LFC - Calcio Como >> Kamptråden Preseason kamp 5 & 6

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

LFC - Calcio Como >> Kamptråden Preseason kamp 5 & 6

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. aug, 2026 10:22

Billede

Så er det tid for den sidste afpudsning inden PL skal overfaldes med Iraola PRES-fodbold. Jeg kan slet ikke vente, og selv om jeg prøver at sige til mig selv, at vi nok skal hen omkring oktober, før tingene begynder virkelig at klikke på/for holdet, så glæder jeg mig bare til at se noget mere vilje og vildskab end sidste sæsons blodfattige "akedemiker-fodbold", når næste PL sæson sparkes igang oppe nord-øst på mod Newcastle. Det kan blive både en dreng og en pige, når vi møder et drænet Toons-hold, som har mistet både manager Eddie Howe og næsten hele midtbanen i form af Bruno Guimares og Tonali. Jeg mener: Enten er Toons fuldstændig desillusionerede eller også bider holdet tænderne sammen og siger: "Vi skal fan..... vise dem". Jeg kan mærke, at mit blodtryk allerede stiger ved at tænke på Joelinton i overgearet fight-mode! Nå - Det må vente til næste weekend.

Jeg starter denne gang med at kigge lidt på modstanderen, og allerførst et rejsetip:

Byen Como ligger i et fantastisk område af Norditalien, ved foden af Alperne, og stadion ligger ud til det ene "ben" af den store alpesø, som byen har lagt navn til: Lake Como (Lago di Como):
Billede.
Personligt elsker jeg Alperne om sommeren: Luften er fantastisk, vejret er fint, og omgivelserne er "smukt med smukt på", ligegylding hvor man går hen. Det er specielt lækker hvis man er til lidt hiking i naturen, og det er uanset om man er Nord eller Syd for Alperne.

Calcio Como starter også turneringen næste weekend, hvor de rejser til Udinese, inden de ugen efter rejser til Napoli. Sidste sæson sluttede Como på 4. pladsen, og kvalificerede sig dermed for første gang i klubbens historie til at spille Champions League. Det er kun 2 år siden, at Como rykkede op i Serie A fra næstbedste række via en andenplads i sæsonen 2023/24, og for kun 7 år siden, rykkede de op fra fjerde bedste række i Italien:
Billede
Orange = fjerdebedste række, Gul = tredjebedste række osv....

Det er en helt fantastisk kometagtig udvikling de har taget. I 2019 blev Como købt af Djarum Group. De stammer fra Indonesien, og er by far indonesions rigeste familie/konglomerat, med en samlet formue på $ 28,6 mia. ca. 185 milliarder DKK. Oprindeligt startet i tobaksbranchen, men i dag er de også ejere af banker, teleselskaber mm. De er ejet af Hartono familien (som IKKE har noget med den berømte badmintonspiller Rudy Hartono at gøre). I 2022 købte de tidligere klubkammerater i Arsenal: Thierry Henry og Cesc Fàbregas en minoritetsandel af Como, og Fàbregas blev spiller for klubben. Da Fàbregas indstillede sin aktive karriere, gled han over i Manager rollen, hvor han i 2024 fik en 4-årig kontrakt som manager. En lidt pudsig rolle, at både være aktionær og manager i klubben.

Fàbregas har indført en agressiv spillestil med fokus på boldbesiddelse, og på spillersiden satses der på et mix af erfarne spillere blandet med unge, sultne og ydmyge spillere. Truppen indeholder således Alvaro Morata og Trevoh Chalobah, og den spændende, argentinske offensive midtbanespiller og playmaker Nico Paz (22 år). Opstillingerne er fleksible, nogen gange 4-2-3-2, nogen gange 4-3-3 og de kan også skifte til 3-mands forsvar. Så det er spændende gæster Merseyside får på besøg i morgen. Hvis ovenstående har skabt interesse for at læse mere om Como og Fabregas, så er der en udmærket Guardian artikel her: https://www.theguardian.com/football/20 ... se-of-como

Jeg gætter på, at så tæt på sæsonstarten, så bør Iraola i mine øjne satse på at stille med stærkeste opstilling i den ene af kampene, så tæt på den forventede startopstilling som muligt. Det bør så være i den sene kamp, at han smider The A-Team på banen, hvor der trods alt er betalende scousere på lægterne, og så må ungdommen fylde rækkerne i den tidlige kamp. Ndukwe imponerede jo sidst i centerforsvaret, men da han ikke må spille i PL, men skal lejes ud i ½-et helt år, får at få "point nok" til at få arbejdstilladelse, så bør han kun få spilletid i den tidlige kamp. Det er derfor spændende om Ronald Araujo eller Jérémy Jacquet får tjansen ved siden af VVD. Jeg tror Jacuuet får den tidlige kamp, da han lige har været (små?)-skadet og Aarujo får lov til lige at få lidt føling med at spille sammen med Big Virge.

Hvad tænker I efterhånden, så tæt på sæsonstart?
Kan I mærke det kilder lidt i maven med den der: "Nu må sæsonen godt snart starte"-fornemmelse?

YNWA
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J
Alder: 38

Re: LFC - Calcio Como >> Kamptråden Preseason kamp 5 & 6

Indlæg af Tom_J » lørdag, 15. aug, 2026 10:52

Jeg skal i hvert fald se en af kampene, og ja jeg glæder mig også til sæsonstart. Er forsigtig optimist. Tror nemlig også, der går noget tid, før det hele kommer til at klikke, men klubben plejer jo også at være ret tålmodige med trænere, så mon ikke Iraola får chancen for at bevise sit værd. Synes dog virkelig, man skylder ham at handle en solid profil til offensiven(læs: højre kant). Hvis han får Isak i gang er vi langt, men hvem skal starte på højre kant lige nu? Frimpong?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. aug, 2026 11:10

Tom_J skrev:
lørdag, 15. aug, 2026 10:52
.......men hvem skal starte på højre kant lige nu? Frimpong?
Frimpong er jo hverken god som højre kant eller som højre back (i mine øjne). Ja, han er lynende hurtig, men det er jo også nærmest det!

Lige PT tror jeg højre fløj går til Rio Ngumoha, og så Munoz på venstre fløj,
Gakpo lader jo til at være på vej til Spurs:
Billede
Kilde: Den hollandske sportsavis Voetball International

Det er jo så også et spørgsmål om hvordan forhandlingerne går med 1 til 2 PSG fløje (hhv Ibrahim Mbaye og Bradley Barcola), men ingen af dem kan nå at blive klar til PL-start.
Så mit bud er, at det bliver Víctor Muñoz - selv om han så lidt betuttet ud mod Monaco - og Rio Ngumoha, som passer fløjene.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » lørdag, 15. aug, 2026 12:10

Hold kæft mand hvor er vi bare svækket på banen. Truppen er ikke i nærheden af at være stærk nok til en top placering.
Vi er styrket på træner bænken, men spiller materialet er virkelig ikke i nærheden af at være godt nok.

Sendt fra min moto g75 5G med Tapatalk

"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. aug, 2026 12:42

Kommer til at tænke på, at iraola har været ret verbal omkring, at han foretrækker wingers, der kan spille i begge sider.
Der passer Gakpo vel dårligst, ud af dem vi har .....? (Jeg regner ikke Frimpong med som winger)
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 37

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 15. aug, 2026 13:01

Vi er slet ikke klar til sæsonen. Vi er 2-3 skader fra at bruge 17 årige.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. aug, 2026 11:42

Start-11'er og bænk til den første kamp, som starter nu her 12:30 dansk tid:

Billede

Havde ikke regnet med at se Munoz i den her trup! Troede han skulle spilles ind i dagens "hovedkamp".
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J

Indlæg af Tom_J » søndag, 16. aug, 2026 13:11

Meget sommerferie-agtig stemning på axa. Munoz har fandeme fart! Nyoni virker godt nok moden på bolden af sin alder. Elliott desværre lidt skuffende.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. aug, 2026 13:14

Pause 0-0. Ikke det store at skrive hjem om.
Munoz har dog et par gange sat Comos højre back med et lynende antrit, og produceret et godt indlæg. På det ene af dem kunne Nyoni godt have headet den ind. Det fede ved Munoz er, at han kan både gå udenom og indenom forsvareren.
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J

Indlæg af Tom_J » søndag, 16. aug, 2026 13:57

Lidt kedelig omgang, men heller ikke mange førstespillere i aktion. Nyoni bedste spiller synes jeg.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. aug, 2026 14:13

Jeg ku' sgu' heller ikke bevare fokus på at se sådan en gang sommerbold i 2 x 35 minutter, men nu er huset da støvsuget og gulvet vasket til når konen kommer hjem, sådan som "arbejds-opfordringen" var stukket ud .....
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 37

Indlæg af RedRedRed » søndag, 16. aug, 2026 14:47

Cynwal skrev:
søndag, 16. aug, 2026 14:13
Jeg ku' sgu' heller ikke bevare fokus på at se sådan en gang sommerbold i 2 x 35 minutter, men nu er huset da støvsuget og gulvet vasket til når konen kommer hjem, sådan som "arbejds-opfordringen" var stukket ud .....
Utter woke nonsense! :lol:

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. aug, 2026 15:18

RedRedRed skrev:
søndag, 16. aug, 2026 14:47
Cynwal skrev:
søndag, 16. aug, 2026 14:13
Utter woke nonsense! :lol:
Boomer goes woke 8-)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. aug, 2026 18:11

Start 11 og bænk:
Billede

Jeremy Jaquet starter inde ved siden af VVD, med Araujo på bænken.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » søndag, 16. aug, 2026 18:42

Bænk, hvilken bænk??

Sendt fra min moto g75 5G med Tapatalk

"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar