Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. jul, 2026 20:46

David Ornstein er og bliver en klovn!

https://www.nytimes.com/athletic/live-b ... l-share-ta

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. jul, 2026 11:24

Fra den kommende sæson er det ikke mere PSR der gælder mht overvågning af økonomien i Premeier League.
Nu hedder det SCR isf, og det står for Squad Cost Ratio. Simpelt forklaret betyder det, at PL klubber må ikke bruge over 85% af deres indtægter (omsætning genereret gennem billetsalg, TV rettigheder, UEFA-penge, FIFA-penge (Club World Cup), amortisering af spillerkontrakter (at købstransfersum deles ud over max 5 år) samt overskud/underskud på køb og salg af spillere i perioden). TIltaget laves for at lukke hullet som Chelsea har brugt, hvor CFC har solgt hoteller og deres kvindehold, til andre interne selskaber i CFC (Blueco) koncernen. Det er også formålet, at kunne straffe klubber i den pågældende sæson, hvor evt "forbrydelse" er begået, så der vil blive lavet en revision af klubbernes regnskaber i marts i hver sæson, så en evt. pointstraf kan tildeles i den sæson, hvor overtrædelsen er sket.

Alt andet lige er systemet en fordel for LFC, da Klubben ligger helt i top når det kommer til omsætningen (Tak, FSG). Denne små 11 minutter lange video fortæller forholdsvis letforståeligt om det nye system, samt gennemgår fordele og ulemper:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » mandag, 20. jul, 2026 12:17

Jeg ELSKER når hold går på banen, med vilje og gejst, og kæmper for trøjen, kongen og fædrelandet.

.....men den samling overgearede svinehunde der mødte op for at repræsentere Argentina igår aftes, dem ønsker jeg ikke at se igen.
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 20. jul, 2026 16:08

Cynwal skrev:
mandag, 20. jul, 2026 12:17
Jeg ELSKER når hold går på banen, med vilje og gejst, og kæmper for trøjen, kongen og fædrelandet.

.....men den samling overgearede svinehunde der mødte op for at repræsentere Argentina igår aftes, dem ønsker jeg ikke at se igen.
Alf Ramsay sagde efter kvartfinalen i 1966, at Argentina "is a team of Animals". I 1978 spillede de også svinsk fodbold. Det så vi i finalen. I 1982 spillede de også svinsk mod Italien og Brasilien, hvor Maradona blev udvist. I 1990 spillede de på samme måde mod tyskerne i finalen, men tyskerne gav igen af samme skuffe.

De er de værste vindere, det så vi mod England, hvor de hiver et banner med Falklandsøerne frem, vel vidende at dem som bor dér, helst vil tilhøre Det Forenede Kongerige. Og som tabere er de også usle. Det så vi i går, hvor de vendte ryggen til de spanske spillere, da de skulle løfte trofæet.

Paredes blev kun sendt på banen med ét eneste formål; nemlig at smadre de spanske spillere. Og så sidder den mandsling til Scaloni og piver på pressemødet, føj!

Alle og jeg mener ALLE lande i Sydamerika hader Argentina helt vildt.

Besvar