Indgangsbøn:
Har vi nogen sinde mødt et hold i større krise, end Spurs er lige nu? Jeg kan IKKE huske hvem det skulle være. Thomas Frank fyret for 4 kampe siden, og Igor Tudor ansat som midlertidig manager, da han har track record for at have en "instant impact" manager, primært i Italien. Listen tæller bl.a.: Udinese reddet fra nedrykning 2 gange, Verona tranformeret fra et hold uden sejre til at socre mange mål og slutte nr. 9,, Lazio som han ovrtog på en 9. plads i marts og fik dem kvalificeret til Europa, og sidst i Juventus, som han også overtog i marts, hvor de var uden for toppen, og han fik dem kvalificeret til Champions League. Men La LIga er jo bare ikke det samme som Premier League, og en samlet engelsk sportspresse har allerede dømt ham "sacked in the morning". Stillingen i PL er skræklæsning for Spursfans, efter at West Ham er kommet igang, og Forest også får lidt point i ny og næ:

Spurs er så yderligere ramt ekstremt hårdt på skadesfronten, og i tirsdagens katastrofe kamp mod Atletico Madrid stødte anfører Christiano Romeo og Joao Palinha hovederne sammen, så de er spærret grundet potentiel hjernerystelse. Det bringer listen op på 13 manglende spillere, bl.a. Van De Ven, Bissouma, Maddison, Kulusevski, Bergvald, Odobert, Ben Davies og Udogie
Spurs fans'ne er også opgivende overfor holdet for tiden, som det fremgår af dette screenshot fra White Hard Danes FB side lige efter de var kommet bagud 4-0 mod AM efter 22 minutter i tirsdags:

Jamen.... Så burde vejen til en sikker LFC sejr jo være så sikker som Amen i kirken? Det er der så tilsvarende mange LFC fans, der på diverse SoMe giver udtryk for det modsatte. Klarere kan den støt voksende mangale på tiltro til, at Arne Slot er manden der får Liverpool til at SPILLE igen, vel næppe udtales. Både mit hjerte og min hjerne tror dog, at vi får en sejr i morgen, og ét hurtigt mål eller måske to hurtige kasser kan få Spurs til at falde fuldstændig sammen. Jeg har en række gode venner, som er trofaste og loyale Spurs-fans, og jeg har sgu lidt ondt af dem. Men LFC har MINDST lige så meget brug for 3 point i morgen, som Spurs har, så i morgen er der no mercy!!
Statistik for sæsonen indtil nu i PL:

Klart LFC overtag.
Statistik for alle indbyrdes opgør i PL:
LFC sejre i mere end halvdelen af alle opgør, og Spurs sejr i under 1/4 af alle opgør
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
4 sejre til LFC, og det havde været 5, hvis ikke det var for den STØRSTE VAR-skandale til dato (Darren England) og to latterlige røde kort (Simon Hooper) til Curtis Jones og Diogo Jota.
Formbarometer:

Hvis ikke vi vinder over Spurs, så holder jeg mig væk fra SoMe i en uge, og jeg er syg på mandag!
Liverpool
Hvis jeg satte holdet, så spillede Frimpong i højre angrebsside sif Mo Salah, men vi ved jo, at Slot starter med Salah. Men så må Frimpong ned på HB, så vi i det mindste har een mand der kan løbe fra Spurs' VB og gå til baglinjen. Der er også lidt tvivl om, hvorvidt Alisson er klar igen, men mon ikke han bliver skånet, når nu Mamardashvili var bedste LFC'er i tirsdags?
Så er der spørgsmålet, om det skal være Curtis Jones eller Mac Allister på midten, og der hælder jeg til at Slot vælger Macca igen. ....men jeg lader mig gerne overraske. Wirtz var åbenlyst ikke i kampform i tirsdags. Så kan man vælge at sige: Han skl spille for at komme i form, eller: han skal nurses igang, så han må nøjes med at komme ind i 2. halvleg. Jeg tror på det sidste. For så bliver der nemlig plads til ungdommens gå-på-mod i venstre siden, hvor Rio igen gerne må give en opvisning (...og Gakpo må gerne kigge med og lære) i, hvordan man kan gå begge veje om en forsvarer, og få noget ud af det! Så mit bud på start-11 ser sådan her ud:

Håber der er nogen, som gider diskutere lidt tanker og ideer inden kampen, gerne med gode argumenter. Det er lige meget, om man er sortsynet pessimist eller håbløs blåøjet optimist. Der er plads til alle, specielt hvis man har lyst til at debattere. ..og så minder jeg lige om, at en god debat kræver både egen udtrykkelse og evne til at lytte til og overveje andres synspunkter.