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. aug, 2026 17:43

Kritik fra Iraola om at der ikke er købt flere spillere.

btw. Newcastle nye træner hedder Matthias Jaissle, og han var assistent træner i Brøndby fra 2017-19. Han er taktisk dygtig.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. aug, 2026 07:27

Premier Leagues hjemmeside er begyndt at give bud på startopstillingerne i kommende kampe. Her er deres bud på hvordan the Magpies stiller op i morgen:
Billede

Ovenstående opstilling får ikke een til at række ud efter nervepillerne i medicinskabet! Og blodtryksmedicinen får også lov at stå urørt, eftersom Joelinton ikke er med, da han er skadet. Her er hvad de skriver om Newcastles muligheder:
Billede

Op til kampen vil Kevin Keegan, som døde for nyligt 75 år gammel, bliver mindet. Her er det statement NUFC har udsendt:
Billede

Her er hvad Google graver frem om Keegans Newcastle karriere som både spiller og manager:
Billede
Billede

Kevin Keegan spillede ialt 323 kampe for Liverpool i tiden fra august 1971 til og med maj 1977. Han scorede i alt 100 mål og stod bag 73 assists.
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 22. aug, 2026 16:24

Fin optakt både fra Cynwal og fra Scumsters idag.
Lad os starte med at bringe os 3 point for dem

PS Jeg kan ikke få lov at skrive i dagens kampe tråden via min tapatalk app.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. aug, 2026 09:10

mortenbak skrev:
lørdag, 22. aug, 2026 16:24
Er det fordi du ikke kan logge på?
Det har jeg selv lidt ufordringer med, og en mand i min erfarne alder bruger jo hellere en PC en sådan lille PIS-skærm som en debilos har.
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J

Indlæg af Tom_J » søndag, 23. aug, 2026 09:53

Iraola plejer åbenbart ikke at starte godt: https://www.transfermarkt.com/liverpool ... ews/485211

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. aug, 2026 09:54

Cynwal skrev:
søndag, 23. aug, 2026 09:10
mortenbak skrev:
Det har jeg selv lidt ufordringer med, og en mand i min erfarne alder bruger jo hellere en PC en sådan lille PIS-skærm som en debilos har.
Nej den siger "no posts"
De andre tråde med nyere posts virker fint...

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. aug, 2026 10:25

mortenbak skrev:
søndag, 23. aug, 2026 09:54
Cynwal skrev:
søndag, 23. aug, 2026 09:10
mortenbak skrev:
Nej den siger "no posts"
De andre tråde med nyere posts virker fint...
Sorry - Jeg fatter ikke en brik. Kan ikke selv logge ind på Tapatalk, selvom brugernavn og adgangskode med sikkerhed er rigtigt.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 23. aug, 2026 13:52

Jep Iraola starter svagt, men den statistik får han muligheden for at forbedre i dag. Men vi vidste at han er lidt et sats med Iraola. Han har heller aldrig spillet CL og tre kampe på en uge. Men lad os krydse fingre!

Vi går ind til en sæson, hvor det er nødvendigt at Alisson og VVD igen viser verdensklasse. Jacquet og Araujo så gode ud mod Como. Måske sidstnævnte får muligheden på højre back i dag?

Isak får helt sikkert en varm velkomst på Sct. James i dag. Jeg håber at det kan lægge de sidste 10% på hans spil, og at han laver et par mål, så han kan tanke selvtillid. Gakpo og Rio på fløjene. Det bliver interessant at se vores midtbane i dag; kan de blokere for at Newcastle kommer frem til chancer, eller bliver det ligesom sidste sæson, hvor modstanderne vælter sig i chancer mod os.

God kamp. YNWA!

Tom_J

Indlæg af Tom_J » søndag, 23. aug, 2026 16:49

Du fik ret i startopstilling. Jeg synes, den er ok stærk. Nu skal Wirtz og Isak bare til at levere

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. aug, 2026 17:04

Start 11'er og bænk - Ingen overraskelser der:

Billede

Enig i, at nu må Wirtz og Isak gerne stemple ind med mål og assists
COME ON!!
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar