Sunderland AFC - LFC >> Kamptråden - 1. Preseason kamp, Chicago

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Sunderland AFC - LFC >> Kamptråden - 1. Preseason kamp, Chicago

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. jul, 2026 19:13

Billede

Så er ventetiden slut, og midnat mellem lørdag og søndag kan vi forhåbnelig få skyllet den fade og flade smag af kønsløst Slot-bold væk med en frisk portion Iralo overfalds-fuldbanepres fodbold. Jeg kan ikke vente. Der har været et par video'er fra træningssessions, og jeg har glædet mig over følgende:
  • Når der sidst i træningen er blevet spillet bold, har det været HØJ-intensivt! Fuld knald på drengen og ud over stepperne med pres mod boldholder og boldholdere der udfordrede og ville frem ad banen. Meget af træningen har været interval lignende, og specielt een øvelse var interessant: Hvert hold skulle forsvare og angribe 3 små mål, med rimelig stor afstand imellem dem, så spillerne skulle både presse hårdt, og så ved første erobring spejde efter åbninger på modstanderen og frie modspillere. Altså ikke noget trillen fra side til side og bagud, men fuld fokus på at komme op og gøre ondt på modstanderen.
  • Iraola har også været meget aktivt instuerende, distribueret bolde på banen, når en ny skulle i spil - Fordi det skulle gå hurtigt-hurtigt-hurtigt - og i det hele taget været synlig og tilstede. Fedt, at The Gaffer ikke bare står i et hjørne og overvåger, og prøver at se analyserende ud, men han er til stede og råber instruktioner til spillerne, og animerer dem til at gå til den.
Jeg så noget Talk Sport med Simon Jordan, og han sagde om Iraola: "He's always smiling, but I think of a smiling killer, when I see him. He's just smiling, as he looks at you to find the best way to hurt or kill you!"

Så jeg glæder mig. ....men det er en ungdomspræget trup, som er rejst til Chicago, men der vil undervejs støde flere og flere VM-spillere til, efterhånden som de har fået holdt noget ferie. Truppen der er rejst til USA ser sådan her ud:

Billede

men det er ikke alle ovenstående, som er spilleklar endnu. Leoni, Ekitiké og Bajcetic er eksempler på spillere som er med truppen, og Leoni og Bajcetic er begyndt at træne lidt med.

Det forventes, at iraola også vil stille med 2 hold = ét i hver halvleg. Jeg tør ikke begynde at kaste mig ud i gætværk om hvem der starter, men Google har hjulpet mig med at finde denne her mulige opstilling:

Billede

This is Anfield giver bud på en opstilling til både 1. og 2. halvleg, som ser sådan her ud:

Billede

Ligesom sidste sæson, skal man have et All Red Video abonnement på Liverpoolfc.com, men i lighed med sidste år, kan man - også med en eksisterende brugerprofil på liverpoolfc.com - starte med en 14 dages periode gratis. Vælger man det medlemskab som hedder All Red Video, så risikerer man at betale € 5,49, hvis man glemmer at sige abonnemenet op, og så kan man også se de 2 sidste PreSeason kampe på All Red Video.
Billede

Det er vist kun på All Red Video abonnementet, at der er 14 dage gratis. For i øvrigt: Sidste år opsagde jeg mit abonnement lige efter at have tegnet det, men jeg kunne stadig se preseason den første måned. I år har de indskrænket free-view perioden til 14 dage. Har man en fladskærm der kan downloade App's så kan man downloade All Red Video App'en, og den virkede fint sidste år, og jeg har lige logget på min igen, og det ser ud til at virke fint igen i år.

Jeg håber vi stadig er en række REDS derude, som vil være med til dele glæder og sorger i kamptråde her på FORUM!
Jeg hører gerne fra jer her i tråden, eller skriv PB, hvis der er noget i vil af med.

YNWA
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_J
Alder: 38

Re: Sunderland AFC - LFC >> Kamptråden - 1. Preseason kamp, Chicago

Indlæg af Tom_J » fredag, 24. jul, 2026 19:20

Gad vide om elliott er tiltænkt en rolle i år..

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 24. jul, 2026 20:02

Tom_J skrev:
fredag, 24. jul, 2026 19:20
Enig - Og jeg er nok håbløs optimist når jeg tror, at Stefan Bajcetic måske er på vej ud af et flerårigt skadeshelvede, og tænk hvis han kunne finde en vej tilbage til noget af den gode spiller, vi så i glimtvise momenter, for nogen sæsoner siden.
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 25. jul, 2026 06:43

Hvad endte kampen ?
Og hvordan var spillet ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 07:32

mortenbak skrev:
lørdag, 25. jul, 2026 06:43
Hvad endte kampen ?
Og hvordan var spillet ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Den starter ved midnat i aften
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 08:25

Her er lidt sammenklip fra den højintense del af træningen. Jeg undskylder for den irriterende AI-speak:
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. jul, 2026 12:12

Cynwal skrev:
fredag, 24. jul, 2026 20:02
Tom_J skrev:
Enig - Og jeg er nok håbløs optimist når jeg tror, at Stefan Bajcetic måske er på vej ud af et flerårigt skadeshelvede, og tænk hvis han kunne finde en vej tilbage til noget af den gode spiller, vi så i glimtvise momenter, for nogen sæsoner siden.
Jeg har simpelthen ikke kunne finde nogen information om Bajcetics skader; hvilke skader har han haft som holdt ham ude så længe, er der tale om kroniske skader?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 13:00

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 25. jul, 2026 12:12
Cynwal skrev:
fredag, 24. jul, 2026 20:02
Tom_J skrev:
Jeg har simpelthen ikke kunne finde nogen information om Bajcetics skader; hvilke skader har han haft som holdt ham ude så længe, er der tale om kroniske skader?
Jeg fandt noget på Transfermarkt: Under spilleren er der en Injury list. Postimage.org , som jeg bruger til at lægge billeder op, er nede i øjeblikket, så jeg kan ikke lægge billeder op. So here goes:

Maj 2025 til nu blev han opereret for "Hamstring injury" og det er dette, som har holdt ham ude indtil nu. Det må altså have været slemt, i så tilfælde. Den gode nyhed er så, at han trænede med - vist i går eller forgårs - og bagefter tweetede (eller et andet medie) denne kommentar: "Paid off".

November 2024 var han ude 6 spilledage med en "mave forkølelse" (stomach flu)

Septamber 2023 til april 2024 Ude i 193 dage med en læg-skade

Marts 2323 til maj 2023 Ude i 60 dage med en lyskeskade (Har haft en selv, og det er shit, for den bryder op igen og igen, hvis man starter for tidligt, og det gør man jo som en fodboldgal teenager (jeg gjorde, i hvert fald))

Januar 2022 til juni 2022 Ude i 159 dage med en rygskade.

Det er således ikke den samme skade, som er blevet ved at komme igen og igen, så det vil jeg ikke kalde kronisk.
Med mindre man anskuer det sådan, at hans krop er bygget af glas, så han "kronisk" altid vil komme til skade med et eller andet.

....og så kom Postimage.org op, så jeg kan dokumentere:

Billede

Billede

Her er lidt uddybning om hans rygskade, som på dansk vel nærmest kan dækkes af betegnelsen vokseværk, som gjorde ham sårbar overfor høj træningsmængde.
Billede

Der er en længere New York Times artikel fra januar 2025 om hans skadesproblemer her:
https://www.nytimes.com/athletic/608080 ... ol-madrid/
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. jul, 2026 18:10

Tak for info.

Jeg håber han kommer i gang og får fart på karrieren. Det ville være en skam, hvis ikke han bliver en stor spiller, for han har talentet.

Jeg husker at Gerrard i begyndelsen var meget skadet. Dette skyldtes - så vidt jeg husker - en rygskade som kom sig af vokseværk i 17/18 års alderen. Det forplantede sig til en del småskader i bentøjet. Men da han var forbi teenageårene, var han jo næsten aldrig skadet.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 18:34

Han er 21 nu, så hvis ikke det stopper inden længe, så er han nok slut.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. jul, 2026 20:01

Cynwal skrev:
lørdag, 25. jul, 2026 18:34
I know. Det var mere en bemærkning til at skade i de unge år, behøver ikke betyder at de er skadesplagede resten af karrieren.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 20:43

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 25. jul, 2026 20:01
Cynwal skrev:
lørdag, 25. jul, 2026 18:34
I know. Det var mere en bemærkning til at skade i de unge år, behøver ikke betyder at de er skadesplagede resten af karrieren.
Enig. Men vi skal heldigvis se en masse god ungdom i aften. Ndiaye er stødt til truppen, da der var problemer me visum. Skide amerikaner-tosser.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 25. jul, 2026 23:01

Bekræftet opstilling:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer